Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 11:16

karuna schreef:
Neus en keel stokje overleefd keel mocht ik gelukkig zelf doen na tig kokhals reacties. Nu braaf afwachten. Ik ga uit van hooikoorts klachten die opeens vreemd erg zijn maar moest toch testen. Nu braaf thuis afwachten. Voel me beter dan gister gelukkig maar voor arts toch reden voor testen. Gelukkig redelijk in de buurt.

Je had toch een tijd geleden corona?

Ik ben gisteren getest. Niet echt pijnlijk, eerder heel erg vervelend. Maar heb geen symptomen, is préoperatief. Als ik geen telefoontje krijg van de chirurg vandaag is het negatief.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 11:21

Tieneke ggd gaat daar idd van uit 6 weken enorm ziek geweest en nog steeds niet optimaal hersteld.. Maar ik maak eigenlijk nooit antistoffen aan. Was al gewaarschuwd dat ik risico blijf lopen. Huisarts gaat ook uit van allergie maar omdat de teststraat om de hoek zit en na overleg met ggd besloten er toch een test aan te wagen. Ook al is kans klein. Ze willen niet weer blunderen met niet testen onterecht. Het heeft ze flinke tik op de vingers opgeleverd door me destijds niet te testen.

Nu dus wel omdat het kan hihi

TienekeJarig

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 11:24

Oh, dus het is nooit bewezen geweest dat je het had dus.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 11:34

Hoezo maak je nooit antistoffen aan? Heeft dat te maken met een ziekte die je hebt?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 11:49

Ggd had weken later toegegeven dat,ze hadden moeten testen en dat ik er van uit moest gaan dat ik wel besmet was. Maar omdat ik toch al weken thuis zat achtten ze testen niks meer toevoegen. Ben ook meegenomen in de telling toen.

Sheran geen idee hele leven al doe ik raar met antistoffen aanmaken. De ene keer wel de andere keer totaal niet. Na elke enting moet antistoffen getest worden of ze aangemaakt zijn of niks

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 11:54

Dus het kan net zo goed griep geweest zijn? Of iets anders?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:15

Karuna , niet getest is niet in de telling. Want dat is natte vingerwerk. Anders kwamen al die mensen die zonder test maar met duidelijke klachten er ook wel in.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:24

bigone schreef:
Karuna , niet getest is niet in de telling. Want dat is natte vingerwerk. Anders kwamen al die mensen die zonder test maar met duidelijke klachten er ook wel in.

Precies. Je hebt altijd bijzondere verhalen Karuna

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:25

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 16:58

karuna schreef:
Ggd had weken later toegegeven dat,ze hadden moeten testen en dat ik er van uit moest gaan dat ik wel besmet was. Maar omdat ik toch al weken thuis zat achtten ze testen niks meer toevoegen. Ben ook meegenomen in de telling toen.

Sheran geen idee hele leven al doe ik raar met antistoffen aanmaken. De ene keer wel de andere keer totaal niet. Na elke enting moet antistoffen getest worden of ze aangemaakt zijn of niks

Karuna, je bent destijds niet getest omdat je op dat moment niet aan de casusdefinitie voldeed van de WHO, die op dat moment landelijk als criterium voor testen werd gebruikt. Zoals zovele mensen, die toen klachten hadden, op dat moment niet getest zijn. Dat de lokale GGD daarvoor op de vingers getikt zou zijn, waag ik zeer te betwijfelen. Zij hebben zich namelijk keurig aan de voorschriften gehouden die ze op dat moment uit moesten voeren. En door wie op de vingers getikt? De inspectie? Of gewoon door jou?

Je was geen bijzonder geval waarvoor je lokale GGD op dat moment een uitzondering had moeten maken op hun richtlijn. Je bent wel een geval dat binnen de huidige criteria wel getest kan worden, net als iedereen met klachten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 17:32

Safina ik ga de discussie niet weer aan. :n Ggd heeft destijds zelf toegegeven dat ze me hadden moeten testen omdat ik wel voldeed aan de eisen ervoor. Namelijk langer contact met een zieke Milanees. en wie ze gecorrigeerd heeft geen idee. Dat is wat ze me gezegd hebben met excuus over hoe het gelopen is en dat ze een grote fout hadden gemaakt waarvan ze blij waren dat door mijn allerte huisarts het geen verdere gevolgen heeft gehad voor mijn omgeving. hoe en wat intern bij hun is niet mijn zaak. Ga ik ook niet verder over doorvragen omdat het volstrekt onbelangrijk is. :)

Voor nu gewoon weer braaf thuis afwachten op de uitslag. Waarvan ik uitga dat hij negatief is omdat ik toch verwacht dat het een heftige allergische reactie is ergens op, Ik voel me iets beter dan gister gelukkig hopelijk zet dat door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 17:46

karuna schreef:
Safina ik ga de discussie niet weer aan. :n Ggd heeft destijds zelf toegegeven dat ze me hadden moeten testen omdat ik wel voldeed aan de eisen ervoor. Namelijk langer contact met een zieke Milanees. en wie ze gecorrigeerd heeft geen idee. Dat is wat ze me gezegd hebben met excuus over hoe het gelopen is en dat ze een grote fout hadden gemaakt waarvan ze blij waren dat door mijn allerte huisarts het geen verdere gevolgen heeft gehad voor mijn omgeving. hoe en wat intern bij hun is niet mijn zaak. Ga ik ook niet verder over doorvragen omdat het volstrekt onbelangrijk is. :)

Voor nu gewoon weer braaf thuis afwachten op de uitslag. Waarvan ik uitga dat hij negatief is omdat ik toch verwacht dat het een heftige allergische reactie is ergens op, Ik voel me iets beter dan gister gelukkig hopelijk zet dat door.

