Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:24

Mendel schreef:
Als je het niet mee hebt gemaakt weet je niet hoe zwaar een bevalling kan zijn.

Ondanks dat ik niet ben bevallen weet ik wel hoe het voelt, althans als ik de gyn mag geloven, en dat zonder adrenaline of endorfine.
Het doet zeer, absoluut, maar 5 dagen plat? :n

Morgen mag ik weer, weer zonder verdoving door medische oorzaak, babyloze bevalling here we come :')

Begrijp sinds de vorige x ook echt niet waarom sommige vrouwen zo hard krijsen :=

Mede hierom wil ik eigenlijk gewoon mijn baarmoeder en eierstokken laten verwijderen maarrrr daar komt ie weer, vooralsnog willen artsen dat niet want wie weet bedenk ik mij :7
Dat zowel mijn man als ik beide erfelijke ziektes doorgeven en ik dusdanig ziek ben dat ik soms amper voor mijzelf kan zorgen doet er niet toe :n
Wat mij betreft zou het juist in gevallen zoals die van mij gesimuleerd mogen worden om niet aan kinderen te beginnen ipv de (over) stimulatie om dat wel te doen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:26

Palmera wie zegt hier dan dat je kinderen moet nemen.Er wordt alleen verzocht om respect voor de medemens te hebbeb en iemand vies, misselijkmakend en te dom om uit te ogen te kijken valt daar niet onder.
Er wordt niet gevraagd om kinderen leuk te vinden, wel om respectvol om te gaan met elkaar

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:27

Precies.
Als er in het openbaar een luier wordt verschoond kan het kind in kwestie daar niks aan doen. Dan moet je de ouders bekritiseren in plaats van die kinderen af te schilderen als vieze monsters. Idem allerlei pro kind regelingen waar je je aan stoort. Verder denk ik dat je vaak ook ziet wat je wilt zien, om je standpunt bewezen te zien worden. Dus als je je stoort aan zich misdragende kinderen zie je die ook overal. De opgevoede kinderen vallen niet op.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:28

elibeest schreef:
hahaha als ze grof worden wordt ik dat ook wel eens en dan zeg ik iets in de trand van dat allerlei stamboek dieren (honden, katten, paarden, koeien etc) aan allerlei ras standaarden en exterieur matige eissen moeten voldoen, vrij moeten zijn van erfelijke gebreken ziektes etc. en dat je dus met ondeugdelijk basis materiaal niet verder moet fokken en dat een hoop mensen daar nog eens een voorbeeld aan zouden kunnen nemen.
maak ik meestal geen vrienden mee

Dat kan ik me voorstellen en ik zou waarschijnlijk als ik dit hoor ook flabbergasted zijn maar dan meer omdat iemand het lef heeft om het te zeggen. Verder zou ik wel de andere toehoorders hun gezichten eens willen zien. :=

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:29

Palmera schreef:
Askja schreef:
Er wordt hier zo langzamerhand een bubbel van bewustkinderlozen gecreëerd waar mensen met kinderen zich vooral niet in moeten proberen te mengen.

De meeste bewust kinderlozen mengen zich ook niet in alle zwangerschaps topics om daar te vertellen waarom het in hun ogen beter is om vooral niet aan kinderen te beginnen.

Waarom moeten die 'kinderen zijn heus leuk' argumenten huer dan wel opgevoerd worden? :)

Die drang snap ik ook niet.
De titel lijkt me best wel duidelijk.
Ik heb niet eens de neiging om een zwangerschaps of mama topic open te klikken, laat staan er in mee te blaten. Terwijl ik toch best veel berichten plaats op een dag. Maar daar, nee het komt niet eens bij me op.
Waarom is dat andersom wel?

Ja dan lees je in zo'n topic vast wel eens wat minder leuks dan in zo'n pro kind topic. Dat geloof ik wel. En dat dat niet zo leuk is begrijp ik ook.
Maar dan denk ik, wel 100 topics over wat iets met bevallen of kinderen te maken heeft.
Maar erg weinig met die zijn over bewust geen kinderen en dan moet er nog even op de tem knop gedrukt worden. Kinderachtig maar dat zal er dan ook wel bij horen vermoed ik dan.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:30

Een topic met aso's (ouders) op het terras dekt de lading dan beter dan bewust kinderloos

