Minimalisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 17:08

Heerlijk BopjeBo *\o/* .

Die blog van simpelminimalistisch leven heeft mij ook echt weer gemotiveerd.

spottedponie

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 17:38

Hier ook weer lekker aan het ruimen, 2 simpele challenges van sweepy…

In / out challenge sla ik even over…

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 14:37

De in/out challenge gaat hier redelijk. Mijn streven is natuurlijk meer out dan in, maar vlak voor we gaan kamperen zijn er toch altijd wel wat dingen nodig.
Mijn man begint het ook te leren. Hij kocht nieuwe teenslippers en wilde de oude ook nog houden “want ze zijn bijna kapot, maar net niet helemaal”. Na even nadenken konden ze toch de kledingzak in :D
En nav de “voordeel van minimalisme”-post van minimalistischmetjet: we kunnen heerlijk genieten van een vrij weekend waarbij we niet hoeven opruimen en gewoon echt tijd voor onszelf /hobby/gezin hebben.

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 15:52

Heel fijn Noeps, dat je man ook langzaam meekomt :)). Dat scheelt echt heel veel.

Hier gaat de challenge okay. Er komt niet meer in dan er uit gaat, maar er gaat ook niet heel veel uit. Vrij veel dagen met blanco hokjes tot nu toe.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 16:06

Klinkt goed Noeps, hier gaat de in-out goed. Maar 3x (waarvan 2 niet nodig ) in en redelijk wat uit.
Ik probeer mijn man nog te motiveren, hij is vooral goed nu in verplaatsen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 16:48

Weer een kritisch rondje door het huis gedaan. Vrijdag bij AH een stel nieuwe handdoeken voor de keuken gekocht, dus alle oude er uit, die gaan naar de vogelopvang die allerlei soorten bad- en beddengoed kunnen gebruiken.

Volle tas voor de kringloop kan morgen mee, en de ondergrondse containers ook weer twee keer bezocht. Steeds minder dat mee moet verhuizen :)

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:08

Ik ben zo ver, ik ga het boek waar het allemaal mee begon voor mij, opruimen. *\o/*
Afbeelding
Ik heb het boek op marktplaats gezet, maar als iemand uit dit topic hem wil tegen verzendkosten, stuur maar een pb.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:12

Dat is pas echt opruimen :))
De eindfase _O-

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:16

Ja! Zo voelt het ook!! :D

De rest van de boeken gaat (bijna) allemaal naar de kringloop. Ik heb een klein stapeltje op marktplaats, maar ik wil het altijd zo snel mogelijk weg hebben als ik eenmaal de beslissing heb genomen.
Afbeelding

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:27

-meelezer meldt zich-

Dat is inderdaad echt de eindfase Kaplaars!

Brengt me op een tip die in 2021 ook al in dit topic voorbij kwam: een bibliotheek abonnement! Het bespaart ook een hoop geld tegenover boeken kopen. Ik heb mijn boekencollectie vorig jaar drastisch verkleind en er komt nu maar zelden nog iets bij. De boeken van Marie Kondo heb ik ook al een paar keer bij de bibliotheek geleend om te lezen. Daarom moest ik er aan denken... :D

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:30

Leeslampje: ja!! Dat heeft mij in elk geval voor de kinderen heel wat geld bespaard al! :$
Kinderboeken was echt een van mijn zwakke plekken.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 15:57

Oke, ik ben toch even trots. Mijn vriend heeft nieuwe planken gemaakt zodat we een boekenkast hebben. Daarom had ik al mijn boeken uitgezocht. En (oke, op vijf hele dikke, oude sprookjesboeken na) is de middelste plank eigenlijk alles wat nog van mijn boeken over is.
Afbeelding
Enige ‘valsspeel-ding’ is natuurlijk dat ik ook nog kinderboeken heb staan voor de kinderen. Die ik heb gekocht, maar nog geen afstand van kan doen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 14:12

Mooi geworden Kaplaars!

