Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ceetje_bokt
Berichten: 5209
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 08:53


Kwal
Berichten: 4447
Geregistreerd: 02-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 21:54

Vandaag een voor mij nieuwe techniek geprobeerd om producten aan te brengen: plump method. Ben erg tevreden :D Ter vergelijking toen ik net CG ging:

Juli 2019
Afbeelding

Januari 2020
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kwal op 08-01-20 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja
Blogger

Berichten: 42179
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:04

Oh wauw wat een verschil!!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70848
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 22:05

Wat een mooi verschil! Doe je dit bij alle producten of alleen bij stijlingsproducten?

Kwal
Berichten: 4447
Geregistreerd: 02-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:15


Katja
Blogger

Berichten: 42179
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 11:52

Heeft iemand een tip voor een CG shampoo met proteïne die je gewoon in de winkel kunt kopen? Ik kom niet verder dan die van Rituals maar daarover hoor ik dat veel mensen er jeuk van krijgen en ik heb een enorm gevoelige hoofdhuid.

Ceetje_bokt
Berichten: 5209
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 12:09

Heb je een reden dat je shampoo met proteïne wil gebruiken? De shampoo van petal fresh (ik heb die met tea tree, maar als deze op is, wil ik die met roosmarijn proberen) bevalt mij goed en proteïne heb ik in mijn masker en de krullencrème.

hoogendroog
Berichten: 3294
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 12:25

Heeft Maui (te koop bij het Kruidvat, zelfs in de Achterhoek :D ) mogelijk een shampoo voor je? Ik gebruik de blauwe conditioner (met kokos). Ben er super tevreden over.

Katja
Blogger

Berichten: 42179
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 12:44

Maui is niet CG heb ik begrepen.

Ceetje_bokt: omdat mijn haar extreem elastisch is. Als ik het rek dan blijft het daarna ruim 2x zo lang en kaarsrecht.
Ik heb nu de Petal Fresh met Rozemarijn maar daar krijg ik enorme jeuk van dus ik moet sowieso een andere shampoo en bedacht me dat ik daar dan ook maar proteïne in moet hebben.

Ceetje_bokt
Berichten: 5209
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 13:43

Even een foto van een fb groep... kies maar (alles met proteïne)Afbeelding

Katja
Blogger

Berichten: 42179
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 13:45

Oh top. Kruidvat baby shampoo zullende vast bij het Kruidvat verkopen.

Ceetje_bokt
Berichten: 5209
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 13:50

Katja schreef:
Oh top. Kruidvat baby shampoo zullende vast bij het Kruidvat verkopen.

Denk het wel :D

Farjen

Berichten: 8056
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 14:15

wat een supermooie krullen hebben jullie <3 <3

Ik heb krullen advies nodig :D
Ik ben gezegend met een kapsel met een identiteitscrisis :')
Ik heb krullen (en op sommige plaatsen bijna pijpenkrullen) maar ik heb enkel krullen achteraan mijn hoofd aan de onderkant :+
Bovenop is mijn haar gewoon stijl en soms echt volumeloos aka een pannenkoek

Het probleem is dat mijn haar bovenop mijn hoofd zeer snel vet wordt maar de krullen moet ik wel goed verzorgen met conditioner of ik kan mijn haar niet doorkammen na het douchen en is het een grote knoop/vogelnest (verder kam ik het nooit)

Maar gebruik ik producten voor mijn vette haar, dan is dit niet voedend genoeg voor mijn krullen.. Ik heb al allerlei shampoo's gebruikt, haarzeep, enkel spoelen met appelazijn, ...
Ik wil graag van mijn vette haar vanaf maar toch mijn krullen onderhouden
Ik doe nu ook enkel conditioner/haarmasker op de krullen maar dat helpt niet voldoende.

even ter illustratie:

Afbeelding


Afbeelding

Katja
Blogger

Berichten: 42179
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 14:49

Ik ben nu begonnen met de curly girl methode en merk dat mijn haar bovenop al een stuk minder vet wordt en meer krul bovenop begint te krijgen. Ook meer krul onderin dus de verhouding is nog een beetje zoek. Voor mij heb ik het idee dat meer proteïne er al voor gezorgd heeft dat het minder vet wordt en meer veerkracht krijgt. En ik doe mijn conditioner vooral onderin en scrunch het dan als het ware naar boven waardoor het niet op mijn hoofdhuid komt.

amoebje

Berichten: 480
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 17:14

Ik heb ook petal shampoo citrus met aloë waar ik enorm jeuk van krijg.
Daarnaast krijg ik ook jeuk van de grote pot van Novex.

