Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

landvrouw

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:01

Rimg fit adventure voor de switch.

scheelt natuurlijk wel dat ik (nog) geen kids heb

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:03

Roosch schreef:
Dat lijkt me inderdaad ook heel lekker <3

Ik heb wisselende diensten, dus geen ritme. Zou dat wel fijn vinden, dan kun je bepaalde dingen echt inplannen. Nu kijk ik meer hoe mijn dag loopt en is het meestal 10.00 uur, 12.30 uur, 15.00 uur en in de avond ergens eventjes met Foxy. De ene keer een quicky, de andere keer uitgebreider.

ja had hiervoor ook echt geen ritme, deels daardoor in een burn out geraakt. Dus mijn nieuwe baan moest wel ritme hebben en ben nu erg bewust bezig met voor mezelf zorgen; door te sporten, gezond te eten, self care en ritme. Voel me hierdoor zooooo anders. *\o/*

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 22:04

Nu denk ik aan quickies met Jopie, het wordt steeds erger _O-

Nahhhh, mijn man heeft zijn switch verkocht -O- dat vond ik toen wel een goed idee, nu ga ik twijfelen :D

Dat voelt zooo lekker he landvrouw! <3

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:05

Quickies zijn zo slecht nog niet, maar soms moet je wel uitgebreid de tijd voor elkaar nemen. :D :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:06

Over switch gesproken, ik zou best graag een zwift willen. Maar dat is duur.. jeetje!

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:06

Butterfly schreef:
Nu denk ik aan quickies met Jopie, het wordt steeds erger _O-

Nahhhh, mijn man heeft zijn switch verkocht -O- dat vond ik toen wel een goed idee, nu ga ik twijfelen :D

Dat voelt zooo lekker he landvrouw! <3

Oooh dat is echt jammer! Ik vind het spel echt leuk..

Quickies op zijn tijd zijn super :D

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 22:06

Uiteindelijk is een quickie niet meer zo bevredigend he :))

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:07

:') al die namen haha
Ik heb ook een crosstrainer boven staan. Functioneerd niet meer helemaal, maar ik moet hem eerst regelmatig gebruiken voordat ik een nieuwe koop (zonder stroom en dus zonder de extra zwaartes).

Vorige week begonnen met een nieuwe baan waarbij ik meteen iedere dag 2 uur over gewerkt heb. Deze week gelukkig geen overwerk, maar vandaag wel 8 uur doosjes staan vouwen. Daarna heb ik echt wel spierpijn en de moeheid begint langzaam aan weer minder te worden.

Vorige week veel gesnaaid. Als ik moe ben heb ik de energie niet om ertegen te vechten. Vandaag is de eerste dag echt zonder snaaien. En ik beb vanavond gekookt **\O/** sperziebonen met speklappen (die echte dikke, niet die dunne dingetjes).

Zolang ik zoveel spierpijn heb en zo moe ben even geen crosstrainer, dat komt wel als ik weer energie heb.

Voor morgen tijdens de lunch een kippenpoot uitgehaald. Ik had die al gebakken en die lag in de vriezer, dus morgen even de magnetron in met wat sperzieboontjes en klaar. Altijd makkelijk om een plan c te hebben. Plan a was 1 van de 2 speklappen van vanavond (opgegeten _O- ) en plan b was knakworstjes.... die waren op. Dus dan maar plan c wahahaha

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:13

Hier de crosstrainer tijd geleden weg gedaan. Lukte niet met mijn ziektes.
Maar als we verhuisd zijn hoop ik wel te kunnen gaan wandelen. :D

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:15

Wandelen is hier iedere middag ongeveer 40 minuten. Dan doen we met iedereen die thuis is de vaste hondenroute lopen.
Alleen vandaag niet... we liepen naar het hek bij de voordeur om te gaan en toen begon het onweer. En senna maakte meteen weer rechtsomkeer.
Dus maar een kort rondje vandaag, senna de hele route meeslepen willen we echt niet.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 22:27

Wandelen is ook lekker! Doen wij ook regelmatig in een pauze, even een blok om :j

arabella, ik snap Senna wel :')

Ik heb net mijn laatste water op, als ik naar de tijd kijk weet ik niet of dat op dit tijdstip slim was. Best kans dat ik dus vannacht naar de wc moet :=

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 23:02

landvrouw schreef:
Roosch schreef:
Dat lijkt me inderdaad ook heel lekker <3

Ik heb wisselende diensten, dus geen ritme. Zou dat wel fijn vinden, dan kun je bepaalde dingen echt inplannen. Nu kijk ik meer hoe mijn dag loopt en is het meestal 10.00 uur, 12.30 uur, 15.00 uur en in de avond ergens eventjes met Foxy. De ene keer een quicky, de andere keer uitgebreider.

