[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:45

Ik zou het wel ff overleggen eigenlijk. Mijn ouders zijn het lang niet altijd eens met dingen die ik doe (piercings, tattoos) en ook al woon ik op mezelf, als ik iets niet aankondig vinden ze het echt niet leuk. Ik zeg er altijd gewoon duidelijk bij dat het mijn eigen keuze is, en dat als ik het wil doen dat ze me dan niet kunnen stoppen. Ze zijn het daar altijd mee eens, maar in ieder geval blij dat ik het aan ze vertel.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:46

Een helix kan bij bijna elk oor wel, maar je kan altijd even langs gaan bij een piercingshop om het voor de zekerheid te vragen! Die vinden dit geen probleem om eventjes snel te kijken en daar hoef je ook geen afspraak voor te maken.

Mijn moeder vind het allemaal prima. Ze vind niet alle piercings mooi (die ik tot nu toe heb wel) en maakt wel eens opmerkingen als "een septum trek ik er eigenhandig uit!" & "Een knopje boven de lip lijkt op een wrat!". Maar voor de rest vind ze het mijn lichaam, mijn keus. Toen ik onder de 16 was ging ze dan ook met mij mee om gaatjes te schieten, vanaf je 16e heb je al geen toestemming meer nodig voor piercings maar verder kondig ik het wel altijd aan.
Mijn vader vind het allemaal wat minder, laatste keer dat ik hem zeg was het ook een schrikreactie die volgde met "Ik mag toch hopen dat je geen tattoo's hebt?!", maar die maakt geen deel uit van mijn opvoeding/leven dus heeft er vrij weinig over te zeggen.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:55

Toen ik bij mijn ouders woonde deed ik het alleen met toestemming uit respect voor mijn ouders. Ik woonde tenslotte in haar huis. Ik mocht daarom pas op mijn 20ste een tongpiercing. Ze was t er niet mee eens maar ze kent me nu niet meer zonder, ook niet zonder m'n 12mm, die was gisteren wat aan t etteren en toen kwam ze heel zorgzaam met een zalfje aangelopen :)) ik ben nu 26 en doe gewoon wat ik wil, m'n septum wist ze ook niet, zag ze gisteren voor t eerst maar geen problemen mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:03

Ik ben 20, woon 3 jaar op mezelf, maar vertel het doorgaans toch wel netjes aan m'n ouders :)) Niet uit gevoel van verplichting ofzo maar ik merk dat ze het heel fijn vinden zodat ze er even wat rekening mee kunnen houden. Denk dat het wel steeds minder wordt hoor, merk dat ze bij m'n neuspiercing ook al niet meer echt een mening hadden over wat ik deed. Tattoos vinden ze op een of andere manier anders, niet dat ze boos worden maar ze vinden het toch wel echt fijn als ik het even meld

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:08

Ik ben 30, bepaal t zelf wel :')

M'n helix destijds is ze wel mee geweest. Toen was ik 14 ofzo denk ik. Kan me niet herinneren wat ze er van vond. Wel leuk denk ik :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:17

Toen ik 14 was: 'mam, ik wil ff zo'n gaatje bovenin mn oor laten schieten bij Lucardi'
- Okee, tot zo
Jaartje later: 'mam ik ga nog ff een gaatje in dat klepje (tragus) laten schieten hoor'
- Ja best hoor

Had ze destijds geweten hoe not done schieten is dan had ze niet zo lauwtjes gereageerd :=

Het enige wat ik niet mocht is piercings in mn gezicht of tong. Maar ben inmiddels 28, getrouwd etc dus die tongpiercing zit nu toch :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:26

Ik mocht absoluut geen piercing of tattoo toen ik nog thuis woonde.
Eenmaal vertrokken naar m'n vader liet ik dezelfde week nog een neuspiercing zetten.
M'n moeder was hels. :')
De piercings erna was ze een stuk milder, al vond ze de labret en medusa echt niet oke want 'piercings en vooral die in je gezicht zijn zo ordinair'.
Bij de medusa deed ze trouwens alsof ze niets zag, want als je er geen aandacht aan geeft gaat de lol er gauw vanaf.
Helaas mams, ben nu bezig met stretchen, denk na over een septum en repiercen medusa en wanneer ik weer boobs heb wil ik tepelpiercings (waarbij ik als voordeel heb dat ik nooit zulke gevoelige tepels heb als jullie want ze worden gemaakt van huid). :D

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:37

Mijn helix is nu netjes aan het dichtgroeien! :))
Stip hem voor de zekerheid nu wel 1-2x p.d. aan met Sterilon druppeltjes.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 16:10

Als je iets laat dichtgroeien en dat gaat zonder ontstekingen zou ik juist geen sterilon gebruiken. Dit dood namelijk ook de goede bacteriën.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 16:21

Ik zou die sterilon ook lekker achterwege laten, veel te agressief als het gewoon goed gaat.