Heeft iemand die hier ook last van heeft, ervaring met producten waar ze geen jeuk van krijgen?

Katja
Blogger

Berichten: 42179
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 17:22

Petal Fresh heb ik nu twee keer gebruikt maar echt niet te doen. Dus die gaat weg. Vandaag nog maar een keer met conditioner gewassen en nu is het wel beter gelukkig maar nog niet weg en ik had vrijdag gewassen.

hoogendroog
Berichten: 3294
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 18:33


Katja
Blogger

Berichten: 42179
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:19

Thanks!! Ik vind het een super lekker merk dus dan kan ik de shampoo daarvan mooi kopen.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70848
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 13:33

Ik heb net de Kruidvat baby shampoo gekocht maar daar staat Sodium Laurenth Sulfate op, ik denk dat dit niet CG proof is of wel? Pure nature wordt niet meer verkocht zie ik nu online.

_Karlijn
Berichten: 6526
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:57

Heb jullie advies nodig!

Mijn haar is nu als foto 1 (maar dan iets bruiner) en ik ben al die die klitten en dat gepluis zo zat dat ik het kort wil. Ik draag het nu altijd in een staart of en knot en dat vind ik zonde. De collage als foto 2 is hoe het mij mooi lijkt, zou dat mogelijk zijn met juiste kniptechniek en verven? Ik ga het dan ook weer volledig CG behandelen.
Iemand een adresje omgeving Apeldoorn waar ze hier wel mee uit de voeten kunnen?

Afbeelding


Afbeelding

amoebje

Berichten: 480
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:40

Volgens mij zijn jou krullen wel fijner dan de afbeeldingen die je gekozen hebt. Ik ga zelf (vanuit Apeldoorn) deze week voor t eerst naar Hairworx in Amersfoort. Heb ik erg veel goeds over gelezen en mooie resultaten van gezien.

Denise_Storm

Berichten: 2375
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:47

Verven en daarna CG behandelen heeft niet veel zin, behalve als je CG vriendelijke haarverf gebruikt.

Ik denk dat ik het zou omdraaien: eerst CG en dan kijken wat je krullen doen en daarna een goede methode van knippen/kapsel erbij zoeken/beneden. Grote kans als je CG gaat dat het ook al veel minder pluist. Een goede olie lijkt me een goede voor jouw haar. Gebruik je al glijmiddel? Dat is ook een fantastisch middel bij pluizig haar.

Steeph

Berichten: 4347
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 12:59

Ik denk dat ik hier ook maar eens mee kom kletsen.
Sinds afgelopen zomer ben ik gestopt met het stijlen van mijn haar en gestart met de Curly Girl methode. Ik heb mijn haar zo'n 6 jaar lang gestijld, twee keer per week. Op een gegeven moment wist eigenlijk niemand dat ik krullen had, het was altijd zo:
Afbeelding

Afgelopen zomer ben ik gestopt met stijlen vanwege een lange, verre vakantie en de vraag of er uberhaupt een stopcontact zou zijn. Ik heb mijn haar tijdens deze vakantie gewassen met CG-proof shampoo en conditioner. Mijn haar was toen nog niet helemaal zoals ik het wilde hebben dus na die vakantie ben ik voor de eerste keer door een krullenkapper geknipt. Zo zag mijn haar er toen uit:
Afbeelding

Na deze knipbeurt ben ik langzaam over gegaan op andere producten die volgens mij beter bij mijn haar passen, ik gebruik nu Marlie shampoo en masker, TJK 4-1 leave in en Marlie gel. Nu ziet mijn haar er zo uit als ik het heb geföhnd en gescruncht:
Afbeelding

Waar ik nu tegenaan loop is dat ik plekken aan de voorkant van mijn hoofd heb net achter mijn haar rand die droog zijn, jeuken en schilferen. Soms lijkt het zelfs alsof de schilfers die los komen in een soort plakkaat op die plekken blijven liggen. Het lijkt een beetje op psoriasis, maar dan zonder de roodheid. De kappers die ik gevraagd heb weten er eigenlijk ook geen raad mee. Voorheen heb ik hier nooit last van gehad. Is er toevallig iemand die dit herkend?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70848
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-20 13:18

Wat een verschil, heel erg mooi! Ik kan je niet helpen met je vraag.

Steeph

Berichten: 4347
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:00

Dankjewel :o ik ben er soms nog niet helemaal tevreden over omdat ik er van die plukken tussen heb zitten die eerst linksom gaan, dan ineens rechtsom... Hele plukken die gewoon stijl gaan, zelfs als ik ze tijdens het drogen extra aandacht geef :')