Partner met Borderline, eeuwige strijd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Re: Partner met Borderline, eeuwige strijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 11:38

Dat is ook min probleem ermee. Het was zo romantisch als je sommige mensen mocht geloven. En ik vind het een probleem dat dit soort relaties geromantiseerd worden. En genormaliseerd. Ik weet zo niet meer wie ermee kwam. Maar ik denk wel dat het goed is om uit te leggen dat dit niet is zoals het zou moeten zijn.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-19 12:56

Ok het gaat inmiddels over 50 shades of grey, welke ik overigens geen goede film of geheel goede representatie vind van het bdsm gebeuren. Maar, dat terzijde..

Inmiddels valt hij mijn familie lastig en bazuint hij leugens rond over mij in de hoop mij zwart te kunnen maken overal. Het liegen en manipuleren gaat dus lekker door, maar ergens ook te verwachten dat er nog nasleep zou komen. De mensen die nu aan zijn kant staan, zijn echter mensen die mij dus echt niet hebben gekend want dan zouden ze het niet eens geloven of kunnen aannemen dat die onzin zou gebeurd zijn..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 13:04

Heel typerend, hoor dat doordenderen met leugens en manipulatie, BillyJ.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 13:07

Als je bewijs hebt klacht indienen bij de politie wegens belaging. Klinkt drastisch, maar dat wilt wel eens helpen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 13:24

Ik zou dit negeren en ook evt familie van jou waar hij contact mee opneemt vragen om dit te doen. Aandacht is nu waar hij op uit is in welke vorm dan ook. Laat hem zijn onzin maar tegen random mensen vertellen. Ik neem aan dat de mensen die jou wél kennen en die voor jou belangrijk zijn weten hoe het zit en dat is het aller belangrijkste.
De rest moet maar geloven wat ze willen, geen energie in steken.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 13:49

Ts wat vervelend voor jou.
Je weet dat het onzin is, maar toch doet het wat met je.

Geloven de voor jou belangrijke mensen je wel?
Want die doen er toe.

Voor de rest, karma.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 13:56

Ik ben gelukkig, na beide slechte relaties, verhuisd, en wel zo ver dat ik nieuw netwerk moest maken, zodat ik nooit naweeën heb ervaren.
Kan ik ook iedereen aanraden, maar ik weet dat het in de praktijk niet zo makkelijk is, vooral als je aan je werk vast zit ofzo.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 14:42

Tieneke schreef:
Als je bewijs hebt klacht indienen bij de politie wegens belaging. Klinkt drastisch, maar dat wilt wel eens helpen.

Inderdaad. Je familieleden moeten duidelijk aangeven dat ze met rust gelaten willen worden (mail of app, dan heb je bewijs). Keer of 5 negeren kan al stalking zijn. Hij heeft ook nu duidelijke grenzen nodig, dat is voor alle partijen beter.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 15:14

Jeetje TS, ook heftig zeg. Kan je je nu nog voorstellen dat je het een paar pagina`s terug nog zo’n fijne relatie vond?
Is wel typisch gedrag trouwens als ik alles wat ik gelezen heb mag geloven.

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 16:10

Morganlefay schreef:
Borderliner daar valt niet mee te leven zoals de aandoening als zegt elke keer de grens opzoekend.
En die grens ligt elke keer een stukje verder.
Advies: neem de benen, kom voor jezelf op, je hebt nog een heel leven zeker als je van plan bent om ouder dan 80 te worden.

Dit klopt niet hoor! De aandoening heet niet zo vanwege het grensoverschrijdende gedrag.

Citaat:

De naam borderline betekent letterlijk 'grenslijn'. Eerder werd verondersteld dat de stoornis zich in het gebied tussen neurose en psychose bevond. Deze visie is gewijzigd, maar de naam is blijven bestaan. Binnen de psychiatrie gaan stemmen op om de naam te wijzigen, bijvoorbeeld in emotieregulatiestoornis (ERS) of een vergelijkbare naam omdat de term borderline niet duidelijk is.[1]

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 17:21

BillyJ schreef:
Ok het gaat inmiddels over 50 shades of grey, welke ik overigens geen goede film of geheel goede representatie vind van het bdsm gebeuren. Maar, dat terzijde..

Inmiddels valt hij mijn familie lastig en bazuint hij leugens rond over mij in de hoop mij zwart te kunnen maken overal. Het liegen en manipuleren gaat dus lekker door, maar ergens ook te verwachten dat er nog nasleep zou komen. De mensen die nu aan zijn kant staan, zijn echter mensen die mij dus echt niet hebben gekend want dan zouden ze het niet eens geloven of kunnen aannemen dat die onzin zou gebeurd zijn..

De smear campaign.......

Ik kan je aanraden om de mensen waar je close mee bent, opening van zaken te geven, en voor de rest, joh, mensen die die onzin van je geloven zijn de moeite ook niet waard om in te investeren.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 17:57

Ts, niet om een vervelend gevoel te geven, maar dit kan nog wel even door gaan.

Hier idd ook gehad. Eerst probeerde ze het bij de ex schoonmoeder, helaas had ze niet alleen de andere kant van het verhaal gehoord, maar tevens ook zelf zo ervaren.

Iedereen die om haar heen zat en de waarheid op tafel gooide werden per direct uit het leven gezet.

Zelfs probeerde de vrouw in kwestie, gezamenlijke vrienden een keuze laten maken.
Bij de woorden "gebeurt niet, we geven om jullie beide" werd het contact verbroken. Pats boem, klaar.

