Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 09:25

Mariposa11 schreef:
Er liggen hier 4 mensen in t ziekenhuis, die 3 die dan niet geprikt zijn, dat valt wel toch?
Er wordt helemaal niet meer gekeken naar druk in de zorg maar naar aantal besmettingen. En die zeggen niks zolang er bijna niemand in t ziekenhuis ligt..

Volgens de bloedbank, heeft 90 procent van alle leeftijden al antistoffen, dus immuniteit. Zou dat niet moeten tellen?

Ik hou wel afstand van mensen hoor, maar de meeste mensen niet van mij, als ik op m'n werk een stap naar achter zetten, zetten veel klanten een stap naar voren..

Misschien moet je verder kijken dan je neus lang is want in andere ziekenhuizen liggen veel meer mensen en wordt nog altijd andere zorg uit gesteld omdat het veel te druk is. En het is nu zomer in de herfst zullen weer veel meer zieken zijn

MoniqueT

Berichten: 8854
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 09:59

Ik ga inderdaad steeds meer met gestrekt been er tegenin als mensen zich om drogredenen niet willen laten vaccineren. Vaccineren is de enige mogelijkheid om de maatschappij weer zoveel mogelijk te laten draaien zonder allerlei beperkingen én om de druk op de zorg te verminderen

Concreet voorbeeld: Mijn klasgenootje van vroeger is diëtist geworden en erg op gezonde voeding en bewegen. Zij beweerde in juni in een zoomborrel met wat vriendinnen dat zij niet bang hoefde zijn voor corona met haar levenstijl. De ondertoon naar mij toe was heel duidelijk. En ja, ik weet dat ik een risicogeval ben hoor.

Maar zij kreeg het dus in oktober. Ze was deze week hier met een heel verhaal over haar collega´s die óf ziek waren óf met zwangerschapsverlof gingen en dat ze in hun team erg onderbezet waren. Maar ook zij werkt maar 18 van de 23 uur omdat ze die laatste 5 uur nog steeds niet kan opbrengen wegens long covid. Ook haar man is nog niet volledig fit, na bijna een jaar inmiddels. Ze is dus zelf ook onderdeel van de onderbezettingsproblemen, maar wil nog niet pleiten voor vaccinatiedwang (middels QR-codes) of in elk geval stevig druk in de zorg daarvoor.

Zij is voor mij hét schoolvoorbeeld van iemand die denkt dat het haar niet kan overkomen, er flink last van heeft gehad en na een jaar nog gedeeltelijk in de ziektewet zit. Ze is zelf overigens wel gevaccineerd inmiddels.

Ook las ik gisteren een stuk over een autistische jongere met prikangst die wel graag het vaccin wilde. De begeleiding bij de GGD en vooraf door de ouders heeft er toe geleid dat het uiteindelijk prima verlopen is. Vooral de uitleg over hoe, wat en waarom heeft haar de stap toch doen zetten.

Het gemiep over angst voor bijwerkingen? Corona krijgen is een stuk erger hoor! En zoals mijn klasgenoot het overkwam, kan het jou ook overkomen. Niemand is veilig.

Bo_Y

Berichten: 4602
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 10:06

Ik vind het moeilijk.
Ik ben gevacineerd, maar val in de groep die geen antistoffen heeft aangemaakt (is getest).
Dus het advies is houd je kring zo klein mogelijk en met alleen gevaccineerden. Ik kom dus ook nergens…..
Ik werk met 7 mensen op kantoor. 4 zijn familie, dus die zie ik af en toe. 2 zijn niet gevaccineerd omdat ze denken zelf niet ziek te worden van covid. Maar door doe mensen werk ik 100% thuis. Als zijn wel waren gevaccineerd zou ik af en toe naar mijn werkplek kunnen. Hier wordt ik wel bozig van, want het voelt een beetje egoïstisch

MoniqueT

Berichten: 8854
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 10:10

Wat vervelend voor je! Ik snap jouw boosheid helemaal.