ja had hiervoor ook echt geen ritme, deels daardoor in een burn out geraakt. Dus mijn nieuwe baan moest wel ritme hebben en ben nu erg bewust bezig met voor mezelf zorgen; door te sporten, gezond te eten, self care en ritme. Voel me hierdoor zooooo anders. *\o/*

Ik ben om die reden ook gestopt met onregelmatig werken. Voelde gewoon altijd verkeerd.
Voel me nu nog niet veel beter _O- maar wel meer het gevoel dat dat mogelijk kan worden dan met onregelmatig werk.

Ik blijf trouw meelezen maar het gaat bij mij nog steeds niet goed. Vanavond een avondje besteed aan het internet afstruinen naar iets van small group training, maar ik zie echt door de bomen het bos niet. Nu heb ik dus alweer zoiets van 'laat maar dan'. Terwijl ik weet dat als ik goed begeleid word (lees: stok achter de deur) ik daar ook vol voor ga. Maar kom er niet echt uit (en sommige prijzen... eh... ja, ik heb kilo's vet, geen kilo's goud). Wil gewoon gericht, 3x per week trainen met mensen die mij dan ook op dat tijdstip verwachten. En af en toe eens een fitheidscheck om wat progressie te kunnen zien. Iemand tips?

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 23:17

Butterfly schreef:
Wandelen is ook lekker! Doen wij ook regelmatig in een pauze, even een blok om :j

arabella, ik snap Senna wel :')

Ik heb net mijn laatste water op, als ik naar de tijd kijk weet ik niet of dat op dit tijdstip slim was. Best kans dat ik dus vannacht naar de wc moet :=

Ik drink savonds veel water. Ik denk dan laat mijn vet snachts maar oplossen erin. Plas ik het allemaal uit _/-\o_

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 07:49

Wat zijn jullie sportief zeg!! Ik echt totaal niet. Ik kom gemiddeld aan een 8000 stappen per dag, maar ik heb een eigen weiland met paarden en is mijn beweging dus mesten,voeren,longeren en laatst bijvoorbeeld 3 uur met de bosmaaier in de weer geweest.
Morgen weegdag! Ben benieuwd, het ziet er voor nu in iedergeval goed uit.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 07:53

Roosch hoe gaat het nu met je kat? Hopelijk al iets beter. Knap dat je zo vaak tussendoor op je crosstrainer gaat, weet dat zoiets bij mij in huis niet gebruikt gaat worden.

Helderder hebben jullie geen laco in de omgeving, ik sport bij laco en daar hebben ze echt van alles, zwemmen, fitness, groepslessen, fijne begeleiding.

Fit worden met een computerspel op de switch, zegt me niets, misschien dat ik het daarom niet begrijp hoe ik het me voor me stellen.

Dadelijk maar weer lekker het zwembad in, helaas werken ze met tijdvak dus is iets lastiger op moment met precies zorgen op tijd daar te zijn en na drie kwartier weer bad uit te moeten. Normaal was het hele ochtend tot begin van de middag open.

Dustinlover heb je een bosmaaier op benzine? Lijkt me erg zwaar een op benzine en zoek iets waarmee ik mijn weiland goed kan onderhouden wat niet te zwaar is.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 08:26

Zo wat hebben jullie lekker gekletst haha

Ik ben momenteel niet zo sportief, ontbreekt me echt aan tijd om iedere dag iets te doen, probeer wel regelmatig de fiets te pakken ipv de auto, en moet nog maar eens gaan beginnen met een thuis-workout

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 09:01

Dustinlover schreef:
Wat zijn jullie sportief zeg!! Ik echt totaal niet. Ik kom gemiddeld aan een 8000 stappen per dag, maar ik heb een eigen weiland met paarden en is mijn beweging dus mesten,voeren,longeren en laatst bijvoorbeeld 3 uur met de bosmaaier in de weer geweest.

Eigenlijk mag je dagelijkse dingen niet mee rekenen als beweging.
Ik zei ook altijd; ik mest zoveel boxen per dag uit, loop de hele dag. Longeren, paarden beleren, met jonge paarden omgaan is toch net intensiever dan met makke volwassen paarden. En toch gingen de zwangerschap kilo's er niet af.

