De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 19:16

Ze zijn 1 februari aan boord gegaan, dus afgelopen donderdag toen ze eraf gingen was het 12 dagen. Ik snapte ook niet zo goed waarom ze niet gewoon twee weken aan boord bleven. Dat zou vandaag geweest zijn.
Maar men was er van overtuigd dat er niemand ziek was. Tja.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 19:27

Dat is dan vreemd ja, blijf dan die paar dagen extra. De mevrouw heeft gevlogen nu ook, dus alle passagiers in het vliegtuig controle pfff

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:41

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 15:03

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 22:29

Ministerie: 'Niet besmet met coronavirus? Dan kun je zelf thuiskomen'
Ik zag dit eerder ook op het journaal, ik vind de overheid behoorlijk laks. Er zijn blijkbaar al passagiers van de Westerdam in Nederland, en nu weet men niet wie deze passagiers zijn en ook niet waar ze nu zijn.
Mensen moeten maar zie hoe ze thuiskomen en kunnen prima met een gewone lijnvlucht vind BZ, maar de KLM weigert ze.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 22:40

Ik vind het laks, onbegrijpelijk en best brut van de overheid. -:(- Onder het mom zoek het maar uit. Zelf ticket boeken? Wie neemt ze mee? Risico op besmetting enz. Zie maar op het schip toch iemand besmet. Paar zijn al in nederland en ze hebben vanuit de overheid geen enkel idee wie waar zit. Echt heel proffesioneel hoor. Niet dus, en hiermee laat je duidelijk merken als overheid wat burgers voor je betekenen. hulp bieden, nee joh waarom zou je 8)7

Maar ik ben er totaal niet verrast over, bekende kreet van de overheid is participatie en zelfredzaamheid en er is geen gevaar voor de volksgezondheid. :+ hier gaat dat volgens hun dus ook op

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 00:04

De overheid geeft aan dat de mensen die terug willen/mogen dit via hun reisorganisatie moeten regelen. Via hun gaat ook veel communicatie en die weten ook wie waar zit dus zo vreemd is het niet .

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 00:17

karuna schreef:
Ik vind het laks, onbegrijpelijk en best brut van de overheid. (...) Onder het mom zoek het maar uit. Zelf ticket boeken? Wie neemt ze mee? Risico op besmetting enz. Zie maar op het schip toch iemand besmet. Paar zijn al in nederland en ze hebben vanuit de overheid geen enkel idee wie waar zit.

Ehm, ik vind die tweet 'wie gezond is kan zelf naar huis' wat kort door een bocht - maar laten we wel zijn : ze konden ook zelf aan de andere kant van de wereld komen.

Vwb hulp: achter de schermen is er keihard gezocht naar een oplossing, dwz een haven die het schip wilde hebben. Dus niets te zoek het zelf maar uit.

Verder bleek deze ene Amerikaanse pas ziek toen ze al enige tijd van boord was.
Gesteld dat iedereen elke dag gecheckt is: "such is life".

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 06:49

En als je dan zelf alles geregeld hebt? Ik boek bijna altijd zonder reisbureau.
Dit vraagt om zelf een verhaal te verzinnen over waarom je ergens bent en terug wilt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 09:10

germie schreef:
En als je dan zelf alles geregeld hebt? Ik boek bijna altijd zonder reisbureau.
Dit vraagt om zelf een verhaal te verzinnen over waarom je ergens bent en terug wilt.

Natuurlijk zijn er daar mensen die zelf alles geregeld hebben. Maar dit is China dus ze weten precies wie er in het land zijn , daarnaast , de mensen op de boten zijn waarschijnlijk wel via een reisorganisatie gegaan .

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 09:44

Dat weet je niet, wel eens een paar dagen op een boot doorgebracht, geen cruise, maar ook zelf geregeld.

Vluchten naar Azie worden echt ineens duurder. De vlucht die ik geboekt heb ( periode, dus niet alleen exacte datums) is nu al weer 130 euro duurder en zit lang niet vol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 10:05

karuna schreef:
Ik vind het laks, onbegrijpelijk en best brut van de overheid. -:(- Onder het mom zoek het maar uit. Zelf ticket boeken? Wie neemt ze mee? Risico op besmetting enz. Zie maar op het schip toch iemand besmet. Paar zijn al in nederland en ze hebben vanuit de overheid geen enkel idee wie waar zit. Echt heel proffesioneel hoor. Niet dus, en hiermee laat je duidelijk merken als overheid wat burgers voor je betekenen. hulp bieden, nee joh waarom zou je 8)7

Maar ik ben er totaal niet verrast over, bekende kreet van de overheid is participatie en zelfredzaamheid en er is geen gevaar voor de volksgezondheid. :+ hier gaat dat volgens hun dus ook op

Tja...de andere kant is: moeten we mensen die een dure cruise kunnen boeken vervolgens op kosten van de belastingbetaler repatriëren? Ik snap ook wel weer dat ze daar niet zo toeschietelijk in zijn. De overheid is geen reisverzekering ofzo.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 10:26

germie schreef:
Dat weet je niet, wel eens een paar dagen op een boot doorgebracht, geen cruise, maar ook zelf geregeld.