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 10:12

Wij hadden gisteren voor het eerst in twee jaar weer ons jaarlijkse vrienden feest. Van drie had ik gegokt dat ze niet gevaccineerd waren, had ik ook tegen mijn man gezegd. En bijna goed, eentje meldde zich een dag van tevoren af met ik ben niet geprikt dus wil jullie niet in gevaar brengen, terwijl ze doodsbang voor Corona is en al anderhalf jaar nergens komt. En de twee anderen was er eentje wel geprikt, tja moet mijn klanten beschermen maar voor zichzelf was het niet nodig en zijn vrouw niet geprikt, reden : ze wachtte tot het veilig was en de testfase voorbij. Was heel gezellig , even over gepraat en toen maar afgekapt want daar kwamen ook weer de geijkte FvD opmerkingen voorbij. Heb de boel maar afgekapt en gezegd dat er op dit moment de niet gevaccineerden de grootste risico’s liepen. Terwijl zij in de hoogste categorie valt, 60, overgewicht , slechte longen en haar man elk jaar wel met het een of ander in het ziekenhuis ligt. Hij is in ieder geval geprikt.

Electra63

Berichten: 18075
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 10:53

Spenk schreef:
Als je nu nog niet weet dat vaccineren zorgt voor dat mensen amper in het ziekenhuis komen. Daar doe je het voor. In het ziekenhuis is 90% niet gevaccineerd. Iedereen moet het zelf weten maar de niet gevaccineerden houden op deze manier het hele land vast want zolang de druk op de zorg er nog steeds is blijven maatregelen nodig.

Ik ben graag onderdeel van de oplossing en niet van het probleem.


Precies +:)+

Janneke2

Berichten: 23085
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 11:30

Elin_ schreef:
Janneke2 schreef:

Geen angst 'voor het onbekende' zoals een heftige ziekte...?

Geldt kennelijk niet voor 'het buitenland' of gele koorts.

En zou de spreker v/m een idee hebben waarom onze overheid het vaccineren "gepushed" heeft...?

Het is om jaloers op te worden, 'not a care in the world'. (Maar wat te doen als zo'n 'sancta simplissima' een IC bed nodig heeft...? Ik vind het wat... )


Zeker angst voor het onbekende, zoals de ziekte zelf. Maar een prik kies je bewust voor en de ziekte overkomt je. En toevallig mij nog steeds na die 1.5 jaar niet.


Ik ben stomverbaasd over mijzelf : ik was niet bang om corona te krijgen en ik heb het niet gekregen.
Ik snap er niks van (en ben er baaie blij mee!).

Citaat:
Mijn gevoel wbt pushen overheid heeft niks te maken met snelle ontwerpen van het vaccin of antivax of complottheorie, maar zoals ik al eerder heb uitgelegd met het feit dat het redelijk menselijk is om in een noodsituatie met een doel voor ogen sommige risico's voor lief te nemen.


Please explain?

We hebben meer dan een jaar gewacht terwijl de vaccins voor sars1 en mesr aanwezig waren.
Citaat:
Met het voorbeeld van het Jansen vaccin incl marketingcampagne dansen met Jansen om er vervolgens toch achter te komen dat Jansen niet een heel goed vaccin was, dus daarna voor wie het nog wilde, oftewel tussen regels door het risico wilde nemen, kon hem zomaar ophalen en de rest moest wachten op zijn beurt voor de andere vaccins.

Dat 'dansen met Jansen', en vooral 1 dag na de prik was een absoluut dieptepunt.

Neemt niet weg dat het een uitstekend vaccin is, met zeer hoge score mbt complicaties en ernstige ziekte - en geen diepvrieskist - 70 en twee keer prikken nodig.

Citaat:
Best "grappig" om te lezen dat ik hier toch een aantal bokkers met gestrekt been
op anders denkende inhakken


... ik ken het woord andersdenkenden als het woord dat roomsen gebruiken om protestantse gelovigen mee aan te duiden.

En een eigen mening is prima, maar discussie graag op basis van feiten en argumenten.

Citaat:
Terwijl velen van jullie ook onderzoeken na ratelen

?

