Het grote borstvoedingstopic

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Nelleke_

Berichten: 8072
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 16:46

Ahh met jullie tips gisteren 5 van de 7 voedingen weer aan de borst. Vandaag tot nu toe alle!

Escada

Berichten: 3906
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 16:57

Ik mag beginnen met flesje oefenen. Vind dat haast nog spannender dan de eerste keer de tiet :+

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 17:37

_Nelleke_ schreef:
Ahh met jullie tips gisteren 5 van de 7 voedingen weer aan de borst. Vandaag tot nu toe alle!

*\%/* wat fijn!

@Escada; vond ik ook ja. Maar ook dat gaat over :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34875
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 17:43

Wat goed Nelleke!

Onze dochter heeft nog steeds voorafgaand aan een groeispurt dat haar eetlust groter is. Dan weet ik hoe laat het is :j

Anoniem

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 20:52

Op een gegeven moment raken je borsten gewoon beter in balans met bv, als de baby dan nog honger heeft na 1 borst trekt dit idd door regeldagen mooi bij :) Hier was het altijd de eerste 2 tot 4 weken 1 borst, daarna gingen ze over op 2 borsten. En ook als er een sprong is, is er hier ook altijd Grote Dorst :))

Gimme_Joy

Berichten: 7771
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:47

Even een egopost :D

Dagje naar mijn schoonouders op de camping. En we kunnen nu dus heerlijk overal voeden. Voor anderen een peulenschil, maar voor ons weer een overwinning *\o/*
Afbeelding

Duc_je
Berichten: 637
Geregistreerd: 26-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 14:03

Super fijn! En ik houd van baby voetjes <3

Spoiler:
Zo'n hydrofiel is heel handig, totdat ze wat groter zijn en die steeds weg trekken :') ik heb meestal een blouse aan zodat je niks ziet als ik 1 of 2 knoopjes open doe. Ik voed zonder doek. En dan een speeltje of sleutelbos ofzo erbij om J af te leiden van de omgeving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 14:06

Genieten joh! Leuke foto! Ik durf dat nog steeds niet :+ zonder mij altijd af haha. Dus knap gedaan!

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 14:19

AMCM schreef:
Genieten joh! Leuke foto! Ik durf dat nog steeds niet :+ zonder mij altijd af haha. Dus knap gedaan!

Had ik eerst ook altijd meer had een keer geen zin om op te staan dus dacht zoek t uit *floep* en toen dacht ik dit gaat eigenlijk wel makkelijk zo :=

996981
Berichten: 9940
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 14:25

Wat goed! Ik voed ook openbaar, het liefst afgezonderd maar als dat niet gaat dan niet :) probeer het een beetje te bedekken met een XXXL hydrofiel. Als die afgetrokken wordt is dat jammer. Zondag nog gevoed in een restaurant. Geen rare blikken of opmerkingen gekregen

Gimme_Joy

Berichten: 7771
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 14:50

Dank! <3

Ik zit er totaal niet mee en voed het liefst zonder hydro. Dit is meer voor de omgeving. Familie is het uiteraard gewend, maar we zitten hier op een veld dus een soort van Carré :+

Duc_je
Berichten: 637
Geregistreerd: 26-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 15:05

Ik moet zeggen dat ik gerust in blijdorp ergens op een bankje ga voeden. Afzonderen is prettiger ivm de afleiding maar is bij een dagje uit vaak niet mogelijk. Ik ben er niet zo moeilijk mee. Maar ik zorg wel dat het discreet gaat. Ik ga niet opzettelijk mijn boob laten zien aan de hele wereld om een punt te maken ofzo. Met een hydrofiel is geen optie bij mijn boef. Dus dan maar met een blouse ofzo. Ik zorg dat je niet meer ziet dan bij iemand die een diep uitgesneden top draagt.

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 16:05

Ach ik zat dinsdag gewoon in de Efteling op een bankje..
Kreeg van een oma nog een goedkeurende blik :=

Tara_13

Berichten: 762
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: t Gooi

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 20:29

Ik merk dat het bij mij ook steeds makkelijker wordt om ergens te voeden. Ik moet ook wel zeggen dat het nu makkelijker is zonder tepelhoedje. Als ik het tepelhoedje erop moest zetten zit je toch even met je volledige tiet bloot, nu is het hup baby eraan en je ziet het amper

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 20:36

Ik heb nooit gevoed met hydrofiel of andere bedekking, ben er heel makkelijk in. Het is een baby aan een borst.

