Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Alsof kinderen vol met ziektes geboren worden en je die er eerst uit moet prikken ofzo.
Citaat:Ze zijn nu eerst bezig met de vraag of ouders van kinderen op dagverblijven geïnformeerd moeten worden over welke kindjes niet gevaccineerd zijn. Ofwel andermans medische gegevens rond strooien.
Citaat:Als juist de gezonde onbespoten kindjes "gemerkt" moeten worden dan stel ik voor dat we eerst beginnen met de kindjes die ècht een verhoogd risico op het meenemen van ziektes geven.
snuffie123 schreef:pmarena schreef:Snuffie: Ik geloof eigenlijk wel dat we het in grote lijnen met elkaar eens zijn (onbekende cijfers die het probleem zijn bij de bepaling van het risico-percentage) zullen we het lekker simpel daar op houden?
Eigenlijk vind ik het jammer (maar het is je goed recht). Bepaalde dingen zijn we het dus mee eens, maar jij komt tot een heel andere conclusie dan ik. Ik ben dus benieuwd naar aanleiding van mijn stukje, waarom jij tot die andere conclusie bent gekomen.
Een voorbeeld is dat ik schreef over de 0.001% en jij aangaf dat het dan al heel anders ligt. Ik toon aan (als het goed is) dat dit dus wel ongeveer zo is en ik krijg er eigenlijk geen reactie meer op terug. Ik ben wel benieuwd of ik je misschien tot iets ander inzicht heb kunnen brengen en zo niet waarom? Want ook ik sta open voor een andere mening/inzicht als dit goede argumenten heeft.
Ik vond de vergelijking met het rokende gebouw waar wij in staan en de zure regen (die een andere bokker eraan toevoegde) een hele goede. Hoe denk je daar dan over. Wat klopt er volgens jou niet aan de vergelijking dat je toch in de zure regen blijft staan (en compleet verbrand) terwijl de mensen in het rokende gebouw met kleine brandwonden naar buiten komen?
Citaat:Een jonge moeder, zwanger van haar tweede kind, schrikt van heftige verhalen over vaccinatieschade. Ze onderzoekt welke keuze zij straks moet maken voor haar kind.
Verhaal
Een jonge moeder gaat over 8 weken bevallen van haar tweede kind. Als haar kindje 8 weken oud is zal ze voor de eerste prikken op het consultatiebureau verwacht worden.
Haar oudste kind heeft ze gewoon zonder nadenken laten vaccineren, niet gerealiseerd dat het überhaupt een keuze is.
Ze schrikt van vreselijke verhalen op internet van ouders met vaccinatieschade bij hun kind. Wat als het inderdaad helemaal niet zo veilig is als wordt voorgespiegeld? Heeft ze een risico gelopen met het vaccineren van haar zoon? Of is het een groter risico om het niet te doen? Hoe erg zijn de kinderziektes om mee te maken? En kun je deze keus wel maken voor je kind?
Om hier uit te komen gaat ze op zoektocht naar het antwoord op de vraag wel of niet vaccineren?
Helaas staat haar vriend Frans er heel anders in: ’ Wat zijn wij er slechter van geworden? Als het niet veilig zou zijn zouden ze dat toch helemaal niet doen?’
Na alle informatie wordt de twijfel over vaccineren steeds groter. Maar de angst blijft ook knagen.
Durf je het aan om je kind niet te laten vaccineren? Het lijkt kiezen tussen twee kwaden.
_lautje_ schreef:Omdat je dan gratis en voor niks zo een mazelen party hebt en dan is je kindje voor de rest van z'n leven goed resistent. Is goed joh voor de ontwikkeling dat doormaken