(Ex)- burnout lotgenoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:53

Dat klinkt op zich positief Joanne, dan voel je je verder blijkbaar een stuk beter al :)

Moonsparkle hoe was je video gesprek dat je zou hebben met werk en mediator?

Wat goed Warboel! Fijn dat je manager zo is. Al vind ik het zelf dan alsnog lastig dat de bedrijfarts dan bijvoorbeeld wat anders zegt, die druk voel ik dan alsnog :=

Hier is het de afgelopen week niet zo.. voel me gewoon weer zo neerslachtig en ellendig :=
Vandaag even contacten met leidinggevende weer..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:55

Ik heb geheimhoudingsplicht dus ik weet niet wat ik wel een niet mag zeggen, maar het was echt verschrikkelijk ;( slechter nog dan ik had verwacht

Vervelend dat het niet zo goed gaat, maar wel goed van je dat het contact zo onderhoud met het werk :(:)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 11:54

Ooh wat balen zeg :(:) Had gehoopt dat het allemaal mee zou vallen. Hoe nu verder?

Nouja ik heb ook niet echt een keus daarin :+
Maar heb hem net gesproken, hij vond het vervelend hoe het nu ging. Afgesproken dat ik hem na de afspraak van de bedrijfsarts weer bel (6 mei, dus over 2 weken). Het idee is dat ik dan met een datum kom dat ik een keer kom koffiedrinken, duidelijk aangegeven dat ik dat niet zie zitten in een volle koffiekamer maar ik mag dan 2 collega's ontvoeren. Gaat het niet ook goed, maar voor alsnog is dit het idee..

Nickolay

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:12

een hele dikke knuffel voor iedereen.

Ik ben sinds 2 weken vrijwilliger op een moestuin hier in het dorp. Heerlijk 2x per week een ochtend of middag in de tuin bezig.
Alleen nu heb ik gisteren de sleutel van mijn nieuwe woning gekregen, dus ga nu even daar mijn tijd en energie in steken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:40

.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 12-01-25 01:07, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:43

.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 12-01-25 01:07, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:44

Nickolay schreef:
een hele dikke knuffel voor iedereen.

Ik ben sinds 2 weken vrijwilliger op een moestuin hier in het dorp. Heerlijk 2x per week een ochtend of middag in de tuin bezig.
Alleen nu heb ik gisteren de sleutel van mijn nieuwe woning gekregen, dus ga nu even daar mijn tijd en energie in steken.

Heerlijk, ik vind de moestuin ook heel fijn.

Moet je veel klussen aan je nieuwe woning?

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:51

moonsparkle schreef:

Met de loop der tijd ga je zelf wel aanvoelen wanneer je weer een stapje extra kunt zetten. Voor nu zou ik zeggen pak je rust zolang je die nodig hebt en voel jezelf daar vooral niet schuldig om!
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 12-01-25 04:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek Quote verwijderd.

bloemm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 11:45

Hoi allemaal, tijdje geleden dat ik hier voor het laatst was. Ik kan inmiddels zeggen dat het stukken beter gaat, ben weer vrolijk en heb veel zin om dingen te ondernemen. Ook heb ik mijn gedachtes weer beter onder controle. Dit komt mede omdat ik bij mijn werk heb besloten om terug te gaan naar mijn oude functie, hier is de druk een stuk minder hoog en een veel fijnere omgeving om weer tot rust te komen. Daar hoort ook minder "uitdaging" bij maar voor nu vind ik het al enorm fijn dat ik mezelf weer goed voel, zoals ik me al een jaar niet heb gevoeld. Ook ben ik anderhalve dag minder gaan werken, dus niet meer de druk om full-time te moeten re-integreren. Mijn nieuwe manager is enorm aardig en begeleid me top. Sinds deze week sta ik weer 100% beter gemeld.

Vooral de kunst dat als ik een dag heb gewerkt om niet te veel af te spreken en niet te veel te plannen. Een hele verandering ten opzichte van een jaar geleden. Moet wel zeggen dat de Corona maatregelen dat een stuk makkelijker maken.

Ik was van plan om in september aan de lerarenopleiding te beginnen, echter momenteel ben ik erg bang om alles weer om te gooien en ben ik ook bang dat het misschien nog te vroeg is in mijn herstel. Vooral omdat leerlingen (denk ik) vrij veel van je vragen. Erg lastige keuze, ik heb het er al 6 jaar over en was er echt zeker van te gaan starten dit jaar, toen ik nog op mijn oude plek zat op mijn werk maar ben nu echt enorm gaan twijfelen. iemand misschien hier nog tips voor?

bloemm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 11:50

moonsparkle schreef:

Pas opbouwen als je denkt dat je het aankunt, geef jezelf echt te tijd. Super dat je zoveel in de tuin zit, hou het vast om helemaal niks te moeten en plan niet te veel. Als je op een dag denkt; nu heb ik de energie om boodschappen te doen dan doe je dat, zorg wel dat je dan de rest van de dag weer vrij houd en rust pakt, het kost enorm veel energie en je zit nu gewoon in een reset. Bij mij duurde het een maand voor ik terecht kon bij de psycholoog, ik ben een stad verderop gegaan omdat ik daar sneller terecht kon. Ik zal prive even sturen bij welke organisatie ik zat.
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 12-01-25 04:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek Quote verwijderd.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:34

Je kan het ook nog even overleggen met de bedrijfsarts of die wat weet. Ik werd via de bedrijfsarts doorgestuurd naar een organisatie waar ze mee werken en zonder wachttijden :)

Goed om te horen bloemm! *\o/*
Wat betreft je opleiding kan ik je niet helpen, moeilijke keus wel...

Zondag verhuizen naar nieuwe stal met paard (incl. stalgenootjes), best spannend allemaal :=

Ik voel me na een week weer even iets beter, gisteren echt een rustdag gehouden. Was nodig :=
Vanochtend wel met tegenzin bij paard geweest maar was uiteindelijk heel fijn. Had ik een reden om m'n nieuwe rijbroek aan te doen :+
Hindernissen in de aanhanger geladen, die brengen we vanmiddag/morgen naar nieuwe stal vast. Ik reed hem echt weer prachtig achteruit in een bocht heuveltje af het pad op #skills :))
Vriend is bezig met de keuken en ik ben zo verliefd, daar word ik gewoon ook al vrolijk van <3

bloemm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:40

Goldie schreef:
Je kan het ook nog even overleggen met de bedrijfsarts of die wat weet. Ik werd via de bedrijfsarts doorgestuurd naar een organisatie waar ze mee werken en zonder wachttijden :)

Goed om te horen bloemm! *\o/*
Wat betreft je opleiding kan ik je niet helpen, moeilijke keus wel...

Zondag verhuizen naar nieuwe stal met paard (incl. stalgenootjes), best spannend allemaal :=

Ik voel me na een week weer even iets beter, gisteren echt een rustdag gehouden. Was nodig :=
Vanochtend wel met tegenzin bij paard geweest maar was uiteindelijk heel fijn. Had ik een reden om m'n nieuwe rijbroek aan te doen :+
Hindernissen in de aanhanger geladen, die brengen we vanmiddag/morgen naar nieuwe stal vast. Ik reed hem echt weer prachtig achteruit in een bocht heuveltje af het pad op #skills :))
Vriend is bezig met de keuken en ik ben zo verliefd, daar word ik gewoon ook al vrolijk van <3

Heerlijk toch! genieten van de kleine dingen :)!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:39

Ik heb ook via de bedrijfsarts gevraagd om hulp, nu word er iets ingeschakeld wat gaat kijken naar welke hulp past coaching of psycholoog. Heeft iemand hier ervaring met reintergreren via tweede spoor? Zit te denken om uwv of juridisch loket nog te bellen voor informatie.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:52

Tweede spoor gaat toch pas in na een jaar, iig zoiets staat mij bij?
Fijn dat er iets mogelijk lijkt :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:08

Normaal gesproken wel, ik stuur je een pb

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:18

Ja er moet best wel wat gedaan worden in mijn nieuwe woning. Maar gelukkig heb ik hulp van een vriendin. We zijn nu 3 middagen bezig geweest en de woonkamer is (op de plinten na) af. Morgen middag de slaapkamer en plinten verven.
Nu heel erg moe. Maar ik heb vanochtend ook voor het eerst sinds lange tijd, weer een buitenrit gemaakt. Heerlijk om weer op een paard te rijden.

Afbeelding

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:27

moonsparkle schreef:
Ik heb ook via de bedrijfsarts gevraagd om hulp, nu word er iets ingeschakeld wat gaat kijken naar welke hulp past coaching of psycholoog. Heeft iemand hier ervaring met reintergreren via tweede spoor? Zit te denken om uwv of juridisch loket nog te bellen voor informatie.

Reintegratie spoor 2 gaat via een extern bedrijf, die je begeleiden naar solliciteren bij een ander bedrijf.
Zelf niet mee te maken gehad, maar bij het bedrijf waar ik werk betekend dat normaal gezien dat men intern geen mogelijkheden meer ziet voor een (aangepaste) werkplek binnen je oude firma.

https://www.poortwachtersloket.nl/Infor ... e/2e_spoor

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 10:59

.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 12-01-25 01:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:53

Joanne hoe ging je sollicitatie?

Nickolay hoe gaat het met klussen?

Moonsparkle hopelijk kan het jurisch loket je goed advies geven. :(:)

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:09

Wat vervelend Moonsparkle! Dikke knuffel! :(:)

Succes met verhuizen vandaag Goldie!