Maar als je leuke doeken zoekt om te bedekken is Lemej misschien leuk? Heeft mooie voedingsshawls.

Gimme_Joy

Berichten: 7771
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 21:33

Ik ben er zelf ook niet moeilijk in hoor. Zit rustig in de woonkamer voor het raam. Maar zo op een camping doe ik het toch even iets discreter. Heb geen zin in gedoe. Maar misschien moet ik gewoon schijt hebben :+

Solistar

Berichten: 773
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 22:00

Ik zocht meestal op een wat rustiger plekje omdat ze dan niet heel tijd loslieten door afleiding vanuit de omgeving. Als je dan de hele boel onderspuit en je kleren zeiknat worden is niet heel fijn :o

Toen ze nog ieniemienie waren voedde ik ook overal, in restaurants etc. Nooit rare reacties gehad. Ik deed altijd T-shirt of trui omhoog en eronder een hemdje die je naar beneden kan trekken. Dan zie je echt niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 00:41

Inderdaad dat loslaten door afleiding, niet zo handig :=

_Nelleke_

Berichten: 8072
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 06:06

Wat goed gimme joy!

Hier nog nooit openbaar gevoed, maar meer omdat de gelegenheid er niet was. Ik voed thuis wel gewoon als er bezoek is. Voelt gewoon normaal.

Hoe zit het met je borstvoeding als je baby door gaat slapen? Ik heb nu een lieve slapende beeb en tieten die op klappen staan want mevrouw heeft haar nachtvoeding overgeslagen. Blijft je productie overdag wel op pijl als ze dit vaker doet?

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-21 06:46

Dan is de kans groot dat het wat inzakt. Baby zal dan minder melk krijgen en wat vaker drinken of weer een nachtvoeding pakken en dan krikt het weer op. Gewoon blijven volgen dus :D

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 08:00

Gimme_Joy schreef:
Ik ben er zelf ook niet moeilijk in hoor. Zit rustig in de woonkamer voor het raam. Maar zo op een camping doe ik het toch even iets discreter. Heb geen zin in gedoe. Maar misschien moet ik gewoon schijt hebben :+


Ik weet niet of je dat moet hebben, als jij het niet prettig vindt is dat een goede reden om het niet te doen.

Maar zelf had ik altijd een voedingsbh en voedingsjurk aan, dus onderaan de streep zagen mensen niet zoveel. En als ze het aanstootgevend vonden keken ze maar fijn de andere kant op. Maar ik heb nooit nare reacties gehad en ik voedde overal.

DiantaM
Berichten: 11288
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 08:21

Ik vond het ook nooit een probleem om openbaar te voeden. Nog nooit een gekke blik gehad in al die jaren. Ik heb het wel beperkt toen ze ouder werden omdat het voeden dan echt niet meer zo netjes ging. Ze waren te veel afgeleid. Sowieso aten die van mij al snel heel goed overdag dus dan waren de voedingsmomenten overdag zeer beperkt.

Cilianne
Berichten: 327
Geregistreerd: 11-11-18

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 10:43

Ik denk dat ik in die meer dan 8 jaar bv geven op zo ongeveer elke plek eten heb gegeven. Ik had telkens bv bh en bv shirt of topje met t-shirt over aan en kon gemakkelijk - in mijn ogen - discreet voeden. Op de bus, in de ikeagangen op een pallet, op restaurant, in de draagzak tijdens het wandelen, ...
Ik heb mij maar één keer ongemakkelijk gevoeld en dat was op een terras met daarnaast een groep van 10 mannelijke 20ers die net iets te geïnteresseerd waren.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 10:50

Enkel met (hand) kolven knoop ik een hydrofiel om mn nek heen. Gewoon voeden? Als mensen het vervelend vinden kijken ze maar de andere kant op hoor :evaw:

Gimme_Joy

Berichten: 7771
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 11:22

Welke vlogster was het nou die helemaal los ging op insta over borstvoeding? Zelf 2 kinderen maar sprak zich zeer negatief uit over voeden in het openbaar. Dat het smerig was enzo. Echt bizar. Dat dit soort mensen een podium krijgen |o