Wat kan je van je HA verwachten als..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 23:05

eppieheppie schreef:
Hoe gaat de opname er uitzien ? Is het een volledige opname of deel tijd? En hoe lang moet je blijven, waar ga je aan werken ? Veel vragen , maar ik ben best benieuwt.

Ik heb zelf ook nog heel weinig informatie maar het is een voltijdse klinische opname maar waarschijnlijk slaap ik wel 1 nachtje in de week thuis om niet te veel te ontvreemden van thuis en het geleerde in praktijk te kunnen brengen.
Hoelang ik moet blijven, geen idee. Dat ligt eraan aan welke doelen we gaan werken en hoe dat gaat. Het is meestal niet een kliniek voor een paar dagen of weken.
Waar ik aan ga werken moeten we nog bespreken maar ik wil weer alleen boodschappen durven doen, koken zonder paniek, een juiste dagbesteding voor nu en langere tijd, reizen, weer auto rijden, naar het centrum van Eindhoven durven. Mijn faalangst aanpakken enzenz..
Ik weet niet of alles mogelijk is maar ik hoop van veel wel.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 04:11

Dan klinkt die opname wel fijn doelgericht.
Ik weet niet of je dit al doet maar schrijf alles op waar je aan wil werken.
Zodat je niet iets vergeet en daar later spijt van krijgt.
En dit maakt het gesprek makkelijker, dan hoef je daar niet over na te denken, maar gewoon oplezen en dan een toelichting erbij. (maar stiekem denk ik dat je dat al doet)

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 05:50

Oh ja, en alles is dus gericht op het autisme stuk.
Toen ik die intake had vorige week had ik inderdaad alles opgeschreven in briefvorm en dat voorgelezen :D
Jullie beginnen me een beetje te kennen := _O-

eppieheppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 21:12

Fleury schreef:
Ik heb zelf ook nog heel weinig informatie maar het is een voltijdse klinische opname maar waarschijnlijk slaap ik wel 1 nachtje in de week thuis om niet te veel te ontvreemden van thuis en het geleerde in praktijk te kunnen brengen.
Hoelang ik moet blijven, geen idee. Dat ligt eraan aan welke doelen we gaan werken en hoe dat gaat. Het is meestal niet een kliniek voor een paar dagen of weken.
Waar ik aan ga werken moeten we nog bespreken maar ik wil weer alleen boodschappen durven doen, koken zonder paniek, een juiste dagbesteding voor nu en langere tijd, reizen, weer auto rijden, naar het centrum van Eindhoven durven. Mijn faalangst aanpakken enzenz..
Ik weet niet of alles mogelijk is maar ik hoop van veel wel.

Ik denk dat dit een goede stap gaat zijn. En ook het stukje van thuis slapen want dat miste ik in het koncept van Helmond .
Je klinkt weer strijd vaardig ! Mooie doelen hoor en ik denk dat er heel veel van te realisseren moet zijn . Inderdaad goede zinvolle dag besteding waar je steeds tevreden op terug kunt kijken .
Wat zou het fijn zijn om onafhankelijk te zijn toch en met de auto op weg te kunnen zonder dat je daar iemand voor nodig hebt. Behalve voor de gezelligheid dan ! En genieten van wat je in de winkel koopt en ruikt tijdens het koken van je eigen maaltijden . Erg mooie doelen en waar een wil is is een weg !
Ik hoop dat je ons hier op de hoogte houd .

Fleury

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 22:23

Ik blijf jullie zeker ook tijdens die opname op de hoogte houden. Dit typen is ook voor mij een soort van verwerking oid.

Dat we in Helmond helemaal niet naar huis mochten kwam door de corona. Normaal gezien mag je in de laatste periode wel een dag(deel) naar huis om te oefenen.

Morgen de begrafenis van mijn oma. Eerst nog even groeten met de kist open en dan de dienst en dan naar haar graf naast opa brengen en dan is het doei doei. Ook niets meer, niet meer even napraten of even wat luchtig praten en het rustig afsluiten.
Dat vind ik echt heel moeilijk, gelukkig was ik niet de enige en gaan we met ons gezin nog even wat lunchen.

En om ook dit bericht wat luchtiger af te sluiten, ik heb onderstaande stoel gekocht/gekregen van mijn verjaardag. Ze hadden precies dezelfde in de kliniek en je kun je er helemaal in nestelen en ik kon er heerlijk in wegdoezelen dus hij is welkom hier om voor wat rust te gaan zorgen :D
Afbeelding

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 22:29

Dappere berichten. +:)+
Fijn dat je met je familie de dag van afscheid kunt afsluiten.