Zelfs na een half jaar horen we nog nieuwe dingen over ons :') best spannend...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 18:18

Ben er ook bekend mee ts. Mocht niet eens meer door het tuinhekje van de altijd zo "aardige" schoonmoeder. Mens presteerde het zelfs te bellen naar mijn moeder omdat ik zo'n kreng was omdat ik haar zoon in de steek had gelaten.

Bij een rechtszaak kreeg ik te horen dat ik een levensgevaarlijke leeuwenjager in huis had (mijn Rhodesian Ridgeback :D ) en ik had in mijn mini tuin opeens een heleboel geiten, mijn twee katten werden er opeens twintig etc. Gelukkig doorzag de rechter hem.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 18:29

Billy , mensen die je kent, je familie en naaste vrienden op de hoogte stellen en de rest die je niet kent, mooi laten haan. Meld vooral zijn ziekte en dat mensen met dit ziektebeeld dit doen. Mail hem dat hij per direct moet stoppen aangezien je anders aangifte tegen hem doet en daarna, overal blokkeren.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 19:18

Percy, leuk je eigen geitenfarm.
Is de rechtzaak wel goed afgelopen?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 19:28

bigone schreef:
Billy , mensen die je kent, je familie en naaste vrienden op de hoogte stellen en de rest die je niet kent, mooi laten haan. Meld vooral zijn ziekte en dat mensen met dit ziektebeeld dit doen. Mail hem dat hij per direct moet stoppen aangezien je anders aangifte tegen hem doet en daarna, overal blokkeren.

Ik heb dit idd gedaan. Heel effectief.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-19 20:02

Avalanche81 schreef:
bigone schreef:

Uiteraard stroomde de telefoontjes binnen vanochtend van familie dus ja heb hun de situatie uitgelegd en gevraagd hem te negeren en blokkeren. Ook zijn moeder heeft me gebeld en verteld dat ze natuurlijk al lang de leugens had doorzien. Zij zelf word ook al een aantal weken door hem voor het blok gegooid (want ik ben ver weg natuurlijk, zijn mam woont nu weer om de hoek) dus nu krijgt zij ook een grote impact mee maar zij kent hem natuurlijk ook al langer. Zijn zus hetzelfde. Beide steunen mij ook zeker en ook mijn familie weet beter.
Heb bepaalde mensen die zijn kant kozen en die heb ik vriendelijk 'de deur gewezen' en vervolgens geblokkeerd.

Verdere hulp/politie word idd ingeschakeld als hij voor de deur moest staan of dit verder drijft, ik heb met behulp van politiecontrole, ook al de uitschrijving van hem kunnen regelen op mijn adres. Dit wou hij overigens zelf ook maarbon ik heb het geregeld voor mijn eigen gemoed. Anders kan ik nl officiëel
de toegang tot de woning niet ontzeggen.
Dus... heb alles gelijj geregeld vorige week al qua dat soort zaken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 20:05

Top!!

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 20:24

BillyJ schreef:
Avalanche81 schreef:

Uiteraard stroomde de telefoontjes binnen vanochtend van familie dus ja heb hun de situatie uitgelegd en gevraagd hem te negeren en blokkeren. Ook zijn moeder heeft me gebeld en verteld dat ze natuurlijk al lang de leugens had doorzien. Zij zelf word ook al een aantal weken door hem voor het blok gegooid (want ik ben ver weg natuurlijk, zijn mam woont nu weer om de hoek) dus nu krijgt zij ook een grote impact mee maar zij kent hem natuurlijk ook al langer. Zijn zus hetzelfde. Beide steunen mij ook zeker en ook mijn familie weet beter.
Heb bepaalde mensen die zijn kant kozen en die heb ik vriendelijk 'de deur gewezen' en vervolgens geblokkeerd.

Verdere hulp/politie word idd ingeschakeld als hij voor de deur moest staan of dit verder drijft, ik heb met behulp van politiecontrole, ook al de uitschrijving van hem kunnen regelen op mijn adres. Dit wou hij overigens zelf ook maarbon ik heb het geregeld voor mijn eigen gemoed. Anders kan ik nl officiëel
de toegang tot de woning niet ontzeggen.
Dus... heb alles gelijj geregeld vorige week al qua dat soort zaken.

Je bent het super aan het aanpakken! Ergens echt jammer dat hij zo in de knoop zit en geen hulp zoekt, maar niemand heeft er iets aan als jij mee in de diepte wordt gesleurd. Gewoon je leven op de rails krijgen zonder hem (dat doe je al) en weten dat je alles gedaan hebt dat je kon. Er staan ondertussen een hoop mensen voor je klaar hier als je ooit behoefte hebt aan een luisterend oor.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 21:32

Goed bezig TS

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 21:34

Goed bezig Ts.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 21:42

Super praktisch aangepakt TS! Dit soort gedrag van hem helpt jou hopelijk ook om de breuk wat beter te verwerken en om meer afstand ( emotioneel) te kunnen nemen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:40

Geeft ook weer aan hoe gewoon dat "maar dan ga je toch gewoon weg" is.
Sterk bezig TS! Even doorbijten!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:14

Kwanyin schreef:
Geeft ook weer aan hoe gewoon dat "maar dan ga je toch gewoon weg" is.
Sterk bezig TS! Even doorbijten!

Precies dit he. Zo makkelijk is het niet.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 17:03

Toen ik bij mijn ex wegging ben ik diezelfde avond nog zonder pardon of bericht van iemand de groepsapps van zijn familie uitgezet en heb nooit meer iets van ze vernomen.

En daar ben je dan bijna 10 jaar onderdeel van geweest :Y)
Ik ben nieteens gaan vragen naar de redenen.. -O-

Goed bezig TS, het is inderdaad doorbijten nu.