Uhuh, maar contact met een Milanees in Nederland was destijds ook niet binnen de casusdefinitie. Zelf in Noord-Italie geweest zijn was dat toen trouwens wel, maar dat was niet aan de orde.

Gelukkig kan je je nu wel laten testen. Zijn daar nu mogelijkheden voor. Wel 20 keer als je daar zin in hebt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 17:51

.
Laatst bijgewerkt door karuna op 29-06-20 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:00

Jongens, laten we het netjes houden en niet in de persoonlijke aanval gaan aub- dat maakt de sfeer er niet beter op. Bovendien is dit een interessant topic, ik denk dat we allemaal willen dat het niet gesloten wordt ;)

Beterschap allemaal!
Ik ken zelf geen mensen die corona hebben/hebben gehad.

Zijn tests alleen beschikbaar nog voor mensen die het wellicht hebben, of kun je ook al een test doen als je een beroep hebt waarbij je met veel mensen in contact komt?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:02

Nee je moet wel klachten hebben om te testen, anders heeft het geen zin.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:03

karuna schreef:
:evaw: onvolwassen kind ga eens een ander pesten graag ik ben het nu zat. Niks posten maakt je een fijner mens.

Ben een prima mens en beslist geen kind, maar op een leeftijd dat jij u tegen mij hoort te zeggen.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:05

Kom na weken hier nog eens kijken, is het weer hetzelfde :+ Heb beetje het idee dat je graag zou kunnen zeggen dat je het hebt ofzo.. Vind het eerlijk gezegd echt heel storend, zo veel mensen hebben iemand verloren hieraan, en jij blijft maar opscheppen met dat je het waarschijnlijk hebt gehad. Nou proficiat.. Mijn oma is dood, maar jij hebt het waarschijnlijk gehad, echt gefeliciteerd. Sorry maar kan hier echt slecht tegen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:17

Alleen als je test weet je of je het hebt gehad.
Wij hebben in onze revalidatie mensen van wie we zeker weten dat ze het hebben, testen ze toch 3x negatief.... en mensen van wie we denken laten we toch maar testen maar dit wordt een negatief, testen toch ineens positief.

Covid uit zich bij iedereen anders en alle symptomen die er zijn passen ook bij tig andere ziektebeelden.

Je kan er niks van zeggen zonder test.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:52

Kom op mensen- kunnen we de (soms)kinderachtige, persoonlijke reacties achterwege laten?

Laat de irritaties lekker links liggen- zou zonde zijn als er hier straks een slotje komt op een voorheen (vond ik) fijn en interessant topic...

Let's move on

verootjoo schreef:
Wij hebben in onze revalidatie mensen van wie we zeker weten dat ze het hebben, testen ze toch 3x negatief.... en mensen van wie we denken laten we toch maar testen maar dit wordt een negatief, testen toch ineens positief.

Covid uit zich bij iedereen anders en alle symptomen die er zijn passen ook bij tig andere ziektebeelden.

Dat dus-; best 'zorgwekkend' eigenlijk, je kunt het dus goed hebben gehad zonder dat je het weet.

Was het nu ook zo dat er daadwerkelijk alweer een nieuwe virus streng is?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 21:26

verootjoo schreef:

De test is dus ook niet eens 100% betrouwbaar, maar ongeveer 66% globaal genomen zo uit m’n hoofd.
Wij hadden een patiënt op de afdeling die we overnamen van een ander ziekenhuis. Test aldaar was positief. Test bij ons daarna was negatief, maar patiënt had nog wel flink klachten. Volgende test was positief.
Verder twee collega’s die het hoogstwaarschijnlijk wel gehad hebben, maar beiden negatief testen. Tja.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 21:43

Hilary schreef:
verootjoo schreef:

De test is dus ook niet eens 100% betrouwbaar, maar ongeveer 66% globaal genomen zo uit m’n hoofd.
Wij hadden een patiënt op de afdeling die we overnamen van een ander ziekenhuis. Test aldaar was positief. Test bij ons daarna was negatief, maar patiënt had nog wel flink klachten. Volgende test was positief.
Verder twee collega’s die het hoogstwaarschijnlijk wel gehad hebben, maar beiden negatief testen. Tja.

Klopt, 30% is ongeveer vals negatief.
Daarom wordt er vaker getest. Maar bij 3x negatief wordt er aangenomen dat je echt negatief bent. Maar er is dan alsnog een kleine kans van 3% dat je alsnog wel positief bent eigenlijk.

Wij hadden iemand op de cohort-revalidatie afdeling die vrijwel klachtenvrij was maar enkel nog een kuchje. Maar die bleef maar positief testen, zo sneu.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:34

karuna schreef:

Even aangenomen dat je toen corona had. Je zegt dat het door een alerte huisarts geen gevolgen heeft gehad voor je omgeving. Je bent in die tijd naar de apotheek geweest, hebt je auto naar de garage gebracht. Ik weet het niet, het advies was toen thuisblijven toch?
Alleen een positieve test wordt meegeteld, maar jij werd meegeteld zonder test.
Nu een nieuwe test..stel hij is positief, dan wordt je dubbel geteld... :+

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 23:18

:D :D

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 23:45

Hilary schreef:
verootjoo schreef:

Ow serieus? Echt maar 66%? Dat vind ik wel zorgwekkend. Dus je laat je als persoon testen, bent misschien positief, maar test toch negatief. Vervolgens gaat de persoon ervan uit iets anders onder de leden te hebben met dus alle gevolgen van dien.... Dat helpt de samenleving dan toch ook niet?

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 11:05

kunnen ze met zo'n test ook zien af je het gehad hebt (vermoedelijk dan in februari?)
en volgens mij moet je deze test toch betalen vanuit je eigen risico? iemand enig idee wat de kosten zijn voor zo'n test?