Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:14

Shadow0 schreef:
lenaa_tje schreef:
Tja digitale communicatie groeit alleen nog maar dus uitvlakken kan je het niet. Je pakt iemand ook niet op nadat hij ergens een gedachte sprong heeft geuit. Dat heeft niks te maken met sympathie.

Ik moet hier vooral denken aan al die leerkrachten die ook schouderophalend zeggen 'tsja, je stopt pesten toch niet.'
Dat is niet zo, maar het is natuurlijk wel veel fijner om het te geloven, want dan hoef je ook niet teveel moeite te doen, en ook niet kritisch naar jezelf te kijken, en er niet teveel extra tijd in te stoppen.

Ondertussen is voor heel wat kinderen de school helemaal geen veilige plek. Maar ja. Doe je niks aan he? Jammer. Vervelend. Naar.

Uhm hoezo ? Ik vind ten eerste dat echt totaal niet vergelijkbaar met een kwestie over extremisme.
En ook niet over het gesprek aan gaan. Ook hier ga je het gesprek juist niet aan waar dat juist wel moet. Hele vreemde vergelijking.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:25

lenaa_tje schreef:
Uhm hoezo ? Ik vind ten eerste dat echt totaal niet vergelijkbaar met een kwestie over extremisme.

Klopt deels: extremisme is gevaarlijker en op hoger maatschappelijk niveau.

Citaat:
En ook niet over het gesprek aan gaan. Ook hier ga je het gesprek juist niet aan waar dat juist wel moet. Hele vreemde vergelijking.

Ik weet echt niet hoe vaak ik het moet herhalen, want ik heb dit echt al gezegd maar: een publiek forum is niet de plek om een gesprek aan te gaan met geradicaliseerde mensen. Dat werkt namelijk niet, meestal werkt het zelfs averechts. Gesprekken kun je prive aangaan, maar op gezamelijke schaal is het simpelweg stoppen met de verspreiding van schadelijke onzin de beste manier om te zorgen dat mensen niet teveel meegezogen worden in schadelijke onzin. Dat werkt tegen radicalisering rondom IS, en het werkt tegen radicalisering via QAnon.

Bovendien is het respectvol naar alle mensen die zich wel fatsoenlijk gedragen. (Bv, je gaat naar de film. Ik weet even niet wat de huidige stand van de regels is, maar ik weet nog dat ik voor corona een keer naar de film ben geweest.)
En iemand vindt het leuk om de hele tijd door de film heen te roepen. Ik vind het echt helemaal prima als iemand de psychische nood erachter ziet, en met zo iemand in gesprek gaat - als diegene dat wil. Maar het lijkt me OOK redelijk dat mensen die gewoon willen kijken dat ondertussen kunnen doen. Die mensen doen er namelijk ook toe.

Popstra

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:34

Ik vraag mij serieus af waar al die beweringen over kinder misbruik en pedos in ons kabinet vandaan komen!? Zie het vaker voorbij komen op social media. Wie verzint nu zoiets?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:36

Zeeuwtje68 schreef:
Wat zou ik er graag bij willen zijn als jullie achter de waarheid gaan komen.
Want lieve bokkertjes dit gaat echt niet meer over Corona hoor.
Er is veel meer aan de hand in dit land.
Geef het maar even de tijd en jullie zullen er ook achter gaan komen.
Want ze zijn er al mee bezig om alle mensen die betrokken hiermee zijn om op te pakken en te straffen, want geloof me die zullen hun straf zeker krijgen. het gaat hier om miljoenen schuldigen, corrupte mensen
Weten wij dit wel? Dat er ondergrondse tunnels zijn die gebruikt worden om mensen te vervoeren en drugs en kinderen gevangen worden gehouden. Dat er pedonetwerken onder de grond zitten... dat er zoveel bekende mensen hiermee te maken hebben... Dat er Satanisch ritueel kindermisbruik word gedaan? enzzz er is zoveel aan de hand in ons land...Nou ja doe er mee wat je wilt.. Je hoeft me ook niet te geloven hoor. de waarheid zal snel aan het licht gaan komen.. Fijne dag... Corona is 1 grote afleiding...