{Klinkt toch naar : wetenschap is ook maar een mening en jullie hobbelen daar achteraan...}

JMJ

Berichten: 279
Geregistreerd: 23-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 11:40

Bo_Y schreef:
Ik vind het moeilijk.
Ik ben gevacineerd, maar val in de groep die geen antistoffen heeft aangemaakt (is getest).
Dus het advies is houd je kring zo klein mogelijk en met alleen gevaccineerden. Ik kom dus ook nergens…..
Ik werk met 7 mensen op kantoor. 4 zijn familie, dus die zie ik af en toe. 2 zijn niet gevaccineerd omdat ze denken zelf niet ziek te worden van covid. Maar door doe mensen werk ik 100% thuis. Als zijn wel waren gevaccineerd zou ik af en toe naar mijn werkplek kunnen. Hier wordt ik wel bozig van, want het voelt een beetje egoïstisch


Hiermee ga je voorbij aan het feit dat gevaccineerden meer kans hebben het virus te verspreiden, omdat ze, als het goed is, geen of weinig klachten hebben terwijl ze wel het virus bij zich dragen en verspreiden.

Mariposa11
Berichten: 2875
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 11:43

JMJ schreef:
Bo_Y schreef:
Ik vind het moeilijk.
Ik ben gevacineerd, maar val in de groep die geen antistoffen heeft aangemaakt (is getest).
Dus het advies is houd je kring zo klein mogelijk en met alleen gevaccineerden. Ik kom dus ook nergens…..
Ik werk met 7 mensen op kantoor. 4 zijn familie, dus die zie ik af en toe. 2 zijn niet gevaccineerd omdat ze denken zelf niet ziek te worden van covid. Maar door doe mensen werk ik 100% thuis. Als zijn wel waren gevaccineerd zou ik af en toe naar mijn werkplek kunnen. Hier wordt ik wel bozig van, want het voelt een beetje egoïstisch


Hiermee ga je voorbij aan het feit dat gevaccineerden meer kans hebben het virus te verspreiden, omdat ze, als het goed is, geen of weinig klachten hebben terwijl ze wel het virus bij zich dragen en verspreiden.


Maar dat wordt gewoon door iedereen weervergeten.. Want hiermee steek je nog steeds mensen aan die kwetsbaar zijn.
Vaccineren is niet heilig, en t helpt zeker wel maar t is niet dat daardoor alles verdwijnt en dat niet gevaccineerde de boel dicht houden..

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 11:46

JMJ schreef:
Bo_Y schreef:
Ik vind het moeilijk.
Ik ben gevacineerd, maar val in de groep die geen antistoffen heeft aangemaakt (is getest).
Dus het advies is houd je kring zo klein mogelijk en met alleen gevaccineerden. Ik kom dus ook nergens…..
Ik werk met 7 mensen op kantoor. 4 zijn familie, dus die zie ik af en toe. 2 zijn niet gevaccineerd omdat ze denken zelf niet ziek te worden van covid. Maar door doe mensen werk ik 100% thuis. Als zijn wel waren gevaccineerd zou ik af en toe naar mijn werkplek kunnen. Hier wordt ik wel bozig van, want het voelt een beetje egoïstisch


Hiermee ga je voorbij aan het feit dat gevaccineerden meer kans hebben het virus te verspreiden, omdat ze, als het goed is, geen of weinig klachten hebben terwijl ze wel het virus bij zich dragen en verspreiden.


Dit is voor het eerst dat ik hoor dat gevaccineerden meer kans hebben het virus te verspreiden.
Strookt ook totaal niet met de wetenschappelijke inzichten hier over.
Tot nu toe blijkt dat er minder kans is te verspreiden.

Kinke

Berichten: 20619
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 11:48

ik vraag me af of degenen die zich niet laten vaccineren omdat ze 'een goede weerstand hebben' ook geen tetanus spuit zouden nemen als ze gewond raken :D

Mariposa11
Berichten: 2875
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 11:51

Kinke schreef:
ik vraag me af of degenen die zich niet laten vaccineren omdat ze 'een goede weerstand hebben' ook geen tetanus spuit zouden nemen als ze gewond raken :D


Dat is hetzelfde als dat ik niet mag zeggen dat mensen die zichzelf een ziekte roken, of eten of met alcohol op achter t stuur kruipen geen recht hebben op een ziekenhuis bed. Totaal geen vergelijk toch..

Douce

Berichten: 3521
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 11:56

Verootje: dat minder kans is dus niet waar voor de Delta variant. Screenshot van teletekst is hier al geplaatst maar je kunt het ook overal vinden: een gevaccineerde is, mits besmet, even besmettelijk als een ongevaccineerde. Waarbij inderdaad de kans groot is dat ze onbewust besmettelijk zijn door lagere klachten.

