Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 21:26

Amira_ schreef:
Lau_ schreef:
Hoi!

Vraagje ben afgelopen november gestopt met de pil. Ik had steeds een cyclus van 35-38 dagen maar nu zit ik al op dag 45? Kan dit met ontpillen te maken hebben?

Ben niet zwanger overigens :')

Ja dat kan! Bij mij was ie de eerste paar maanden gelijk heel netjes 28 dagen altijd en toen ineens kwam er ook een lange cyclus.

Ik ben nu 1,5 jaar gestopt met de pil en ik heb altijd een cyclus tussen de 28 en 30 dagen. M'n laatste was alleen ineens 21 dagen, dus ik ben wel benieuwd hoe de volgende gaat zijn. Weet in ieder geval wel dat ik niet meer wil beginnen met de pil.

Ben benieuwd hoelang dit gaat duren. Nog steeds niks.. ben bijna bang dat er iets anders aan de hand is. :(

ItsMe2

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 22:00

Bij mij duurt het soms wel 3 maand ;)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 22:26

Ik ben - sinds het stoppen met de pil in januari - ook nogsteeds niet ongesteld geworden. Ik heb soms hetzelfde gevoel hoor, zou er iets aan de hand zijn? :( Toch lees ik wel veel dat het bij meer vrouwen zo is.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 09:23

Oh niks aan de hand hoor, ik heb ook lang moeten wachten voor ik ongesteld werd en daarna heeft het ook nog lang geduurd voor het regelmatig was. Maar voor alles geldt vertrouw je het niet bel dan de huisarts.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:45

Even weer nieuw leven inblazen hier, hoor.. Ben nu een maand of 2-3 gestopt met de pil, bevalt tot dusver goed. Enige huge ass nadeel is dat ik de eerste dag van mijn menstruatie door de grond ga van de buikpijn. Echt. Niet. Fijn. Is dit normaal? En neemt dat nog af, of moet ik er mee leren leven?

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 20:15

Renee1991 schreef:
Even weer nieuw leven inblazen hier, hoor.. Ben nu een maand of 2-3 gestopt met de pil, bevalt tot dusver goed. Enige huge ass nadeel is dat ik de eerste dag van mijn menstruatie door de grond ga van de buikpijn. Echt. Niet. Fijn. Is dit normaal? En neemt dat nog af, of moet ik er mee leren leven?

Ik zelf heb hier geen ervaring mee, maar dat neemt wel af denk ik. Het is voor je lichaam ook weer wennen en even zoeken dus ik denk dat het vanzelf weer over moet gaan. Anders even bij de huisarts informeren!

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:19

Hey! Ik heb gisteren weer mn prikpil gehad. Heb alleen een suuuuuper zere bil. Heb hm al 3 jaar en dit nog nooit gehad. Herkent iemand dit?

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 12:01

Horseloverl schreef:
Hey! Ik heb gisteren weer mn prikpil gehad. Heb alleen een suuuuuper zere bil. Heb hm al 3 jaar en dit nog nooit gehad. Herkent iemand dit?

Soms wordt er net per ongeluk een zenuwtje geraakt, misschien dat dat is gebeurd? Heb ik ook weleens gehad, soms voel je amper wat en soms is het erna echt nog pijnlijk.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:35

Horseloverl schreef:

Heb ik ook wel eens gehaf. Lag er ook aan wie prikte, of ze m er zo in duwde of voorzichtig deed

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 15:24

Horseloverl schreef:

Ja ik herken het. Heb hem ook donderdag gehad. Ik doe hem
In de linkerkant. Dit doe ik nu een jaartje.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 22:44

Hier na een bijna een jaar gestopt te zijn met de pil, nu weer aan de derde strip begonnen. Maar ik overweeg serieus om weer te stoppen en dan ook gewoon definitief. Merk nu weer dat ik zo’n soort waas/sluier in m’n hoofd heb.
Maar elke keer een menstruatie van vier weken is ook niets.
Afspraak bij de gynaecoloog is vanwege de Corona-maatregelen en mijn hooikoorts al een aantal keer opgeschoven..

Het voelt voor mij eigenlijk kiezen tussen twee kwaden..

