Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 22:52

Kimbers schreef:
Langer dan 12 weken is niet erg? Volgens degene met wie ik sprak mocht dat niet namelijk.
Ik heb een afspraak bij een locatie voor vaccineren, niet bij de huisarts.

Ik heb gelukkig een nieuwe afspraak, zal mijn werkgever alleen niet blij mee zijn omdat ik de dag erna moet werken. Hopelijk valt het mee dit keer.

De dokter die ik hier in Engeland vandaag sprak, zei dat dit idd geen probleem is.. 0

BigOne

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 23:26

Met Pfizer gewoon proberen om de tweede na zes weken te krijgen. Engeland is het enigste land die er 12 weken tussen heeft. Alleen AZ blijkt het beste met een 12 weken interval te werken.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 14:10

Gisteren het Janssen vaccin gekregen, dus hoef maar 1 keer. Niet heel veel last van, alleen wat koude rillingen gisteravond en zweten vanmorgen, maar voel me verder niet ziek.

Het gekke is dat al mijn collega's beneden de 50 dit soort klachten hebben en boven de 50 hebben ze nergens last van.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 14:32

Blackberry28 schreef:
Gisteren het Janssen vaccin gekregen, dus hoef maar 1 keer. Niet heel veel last van, alleen wat koude rillingen gisteravond en zweten vanmorgen, maar voel me verder niet ziek.

Het gekke is dat al mijn collega's beneden de 50 dit soort klachten hebben en boven de 50 hebben ze nergens last van.

Is niet zo gek hoor, onder de vijftig werkt het immuunsysteem beter en zal dus ook meteen heftiger kunnen reageren op een vaccin.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 16:11

Mijn eerste BioNTech/Pfizer zit erin. Stikte van de zenuwen, maar ging gelukkig goed. Wel vrijwel direct last van mn arm (zwelling/pijn/stijf), maar dat had ik wel verwacht, heb ik bij de griepprik ook altijd best heftig.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 16:15

Hier toch dik 2 dagen last van de tweede vaccinatie (AZ), waar collega's juist dit keer nergens last van hadden. Ik ben maandag gevaccineerd en nu nog steeds duizelig na inspanning en snel moe. Kon vandaag wel weer beduidend meer dan gister.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:35

Ruim 24 uur na mijn eerste pfizer, alleen een klein beetje een zware arm en het gevoel alsof ik een flinke vuist stoot op de prikplek heb gehad.

Valt me dus alleszins mee!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:40

Blackberry28 schreef:

Klopt was bij mij op stage ook zo. Ik en een andere collega in de 20 hadden klachten , en de rest had nergens last van of hele lichte klachten.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:19

Ik voel me wel eens 50+ (of 80+), maar ik ben het voorlopig nog niet hoor.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 08:34

Ik ben gisteren toch wel heen gegaan. Was ook wel wat opgeknapt.
Wilde hem in eerste instantie verzetten voor de zekerheid omdat ik woensdag nog niet top fit was, maar toen ik belde was er direct in de buurt nergens meer plek. Moest een heel stuk rijden er voor en daar had ik niet zo veel zin in, dus toch gisteren maar gegaan.

En tot nu toe alleen spierpijn in mijn, jawel, billen. :')

Meer mensen trouwens die met het afspraken nummer belde en er uit werd gegooid?
Ik had het de bij de eerste keer afspraak maken en toen ik woensdag belde weer. Werd het ineens stil en was ie weg.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 13:37

Vandaag brief binnen en morgenavond vaccinatie.
Online afspraak maken lukte dus niet via mijn mobiel maar wel op de laptop... heel bijzonder.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 19:47

In mijn afspraak staat dat ik of pfizer krijg of moderna.
Dat kies je dan niet zelf ter plekke neem ik aan?

Vind t wel spannend

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 20:04

Stond bij mij in de brief ook, zal wel een beetje van afgangen wat ze daar op de locatie hebben liggen. Tot nu toe heb ik enkel gehoord datmenrn met pfizer geprikt is

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 20:09

Hier zondag de eerste vaccinatie. Bij mij staat ook 2 soorten vaccins in de brief..... Vind het wel spannend allemaal. Ben een risicofactor en heb vrijwel altijd pech met die dingen :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 20:10

bigone schreef:
Blackberry28 schreef:

Is niet zo gek hoor, onder de vijftig werkt het immuunsysteem beter en zal dus ook meteen heftiger kunnen reageren op een vaccin.

Ik ben heel benieuwd waar ik met mijn 47 onder ga vallen. Wil nu wel ff oud zijn. :+
Vanmiddag mijn Janssen gehad.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 20:15

En je leeft nog }> geintje, komt vast goed.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 20:18

Oh ja vast wel.
En zo niet zal het mijn tijd wel zijn geweest :D

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 20:30

Wel erg eigenlijk dat dit de enige plek zo’n beetje is waar ik openlijk zonder neergesabeld te worden, iets kan vragen over een vaccinatie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 20:31

Muze schreef:
Wel erg eigenlijk dat dit de enige plek zo’n beetje is waar ik openlijk zonder neergesabeld te worden, iets kan vragen over een vaccinatie.

Is het zo erg ?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 20:32

Online zeker.
Familie gelukkig niet en een drietal vrienden ook niet..

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 09:48

Ik blijk bij deze bij de 50 plus te horen want op een wat beurs gevoel in mijn arm na weinig klachten van de Janssen tot nu toe.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 11:49

Ik mag vanmiddag. *\o/* %) Vooraf wijsheid wel of geen brufen nemen? Ervaring leert dat ik of aardig ziek word van een enting of hij doet letterlijk helemaal niks (geen antistoffen ook dan).

Ik hoop dat het goed gaat. De oproepbrief is zoek, inmiddels heeft de postapp hem wel getoond voor vorige week. Die was eerst blanco nu met het goede plaatje. Heb die maar screenshot van gemaakt. Samen met de huisarts afspraak hoop ik dat het goed gaat. Zenuwachtig voor wel. Brrr.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 11:50

Ik meen dat brufen niet verstandig was maar paracetamol wel?
Of had ik dat verkeerd onthouden?

Succes.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 11:57

Ibuprofen zou ik inderdaad niet doen , op de locatie zeiden ze tegen mij ook paracetamol.

Ik durfde Ibuprofen eigenlijk ook niet zo aan dus heb het ook maar niet gedaan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 12:04

Waarom was ibuprofen niet goed? Handig om te weten, want ik slik dat dagelijks icm paracetamol. Als dat niet goed is moet ik tegen die tijd even gaan overleggen hoe ik dat dan doe