Om te weten wie er aan boord was van de Westerdam heb je enkel de passagierslijst nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 17:58

Ik vind het dus behoorlijk asociaal dat die lui gewoon naar nederland zijn gevlogen. Lekker als zij toch besmet blijken en ze komen hier de boel aansteken. Dan heb je echt geen enkel idee wat je aan het doen bent.
Hopelijk melden ze zich allemaal bij de GGD. Ik vind dit ongelooflijk en getuigen van weinig verantwoordelijkheid.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 18:00

Daar kunnen zij toch niets aan doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 18:01

Waar kunnen zij niks aan doen?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 18:04

Joman schreef:
Ik vind het dus behoorlijk asociaal dat die lui gewoon naar nederland zijn gevlogen. Lekker als zij toch besmet blijken en ze komen hier de boel aansteken. Dan heb je echt geen enkel idee wat je aan het doen bent.
Hopelijk melden ze zich allemaal bij de GGD. Ik vind dit ongelooflijk en getuigen van weinig verantwoordelijkheid.

Kan ik me wel voorstellen. Je kunt nu niet zeggen dat Nederland ook maar 'n spoortje daadkracht heeft getoond betreffende dit hele corona-verhaal en eventuele hulp voor de mensen op dat schip. En er komen ook nog dagelijks vluchten vanuit China binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 18:06

Je kunt ook zelf je verantwoordelijkheid nemen hè.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 18:07

En daar kunnen die mensen niets aan doen. Dus niets aso van die mensen. Als ik ergens was en eindelijk naar huis kon dan ging ik. Niet raar hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 18:11

germie schreef:
En daar kunnen die mensen niets aan doen. Dus niets aso van die mensen. Als ik ergens was en eindelijk naar huis kon dan ging ik. Niet raar hoor.

Waar kunnen die mensen niks aan doen? Tweede keer.
Dat vind ik dus asociaal, dat je naar huis gaat. Zonder te weten wat voor mogelijke consequenties dat heeft voor de volksgezondheid in nederland. Maar hee, dan ben jij wel lekker thuis :+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 18:14

Joman schreef:
Je kunt ook zelf je verantwoordelijkheid nemen hè.

Mijn verantwoordelijkheid zou zijn zsm Azie te verlaten als ik zelf nog mogelijk risico loop een ziekte te krijgen waaraan je hier in Nederland minder snel zal overlijden dan in een crappy ziekenhuis in Cambodja.
Ze lieten immers anderen ook gewoon vliegen en op eigen gelegenheid thuis in quarantaine gaan. Dan hoef je ook niet het braafste jongtje van de klas te spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 18:16

Gaat niet om het spelen van het braafste jongetje (+). Het heeft alles te maken met verantwoordelijkheid. Het gaat erom dat die mensen überhaupt onvindbaar zijn voor het rivm en de ggd. Blijkbaar komen ze op eigen houtje naar huis en melden ze zich ook nergens. Ik snap dat idd niet.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 18:18

Joman schreef:
Gaat niet om het spelen van het braafste jongetje (+). Het heeft alles te maken met verantwoordelijkheid. Het gaat erom dat die mensen überhaupt onvindbaar zijn voor het rivm en de ggd. Blijkbaar komen ze op eigen houtje naar huis en melden ze zich ook nergens. Ik snap dat idd niet.

Als Nederland zou willen zouden ze zo kunnen checken waar hun paspoorten en biometrische gegevens allemaal gebruikt zijn. Nederland verzaakt gewoon big time.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 18:25

Dus je zou daar wel afwachten en eventueel in een creepy ziekenhuis willen liggen?
Nee, dan ga je naar huis. Vergeet niet dat het een horrorcruise was. Dat heeft niets met verantwoordelijkheid te maken, maar eindelijk weer vrijheid. Terug naar je huis , voordat ze je vasthouden.
Laatst bijgewerkt door germie op 17-02-20 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 18:26

Raar dat mensen zich allemaal verschuilen achter de overheid. Je kunt ook zelf de telefoon pakken en de ggd bellen hè!
Ik zou niet op mijn geweten willen hebben dat ik de boel hier loop te infecteren. Maar blijkbaar denken anderen daar anders over. Tot zo ver de egoïstische Nederlander!