Super goed Bloemm dat je weer 100% beter gemeld staat! Goed ook dat je voor jezelf hebt besloten je oude functie weer op te pakken :j wat betreft het beginnen van een studie, dat hangt af van of je zelf voelt of je dat aankan. Het zal best pittig worden. Moeilijke keuze!

Hier gaat het doordeweeks wel prima, als ik aan het werk ben, maar in het weekend valt mijn hele ritme uit elkaar en voel ik me gestrest en verdrietig -O- gelukkig straks wel even naar mijn ouders, al is het op 1,5 meter afstand. Ik mis het zo om iemand een dikke knuffel te geven! Nadeel van alleen wonen nu...

Gelukkig heeft mijn favoriete band net een nieuwe single uitgebracht dus die staat nu op repeat haha :D
Zo maar even proberen wat op te ruimen in huis, want dat geeft ook drukte in mijn hoofd. Eigenlijk heb ik de puf er niet voor, maar ja, dat is zo'n cirkeltje waar ik ik blijf zitten := moeilijk om te doorbreken!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:55

Welke band, nu ben ik nieuwsgierig :D
Is het een idee om voor jezelf toch voor in het weekend een (rustig) schema op te stellen om jezelf wat structuur te geven?

Best pittig al dat klussen lijkt me Nickolay. Spierpijn van het rijden? :))

Ik was gisteren helemaal van m'n padje af, de nacht ervoor ook al slecht geslapen van de nieuwe indrukken na het brengen van de hindernissen en vond vandaag ook onwijs spannend, gisteren ook wat teveel gedaan. Dus ik was tegen het hysterische aan. Pammetje genomen en ik was helemaal zen, wel even erg fijn was dat. Heerlijk geslapen.

Cas staat hoor! Ging allemaal goed. Kast heb ik in 2'en ingeruimd want werd me even teveel :=
Nog even gekletst met nieuw stalgenootje die ik ook al kende van bokt-fotomeeting :)
Zoek paard :)) :oo
Afbeelding

Nu lig in lekker in bad bij te komen met een lekker drankje erbij :)

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:10

Fijn dat alles goed is gegaan, ziet er uit als een fijne plek voor hem!
Ja ik probeer wel een ritme erin te houden voor mezelf maar het lukt nog niet zo goed om dat vol te houden := puntje waar ik ook aan werk met mijn psycholoog. Gisteren wel nog een stuk buiten gewandeld en vandaag bij mijn ouders gegeten en dat is toch alweer fijn!

Mijn favoriete band is Evanescence :D ze hebben vrijdag het nummer 'Wasted on You' uitgebracht. Ik luister hun muziek al sinds Bring me to Life een hit was, in 2002. Niet de aller vrolijkste muziek :') maar heerlijk om mee te blèren haha.
Ik wissel het wel af met andere soorten muziek ook, ik luister echt vanalles!

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:49

Wat vervelend Moonsparkle. Extra stress erbij kan je nu echt niet hebben.

Goldie, fijn dat de verhuizing goed is gegaan. Mooie stal ook!

Moirin, herkenbaar. Hier in het weekend ook vaker minder.

Nickolay, ziet er goed uit. Lekker bezig!

Hier gisteren een wat mindere dag. Had het idee om even te gaan fietsen maar werd gek van de drukte. Niet normaal. Mensen die op het fietspad liepen en totaal geen rekening met elkaar hielden. Ik kwam gestrester terug dat dat ik weg ging. Daarna met mijn oudste nog even naar de boer gefietst om melk en eieren te halen. Op die weg was het wel rustig.
Vannacht weer een zeer onrustige nacht maar heb uitgeslapen tot 10 uur. Vandaag ging het beter.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 20:19

Ooh dat kan ik ook wel waarderen hoor Moirin. Ik ga (als dat wel doorgaat) in november naar Nightwish :D
Royal Blood is ook heel fijn om mee te bleren (little monster), al is dat wat meer Rock. En Muse uiteraard :Y)
Zal het nieuwe nummer eens luisteren van ze :)
Ik luister ook echt van alles, m'n all-time favourite is wel Editors <3 Helaas gaat concert in Zuiderpark nu ook niet door.. Verder ben ik ook gek op Oh Wonder, maar dat is echt compleet wat anders weer :))

Ah het idee/schema is er dus wel, maar de uitvoering is wat lastig als het niet 'moet' dus?

Ja super mooie stal, hier staat ze denk ik ook echt wel goed! Stalgenootjes zijn ook mee verhuisd :)

Ooh dat snap ik helemaal Leandra. Ik werd vandaag al gefokt in de auto door al die fietsers := Gelukkig later naar de boer wel wat rustiger en vandaag ook beter :)

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 20:25

Oh gaaf, veel plezier bij Nightwish alvast! :D
Ik heb tickets voor het dubbel concert van Evanescence en Within Temptation in Brussel... Zou in april zijn maar is verzet naar 11 september. Ik vrees er toch voor :=
Ik ga de bands die je noemt nog eens opzoeken!