Wat mij betreft is de enige goede reden om je te vaccineren inderdaad het verlagen van de ziekenhuis druk. Teveel mensen denken dat ze niet zo'n grote kans hebben om op de IC te komen.

Om diezelfde reden vind ik overigens de vaccinatie druk op kinderen / jongvolwassenen dan weer onnodig.

JMJ

Berichten: 279
Geregistreerd: 23-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 11:57

verootjoo schreef:
JMJ schreef:

Hiermee ga je voorbij aan het feit dat gevaccineerden meer kans hebben het virus te verspreiden, omdat ze, als het goed is, geen of weinig klachten hebben terwijl ze wel het virus bij zich dragen en verspreiden.


Dit is voor het eerst dat ik hoor dat gevaccineerden meer kans hebben het virus te verspreiden.
Strookt ook totaal niet met de wetenschappelijke inzichten hier over.
Tot nu toe blijkt dat er minder kans is te verspreiden.


Er zijn onderzoeken waaruit blijkt dat de virusload van de Delta variant bij beide groepen even groot is.
Dus als je geen klachten krijgt of omdat je denkt dat je na vaccinatie geen besmetting meer kunt oplopen, is de kans groter dat gevaccineerden meer mensen besmetten dan ongevaccineerden.

Elin_

Berichten: 9668
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 11:59

bigone schreef:
Elin_ Janssen is geen slecht vaccin het werkte alleen nog niet na een dag of een week toen ze de disco in mochten. En dat het daar mis ging was zeker ook te wijten aan de de opzet van testen voor toegang.
Mensen gingen op donderdag testen, nog twee avonden ergens heen en op zaterdag alsnog geïnfecteerd de disco in.


Jansen wordt ook niet meer gegeven als eerste keuze. Het is nu vooral moderne en pfizer.
Zelfde geldt als toen ineens iedereen het mocht. Er zelf voor mocht kiezen ongeacht leeftijd, terwijl de rest wel nog allemaal wachten per groep was.


@janneke
Ik zeg niet dat wetenschap maar een mening is. Het is wel een interpretatie van onderzoeksresultaten natuurlijk. Door herhaling kunnen hier conclusies uit getrokken worden, waardoor je over een grotere populatie uitspraken mag door, maar afijn. Wat ik ermee bedoel is dat ik hier terug lees en ook voel dat waar ik voorheen als twijfelaar (met overigens mee dan een corona vaccin. Het is niet perse zo dat ik alles maar doe en kies zonder te weten wat erin zit of wat het doet.) nog aardig kon optrekken met mensen die wel pro vaccinatie zijn, zie je hier gewoon dat men onderzoek na ratelt om met een hakbijl op andere meningen, mensen die anders denken @janneke, inhakken en daarbij de onderzoeksresultaten hard erbij schreeuwen om hun gelijk te halen. Maar heb je jezelf wel eens afgevraagd als je wel een persoon in die kleine populatie bent met ernstige bijwerkingen?
Natuurlijk grotendeels zijn de cijfers positief en kun je die goed in beargumentatie gebruiken voor het vaccin. Daar ben ik me van bewust en zeker niet gemotiveerd om daarover in discussie te gaan, want dan zou ik ongelijk hebben, maar ik ben een twijfelaar juist door die andere cijfers die er ook bestaan maar wel serieuze gevolgen hebben. De kans is klein, maar niet 0. Daarbij kunnen er nog geen uitspraken over lange termijn gedaan worden, immers is die er nog niet (helemaal).


Waar ik de discussie vanaf begin corona al niet aanging met complot denkers en antivaxxers vanwege de ongezelligheid. Ben ik weleens benieuwd of jullie door hebben hoe bot je klinkt en een mening (feiten kun je onderuithalen) gewoon niet accepteren omdat je je "eigen" resultaten op ratelt (de onderzoeksresultaten die je ook maar van internet plukt. Of zitten hier mensen bij die onderzoeker in het lab zijn?)