Ik sport nu, en let op mijn eten. Ik train mijn bovenarmen en schouders extra, zodat ik mijn werk beter kan (blijven) doen. Ik vind het ook leuk trouwens, kracht trainen. Doe sowieso wel 10 keer per dag 15x opdrukken op verschillende manieren. Kijken of ik die bovenarmen nog wat gespierder kan krijgen ipv spierballen met een laag vet er omheen :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 09:10

Vulina schreef:
Dustinlover schreef:

Eigenlijk mag je dagelijkse dingen niet mee rekenen als beweging.
Ik zei ook altijd; ik mest zoveel boxen per dag uit, loop de hele dag. Longeren, paarden beleren, met jonge paarden omgaan is toch net intensiever dan met makke volwassen paarden. En toch gingen de zwangerschap kilo's er niet af.

Mhwa daar ben ik het niet mee eens. Als jij intensief met je paard bezig bent mag je dat imo best als beweging rekenen hoor. Misschien dat het voor jou niet werkte maar beweging = beweging, verbranding = verbranding. Of je die verbranding nou behaalt door te gaan wandelen, of door met zware kruiwagens te slepen.

Je lichaam denkt niet van "oh we zijn niet écht aan het sporten, dus we gaan maar niet extra verbranden."

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 09:11

SandravdB schreef:
Helderder hebben jullie geen laco in de omgeving, ik sport bij laco en daar hebben ze echt van alles, zwemmen, fitness, groepslessen, fijne begeleiding.

Fit worden met een computerspel op de switch, zegt me niets, misschien dat ik het daarom niet begrijp hoe ik het me voor me stellen.
.

Heel irritant amerikaans filmpje maar als je vanaf twee minuten kijkt zie je precies hoe het werkt. Ik heb hem niet , maar ben wel gamer dus ik ken hem wel.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 09:16

Roosch schreef:
Dat ligt voor de hand. Da's een Gerrie. Naar Gerrie Knetemann. :D :D

:D :D :D

Ik zou er ook wel 1 willen, Gerrie of Foxy dat maakt mij niets uit.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 09:42

ik geloof best dat mijn lichaam gewend is aan die dingen, maar inderdaad wat Sanne zegt beweging is beweging. Ik vind sporten gewoon echt niet leuk en zonder corona sta ik om 5.15 op en ben ik rond 18.30 gemiddeld thuis(ene keer 18.00 en andere keer 20.00). Dan moet ik nog koken en ben ik gewoon blij als ik lekker op de bank zit of heel soms ga ik nog naar een losloop gebied met de honden dat ze even kunnen spelen met andere.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:09

Beweging is inderdaad beweging.
Maar je lichaam went aan je dagelijkse dingen, dat bedoel ik.
Anders was ik nu 50 kilo geweest :D

Ik denk wel dat je nu zal aankomen als je ineens elke dag alleen op de bank gaat zitten, maar echt afvallen door je dagelijkse normale ding, lukt helaas maar weinig.. Was het maar zo..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:19

SandravdB schreef:
Roosch hoe gaat het nu met je kat? Hopelijk al iets beter. Knap dat je zo vaak tussendoor op je crosstrainer gaat, weet dat zoiets bij mij in huis niet gebruikt gaat worden.

Lief dat je het vraagt! <3 Ik werd vanmorgen luid spinnend wakker geknuffeld dus het lijkt de goede kant op te gaan.
Afbeelding
Van de spanning gisteren heb ik als een blok geslapen en nog lang ook. Wat opstartproblemen dus zal zo de koffie eens aanzetten en de tv aan.. Vanmiddag zou ik een half uur gaan wandelen met een collega maar ik weet het niet met dit weer. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:20

Vulina schreef:
Beweging is inderdaad beweging.
Maar je lichaam went aan je dagelijkse dingen, dat bedoel ik.
Anders was ik nu 50 kilo geweest :D

Ik denk wel dat je nu zal aankomen als je ineens elke dag alleen op de bank gaat zitten, maar echt afvallen door je dagelijkse normale ding, lukt helaas maar weinig.. Was het maar zo..

Dat klopt wel, van dagelijks paardrijden viel ik niks meer af. Toen ging ik er 1-2x per week bij sporten en viel ik wel weer af :j

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:42

Wat een prachtige kat.

Overal lees ik dat juist voeding voor 70 procent zou tellen wat afvallen betreft en beweging dus 30 procent dus dat beweging van minder belang is. Al probeer ik het wel te combineren maar mijn doel is ook gewoon fit worden en heb makkelijk praten wat sporten betreft omdat ik tijd genoeg heb. Werk maar parttime doordat ik volledig afgekeurd ben. Enkel op woensdag en zaterdag.

Zwem nu dus weer drie a vier keer per week en merk al dat ik daar stuk fitter door wordt.