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 20:49

Ik ben een paar maanden gestopt met de pil, maar ben uiteindelijk weer begonnen. De gehoopte voordelen vielen tegen en de nadelen vond ik te groot.
Nu ben ik vorige week ongesteld geworden, midden in de strip. Nou goed, kan gebeuren. Alleen houdt deze menstruatie superlang aan. Normaal 4 a 5 dagen, nu al meer dan een week. Kan dit komen door dat mijn lichaam weer moet wennen? Ik ben 3 maanden geleden weer begonnen met de pil. Herkent iemand dit?

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:27

Indepence: ik herken het zelf niet, maar ik denk wel dat het met elkaar te maken heeft. Je lichaam is natuurlijk door alle hormoonschommelingen wel wat in de war.

Hier nu weer een week gestopt met de pil. En ik voel me lichamelijk veel beter!
Alleen die lang durende menstruatie, dat is echt wel vervelend!
Ik hoop dat ik gauw bij de gynaecoloog terecht kan en dat er een oorzaak voor gevonden word en er wat aan gedaan kan worden, zonder hormoontroep!

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:34

Ik moet er ineen aan denken nu dit topic voorbij komt, ik heb nog een Lady-Comp in de kast liggen.

Destijds aangeschaft naar aanleiding van dit topic maar inmiddels zit ik in de overgang.

Hij is al een jaar buiten gebruik, dus niet gebruikt in corona tijd.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 11:12

Ik ben inmiddels meer dan een maand gestopt en heb nwt mn eerste menstruatie gehad. Was anders dan met de pil. Veel meer bloedverlies maar nog steeds 5 dagen. Ook had ik elke dag last van kramp. Maar sinds ik gestopt ben heb ik bijna geen last meer van pds, en daar ging t me om. Verder ben ik heel erg moe, was ik ervoor ook al( overblijfsel van een ziekte die ik in t verleden gehad heb), maar lijkt wel erger nu. Mn huid is minder droog, wat heel fijn is. Dus tot nu toe bevalt t me wel

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:19

Siersma schreef:
Ik ben inmiddels meer dan een maand gestopt en heb nwt mn eerste menstruatie gehad. Was anders dan met de pil. Veel meer bloedverlies maar nog steeds 5 dagen. Ook had ik elke dag last van kramp. Maar sinds ik gestopt ben heb ik bijna geen last meer van pds, en daar ging t me om. Verder ben ik heel erg moe, was ik ervoor ook al( overblijfsel van een ziekte die ik in t verleden gehad heb), maar lijkt wel erger nu. Mn huid is minder droog, wat heel fijn is. Dus tot nu toe bevalt t me wel

Dat komt allemaal wel goed, je lichaam heeft sowieso een halfjaar de tijd nodig om echt te ontpillen. Ik ben inmiddels bijna een jaar gestopt en ik weet pas sinds een paar maanden hoe het echt is zonder de pil. Daarvoor was het elke menstruatie anders. :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 15:01

Meer mensen met gigantische haaruitval na stoppen met de hormonen??

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 15:22

Ja hier! Maar pas na maand of 4 dat ik ermee stopte, het is echt niet te harden. Geen idee wat eraan te doen ook...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 17:14

Komt op een gegeven moment weer goed. Op een gegeven moment had ik allemaal babyhaartjes.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 18:28

Picassox schreef:
Ja hier! Maar pas na maand of 4 dat ik ermee stopte, het is echt niet te harden. Geen idee wat eraan te doen ook...

Naar een dermatoloog gaan.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:18

Picassox schreef:

Ja hier ook pas een hele tijd later, mijn haar is ook veel sneller vet!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:07

Dat is allemaal normaal, je lichaam heeft echt ff nodig om te resetten. Heeft bij mij ook denk ik wel minstens een half jaar geduurd.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:32

Ja, dat denk ik inderdaad ook. Ik eet gezond en gevarieerd en geef het de tijd. :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:20

Vette huid, pukkels en vet/uitvallend haar.
Daarna pukkels weg, huid weer rustig en hallo babyhaar :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:40

En hoelang duurde dat? Want ik ben vorig jaar in mei gestopt met de hormonen, dus inmiddels 1.5 jaar hormoonloos.