Tot nu toe twijfel ik behoorlijk omdat ik voor een vaccin kies en dat tot mij neem, terwijl ik tot nu toe de dans ontsprongen ben blijkbaar met het virus.

Kinke

Berichten: 20619
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 12:02

Mariposa11 schreef:
Dat is hetzelfde als dat ik niet mag zeggen dat mensen die zichzelf een ziekte roken, of eten of met alcohol op achter t stuur kruipen geen recht hebben op een ziekenhuis bed. Totaal geen vergelijk toch..


Jawel, voor degenen die beweren dat er allerlei rotzooi in de vaccinatie zit etc. Ben benieuwd of ze ook eerst alle wetenschappelijke artikelen over een tetanus spuit gaan bestuderen :D
Of nog dichter bij huis...alle ingrediënten van hun eten uitpluizen

Mariposa11
Berichten: 2875
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 12:05

Elin, de enige mening die geaccepteerd wordt, is wanneer je je niet laat vaccineren..
Het maakt mij niet wie welke keuze maakt, en mijn omgeving gelukkig ook niet..
Maar hier op bokt, ben je overal schuldig aan als je nog geen vaccin neemt. Dat vind ik bot ;)
Laatst bijgewerkt door Mariposa11 op 05-09-21 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariposa11
Berichten: 2875
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 12:08

Kinke schreef:
Mariposa11 schreef:
Dat is hetzelfde als dat ik niet mag zeggen dat mensen die zichzelf een ziekte roken, of eten of met alcohol op achter t stuur kruipen geen recht hebben op een ziekenhuis bed. Totaal geen vergelijk toch..


Jawel, voor degenen die beweren dat er allerlei rotzooi in de vaccinatie zit etc. Ben benieuwd of ze ook eerst alle wetenschappelijke artikelen over een tetanus spuit gaan bestuderen :D
Of nog dichter bij huis...alle ingrediënten van hun eten uitpluizen


Dat zijn wel dingen die bekend zijn waar je voor kiest..
Dit is nog best onbekend dus dan mag er toch ook twijfel zijn?
Maar gezien cola roest oplost, is dat ook niet t eerste wat ik pak om te drinken :D

Elin_

Berichten: 9668
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 12:28

Kinke schreef:
Mariposa11 schreef:
Dat is hetzelfde als dat ik niet mag zeggen dat mensen die zichzelf een ziekte roken, of eten of met alcohol op achter t stuur kruipen geen recht hebben op een ziekenhuis bed. Totaal geen vergelijk toch..


Jawel, voor degenen die beweren dat er allerlei rotzooi in de vaccinatie zit etc. Ben benieuwd of ze ook eerst alle wetenschappelijke artikelen over een tetanus spuit gaan bestuderen :D
Of nog dichter bij huis...alle ingrediënten van hun eten uitpluizen

Nou opzich dus wel ja.. ik check medicijnen e.d. ook.
Homeopathische basis ook. En eigenlijk zoek ik alles heel bewust uit wbt dat soort dingen.
Ik leef zeker niet zonder risico's, maar wie weet dat je je nu wel wat beter kunt inleven in het feit dat ik hiermee hetzelfde doe en daarom dus nog twijfel ;)


Edit: overigens is het ook fijn als je een discussie hebt dat men niet alleen bij de feiten blijft, maar ook wanneer je een voorbeeld of quote van iemand gebruikt dat je die correct overneemt. Niet 'beweren dat er allerlei rotzooi in zit', maar 'niet weten wat er in zit. Of begrijpen hoe alles werkt en wel bekend met de ernstige bijwerkingen die ondanks het lage cijfer wel bekend zijn'

Cer

Berichten: 30256
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 12:44

Een tetanus prik is je lichaam helpen met niet ziek worden, geen vergelijk met roken (hoe kom je erbij ..). Het is prima om te denken dat je lichaam zichzelf kan redden alleen gaat dat gewoon niet altijd op.

Ik blijf t verbazingwekkend vinden dat de mensen anno 2021 zo tegen een vaccin zijn. En dat we hier in het rijke westen het lef en de arrogantie hebben om t te weigeren op basis van ongegronde argumenten terwijl mensen in andere werelddelen smeken om dit vaccin. Maar nee, de internet deskundigen vertrouwen het niet “want er zit vast troep in”… over privilege gesproken .. en dan de mensen die echt problemen hebben met weerstand lekker aan hun lot overlaten … super hoor ..

