Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:52

@IMANDRA: 1800 kc is toen berekend op het feit dat ik lichamelijk zware arbeid verichtte op de boerderij. Dus waarschijnlijk ben ik toen te laag ingesteld geweest, als ik in rust al 1500 kc verbrand. En nu dus grotendeels van de dag op een stoel zit en ook 1800 kc moet eten.
Wil tussen de 1500 en 1800 kc aanhouden. Wellicht op niet sportdagen eerder naar de 1500 kc en op wel sportdagen richting de 1800.
Vandaag alleen te veel gegeten... zit op 1975, maar goed, ongezonde lunch gehad en net twee blokjes pure chocolade gegeten. Mocht van mezelf, beetje een nare dag vandaag. Maar ben wel trots dat ik 1,5 uur gesport heb!

Probleem is, zelfs met deze kc inname, heb ik dus nu gewoon honger... Wat kan ik eten?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:53

Welkom aan alle nieuwe mensen :)

Hier is de knop aardig om, kom nu steeds netjes om/rondom mn doel uit in MFP zonder te cheaten qua invoer (:+).

Geloof dat mn darmen sinds vandaag ook klaar zijn met "schoonvegen", bekend fenomeen bij anderen? :=

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:55

Zertab schreef:
@IMANDRA: 1800 kc is toen berekend op het feit dat ik lichamelijk zware arbeid verichtte op de boerderij. Dus waarschijnlijk ben ik toen te laag ingesteld geweest, als ik in rust al 1500 kc verbrand. En nu dus grotendeels van de dag op een stoel zit en ook 1800 kc moet eten.
Wil tussen de 1500 en 1800 kc aanhouden. Wellicht op niet sportdagen eerder naar de 1500 kc en op wel sportdagen richting de 1800.
Vandaag alleen te veel gegeten... zit op 1975, maar goed, ongezonde lunch gehad en net twee blokjes pure chocolade gegeten. Mocht van mezelf, beetje een nare dag vandaag. Maar ben wel trots dat ik 1,5 uur gesport heb!

Probleem is, zelfs met deze kc inname, heb ik dus nu gewoon honger... Wat kan ik eten?

Als je 1,5u gesport hebt dan zit je met 1975 juist te laag? Niet te hoog in ieder geval. Vind het niet gek dat je lichaam dan zegt dat je honger hebt.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:55

Niet aanvallend bedoeld over die lijstjes hoor. Dacht alleen in het begin dat er afgesproken was geen lijstjes te plaatsen aangezien daar andere topics voor waren ;)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:02

DideH schreef:
Zertab schreef:

Als je 1,5u gesport hebt dan zit je met 1975 juist te laag? Niet te hoog in ieder geval. Vind het niet gek dat je lichaam dan zegt dat je honger hebt.

Ik heb dus al magere yoghurt op en twee blokjes chocolade. Nog steeds wat trek

Pocca_Locca

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:06

Beter volle yoghurt nemen dan magere, hoor! Heb je veel langer wat aan..

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:07

Zertab een gekookt ei?
Komkommer, wortel, paprika tomaat?

Ik eet meestal als ik zin heb/honger heb savonds een gekookt ei met een paar plakjes rookvlees, of een dikke augurk met wat plakjes ham.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:07

Zertab schreef:
DideH schreef:

Ik heb dus al magere yoghurt op en twee blokjes chocolade. Nog steeds wat trek

Je hoort wat je zegt neem ik aan?
Je doel om af te vallen is 1800. Je sport nu 1,5u, laat even zeggen voor het gemak 500kcal.

Dan zou je dus tegen 2300 mogen eten. Dat schaaltje magere yoghurt en die 2 blokjes wegen daar echt bij lang na niet tegenop..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 22:08

Gossie, na twee weken niet gespinned te hebben viel dat best tegen :')

Had ook echt honger toen ik thuis kwam, dus net twee crackers met kaas en komkommer :P

2e snoep/chips loze dag *\o/*

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:09

Ok, ik snap de reden waarom het plaatsen van lijstjes handig kan zijn. Maar misschien is het dan inderdaad fijn als men dat alleen doet om er advies op te krijgen, en niet random.
Ben ik dan echt de enige die een heel topic vol met alleen maar posts met zulke lijstjes irritant vind? :+

Welke app is dat LadyMadonna?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 22:10

Samsung health

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:10

Goed bezig. *\o/*

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:14

Ik snap helemaal niets van het afvallen blijkbaar. :+ Ik weet wel dat ik niet de ene dag 1000 kc kan eten en de volgende dag 2000 kc.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:22

Zertab schreef:
Ik snap helemaal niets van het afvallen blijkbaar. :+ Ik weet wel dat ik niet de ene dag 1000 kc kan eten en de volgende dag 2000 kc.

Nee je moet steady op een bepaald tekort uitkomen om af te vallen, niet van links naar rechts en dan weer van voor naar achter stuiteren met je tekort of overschot.