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 06:53

Ik was 16 toen ik openlijk zei dat een helix me wel wat leuk (maar durfde het niet). Mijn moeder en broer wilden echt zo graag dat ik er één liet zetten :p
Mijn vriendje daarentegen vond dat niets voor lieve meisjes en was bang dat ik zou veranderen of zo.. Bla bla bla.
Ik had toen maar twee extra gaatjes laten schieten in mijn rechteroor.

Maar sinds ik studeer laten heel veel meisjes een helix zetten en ook vriendinnen, hipster als ik ben had ik zoiets van ja maar dat wilde ik 2,5 jaar geleden al :(
Eerst had ik toen nog een tweede gaatje links laten schieten en mijn moeder zei: ik had liever dat je zo'n ding bovenin je oor deed.

Dus paar weken later die laten zetten haha.

O ja vriendje is er nog steeds niet blij mee maar ik wel (:

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:04

Ja, want door een piercing wordt je direct heel erg badass. :j

Ik denk dat het dan bij mij gefaald heeft, want 9 piercings verder ben ik nog steeds zeer onschuldig en te lief voor de wereld. :')

MaluH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:13

hahahaha ja helaas denken mensen nog zo bevooroordeeld over deze dingen. Ik ben zelf secretaresse en moet echt opletten waar ik alles zet, maar kom op mensen ik word echt geen ander mens door een piercing of een tattoo.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:08

Ik heb geen enkele piercing overlegd met m'n ouders. Ik ben 25 en woon al 9 jaar op mezelf. Niet echt behoeft aan om te overleggem haha

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:16

Ehm ja, ik was ook meer van het eerst doen en dan pas vragen, nou maakte het mijn ouders toch al niet veel uit. Heb nu inmiddels wel samen met mijn moeder een tattoo :+:

Eindelijk mijn pakketje van CF binnen gekregen vandaag. Heb bij al mijn piercings gehad dat ze niet wilde genezen met een metale staafje, en wel met een plastic/ bioplast (kan zijn dat het tussen m'n oren zit hoor, maar het ging opvallend beter met een bioplast staafje). En aangezien mijn rook nu al zo verschrikkelijk lang aan het b*tchen is, leek het me wel goed om die ook te vervangen voor een plastic variant.

....

Nou dat heb ik geweten! Holy sh*t wat deed dat zeer! Met veel moeten eindelijk het staafje weer in m'n oor en aan de onderkant alvast een balletje, krijg ik toch de bovenkant er niet meer op :oo Vriend om hulp geroepen en ook hij kreeg het echt niet voor elkaar (balletje was ook nog eens in m'n oor gerold, en kreeg ik er niet meer uit :') ) Afijn na al zo'n beetje afscheid van mijn geliefde doch zeer irritante piercing genomen te hebben, het toch nog 1 keer geprobeerd. En dat lukte *\o/* Vanaf nu raak ik die piercing nooooooit meer aan en laat ik die balletjes wel lekker vervangen in de shop _O- En hoop echt dat dit helpt, anders is alle moeite voor niks geweest...

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:56

Wat sluit makkelijker, een click systeem of een ball closure ring?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:12

Spelt schreef:
Ehm ja, ik was ook meer van het eerst doen en dan pas vragen, nou maakte het mijn ouders toch al niet veel uit. Heb nu inmiddels wel samen met mijn moeder een tattoo :+:

Eindelijk mijn pakketje van CF binnen gekregen vandaag. Heb bij al mijn piercings gehad dat ze niet wilde genezen met een metale staafje, en wel met een plastic/ bioplast (kan zijn dat het tussen m'n oren zit hoor, maar het ging opvallend beter met een bioplast staafje). En aangezien mijn rook nu al zo verschrikkelijk lang aan het b*tchen is, leek het me wel goed om die ook te vervangen voor een plastic variant.