Mariposa11
Berichten: 2875
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 12:51

Cer schreef:
Een tetanus prik is je lichaam helpen met niet ziek worden, geen vergelijk met roken (hoe kom je erbij ..). Het is prima om te denken dat je lichaam zichzelf kan redden alleen gaat dat gewoon niet altijd op.

Ik blijf t verbazingwekkend vinden dat de mensen anno 2021 zo tegen een vaccin zijn. En dat we hier in het rijke westen het lef en de arrogantie hebben om t te weigeren op basis van ongegronde argumenten terwijl mensen in andere werelddelen smeken om dit vaccin. Maar nee, de internet deskundigen vertrouwen het niet “want er zit vast troep in”… over privilege gesproken .. en dan de mensen die echt problemen hebben met weerstand lekker aan hun lot overlaten … super hoor ..



Tja niet roken is veel minder risico op vele ziektes. Dus prima vergelijk.
Ik laat niemand aan z'n lot over maar mensen met echte weerstand problemen, hebben meer problemen dan corona en kijken sowieso al beter uit..
Ik neem mijn Verantwoordelijkheid door niet naar t buitenland te gaan, geen vol vliegtuig in te stappen en niet op een druk moment de winkels in te stappen. Ik hou van iedereen afstand buiten de mensen om mij heen die dat niet nodig vinden. Dus ik neem genoeg Verantwoordelijkheid. Oh en als ik klachten zou hebben, ga ik niet naar buiten..
En nee ook niet testen omdat ik geen auto heb en je dan niet met t ov moet gaan, niet bij een ander in de auto, en mijn inziens ook geen 3 kwartier op fiets in de rondte moet snotteren..

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 13:02

Cer schreef:
Een tetanus prik is je lichaam helpen met niet ziek worden, geen vergelijk met roken (hoe kom je erbij ..). Het is prima om te denken dat je lichaam zichzelf kan redden alleen gaat dat gewoon niet altijd op.

Ik blijf t verbazingwekkend vinden dat de mensen anno 2021 zo tegen een vaccin zijn. En dat we hier in het rijke westen het lef en de arrogantie hebben om t te weigeren op basis van ongegronde argumenten terwijl mensen in andere werelddelen smeken om dit vaccin. Maar nee, de internet deskundigen vertrouwen het niet “want er zit vast troep in”… over privilege gesproken .. en dan de mensen die echt problemen hebben met weerstand lekker aan hun lot overlaten … super hoor ..

Een aantal maanden geleden las ik het commentaar van een Amerikaanse arts:
Refusing vaccination has become a white privilege with a hospital on every corner.

Cer

Berichten: 30256
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 13:07

Precies Bigone, ze zijn zo lekker woke allemaal ..

Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 13:14

Wat zien de mensen die niet willen vaccineren dan als oplossing voor komende winter? En dan niet de dooddoener "meer geld in de zorg" want IC personeel opleiden duurt jaren. En bovendien zou het wel vreselijk egoïstisch zijn als je wil dat het ziekenhuis maar 1000en bedden klaar heeft voor als je toch erg ziek er van wordt.
Ik ben heel benieuwd wat jullie als oplossing dan zien.

Lindor92
Berichten: 7009
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 13:18

Hier iemand die nog niet gevaccineerd is. Morgen 20 weken zwanger en eigenlijk nog in twijfel.
De angst die ik heb isndat het niet bekend is wat de vaccinatie op langer termijn doet. Zowel voor mij als voor de baby. Ik weet dat er nu horrorverhalen zijn van corona tijdens zwangerschap. Al zijn er maar zo weinig van deze gevallen. Het is volgens mij ook bangmakerij.

Zelf nog geen corona gehad. Eigenlijk maar heel weinig mensen in mijn omgeving. 2 vriendinnen hebben het gehad en hadden milde klachten. Maarja ik zou maar diegene zijn die wel erg ziek word. Dus vind het lastig.

Ook al verhalen gehoord van mensen die al een tijd volledig gevaccineerd waren en toch nog flink corona hebben gehad. Mijn tante in dit geval.

Het blijft voor mij dus nog lastig.