Het is eigenlijk gewoon een rekensom (let wel, MFP doel is dus te laag)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:22

Eigenlijk is het heel simpel Zertab. Je kunt dus op een website je BMR berekenen. Dat wil zeggen, hoeveel kilocalorieën je lichaam in rust nodig heeft om te kunnen functioneren. Bij jou (en bij vele anderen) is dat ongeveer 1800 kcal.
Ga je sporten, dan verbrand je meer kcal, dus heb je in theorie ook meer kcal inname nodig (bijvoorbeeld 2000 kcal). Maar omdat je af wilt vallen, moet het aantal kcal wat je inneemt/eet, lager zijn dan het aantal dat je verbrandt. Zo gaat je lichaam je vetreserves aanspreken.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:24

Als ik het zo invoer bij het voedingscentrum zit ik vandaag op 1660. Het avondeten heb ik gekozen voor “pastagerecht 450 gram”. Weet niet of dat klopt, maar vast ongeveer. Zometeen nog wat fruit en volgens mij zit ik dan prima voor vandaag? Niet veel gedaan, behalve school, wat licht huishouden en boodschappen.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:28

Als stille meelezer vond ik de lijstjes juist handig, want dan kon ik een beetje inspiratie er uithalen. := Ik loop met het gezonder leven/afvallen tegen het probleem aan dat ik na een week gewoon uitgekeken ben op de salades en komkommers.

Ik heb net een lifestyle/voedingscoach gemaild voor een kennismakingsgesprek. @MarlindeRooz heeft mij vorig jaar wel erg geïnspireerd met hoe zij aan de slag is gegaan met haarzelf. Ik weet dat zij ook hulp heeft gehad van iemand en ik zoek die houvast eigenlijk ook!

Ik lees weer stil mee en zal als ik tips heb of krijg deze zeker met jullie delen! Y)(^)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:33

Renee1991 schreef:
Eigenlijk is het heel simpel Zertab. Je kunt dus op een website je BMR berekenen. Dat wil zeggen, hoeveel kilocalorieën je lichaam in rust nodig heeft om te kunnen functioneren. Bij jou (en bij vele anderen) is dat ongeveer 1800 kcal.
Ga je sporten, dan verbrand je meer kcal, dus heb je in theorie ook meer kcal inname nodig (bijvoorbeeld 2000 kcal). Maar omdat je af wilt vallen, moet het aantal kcal wat je inneemt/eet, lager zijn dan het aantal dat je verbrandt. Zo gaat je lichaam je vetreserves aanspreken.

Maar... als ik niet sport, dan beweeg ik niet. Oké, ik wandel ongeveer 45 minuten. Mijn BMR is in rust 1500 en dan heb ik hem ingesteld op geen/weinig beweging. Ik vind het dus moeilijk wat ik aan kc moet aanhouden nu.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:37

Zertab schreef:
Renee1991 schreef:

Maar... als ik niet sport, dan beweeg ik niet. Oké, ik wandel ongeveer 45 minuten. Mijn BMR is in rust 1500 en dan heb ik hem ingesteld op geen/weinig beweging. Ik vind het dus moeilijk wat ik aan kc moet aanhouden nu.

BMR is echt enkel wat je lichaam verbruikt als je echt helemaal niets anders doet dan ademen oftewel leven (liggen). Op het moment dat je naar de wc zou lopen doe je dus al meer dan je BMR.
Onder je bmr eten is dus schadelijk.

Op het moment dat je 1800 hebt gegeten en je verband 500kcal met sporten, dan kom je dus per saldo uit op 1300 en dat is dus te weinig.

(Mocht ik iets mis hebben, please correct, zo heb ik het van verschillende mensen begrepen)

Edit; die 1800 van je diëtist lijkt me dus een mooi "per saldo" (dus eten - sporten) om je op te focussen.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:52

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:56

Jup, 1800 kcal is dan meer reeël dan 1500 Zertab.
Wat DideH zegt klopt helemaal :j

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:59

Oke bedankt, dan houd ik 1800 aan :)

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 23:05

Zertab zou je eens een screenshot kunnen plaatsen van je berekende BMR?
Want zoals ik je begrijp zit er ook al je pal bij in?

Persoonlijk eet ik niet mij gesporte calorieën nog weer extra.
Zeker omdat de berekeningen van het sporten en het aantal verbruikte calorieën vaak te hoog zijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 23:08

Ah lief van je Denise! Er zijn wel wat kilo's weer aan en het sporten is ook wat weg. Maar dat komt wel weer! :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 23:10

Zertab schreef:
Oke bedankt, dan houd ik 1800 aan :)

Of je haalt eerst alle ongezonde dingen uit je dagelijkse menu, bekijkt hoe dat gaat en filtert dan. Het is geen rocket science. ;)

magda_90 schreef:
Alles wat puur en natuurlijk is, kun je sowieso eten. Eieren, wit vlees ,via, groenten, rauwkost, fruit. Verder volkoren brood, jonge en magere kaas, rauwkost op brood.
Aardappelen mag best wel, is natuurlijk. Net als rijst. Zoete aardappel ook.

Om maar wat voorbeelden te noemen. Dan zit je al behoorlijk goed op weg.

Als je koek, snoep, frisdrank, zakjes, pakjes etc al weg laat en normale porties eet dan ben je al ontzettend goed op weg.