....

Nou dat heb ik geweten! Holy sh*t wat deed dat zeer! Met veel moeten eindelijk het staafje weer in m'n oor en aan de onderkant alvast een balletje, krijg ik toch de bovenkant er niet meer op :oo Vriend om hulp geroepen en ook hij kreeg het echt niet voor elkaar (balletje was ook nog eens in m'n oor gerold, en kreeg ik er niet meer uit :') ) Afijn na al zo'n beetje afscheid van mijn geliefde doch zeer irritante piercing genomen te hebben, het toch nog 1 keer geprobeerd. En dat lukte *\o/* Vanaf nu raak ik die piercing nooooooit meer aan en laat ik die balletjes wel lekker vervangen in de shop _O- En hoop echt dat dit helpt, anders is alle moeite voor niks geweest...

Dat is dus voor mij ook de reden geweest om dat ding nooit meer te verwisselen.

Er zit een kans in dat ik binnenkort weer in de MRI moet. Kan nog heel leuk worden :')
De laatste keer dat ik moest had ik mijn Rook nog niet.

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 21:40

Lous schreef:
Spelt schreef:

....

Dat is dus voor mij ook de reden geweest om dat ding nooit meer te verwisselen.

Er zit een kans in dat ik binnenkort weer in de MRI moet. Kan nog heel leuk worden :')
De laatste keer dat ik moest had ik mijn Rook nog niet.

Pfoe nou dat snap ik wel, wát een drama zeg! Mag je met een MRI wel een plastic piercing in of moet ie er helemaal uit?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 21:43

Plastic mag, er mag alleen geen metaal in zitten, mocht het magnetisch zijn dan ben je nl echt de l*l.
Een sporttop/comfortbeha aanhouden mag bijv ook, maar geen gewone beha ivm de metalen haakjes en evt beugels.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:23

Dan zou ik mooi de sjaak zijn. Piercings in tong en clithood kan ik er wel zelf uithalen. Maar de piercings in mn lip en tepels niet.

M'n linker tepel piercing is nog steeds aan het bitchen. Echt heel irritant en super gevoelig.

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:53

lor1_1984 schreef:
Plastic mag, er mag alleen geen metaal in zitten, mocht het magnetisch zijn dan ben je nl echt de l*l.
Een sporttop/comfortbeha aanhouden mag bijv ook, maar geen gewone beha ivm de metalen haakjes en evt beugels.

Ah vandaar! Nou dan zou ik mooi naar de shop om er een plastic piercing in te zetten :D vch en tepelpiercings zou ik ook nog eens willen, maar durf dat nog echt nog niet :') En dan weet ik niet of ik het niet durf door de pijn, of omdat ik gewoon nog een beetje preuts ben _O-

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:10

Vandaag komen mijn Tawapa Lotus eindelijk binnen *\o/* *\o/*

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 11:45

Mooi! Alles van Tawapa is pretty, ik heb zelf hangers van buffelhoorn van ze <3

Even een fotootje, een levensvoorraad aan zelf gemaakte tunnels door m'n vriendje :D
Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 12:47

BiBiQ schreef:
Dan zou ik mooi de sjaak zijn. Piercings in tong en clithood kan ik er wel zelf uithalen. Maar de piercings in mn lip en tepels niet.

M'n linker tepel piercing is nog steeds aan het bitchen. Echt heel irritant en super gevoelig.

Meestal als je door een MRI heen moet weet je dat al van tevoren, dus kun je nog ff langs de shop om te laten wisselen.
Met spoed knippen ze wsl de piercings die ze niet los kunnen draaien door.
Overigens geldt het ook voor röntgenfoto's: alles wat in het te fotograferen gebied zit moet eruit, tenzij je ze vervangt voor bioplast oid.
Maar de ene radioloog is er strenger in dan de andere, kwestie van even overleggen wanneer je aan de beurt bent. :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 14:32

De MRI die misschien dan gemaakt moet worden, zal van mijn onderrug zijn.Misschien is het met overleg mogelijk mijn Rook in te houden.

En anders maar kijken of ik iemand kan regelen die met me mee kan naar de piercingshop. Om hem op tijd te verwisselen voor een kunststof exemplaar. :)