Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Echwel schreef:Ik begreep dat we van Moderna heel veel krijgen meer an Pfizer
bigone schreef:Dat hoop ik ook. Oxford heeft een gedeelte van het onderzoek over moeten doen dus logisch dat het later komt en dat ze nog niets aanvragen bij de Ema.
Nikass schreef:Inmiddels zijn ze er in Nederland ook nog niet uit wie er nou als eerste geprikt moet worden.
Een keer knopen doorhakken is toch niet de sterkste kant hier.
En als je geliefde dan nèt te laat gevaccineerd wordt en overlijdt, denkt men dan nog steeds "ach die paar weekjes later beginnen maakt helemaal niet uit" ?
Kinke schreef:tja, typisch Nederlands....zeiken om het zeiken en iedereen is op een kenner mbt vaccins en logistiek en ict
pien_2010 schreef:Kinke schreef:tja, typisch Nederlands....zeiken om het zeiken en iedereen is op een kenner mbt vaccins en logistiek en ict
Er komt een Engelse variant aan die extra snel om zich heen grijpt. Nu al zijn er heel veel besmettingen. Dus zsm vaccineren is geboden. Het scheelt besmettingen en overleden mensen.
Dus dit is geen zeiken om het zeiken. Het gaat hier wel over iets.
Pas 18 januari gaat de vaccinatie pas echt van start. Dat is 3 weken later als andere EU landen.
Een lockdown van 3 weken geeft heel veel verlaging van nieuwe gevallen. Het repruductiecijfer is boven de 1 (1,25 laatst gemeten). Dan zoveel later beginnen is een slechte zaak.
verootjoo schreef:purny schreef:Maar het komt toch uiteindelijk in je dossier te staan?
Welk dossier? Die van de HA?
Wie gaat het daarin zetten? Extra doktersassistenten aannemen om alles in alle dossiers te zetten en te registreren?
Nee, dit hoort echt niet bij de HA thuis, dat moet de GGD overzien.
Zeker als er bijwerkingen gemeld gaan worden. Dan kan de GGD toch niet aan alle huisartsen vragen wie welke vaccin van welke lichting hebben gekregen?
Jennyj01 schreef:verootjoo schreef:
Wie gaat het daarin zetten? Extra doktersassistenten aannemen om alles in alle dossiers te zetten en te registreren?
Zeker als er bijwerkingen gemeld gaan worden. Dan kan de GGD toch niet aan alle huisartsen vragen wie welke vaccin van welke lichting hebben gekregen?
Dit kan juist heel goed bij de huisarts. Die doen jaarlijks de griep vaccinaties. Die worden ook in het dossier vermeld. In de meeste praktijken worden de griepv in 2 a 3 dagen gezet. Die hebben dit ook zo georganiseerd. De ggd kan bij de farmaceut zo opvragen welke batches naar welke praktijk zijn gegaan.
pien_2010 schreef:Dat is niet waar. NL start 18 januari in Nl pas echt https://nos.nl/l/2362435
Hier as maandag in de hele Haute Vienne.
Ik stop ernu mee. We zullen het later wel zien hoe Nl het gedaan heeft.
Jennyj01 schreef:verootjoo schreef:
Dit kan juist heel goed bij de huisarts. Die doen jaarlijks de griep vaccinaties. Die worden ook in het dossier vermeld. In de meeste praktijken worden de griepv in 2 a 3 dagen gezet. Die hebben dit ook zo georganiseerd. De ggd kan bij de farmaceut zo opvragen welke batches naar welke praktijk zijn gegaan. Het is allemaal niet zo ingewikkeld om te plannen en te organiseren. De GGD doet altijd onnodig ingewikkeld.
pien_2010 schreef:Kinke schreef:tja, typisch Nederlands....zeiken om het zeiken en iedereen is op een kenner mbt vaccins en logistiek en ict
Er komt een Engelse variant aan die extra snel om zich heen grijpt. Nu al zijn er heel veel besmettingen. Dus zsm vaccineren is geboden. Het scheelt besmettingen en overleden mensen.
Dus dit is geen zeiken om het zeiken. Het gaat hier wel over iets.
Pas 18 januari gaat de vaccinatie pas echt van start. Dat is 3 weken later als andere EU landen.
Een lockdown van 3 weken geeft heel veel verlaging van nieuwe gevallen. Het repruductiecijfer is boven de 1 (1,25 laatst gemeten). Dan zoveel later beginnen is een slechte zaak.
Janneke2 schreef:... zoals het er nu naar uitziet
'thuiswonende ouderen worden het eerst geprikt'
zijn Klaas en ik misschien in januari al aan de beurt.
De schaamte over het feit dat we als Nederland achter in de rij staan....
Voor mijzelf of Klaas vind ik het niet nodig dat wij al zo vroeg aan de beurt zijn, maar aan dat geklungel kan ik ook niets doen.
Ik ga bij de eerste oproep!!
Nikass schreef:Fijn Pien, jij begrijpt waar het om gaat.
Echwel, dat dacht ik ook, maar was vandaag nog in het nieuws dat ze er nog niet uit zijn.