Gastric bypass

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:57

SFG in R'dam is ook super fijn!

maatje987

Berichten: 2957
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: zoetermeer

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:18

Zowat iedereen uit mijn groep is gebeld vier personen waaronder ik nog niet en op een of andere manier word je dan toch jaloers terwijl je weet dat je ook nog wel gebeld word

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:35

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 08:46

Ik lees alleen nog maar mee Haha
Lees goede resultaten en een paar nieuwkomers. Leuk!
Ik lees dat iemand het koud heeft? Be prepared. Kan nog wel even duren.
Ik ben nu 3 jaar verder en kan me iets beter warm houden al maar nog vaak heel koud.
Maar toen ik nog in de afval fase zat liep ik standaard met een dikke trui en deken in huis

MiraLooks

Berichten: 323
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: Velserbroek

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 12:47

spannend.... datum bekend; 22 januari = operatiedatum.

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 13:04

@Miralooks +:)+ Nog 10 dagen :D

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 13:13

Super spannend!

cissi

Berichten: 804
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 13:44

Oeh spannend Miralooks :# Zie je het zitten?

maatje987

Berichten: 2957
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: zoetermeer

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 17:52

Yess 1 februari word ik geoperreerd moet me om 7:45 melden

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 18:57

Weer nieuwe data! Wat spannend voor jullie!

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 02:01

Ik zie nu pas dit topic :oo
Ik zit ook in het traject, bij het con in Leeuwarden, sinds eind vorig jaar en heb net een datum gekregen! 7 feb zal het allemaal gaan gebeuren.
Ik ben door ziekte en medicatie heel erg aangekomen, dik 30 kilo, en door mijn andere gezondheidsklachten en beperkingen kreeg ik het er niet meer af. Dus ik hoop wel dat de operatie me kan brengen wat ik graag wil zonder al te veel klachten of bijwerkingen.

Zal later even uitgebreider reageren, lag net in bed nog even wat op mn telefoon te spelen en kwam toevallig dit topic tegen!

cissi

Berichten: 804
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 12:13

Welkom Faline, ook al een datum, spannend! En maatje ook al bijna aan de beurt! Veel succes allemaal! Ik voel me nog steeds top, vandaag gewogen en BMI is onder de 30 *\%/*

kim_1990

Berichten: 1548
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 13:31

Hoeveel tijd zat er tussen het begin van het traject tot aan de operatiedatum? Is dit bij jullie allemaal een beetje hetzelfde? Dus gemiddeld een half jaar of een jaar ofzo?
Zoals ik zei, ben ik inmiddels 4 maanden bij de dietist bezig en heb ik morgen een gesprek bij mijn eigen huisarts voor een officiele doorverwijzing.

cissy

Berichten: 19891
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 15:55

Ik bijna jaar van bezoek HA tot aan operatiedatum. Via het NOK en 6mnd dietiste traject. Helaas ook een aantal keer 'vergeten' tijdens traject en als ik niet zelf had gebeld had het nog langer geduurd.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:16

Mijn traject was 3 maanden. Maar is nu 6-8 mndn hoorde ik.

kim_1990

Berichten: 1548
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:22

Gelukkig heb ik al 4 maanden dietist erop zitten dus ik hoop dat het traject iets minder lang duurt dan? Normaal wordt de 4-6 maanden dietist er vaak bijgerekend tich?

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:26

In t zkh waar ik geopereerd ben horen die er niet bij.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:23

Mijn traject duurde ook niet heel erg lang. Als je al van alles zelf hebt geprobeerd om van je gewicht af te komen en dan met name ook de begeleiding van een officiële dietist, ben je eigenlijk al zelf een heel eind in het traject.
Wat ik heb gezien is dat veel mensen eigenlijk eerst nog een x aantal maanden diëtist moeten doen, voordat ze verder kunnen en dan duurt het uiteraard veel langer. Zelfs ook mensen die dan alsnog afhaken, want zo'n diëtist bleek toch wel een hele goede hulp en stok achter de deur. Een operatie moet je niet gaan doen als quick fix of makkelijke oplossing en daar komen sommige mensen dan ook achter als ze ineens wel afvallen met andere hulp.
Mij lukte dat helaas niet. Ik ben nooit heel erg slank geweest, maar wel gewoon op normaal, voor mij en mijn gezondheid een acceptabel gewicht. Met dat gezonde gewicht was ik zelf ook veel gezonder en kon ik ook qua beweging veel meer.
Na mijn ziekte, ik had uitvalsverschijnselen aan de linkerkant van mijn lichaam, wat leek op tia's, ben ik de medische molen in gegaan. Echter na een jaar onderzoeken nog steeds geen idee wat het precies was. Met die aanvallen kon ik niet meer autorijden en werd mijn wereld wel erg beperkt, zat steeds meer thuis en op de bank. Daarvan begon ik dus al aan te komen. Toen na ongeveer een jaar kon ik kiezen tussen nog meer onderzoeken of een bepaald epilepsie medicijn gaan proberen. Ik ben voor dat laatste gegaan en voor de aanvallen was dat de juiste keus, want die bleven met de medicatie weg!
Helaas had het voor mijn gewicht andere gevolgen en kwam ik nog meer aan.
Inmiddels zit ik alweer een jaar met hielspoor aan beide voeten en mijn conditie is nog nooit zo slecht geweest. Qua conditie kon ik sowieso al nooit wat een gemiddeld gezond mens kan ivm mijn kyfoscoliose (aangeboren) waardoor de longen minder ruimte hebben. Dus op een gegeven moment was het wel duidelijk dat ik gewoon moet afvallen en dat daarvoor de operatie nodig is.
Qua gewicht is het niet super super ernstig, want ik kwam echt net op de grens van wat je bmi moet zijn voor je uberhaupt in aanmerking komt en daarbij moest je ook echt wel medische klachten hebben van je gewicht, anders kom je nog niet in aanmerking. Ik ben op tijd begonnen, want ik wil absoluut niet nog zwaarder worden en veel mensen hoor ik dan ook wel, van maar jij bent toch niet zo dik?! Tja... zonder mijn klachten en hoge bmi kwam ik echt niet in aanmerking hoor. Ik ben niet zo groot dus dan valt het misschien minder op ofzo.. ? Nou moet ik ook wel zeggen dat bmi voor mij niet echt een handige methode is, want mijn rug zit in een kronkel en wanneer die recht was geweest, scheelt het zo'n 8 cm. Dan krijg je ineens een heel ander bmi. Dus het beeld vertekend ook wel echt. Maar ik ben blij dat ik de operatie krijg en hopelijk straks weer een mooie gezonde conditie kan opbouwen. Dan kan ik eindelijk weer gaan paardrijden, precies op tijd want mijn jonkie wordt straks beleerd :D

