Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:26

Nog meer bontjes := Ik heb ook bontjes en een dubbelgevouwen yogamat er tussen idd :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:28

Haha, nou dan gaat er nog meer tussen. Ik heb een redelijk 'dik' bontje in de gym, maar dan moet het maar met nog meer onzin :+ Lijkt nu echt net alsof ik volop tegen een bureau ben aangelopen ofzo

Eulogy

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:30

Met zo'n ding heb ik altijd meer last dan met een 2x dubbel gevouwen matje :+ Dus idd gewoon nog meer lagen :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:32

Nou, dan gaan we dat eens proberen :P

Gister 60kg op de bar gehad voor hiptrusts, ging best prima!

Afbeelding

Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 17:28

Ik kan echt niet meer als zo'n pad er tussen. Als het te dik wordt kan ik niet fijn meer bewegen.
Maar het doet idd wel pijn als ik zwaar ga.
Met de machine zit de band hoger en dat gaat langer goed. Al voelen mijn heupbotjes ook echt beurs daarna.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 20:40

Ik ging dat laatst voor het eerst doen bij mijn circuittraining en had toen 20 KG wat ik al knap vond :') Hoeveel herhalingen doe jij dan Courses?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 12:57

Castilja schreef:
Ik ging dat laatst voor het eerst doen bij mijn circuittraining en had toen 20 KG wat ik al knap vond :') Hoeveel herhalingen doe jij dan Courses?

Ligt er een beetje aan of ik er meer gewicht op heb gegooid of niet :)

Dit was 4x8 op 60kg (verhoogd met het gewicht) volgende keer wil ik er 4x10 of 4x12 op 60kg van maken. Als ik er dan weer wat meer opgooi start ik weer met 4x8 bijvoorbeeld :) Maar wil eerst even een goede manier hebben om die blauwe plekken te voorkomen :+ Auw

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:08

Voorkomen weet ik niet, maar om ze sneller te laten verdwijnen wel. Arnicazalf. Ik heb zelf die van Kruidvat huismerk. Goedkoopste optie en werkt zeer goed.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 17:43

Lous schreef:
Voorkomen weet ik niet, maar om ze sneller te laten verdwijnen wel. Arnicazalf. Ik heb zelf die van Kruidvat huismerk. Goedkoopste optie en werkt zeer goed.

Arnica is inderdaad een heel fijn middel bij blauwe plekken.

Iemand tips voor de abductor? Het begint mij soms te steken in mijn linkerheup, net of ik dan iets vastzet ofzo. Ik ga eerst zitten en zwaai dan mijn benen tussen de steunen, zou het daardoor komen?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 19:05

Zit je rechtop?
Hakken naar beneden? Rug van de leuning af en rechtop, dan pak je hem pas echt goed uit je benen/billen. Telt voor beide ad en ab duction.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 16:37

Zit je op de juiste plek, Domi? Niet te ver naar voren/achteren waardoor je moet schuiven met je billen tijdens de beweging?

Gisteren eens met 1 arm lat pulls gedaan, voor een extra focus. Mannn, spierpijn *\o/* En m'n arm was huge erna, haha. Dikke pump =:)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 17:05

Iemand een tip voor de 2 arm dumbell extension? Wat ik ook doe ik krijg mijn armen gewoon niet dichtbij elkaar. Ook niet als ik smaller vastpak. Mijn armen blijven wijd uit elkaar vallen.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 17:15

Ellebogen naar elkaar duwen

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 23:06

Ik heb een grote handdoek er tussen tegenwoordig en dat helpt! Nog wel pijnlijk maar niet meer blauw!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 00:22

Needje schreef:
Ik kan echt niet meer als zo'n pad er tussen. Als het te dik wordt kan ik niet fijn meer bewegen.
Maar het doet idd wel pijn als ik zwaar ga.
Met de machine zit de band hoger en dat gaat langer goed. Al voelen mijn heupbotjes ook echt beurs daarna.