Zeeuwtje68 Y;( :knuffel: Ik wens je het allerbeste toe meidje!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:39

@shadow0 het verschil is alleen wel dat een bioscoop niet de plek is om te communiceren. Een forum draait om communicatie en de gesprekken tussen anderen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:43

Maar daar hoeft het toch ook alleen maar te gelden voor gesprekken waar mensen deel willen nemen in dat soort gesprekken? Je hoeft echt niet alles te accepteren, vooral niet als het betekent dat je gratis reclametijd aan extremisten geeft. Wat is daar nou zo moeilijk aan? Iedereen is vrij om een eigen forum te starten, dat betekent niet dat alles overal maar ongeremd moet kunnen.

En nog steeds: ook op fora doen de mensen ertoe die niet een platform willen geven aan leugens en misleiding, die niet expres kwetsende opmerkingen maken om lekker te trollen. Je hoeft geen plek te geven aan opzettelijke leugens. Want het is namelijk heel erg asociaal gedrag en dat hoef je niet toe te laten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:51

Prima we verschillen van mening :)

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:20

Pandora2 schreef:
Citaat:
Je hoeft me ook niet te geloven hoor. de waarheid zal snel aan het licht gaan komen.. Fijne dag... Corona is 1 grote afleiding...

Zeeuwtje, kan je wat specifieker zijn wat betreft ' snel ' in dit geval ?
Spreken we dan over dagen? maanden? jaren? eeuwen?

Kan ik alvast één en ander voorzien moest dat nodig zijn :P

Ik vraag me altijd af wat we dan moeten voorzien.. en waar Zeeuwtje nu een voorsprong op heeft door dit zogenaamd te weten.. wat doen die mensen als Zeeuwtje dan, hun kinderen 24/7 in zicht houden? Ik heb geen idee hoe ik m'n leven anders zou leven als ik dit zou geloven, omdat je er weinig aan kunt doen.. En als het uitkomt, komt het voor iedereen uit, maar zij wisten het eerder.. Wat heb je daar dan aan gehad? Heb je dan jezelf kunnen redden ofzo? Ik snap het echt niet.

Dan maar beter een dom maar zorgeloos schaap die nog enige tijd blij heeft kunnen leven.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:29

Mijn oma zei altijd al.
Als , als, als morgen de hemel valt hebben we allemaal een blauwe hoed...

Hier denk ik dan maar aan bij dit soort uitspraken
Laatst bijgewerkt door Echwel op 29-11-20 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:29

Ik vind het altijd vrij arrogant om te zeggen: wacht maar af, jullie komen er nog wel achter :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:33

Electra63 schreef:
Ik vind het altijd vrij arrogant om te zeggen: wacht maar af, jullie komen er nog wel achter :D

Vind het niet erg dat ze dat zeggen, ze worden vanzelf door de realiteit ingehaald en ze komen er wel achter dat de wereld waar ze in geloven een verzinsel is. Tot die tijd schreeuwen ze allerlei leuzen na waar ze zelf geen antwoord op hebben.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:46

Of de waanwereld haalt hun in....
Je hebt verspreiders en volgers. De verspreiders zijn gewoon gewoon hufters, de volgers zijn slachtoffers.
Je kunt er lacherig en raar over doen maar zeker nu met gebrek aan sociale controle is het helemaal niet zo zorgeloos als iemand van een ernst-ontkenner in no-time tot hardcore complet denker wordt.
Helaas hier ervaring met mensen die van een beetje vreemde gedachtegang naar full-blown psychose.

Ik ben bang dat een forum daar niets bij gaat helpen, daar hebben proffesionals al hun handen vol aan.

Maar nogmaals een vriendelijk verzoek deze discussie in het andere topic over sensuur voort te zetten.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 23:55

Popstra schreef:
Ik vraag mij serieus af waar al die beweringen over kinder misbruik en pedos in ons kabinet vandaan komen!? Zie het vaker voorbij komen op social media. Wie verzint nu zoiets?

