Ik ben transgender

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 06:25

Hoe gaat het nu een maand later met je?

Avalanche

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 07:17

Ik moet even grinniken om de laatste update :')

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 08:24

Goedemorgen! :D

Het gaat prima hoor! Ik zou eerst nog even de foto hier plaatsen die ik op m'n insta heb geplaatst vannacht:

Afbeelding

Ik voel me met m'n korte coupe best mannelijk. Ik baal alleen dat ik een strakker, wit, shirt aan heb vandaag en er in de trein pas achter kom dat je m'n binder er doorheen kunt zien.

Ik ben gisteren nog even gebeld door het UMCG over bloedwaardes die in eind juli zijn opgemeten. Normaal gesproken moet je 20 iets (ik zou niet weten welke eenheid ik moet gebruiken, haha) in je bloed hebben aan testosteron, maar mijn meting zat bijna op het dubbele.

Veel te hoog dus!

Ze vroeg me al: "Heb je iets gemerkt aan je karakter?"

Nouja, nee dus. Ik voelde me best wel ontspannen en goedgemutst. Zelfs de andere weggebruikers in Meppel zijn nog veilig voor tirades vanaf achter het stuur.

Hoedanook, het kan heel goed een valse meting zijn geweest. Bij het opsmeren van de gel kan er namelijk wat testosteron blijven steken in de elleboogholte. Eind oktober ga ik opnieuw bloed laten prikken, dus dan zal ik er wat beter op letten. :D

Verder nog niet super veel veranderingen waargenomen. Of nouja, mijn kapster en een vriendin van ons zei dat ze het idee heeft dat mijn stem wel veranderd. Niet super erg enorm veel, maar wel we beetje.

Dat was m'n update wel weer denk ik. Ik heb niet superveel te melden tot nu toe, helaas. :D

(Oh ja, en we zaten gisteren op het terras en toen ging m'n moeder baardharen zoeken, terwijl die dus nog lang niet komen. Ze was al heel trots dat ze één (1) haartje vond. Super schattig!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 08:31

Nou of je er "best mannelijk" uit ziet?
Ik heb dit topic openstaan en jouw foto dus levensgroot in beeld, komt er een vrouwelijke collega (meid, midden 20) langs die op mijn monitor gluurt en die roept: Zooooo wie is die knappe jongen????

Dus. Dat.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 08:40

Anoniem schreef:
Nou of je er "best mannelijk" uit ziet?
Ik heb dit topic openstaan en jouw foto dus levensgroot in beeld, komt er een vrouwelijke collega (meid, midden 20) langs die op mijn monitor gluurt en die roept: Zooooo wie is die knappe jongen????

Dus. Dat.

Love it :D <3
Leuke foto!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 08:42

Je ziet er geweldig uit, maar dat zei ik vanacht op insta al <3

Op naar je volgende meting voor je waarden! Komt heus goed.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 08:50

Tica, breng je collega maar een kopje koffie later vandaag. Wat een superleuke opmerking. :D

Dankjewel allemaal! Jullie zijn een betere energieboost dan het blikje mierzoete energiedrank dat voor m'n neus staat nu.

(Vreselijk spul, mijn smaak is blijkbaar niet echt veranderd in dat van een puberjongen. :D)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 09:09

Ha, dus je bent een brombeer in wording. Ik vroeg het me ook al af.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 09:25

Knappe gast hoor. Stuk!
Ik ben moeder van twee knappe mannelijke zonen, maar jij mag er zeker ook wezen hoor. Je doet niet onder voor hen en ik krijg vaak van de vrouwen te horen dat mijn zonen wel heel erg knap zijn (en sexy→ dat zie ik ook, maar kan ik als moeder dan wat minder mee en dat is normaal). Van jou zie ik dat ook dat je sexy bent :P

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 09:56

Wauw! Dat gaat snel (voor de buitenstaander, voor jou waarschijnlijk niet snel genoeg).

Echt een knappe vent!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 10:00

Damn..... Dude!

Knappe kerel. Haha stoere foto

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 10:09

Je doet me denken aan Eminem in goede tijden.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 10:13

Anoniem schreef:

Mij ook! En dat is een heel groot compliment haha, wauw.

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 10:23

Je ziet er echt stoer (en knap!!! )uit. Ben benieuwd naar meer fotos later.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 17:40

Anoniem schreef:

Hier moest ik ook gelijk aan denken
Ben stiekem best een beetje jaloers dat je er nu al best heel mannelijk uitziet :')

En weer een update van mijn kant
Vandaag had ik weer drie afspraken bij het Vu Amc
Eerst een standaard medische test. Wegen, bloeddruk meten en eentje die ik nog niet eerder had gehad. Je moet op soort weegschaal staan met 4 metalen cirkels erop waar je je voeten op moet zetten, en dan moet je 2 op Wii controles lijkende stokken pakken met diezelfde cirkels erop en langs je houden. En dit meet dan je vet en spier gehaltes.