Ik moet per de 24e gaan beginnen met het pre dieet, gelukkig is dat niet een hele grote verandering met hoe mijn eetpatroon al is en ik begin nu alvast met het langzaam toepassen. Geleidelijke overgang werkt naar mijn idee toch beter.
Ik ben wel benieuwd hoe jullie pre diëten eruit zien :j

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:48

kim_1990 schreef:
Hoeveel tijd zat er tussen het begin van het traject tot aan de operatiedatum? Is dit bij jullie allemaal een beetje hetzelfde? Dus gemiddeld een half jaar of een jaar ofzo?
Zoals ik zei, ben ik inmiddels 4 maanden bij de dietist bezig en heb ik morgen een gesprek bij mijn eigen huisarts voor een officiele doorverwijzing.


Ik ben denk ik geen goed voorbeeld, bij mij was dit maar 2 weken. Dus vanaf de eerste afspraak totdat ik werd geopereers

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:03

Ik had de intake in juli en ben in maart geopereerd. Maar dat kwam vooral door de wachttijd en ik ben zelf ook op vakantie geweest. Ik heb geen traject hoeven volgen bij diëtiste of psycholoog.

cissi

Berichten: 804
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:48

Ik had mijn intake op 3 maart 2017 en ben 10 oktober 2017 geopereerd. Het had in september al gekund maar dit kwam mij beter uit.

maatje987

Berichten: 2957
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: zoetermeer

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 05:32

5 september had ik mijn aller eerste afspraak bij de kliniek en ik word 1 februari geopperreerd.

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:20

Begin juni eerste gesprek met de chirurg, dan in snel tempo alle onderzoeken ondergaan en dan wat wachten op de resultaten. Dan nog enkele gesprekken moeten doen zoals met de psycholoog maar die zijn vrouw was net bevallen dus heb ik enkele weken moeten wachten voor dat gesprek, de diëtiste was begin juli ook nog eens op vakantie dus dat gesprek ook wat uitgesteld en dan nog de chirurg (laatste gesprek en uiteindelijke beslissing) die eind juli ook met vakantie was dus ook nog eens moeten wachten. Ik had in augustus kunnen geopereerd worden maar omdat ik begin september ging verhuizen gewacht tot midden september.
Ik denk als alles gewoon was gegaan (dus niemand met vakantie/vaderschapsverlof) ik zelfs in juli geopereerd had kunnen worden.

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:28

Nobel01 dat ligt aan de omgeving hier denk ik.....bij mij was het die in Nieuwegein. Had echt fijn geweest, was ik in een kwartier maar nog steeds geen seconde spijt dat ik voor Amsterdam gekozen heb ook al is dat een uur rijden.

Overigens ben ik weer heel langzaam aan het afvallen en dat was nu net niet de bedoeling. Van het ziekenhuis bij de jaarcontrole een grens meegekregen en daar zit ik nog maar 4 kilo vandaan......hoop niet dat ik die aan ga tikken want ik heb zo geen zin in dietistes etc.

Zonnetje81
Berichten: 18798
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:07

daffodil schreef:
Nobel01 dat ligt aan de omgeving hier denk ik.....bij mij was het die in Nieuwegein. Had echt fijn geweest, was ik in een kwartier maar nog steeds geen seconde spijt dat ik voor Amsterdam gekozen heb ook al is dat een uur rijden.

Overigens ben ik weer heel langzaam aan het afvallen en dat was nu net niet de bedoeling. Van het ziekenhuis bij de jaarcontrole een grens meegekregen en daar zit ik nog maar 4 kilo vandaan......hoop niet dat ik die aan ga tikken want ik heb zo geen zin in dietistes etc.


Word je dan te licht?