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:31

Askja schreef:
Er wordt hier zo langzamerhand een bubbel van bewustkinderlozen gecreëerd waar mensen met kinderen zich vooral niet in moeten proberen te mengen. Jammer, verdraagzaam is anders. Je kunt best bewust niet voor kinderen kiezen (zoals mijn man en ik ook hebben gedaan) en geen 'kindermens' zijn (dat ben ik zelf absoluut niet), zonder compleet af te geven op kinderen, alsof het allemaal vieze, afstotelijke wezens zijn van een andere planeet. Het gevaar bestaat dat je kinderen dan bij voorbaat al negatief gaat bekijken en benaderen. Dat terwijl er echt genoeg leuke, niet door en door verwende kids rondlopen. Dat die af en toe een snotneus hebben en dat een volle luier stinkt, tja dat hoort erbij. Bedenk dat je zelf ook genoeg luiers hebt volgesch*ten en dat jij ook weleens een snotneus hebt of iets anders onsmakelijks.

Grappig dat dit topic hetzelfde lijkt te verlopen als het kinderlozentopic op een ander forum. De hele tijd van die belerende ouders die met hun vingertje klaarstaan.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:33

Gillbo schreef:
Palmera wie zegt hier dan dat je kinderen moet nemen.Er wordt alleen verzocht om respect voor de medemens te hebbeb en iemand vies, misselijkmakend en te dom om uit te ogen te kijken valt daar niet onder.
Er wordt niet gevraagd om kinderen leuk te vinden, wel om respectvol om te gaan met elkaar

Maar dat respect is er zo vaak andersom niet.
Dan is het fijn om eens te ventileren.

Je hebt niet de juiste man als je geen kinderen wilt. Waar is het respect?
Komt wel als je ouder bent. Waar is daar het respect?
Je mag geen sterilisatie want je mening kan nog veranderen. Respect of wij juist dom zijn.
Zonder kinderen is je huwelijk niet compleet. Ach ja eerst trouwen dan maar, maar respect?
Je weet niet wat je mist. nee inderdaad ik mis de snottebellen en stront niet en wil ik zo houden. Maar is dat respect?
Wie zorgt er dan voor jou later, jaja die staat wel met stip op 1 denk ik. Maar respect nee niet echt, want dat kind doet het ook vast niet.

Wij hebben dan nog het respect ons in te houden in het openbaar en alleen hier te uiten, in tegenstelling tot de bovenstaande uitspraken.

Dus wie mag er eigenlijk wel even wat indimmen?
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 10-04-17 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:34

Respect is een term die veel te veel word gebezigd op bokt imo.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:35

Bruintje en terecht als je daar op afgeeft want zelfs ik met kinderen vind dat te zot voor woorden maar ik zie niet in wat de bewoordingen over kinderen die ik in mijn vorige post aanhaalde bijdrage.Het zijn niet kinderen die dat zeggen toch?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:36

Gillbo schreef:
En terecht als je daar op afgeeft want zelfs ik met kinderen vind dat te zot voor woorden maar ik zie niet in wat de bewoordingen over kinderen die ik in mijn vorige post aanhaalde bijdrage.Het zijn niet kinderen die dat zeggen toch?

Ik ben de eerste die zegt dat het de ouders zijn waar ik me aan stoor.
Maar het maakt die krijserd van een kind daarmee niet eens lief en aandoenlijk hoor. Of die groene bel ineens wel smakelijk.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:38

bruintje123 schreef:
Het kind kun je het zeker niet kwalijk nemen.
Maar dat neemt niet weg dat het kind op dat moment wel de irritante factor is.

Niezen met een hoop prut mee, nee dar kan een kindje niets aan doen.
Maar het Mammaaa, mamaaa! ik wil nu aandacht wel.

Citaat:
Dan zal ik het inderdaad krom geschreven hebben. :P
Maar ik vind eigenlijk nooit de kinderen de schuldige maar de ouders. Die moeten ze opvoeden. Een kind weet niet beters.
Maar neemt voor mij niet weg als er een kind irritant aan het doen is dat ik daar dan last van heb. En dat dan op dat moment een rotkind vind.

@Gillbo
Een van mijn eerste berichten hier.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:44

Hier ook een 'kindvrije' persoon! :wave:
Denk ook vaak na over sterilisatie. Maar ik lees in dit topic dat je onder de 35 weinig kans hebt daarop.
Ik vind kinderen ook niet leuk of lief; maar als ze wat ouder en zelfstandiger zijn (zo vanaf groep 5) dan kan ik de goed opgevoedde examplaren wel verdragen.

