Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daan_O

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 09:11

Lekker bezig allemaal! :D

Piekosjj fijn dat er wat aan je bloedneuzen is gedaan!

Amoor aii balen van die steken zeg, hopelijk is het over na wat rust.

Hwn jarig geweest? Nog gefeliciteerd!

Gisteren heb ik een 5km wedstrijd gelopen. Parcours liep door de duinen en er stond een harde wind dus het was lekker zwaar. Maar leuke wedstrijd en op zich wel fijn gelopen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 09:14

Door de duinen, pittig zeg! Wat was je eindtijd?

Ik heb gisteren een rondje van 19km gedaan met een vriendin. Echt alleen maar genoten, we liepen op een laag tempo en dat was zo fijn! Nog 2 intervaltrainingen, komend weekend tempoloop en wat bootcamplessen en zwemmen en dan ben ik wel klaar voor m'n tweede halve marathon op 29 juli :):). Hopelijk is het dan niet zinderend warm, anders kan ik een goede tijd wel op m'n buik schrijven :7.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 09:31

Ik had 24.38 als eindtijd, maar het was 260 meter langer dus dat vertekent ook wel. Gemiddeld 4.41 per km gelopen. Daar ben ik wel tevreden over omdat het een zwaar parcours was.

Lekker aan het trainen jij! Wat had je vorige keer op de halve gelopen? Als het warm is lijkt het mij wel zwaar om een halve te lopen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 10:14

Netjes zeg! Vorige keer 2:02, dit jaar wil ik eigenlijk wel onder de 2u. Moet fysiek gezien kunnen maar als het warm is ga ik mezelf niet stuklopen. Ga een week later op reis en heb weinig zin om door alle mooie steden te strompelen :)).

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 18:25

Daan_O schreef:
Hwn jarig geweest? Nog gefeliciteerd!

Dank je! Ja, gisteren 43 geworden.

Was trouwens vergeten dat ik vandaag een groep nieuwelingen wegwijs maak (als ze komen opdagen), dus mag ik weer de loopschoenen aantrekken vanavond. Mijn spieren zijn het er niet echt mee eens, dus hopelijk lopen ze niet te snel.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 21:55

Vanavond meegedaan met een 6km loop. En man man wat werd er hard gelopen zeg! Ik stond al redelijk in de achterhoede met de gedachte dat ik dan wel wat kon inhalen. Mooi niet dus. Wel tevreden met mijn eigen tempo. Ik merk dat ik veel last heb van warmte, het was 26 graden en liepen vol in de zon. Ik loop dan echt moeilijker.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 00:18

Ik heb lekker nog 25 minuutjes hardgelopen, langzaam maar wel lekker. Helaas viel runkeeper uit. Maar had gelukkig mijn Garmin om. Daarna nog in huis aerobics 10 minuutjes en gelijk daarachter aan de hond die niet mee wilde hardlopen omdat hij lag te snurken uitgelaten. Dus toch de avond lekker afgesloten.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:23

Nog gefeliciteerd hwn! Hoe is het uiteindelijk gegaan met het wegwijs maken? Was het te doen of was het wel veel voor je lichaam?

Waar had je gelopen supervixen? Ik vind die 'kortere' lopen vaak lastig, maar mensen die daar specifiek op trainen kunnen echt behoorlijk snelheid maken! Ik heb ook vaak last van de warmte.

Klinkt wel lekker waxmelts :) Ik loop persoonlijk altijd zonder runkeeper/horloge oid, loop graag op gevoel

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:44

Het was in Aalten, bij Winterswijk in de buurt.

Er zijn wel heel veel foto's gemaakt, ik hoop dat er een fatsoenlijke bij zit. Zou ik wel heel leuk vinden, want ik sta altijd afschuwelijk op wedstrijdfoto's.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 15:56

s1993 schreef:
Nog gefeliciteerd hwn! Hoe is het uiteindelijk gegaan met het wegwijs maken? Was het te doen of was het wel veel voor je lichaam?

Waar had je gelopen supervixen? Ik vind die 'kortere' lopen vaak lastig, maar mensen die daar specifiek op trainen kunnen echt behoorlijk snelheid maken! Ik heb ook vaak last van de warmte.

Klinkt wel lekker waxmelts :) Ik loop persoonlijk altijd zonder runkeeper/horloge oid, loop graag op gevoel

Ik vind het wel fijn, zeker omdat ik aan het opbouwen ben nog om met een horloge of runkeeper te lopen. Dan weet ik hoe lang en hoever ik gelopen heb ;) en het is een extra zetje om steeds verder te komen hoop ik.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 18:32

s1993 schreef:

Dank je. :) Ging wel lekker, hebben 7,4 km gelopen. We waren met 2 "begeleiders", de man liep mee met een man, en ik heb me over de vrouwen ontfermd. Tempo lag erg laag (8 km/u), en mijn hartslag was maar 120, dus een mooi recuperatieloopje. Volgende loopje zal wss morgen zijn, tenzij ik de late loop van vanavond nog meepik.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 20:55

Trainen gaat hier lekker. Weer veel km's kunnen maken.Nog wat pittige tempolopen en ook de intervallen gaan lekker. Morgen een extra rustdag want vrijdag, zaterdag en zondag de mullerthal trail lopen. Heb er zin in.
Heb sinds een aantal weken ook het paardrijden weer opgepakt. de eerste week wel voor wat extra spierpijn gezorgd maar volgens mij is het mij vandaag heel goed afgegaan.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 08:51

Supervixen ik merk het ook dat ik met warme dagen echt een stuk minder makkelijk loop. Ik heb het ook zo onwijs warm tijdens het lopen.