Dit probleem had ik wel een beetje ja. Vandaag zo’n matje ertussen gegooid maar het wel vrij breed allemaal. Lastig om in 1x netjes op positie te komen

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 18:40

Ik doe 2 rollen over elkaar heen. :=

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 14:00

Ik zie net dit topic voorbij komen, en doe zelf aan crossfit en olympic weightlifting. Ik train zo'n 6x per week, afwisselend WOD's, weightlifting of actief herstel. Spierballen ala Leonie staan zeker op de wensenlijst. ;)

Ben ik welkom om mee te kletsen? :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 15:15

Wauw, 6x per week. Goed bezig! Je bent zeker welkom :)

Vandaag weer getraind en het voelde goed! Lat pulldown beetje verhoogd (6x47kg), squat verhoogd met 5kg. Schoonbroer was mee, voor het eerst naar de sportschool. Heb 'm helemaal moeten begeleiden, net een verloren schaapje :(:) Maar voortaan train ik weer alleen hoor, dan kan ik lekker doorknallen. Nu steeds wachten op elkaar, pffpff.

Had meteen m'n activity tracker (xiaomi mi band 3) geprobeerd, maar dat werkte dus van geen kanten. 3e cycle van HIIT op de fiets en m'n hartslag zou maar 68 zijn :') Nog eens gemeten, 70.. Klopt niets van, ik heb een hoge hartslag. Hebben jullie nog tips voor een fijne tracker?
Ik wil graag hartslagmeting (continue?) en kcal-meting incl. BMR (dus niet zoals bij deze: 6000+ stappen en maar 300 kcal op de hele dag?? Fietsen telt niet mee bij de kcal?) Berichtjes en muziek hoeft niet, daar is m'n telefoon voor :+

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 15:25

Ik heb sinds kort de Garmin Vivosport.
Kan een hele hoop en herkent ook een hoop en lijkt vrij accuraat. Na even wennen na de overgang vanaf de fitbit ben ik er erg tevreden over :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 15:39

Ik zit omgekleed en wel klaar om straks voor het eerst naar de gym te gaan, vind het super spannend. :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 15:41

bobje26 schreef:
Ik zit omgekleed en wel klaar om straks voor het eerst naar de gym te gaan, vind het super spannend. :')

Je kan het!!
*\o/*

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 15:41

Succes! :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 15:45

Veel succes!

Ik ga vanavond weer naar Crossfit. Wil deze week wel echt proberen om twee keer te gaan, dus hopelijk valt het een keer mee met de spierpijn.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 16:09

bobje26 schreef:

Succes! En veel plezier :)

Ik ben even stil geweest in het topic, maar ik heb zeker niet stil gezeten!
Vanmorgen bezig geweest met legday, hamstring focus. Ik heb een nieuw schema, waarbij ik meer train op time under tension, dan echt op meer gewicht gaan liften.
Het was wel echt enorm omschakelen in mijn hoofd, maar nu ik 2 weken verder ben vind ik het heerlijk! De spierpijn na die tijd is bijna niet te harden en ik ben me zoveel bewuster van wat de spier doet tijdens de oefeningen. :D

Inmiddels ben ik dan ook aardig thuis in de sportschool en voel ik me bij vlagen niet meer zo'n verloren schaap. Het hebben van een duidelijk schema en doel helpt hierbij. :j

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 16:26

Rebel_Jits schreef:
Wauw, 6x per week. Goed bezig! Je bent zeker welkom :)

Vandaag weer getraind en het voelde goed! Lat pulldown beetje verhoogd (6x47kg), squat verhoogd met 5kg. Schoonbroer was mee, voor het eerst naar de sportschool. Heb 'm helemaal moeten begeleiden, net een verloren schaapje :(:) Maar voortaan train ik weer alleen hoor, dan kan ik lekker doorknallen. Nu steeds wachten op elkaar, pffpff.

Had meteen m'n activity tracker (xiaomi mi band 3) geprobeerd, maar dat werkte dus van geen kanten. 3e cycle van HIIT op de fiets en m'n hartslag zou maar 68 zijn :') Nog eens gemeten, 70.. Klopt niets van, ik heb een hoge hartslag. Hebben jullie nog tips voor een fijne tracker?
Ik wil graag hartslagmeting (continue?) en kcal-meting incl. BMR (dus niet zoals bij deze: 6000+ stappen en maar 300 kcal op de hele dag?? Fietsen telt niet mee bij de kcal?) Berichtjes en muziek hoeft niet, daar is m'n telefoon voor :+

Fitbit? Gebruik ik zelf ook