Ik kan baby's ook met de beste wil van de wereld niet mooi vinden.
Ik zie het gewoon niet: ik vind ze lijken op een uitgedroogde pruim en gewoon lelijk. Punt. Zoiets hoef ik niet voor mezelf.
Prima dat anderen ze wel willen, als ze zich er maar niet bij mij mee opdringen.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:47

Volgens mij is het zelfs boven 35 heel lastig, mairead.

Zelfs toen iemand in mijn nabije omgeving baarmoederhalskanker had en aangaf dat ze de boel er z.s.m. uit wilde werd er nog gehamerd op een behandeling die 'de apparatuur' zou sparen, want, jawel... "Wat als u zich bedenkt, mevrouw? Het is niet direct uitzichtloos!"
Uiteindelijk kwam het een tweede keer terug is en is de baarmoeder alsnog verwijderd. Dit zou haar bespaard zijn gebleven als de eerste keer naar haar geluisterd was. Echt absurd vond ik dat.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:49

Ik denk niet dat in die vele kindtopic's er veel reacties naar kinderloze zijn en al helemaal geen beledigingen richting mensen zonder kinderen.

Vind vies wat je wilt ( ik vind bepaalde mensen ook vies), daar gaat het niet om. Maar wel om het respect naar de medemens toe.
( en gezien de groene modmededeling, ben ik daar niet alleen in ).

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:52

In een topic misschien niet, maar lees eens hoeveel mensen het wel in het dagelijks leven mee maken.
Eigenlijk nog veel erger.

Laat ze toch ook even hier uit ventileren.
Voortaan kan het ook wel in het echte leven als dat beter is.
Als jou snotbel kind met zijn handen ergens aan zit dat andere gewoon zeggen, gatver wat een vuile snot en kleffe handen, kan ook :P

En niet alle groene opmerkingen zijn terecht als je het mij vraagt, deze is mijn inziens ook te snel geplaatst zonder te weinig overleg, net als het slotje eerder.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:54

Dit topic is voor een groot deel gewoon een plek om frustraties te uiten die je normaal gesproken niet uit kunt spreken. Er heerst volgens mij nog een groot taboe op het niet willen en niet leuk vinden van kinderen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:55

dromertje2 schreef:
Vind vies wat je wilt ( ik vind bepaalde mensen ook vies), daar gaat het niet om. Maar wel om het respect naar de medemens toe.
( en gezien de groene modmededeling, ben ik daar niet alleen in ).

Daarin staat uitgelegd wat nog ontopic is en wat offtopic, zoals vakanties regelen op de werkvloer. :+ Sinds wanneer is extra opheldering geven een waardeoordeel dat er hier te weinig respect is?

Mij lijkt trouwens dat dat over vakanties wel ontopic is, want dan word je met je keuze geconfronteerd en zelfs benadeeld in sommige gevallen lees ik hier.

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:56

watchthesky schreef:
Volgens mij is het zelfs boven 35 heel lastig, mairead.

Zelfs toen iemand in mijn nabije omgeving baarmoederhalskanker had en aangaf dat ze de boel er z.s.m. uit wilde werd er nog gehamerd op een behandeling die 'de apparatuur' zou sparen, want, jawel... "Wat als u zich bedenkt, mevrouw? Het is niet direct uitzichtloos!"
Uiteindelijk kwam het een tweede keer terug is en is de baarmoeder alsnog verwijderd. Dit zou haar bespaard zijn gebleven als de eerste keer naar haar geluisterd was. Echt absurd vond ik dat.

Hier dus exact hetzelfde, morgen voor de 2e x dat er geknutseld gaat worden terwijl ik er gewoon alles uit wil hebben. Men lijkt het gewoon niet te willen begrijpen :n

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:01

Wat vreselijk voor je, Rofah :(:)
Ben je ook nog "te jong" volgens de heersende maatstaf?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:01

Ik kan me wel voorstellen dat artsen proberen het broedhok van een vrouw van in principe vruchtbare leeftijd te sparen :j Want ondanks dat er mensen zijn die altijd volhouden dat ze ze zich echt niet willen voortplanten, stikt het toch ook van de mensen die niks met kinderen hebben...maar op hun 35e ofzo toch ineens wat zachter worden en beseffen dat ze toch wel graag een gezin willen "later" en er dan toch aan willen beginnen. En dan is het natuurlijk wel knap cru als een hulpvaardige arts het hele zaakje er uit heeft gehaald :(:)

