Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zertab schreef:@IMANDRA: 1800 kc is toen berekend op het feit dat ik lichamelijk zware arbeid verichtte op de boerderij. Dus waarschijnlijk ben ik toen te laag ingesteld geweest, als ik in rust al 1500 kc verbrand. En nu dus grotendeels van de dag op een stoel zit en ook 1800 kc moet eten.
Wil tussen de 1500 en 1800 kc aanhouden. Wellicht op niet sportdagen eerder naar de 1500 kc en op wel sportdagen richting de 1800.
Vandaag alleen te veel gegeten... zit op 1975, maar goed, ongezonde lunch gehad en net twee blokjes pure chocolade gegeten. Mocht van mezelf, beetje een nare dag vandaag. Maar ben wel trots dat ik 1,5 uur gesport heb!
Probleem is, zelfs met deze kc inname, heb ik dus nu gewoon honger... Wat kan ik eten?
DideH schreef:Zertab schreef:@IMANDRA: 1800 kc is toen berekend op het feit dat ik lichamelijk zware arbeid verichtte op de boerderij. Dus waarschijnlijk ben ik toen te laag ingesteld geweest, als ik in rust al 1500 kc verbrand. En nu dus grotendeels van de dag op een stoel zit en ook 1800 kc moet eten.
Wil tussen de 1500 en 1800 kc aanhouden. Wellicht op niet sportdagen eerder naar de 1500 kc en op wel sportdagen richting de 1800.
Vandaag alleen te veel gegeten... zit op 1975, maar goed, ongezonde lunch gehad en net twee blokjes pure chocolade gegeten. Mocht van mezelf, beetje een nare dag vandaag. Maar ben wel trots dat ik 1,5 uur gesport heb!
Probleem is, zelfs met deze kc inname, heb ik dus nu gewoon honger... Wat kan ik eten?
Als je 1,5u gesport hebt dan zit je met 1975 juist te laag? Niet te hoog in ieder geval. Vind het niet gek dat je lichaam dan zegt dat je honger hebt.
Zertab schreef:DideH schreef:
Als je 1,5u gesport hebt dan zit je met 1975 juist te laag? Niet te hoog in ieder geval. Vind het niet gek dat je lichaam dan zegt dat je honger hebt.
Ik heb dus al magere yoghurt op en twee blokjes chocolade. Nog steeds wat trek
Zertab schreef:Ik snap helemaal niets van het afvallen blijkbaar.Ik weet wel dat ik niet de ene dag 1000 kc kan eten en de volgende dag 2000 kc.
Renee1991 schreef:Eigenlijk is het heel simpel Zertab. Je kunt dus op een website je BMR berekenen. Dat wil zeggen, hoeveel kilocalorieën je lichaam in rust nodig heeft om te kunnen functioneren. Bij jou (en bij vele anderen) is dat ongeveer 1800 kcal.
Ga je sporten, dan verbrand je meer kcal, dus heb je in theorie ook meer kcal inname nodig (bijvoorbeeld 2000 kcal). Maar omdat je af wilt vallen, moet het aantal kcal wat je inneemt/eet, lager zijn dan het aantal dat je verbrandt. Zo gaat je lichaam je vetreserves aanspreken.
Zertab schreef:Renee1991 schreef:Eigenlijk is het heel simpel Zertab. Je kunt dus op een website je BMR berekenen. Dat wil zeggen, hoeveel kilocalorieën je lichaam in rust nodig heeft om te kunnen functioneren. Bij jou (en bij vele anderen) is dat ongeveer 1800 kcal.
Ga je sporten, dan verbrand je meer kcal, dus heb je in theorie ook meer kcal inname nodig (bijvoorbeeld 2000 kcal). Maar omdat je af wilt vallen, moet het aantal kcal wat je inneemt/eet, lager zijn dan het aantal dat je verbrandt. Zo gaat je lichaam je vetreserves aanspreken.
Maar... als ik niet sport, dan beweeg ik niet. Oké, ik wandel ongeveer 45 minuten. Mijn BMR is in rust 1500 en dan heb ik hem ingesteld op geen/weinig beweging. Ik vind het dus moeilijk wat ik aan kc moet aanhouden nu.
Denise_Storm schreef:Als stille meelezer vond ik de lijstjes juist handig, want dan kon ik een beetje inspiratie er uithalen.Ik loop met het gezonder leven/afvallen tegen het probleem aan dat ik na een week gewoon uitgekeken ben op de salades en komkommers.
Zertab schreef:Oke bedankt, dan houd ik 1800 aan
magda_90 schreef:Alles wat puur en natuurlijk is, kun je sowieso eten. Eieren, wit vlees ,via, groenten, rauwkost, fruit. Verder volkoren brood, jonge en magere kaas, rauwkost op brood.
Aardappelen mag best wel, is natuurlijk. Net als rijst. Zoete aardappel ook.
Om maar wat voorbeelden te noemen. Dan zit je al behoorlijk goed op weg.
Als je koek, snoep, frisdrank, zakjes, pakjes etc al weg laat en normale porties eet dan ben je al ontzettend goed op weg.