Daarna een onderhouds gesprek bij de arts, standaard praatje en kijken of het goed gaat met de Sustanon en of ik ook wou switchen naar een andere soort/vorm. Eigenlijk gaat deze heel erg goed wat ze niet had verwacht. Bij de Sustanon schommelt je hormoon balans veel bij de prik momenten, je kan als je net de prik hebt gehad je dus erg geprikkeld/aggresief voelen en wanneer je weer een prik moet best een dip hebben. Maar ik heb vrijwel nergens last van eigenlijk, beter zo

En als laatst een gesprek bij de psychologe
Een stuk voorbereiding op de borstoperatie en legaal gedoe om de wettelijke naamsverandering.
Daarnaast haar promo-praatje(haar woorden, neit de mijne :D ) om goed na te denken over kinderen en eierstokken en spijt en en en...
Ze vertelde ook nog over een website, daarop staan zo’n beetje alle voor en tegen argumenten voor de keuzes voor de genitaliën operaties
Misschien helpt het voor de transmannen hier!
https://keuzehulp-operaties-transmannen.nl
En ik heb voor de eerste keer bloed moet prikken. Ik heb niet gekeken maar vaders vertelde dat het 4 buisjes waren := niks gevoeld, die Testosterone prik doet meer pijn. Schijtsbenauwd om niks
Nu doet m’n arm wel pijn, alsof er iemand de hele tijd op een blauwe plek zit te duwen. En ik moet zo nog fijn een weiland uitmesten

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 07:49

TS, ik heb je topic al eventjes niet meer gevolgd maar was toch weer benieuwd hoe het nu met je is en gaat. De foto zegt me al genoeg je bent al een mooie stoere knappe vent. ik ben ook benieuwd naar de komende foto's van jou.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 09:32

Jeetje Gilles... wat ben jij een lekker ding! :D en mn vriend vind je op Eminem lijjen :D
Vriendin van me wou je nummer al hebben :))

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-19 17:26

Anoniem schreef:

(En alle andere mensen die iets zeggen over Eminem)

_O-

De buzzcut doet de helft in ieder geval. :)) Ik wil de kaaklijn van hem wel hebben hoor. :D

pien_2010 schreef:
Van jou zie ik dat ook dat je sexy bent :P

Op foto's misschien. _O-

Sanet schreef:
Wauw! Dat gaat snel (voor de buitenstaander, voor jou waarschijnlijk niet snel genoeg).

Dat valt wel mee, hoewel het wel een grote verandering is. Extern doet testosteron nog niet heel veel voor mijn gevoel.

Mijn moeder zei trouwens wel dat dit haar me zó veel mannelijker maakt. Ze stond net in de deuropening: "Je schouders lijken veel breder en je ziet er gewoon oprecht mannelijk uit." Oh, en ze verbaasde me door te zeggen dat ze m'n kleine tunnels toch wel stiekem mooi vond. :o

@ vikawiek:

Leuk om van jouw kant weer een update te horen! Ik vind het echt grappig dat heel veel dingen tegelijk lijken te gaan, maar dat er ook heel veel dingen anders zijn. Zo heb ik al meer dan tien buisjes bloed gedoneerd terwijl jij nu pas voor het eerst de klos bent, haha. Het valt inderdaad heel erg mee om 't te prikken, maar soms is je arm op die plek wel echt heel beurs. Verder ben ik geen klagend mietje, hoor. _O-

jansje73 schreef:
TS, ik heb je topic al eventjes niet meer gevolgd maar was toch weer benieuwd hoe het nu met je is en gaat. De foto zegt me al genoeg je bent al een mooie stoere knappe vent. ik ben ook benieuwd naar de komende foto's van jou.

Dankjewel dat je toch even een berichtje achterlaat! :D Ik vind het echt leuk om te merken dat er zoveel mensen meelezen, ook al moeten ze soms misschien even weer wat bijlezen. :D

Banjer schreef:
Jeetje Gilles... wat ben jij een lekker ding! :D en mn vriend vind je op Eminem lijjen :D
Vriendin van me wou je nummer al hebben :))

:o
Ik identificeer me, helaas voor je vriendin, de laatste tijd wel echt vol trots als homoseksueel. Het is zelfs zo erg dat ik me meer thuis voel bij de 'H' van LHBT dan bij de 'T'. Daar wil ik nog wat dieper op in op instagram. Ik ga vandaag naar Pride in Zwolle dus ik denk dat dat een mooi moment is om daar wat over te gaan filosoferen. :D

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 08:58

TS, gisterenavond liet ik jou foto zien aan mijn 2 jongens (17 en 6 ) en zeiden allebei wie is die jongen! :D *\o/* .

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 21:50

:D

Trouwens, jongens.

Voor de mensen die m'n insta niet volgen:

IK HEB DRIE VIER HELE MANNELIJKE KINHAREN!

Ik begon al de donshaartjes te observeren, maar deze vier zijn echt groot van stuk en best donker qua kleur.

*\o/*

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:51

ZO ZEG

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:51

Scheren! Scheren! Scheren! :):)
Of ga je voor de hipsterbaard?

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 21:53

Ze zijn nu nog te verwaarloosbaar voor zowel scheren als een baard, maar ik ben best trots. :')

Ze hebben wel alle vier de kleur van m'n wenkbrauwen, dus ik zie al helemaal een look voor me met donkerder gezichtshaar en dan lichter blond haar. Nog even naar de sportschool en ik word misschien wel daadwerkelijk hot. ( :Y) )

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:59

Nog even hopen en dromen vriend :(:) :')
Ben heel benieuwd het het over een jaar is!

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 22:01

_O-

Het ding is: je rationele kant is heel goed bewust van hoe lang het duurt voor er iets noemenswaardigs groeit, en toch heeft mijn brein even kortsluiting vanwege vier (!) haren.

Het zijn die kleine dingen waarvan je denkt: "Goh, er is toch nog iets aan de gang in m'n lichaam." *\o/*