PS. Waar heb je die stoel vandaan? Daar ben ik al een tijdje naar op zoek.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 23:09

senna21 schreef:
PS. Waar heb je die stoel vandaan? Daar ben ik al een tijdje naar op zoek.

www.maranon.nl

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 03:55

Sterkte vandaag :(:)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 09:33

Sterkte vandaag. :(:)

En GOED dat jullie als gezin nog gaan napraten...!

En daarna lekker in je nieuwe stoel nestelen. Een aanwinst!!

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 10:16

heel veel sterkte vandaag Fleur!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 10:50

Sterkte vandaag Fleur, heftige dag zo.

Mooie stoel, daar ga je vast veel plezier van hebben.

Fijn om te lezen hoeveel doelen je al voor jezelf hebt bedacht, daar straalt al weer zoveel meer levenslust uit. Je kunt dit!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 11:03

Heel veel sterkte vandaag Fleur.
Fijn dat jullie nog even na praten met het gezin!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 11:49

Heel veel sterkte

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 15:23

Dank jullie wel allemaal :) Mijn oma was best gelovig dus de dienst was ook een kerkdienst. Ik heb daar zelf niet zo veel mee en had het ook heel erg koud. Maar ik heb haar van tevoren nog even kunnen zien. Ze zag er niet echt meer uit als hoe ze was dus hier een foto ( uit Jan 2019) hoe ik haar wel graag wil herinneren

Afbeelding

Na alle plechtigheden nog bij mijn vader geluncht en opgewarmd want toen we bij het graf stonden begon het toch te hozen!
Nu even zelf bijkomen thuis.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 16:43

Afbeelding

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 17:15

Mooie foto van jullie samen. Sterkte met het verdriet.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 19:48

Heel veel sterkte Fleur!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:30

Heel veel sterkte....hele mooie foto van van jou en je oma...

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:38

Lieve Fleur, wat ben je een dapper mens :knuffel: , wat een mooie foto van jou en je oma, koester de warme herinneringen.

eppieheppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 11:30

Hoi Fleur , hoe gaat het nu met je ? Heb je een fijn dag ritme op de zorg boerderij en een goede eetstruktuur te pakken ? En weer lekker met Vera aan de gang ? Ik hoop dat het goed vol te houden is tot de opname !

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 18:08

Eigenlijk gaat het niet zo goed :( ik weet niet wat ik moet doen en voel me depressief. Ik ga wel eens naar Vera maar veel te weinig en zo ook met andere dingen. Ik lig veel op de bank maar omdat ik nu wel meer energie heb word ik daar alleen maar nog depressiever van. Ik weet goed hoe het werkt maar het lukt me niet. En mijn wens waarom dit topic is geopend is weer steeds meer en meer aanwezig.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 19:02

Hoi Fleur,
:(:) wat rot dat je je zo voelt...!
Het kan natuurlijk 'gewoon' het verdriet zijn omdat je afscheid moest nemen van je oma. :(:)

Zijn er hulptroepen die je kunt inschakelen..?

Enne: "maak jezelf niet meer verwijten dan ;) strikt noodzakelijk".
(Depressie is er dol op, verwijten. Daar tegen 'vechten' is vaak contraproductief. 'Nog meer wat je moet, en vervolgens niet lukt.' Huuuu!
Er mee lachen werkt beter, maar als je dieper in die spiraal zit, is het fijn als iemand anders even komt helpen.)

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 19:42

Hallo, dit is geen fijne update.

Ik zou dan toch hulptroepen inschakelen, je vader, iemand van de zorgboerderij of zo.
Je bent al zover gekomen. :(:)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 20:32

Wat enorm balen, Fleur. Kun je een hulpverlener bellen, of evt. andere hulptroepen? Weet je ook waarom 'het' nu niet lukt?

Wat een hoop vragen ook van een buitenstaander als ik hè? Hopelijk vind je het niet al te vervelend. Vanaf hier een knuffel in elk geval.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 20:47

:(:)
Het is ergens ook wel logisch.
Je hebt de afgelopen periode voornamelijk hulp gehad op het gebied van regelmaat ontwikkelen en energie weer vinden.
De persoonlijke komt straks meer in de aandacht. Wel dapper dat je dit deelt. Ik hoop dat je wat durft te leunen de mensen om je heen. Je hoeft het niet allemaal alleen te doen.