Maar als je zelf zéér gemotiveerd aangeeft dat je al beschadigd spul weg wilt hebben, dan moeten ze je wat mij betreft gewoon een papierwinkel laten ondertekenen waarmee je bevestigt dat je de consequenties begrijpt, waarmee je hen overal van ontheft zeg maar zodat dat geen belemmering meer is en je niet 10 jaar later jankend aan de poort staat omdat je toch spijt hebt en je hen de schuld geeft....en hebben ze gewoon je wens te respecteren :j

Overigens 5 dagen plat liggen zou menig pas bevallen vrouw dolgraag hebben willen doen want flink uitgescheurd / geknipt met aambeien van het harde persen en met ontstoken hechtingen die veels te strak in je inmiddels opgezwollen kapotte vlees zitten te trekken en er pas een weekje na je bevalling uit gehaald worden...terwijl je wel met dat kind moet rondzeulen / voeden en allerlei lichamelijke ongemakken moet verzorgen en -tig keer per dag moet plassen met de douche-sproeier op je muts....dat is géén pretje <<)

Je kan dan wel voor een kind kiezen maar dan kies je nog niet voor die halve slachting, die krijg je er gratis bij met een beetje pech :P

Overigens vind ik een kind midden op een terras op een tafeltje leggen en verschonen ook heel erg goor :r

Aan de andere kant...stel je bent ook eens een keer ergens een hapje aan het eten met je baby / dreumes (je kan moeilijk nooit meer de deur uit gaan toch := ) en die kleine schijt ineens de broek vol.

Dat kan je moeilijk laten zitten, die broek moet gewoon verschoond worden :(:)

En stel er is daar nergens een plek voorzien waar je die kleine neer kan leggen. Alleen een toilet met een mini fonteintje, daar kan je die kleine niet neerleggen. Wat voor andere opties heb je dan nog? Ik zou het zo 1-2-3 ook niet weten en hoop niet in die situatie terecht te komen :=

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:06

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:08

Ik kan me wel voorstellen dat het toilet daar te klein voor is. Ik vind dat Nederlandse horeca (in elk geval in mijn regio) op het gebied van voorzieningen voor baby's (en gehandicapten) sowieso kilometers achterloopt, ik was recent in Spanje en daar was dat stukken beter.

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:09

Ik ben 28 dus val inderdaad in de groep te jong :j Ik begrijp het tot op zekere hoogte ook echt wel hoor, maar er spelen meer medische zaken mee welke erfelijk zijn en dat geldt ook voor mijn man. Dan kies ik toch echt voor mijzelf en een kindvrij leven met mijn man ipv de boel te willen besparen omdat er mensen zijn die zich bedenken.

Pmarena daar heb ik dan gelukkig geen last van gehad, uitscheuren, aambeien en weet ik veel wat, blij toe ook :')

Wbt het verschonen, als je in bij een horeca gelegenheid bent is er eigenlijk 9 vd 10x een plek om te verschonen op het invalide toilet (rolstoelgebruiker, knal regelmatig tegen niet ingeklapte verschoon planken :+ ), en zo niet zal er vast in de buurt een andere gelegenheid zijn om het daar te doen. Is het in de middle of nowhere is er vast buiten een mooi beschut plekje en anders kan men vast wel creatief zijn met de ruimte in de auto :=

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:09

Goof schreef:
Ik snap niet dat een ander de behoefte voelt om mensen die zeggen dat ze kinderen vies vinden tot de orde te roepen? Iemand mag toch gewoon zeggen dat hij kinderen vies vindt? Dat is toch niet verboden of slecht?
Sommigen vinden honden vies. Of kattenharen. Of champignons. En sommigen vinden kinderen vies. So be it.

Amen!

En wat een tof restaurant een paar pagina's geleden! Dat zouden er meer moeten doen.

Bijzonder dat in dit topic nu dus echt weer die typische sfeer begint te ontstaan waar ik dus juist zo'n hekel aan heb; namelijk dat het dus weer eens not done is om negatief te zijn over de don'ts rondom kinderen en even lucht te geven aan je frustraties. Het is net of ik weer aan de gebruikelijke koffietafel met kindlievende en morele moeders zit :r zie hier het taboe...