Greetje wat leuk dat je ook weer bent begonnen met rijden! Veel succes met de trail komend weekend!

Gisteren 12km gelopen het ging wel aardig maar ik had het weer zo warm ondanks dat ik om kwart voor 8 al was gaan lopen. Ik heb me gewogen voor en na het lopen, precies 1kg lichter na het lopen! Dat zal dus voornamelijk vochtverlies zijn neem ik aan. Vond het echt veel!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:32

1kilo heb je zo uitgezweten hoor. Het is ook een beetje afhankelijk van hoe zwaar/licht je bent of het al dan niet veel is en of je onderweg gedronken hebt.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:58

Ik heb vanmorgen een uur hardgelopen, maar de luchtvochtigheid was zo hoog en het was echt warm, dus ging niet geweldig.

Welke trail ga je lopen greetje?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 18:06

Supervixen schreef:
Welke trail ga je lopen greetje?

De mullerthal trail, niet als wedstrijd hoor maar gewoon met 5 trail vrienden.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 18:26

Leuk! Veel plezier! Ik ga zondag mijn 2e echte trail lopen in Heerlen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 19:21

Jij ook veel plezier.
Het is een trail van 112km lang bestande uit drie lussen. Kijken of we hem in drie dagen kunnen lopen. Zal niet meevallen want we kunnen morgen pas eind van de middag aan de eerste etappe beginnen.

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 12:50

Greetje,,,,, jeetje bij jou post wordt ik elke keer ontzettend bang! dat overleef je toch niet? :wow:

ik alweer tijdje niet hardgelopen, vind er in eens geen klap aan haha. misschien komt het wel weer als mijn vriend 4 mnd weg is en ik savonds alleen op de bank zit haha

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 15:01

Vandaag meegedaan met de coriotrail in Heerlen. Erg veel heuvels en trapjes, dus was pittig! Verder moesten we nog over een ontzettend dikke boomstam klimmen en een helling opklimmen met een touw, anders kwam je er niet op!
Even een foto gemaakt van die helling, je ziet alleen de touwen niet zo goed.

Afbeelding

Er liep ook iemand mee in een kilt met bijbehorende lange baard en trailschoenen eronder! Geweldige outfit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 16:29

@Greetje63: 112km in 3 dagen? :wow: knap hoor!
@Supervixen: ziet er gaaf uit!

Ik ben vrijdagavond weer wezen hardlopen nadat ik bijna 1 week niet ben geweest ivm verjaardagen etentjes en 40+ uur gewerkt. Vrijdag dus rustig aan gedaan en viel uiteindelijk niet tegen. Vanavond staat weer een rondje van 5km op de planning maar ook een rustig rondje aangezien mijn hardloopmaatje door een pijnlijke spier ook een week niet is geweest.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 18:27

Hoi allemaal! Mag ik me hier ook melden?

Op 4 juli heb ik met de app van Evy les 30 afgerond, ik liep toen in 32 minuten 3,96 km. Dat viel toch wel een beetje tegen! Nu kijk ik naar wat mijn lichaam aankan, gister heb ik 6,72 km gelopen in 54 minuten met een gemiddelde snelheid van 7,4 km per uur. Maar voor mijn gevoel kon ik nog verder, wilde alleen afwachten hoe mijn lichaam erop zou reageren. Doel is nu 10 km halen. Helaas als alleenstaande van 4 kinderen is het niet altijd even makkelijk tijd vrij te maken, vooral nu in de vakanties!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 20:34

Welkom Debgizmo! Neem je tijd voor die 10 km, als je te snel opbouwt, loop je meer risico op blessures. Vind 6,72 km al best veel hoor, voor iemand die net een start-to-run achter de rug heeft.

Greetje en Supervixen, zo gek als jullie zullen ze me toch niet krijgen hoor! :) Zo'n afstanden, zo'n parcours...

Donderdag relaxt loopje met de joggingclub (helaas weinig keuze qua tempo, is 9 of 13 km/u, en aangezien 13 te snel is...). Een loopmaatje van mij vroeg of ik morgen wedstrijd liep. "Welke wedstrijd?" Dus op de dag zelf me nog ingeschreven, en weer de hele tijd rond 12,5 à 13 km/u gelopen. Eigenlijk had ik waarschijnlijk nog sneller gekund, maar had schrik dat ik dan op het eind plots plat zou vallen. Was heel snel gerecupereerd achteraf, dus eigenlijk toch wel vooruitgang bij de vorige keren.

Eind augustus is er een kort wedstrijdje van 3,2 km, vraag me af hoe ik me daar best op kan voorbereiden. Heb hier een route uitgestippeld in de buurt nogal bergop (schijnt pittig parcours te zijn daar), zou die graag paar keer zo snel mogelijk lopen, maar ja, dan wijk ik - nog maar eens - af van mijn schema.

Denk dat ik een mailtje stuur naar de coach, want ik doe de hele tijd mijn eigen ding, en daar betaal ik hem natuurlijk niet voor.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 08:53

Supervixen dat ziet er echt zwaar uit!!

Greetje hoe is het bij jou gegaan?

Debgizmo welkom!

hwn steeds van je schema afwijken is niet heel handig nee, maar ik kan me wel voorstellen dat het gebeurd haha. Ik ben ook slecht in schema's aanhouden.

Gisteren weer eens een training samen met mijn zus gedaan, pittige piramide interval op een ronde van 10km. Ging wel lekker :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 08:57

Lekker daan_o. De temperatuur was ook stukken beter om te lopen.

Het was ook zwaar. Ik liep 7min32 per km.. kun je nagaan. (Wedstrijdtempo 10km op de weg is bij mij normaal ongeveer 5.30-5.40 per km)