Oh ik moet vandaag echt op m’n handen zitten om niet online te gaan shoppen. Ik heb drie dingen van Vanilia op mijn wishlist gezet. Ze zijn pas vanaf eind augustus weer leverbaar en nou is het heel verleidelijk om bij andere webshops iets vergelijkbaars naar huis te klikken }:0 ik heb instagram van m’n telefoon verwijderd (voor minimaal de hele zomervakantie), volgens mij is dit vervangend verveelgedrag. Tijd voor een boek :D

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 14:13

Land van Echo's is een geweldig boek, mocht je op een tip zitten te wachten!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 10:28

Voor mij zit de in/uit-challenge van juli erop, we zijn op vakantie!
Totaal uit: 60
Totaal in: 37. Meer dan ik dacht, maar met wat vakantie-inkopen, verfstalen voor het nieuwe huis, tóch een nieuwe trui voor mezelf, een paar extra wasbare luiers en een set strandspeelgoed die we cadeau kregen telt het al gauw op.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 08:23

Goed bezig geweest Noeps! Geniet van je vakantie.

Hier is de stand na 24 dagen (1 week vakantie)
Uit: 84
In: 16

Uit: voornamelijk textiel, tijdschriften, huishoudelijke dingen zoals niet gebruikt poetsmiddel etc en wat decoratie.
In: vooral tijdschriften en kleding, een krukje voor op vakantie en een vloertrekker.

Deze maand echt mijn best gedaan met opruimen, dus in een normale maand komt er best veel binnen in vergelijking wat er uit gaat -O- . Toch fijn om daar even weer bewust van te zijn.

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 08:27

Hier 34 uit, en 18 in. Viel mij toch ook best tegen -O-

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 16:28

Ik ben gestopt met turven maar vermoedelijk wel een goede score want er zijn weer twee vuilniszakken kleding weg gegaan, een grote doos oud papier en een big shopper naar de kringloop. Vooral boeken en decoratie deze keer. De instroom beperken gaat me redelijk goed af dus ik ben tevreden :)

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 09:39

Ik meld me (even) in dit topic :D

Ik hou over het algemeen niet van spullen :') Ideaal als je in een kleine studentenkamer woont, maar mijn nieuwe appartementje krijg ik niet gevuld. Ik heb alles al wat ik voor mijn gevoel nodig heb.

Meer mensen die dit herkennen (al dan niet vanuit van klein naar groter gaan wonen)? Hoe bepalen jullie wat je wel en niet aan opvulling aanschaft? :+

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 09:47

Voor opvulling zou ik alleen iets kopen wat je echt nodig hebt of echt heel mooi vindt. Een interieur wat bij je past moet ook echt wel groeien.
Vindt je echt te leeg/kaal dan zou je iets met grote planten kunnen doen.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 11:43

Dat is een hele goede Esther_!

En misschien heb je wel gelijk en moet ik ook niet verwachten in korte tijd een knus en vol huis te hebben. Iets met verwachtingsmanagement.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 11:53

@xIrlijn met kleur en bijv. de bank niet tegen de muur kun je ook zorgen dat het huis knusser/voller lijkt.

En gewoon veel geduld. Ik woon nu 10 jaar in mijn verbouwde huis en nu pas heb ik bijna een huis ingericht naar mijn smaak.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 14:05

Wij wonen nu een jaar in ons nieuwe huis en hebben ook nog zo goed als geen decoratie omdat we nog niet kunnen vinden wat we hier vinden passen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 15:14

xIrlijn schreef:
Ik meld me (even) in dit topic :D

Ik hou over het algemeen niet van spullen :') Ideaal als je in een kleine studentenkamer woont, maar mijn nieuwe appartementje krijg ik niet gevuld. Ik heb alles al wat ik voor mijn gevoel nodig heb.

Meer mensen die dit herkennen (al dan niet vanuit van klein naar groter gaan wonen)? Hoe bepalen jullie wat je wel en niet aan opvulling aanschaft? :+

Ja, dit herken ik. :D

Inderdaad, grote planten doen het goed. Ik vind een kleed het knusser maken zonder dat er rommel in huis is, idem voor gordijnen die tot op de grond hangen. En het is ook gewoon een beetje wennen, dat je meer ruimte hebt. Het went vanzelf om meer ongevulde ruimte te hebben. Ik weet niet hoe lang je er al woont maar geef het ook een beetje tijd.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 00:17

Mijn motto is altijd: Beter leeg dan lelijk.