Ze hebben vast naar Flikken Maastricht gekeken en dat iets te serieus genomen wellicht? In de vorige 2 seizoenen was dat namelijk de rode draad.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 00:33

pien_2010 schreef:
Zeeuwtje68 schreef:
Wat zou ik er graag bij willen zijn als jullie achter de waarheid gaan komen.
Want lieve bokkertjes dit gaat echt niet meer over Corona hoor.
Er is veel meer aan de hand in dit land.
Geef het maar even de tijd en jullie zullen er ook achter gaan komen.
Want ze zijn er al mee bezig om alle mensen die betrokken hiermee zijn om op te pakken en te straffen, want geloof me die zullen hun straf zeker krijgen. het gaat hier om miljoenen schuldigen, corrupte mensen
Weten wij dit wel? Dat er ondergrondse tunnels zijn die gebruikt worden om mensen te vervoeren en drugs en kinderen gevangen worden gehouden. Dat er pedonetwerken onder de grond zitten... dat er zoveel bekende mensen hiermee te maken hebben... Dat er Satanisch ritueel kindermisbruik word gedaan? enzzz er is zoveel aan de hand in ons land...Nou ja doe er mee wat je wilt.. Je hoeft me ook niet te geloven hoor. de waarheid zal snel aan het licht gaan komen.. Fijne dag... Corona is 1 grote afleiding...

Zeeuwtje68 Y;( :knuffel: Ik wens je het allerbeste toe meidje!

Tjonge. Ik hoop dat het goed met je gaat Zeeuwtje.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 02:10

Popstra schreef:

Dat was toch die partij van Martijn? Alleen die heeft uiteindelijk gelukkig nooit het kabinet gehaald.
Of verdenkt iemand Rutte er van?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 08:03

Blussem schreef:
Popstra schreef:

Dat was toch die partij van Martijn? Alleen die heeft uiteindelijk gelukkig nooit het kabinet gehaald.
Of verdenkt iemand Rutte er van?

Ja Rutte en de Jonge worden er van verdacht. Door de complotgekkies dan hè, niet officieel en er ligt ook geen aanklacht...

Maar ik las hier ook flikken Maastricht, daar moest ik ook gelijk aan denken. Afgelopen twee seizoenen speelde dat complotverhaal zich af in flikken Maastricht.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 08:05

Ach ja voor bepaalde groep is toch altijd alles schuld van de overheid en de politie. Dat ze zelf dingen uitvreten en dan gepakt worden, haha dat is bijzaak natuurlijk.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 08:50

Popstra schreef:

Qanon :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 08:56

secricible schreef:
Popstra schreef:

Qanon :)

Inderdaad, de Obama’s, Hillary Clinton en nog veel andere worden van hetzelfde beschuldigd.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 09:30

Zouden we weer gewoon terug kunnen naar de ´gewone´ corona-zaken? Ik word op social media al niet goed van de Zeeuwtjes en cornuiten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:18

MoniqueT schreef:
Zouden we weer gewoon terug kunnen naar de ´gewone´ corona-zaken? Ik word op social media al niet goed van de Zeeuwtjes en cornuiten.

Een voordeel , ze gooien hun kreten op het net en verdwijnen weer in de tunnel , hier tenminste. Soms hoor je ze maanden niet en dan pats, moeten ze weer even aandacht hebben. Kunt er zo een stuk of wat opnoemen .

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 11:37

bigone schreef:
MoniqueT schreef:

Een voordeel , ze gooien hun kreten op het net en verdwijnen weer in de tunnel , hier tenminste. Soms hoor je ze maanden niet en dan pats, moeten ze weer even aandacht hebben. Kunt er zo een stuk of wat opnoemen .

Graag weer on-topic en terug naar corona!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:01

Er is een speciaal topic waar viruswaanzin aanhangers komen en verdwijnen. Met interessante gesprekken. [CV] Viruswaanzin

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:17

Afin on-topic.

Nog steeds geen Corona hier. Zoon was gewoon ouderwets ziek (terwijl hij vanwege vatbaar voor longotsteking de griepprik had gehad). Vandaag is hij weer naar school.
Mijn hoest is irritant maar geen Corona.

Echt een wonder met alle Corona gevallen om ons heen. We ontspringen steeds de dans. We zijn ook voorzichtig maar met zoon op school en 4x per week Musical les/ repetities etc en dochter die net aan het werk is en bassisschool lerares is ... compenseren ze onze voorzichtigheid ruimschoots +:)+

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:32

Gelukkig maar!