CrossFit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

barbar

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 19:06

Vanavond bootcamp, lekker een rondje bos rennen met tussendoor wat oefeningen. Gister een wod met burpees kb swing 24/20 en 200m rennen.de combi burpees en rennen vind ik echt killing, zit je hartslag al torenhoog van het rennen mag je er nog wat burpees achteraan plakken _-:(

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:23

Vandaag een wod met 80!! DU's, van te voren even kunnen oefenen, en zowaar een paar keer een DU kunen maken, in de wod voor tijd het maar op 240 SU's gehouden. En ik heb met een squat clean de bar tegen mijn kin aan geslagen, dus aan de ene kant vooruitgang maar dan komt toch weer die lompheid om de hoek kijken :+

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:28

Ik geloof dat ik me hier ook maar eens gewoon meld, in plaats van alleen meelezen :D Ik ben al een tijd verslaafd, eerst functional/circuit trainingen gedaan. Toen die gestopt waren ben ik bij een nieuwe box in de buurt begonnen afgelopen augustus.

Wij hadden vandaag Annie, gedaan in 9 minuten. Tijd viel me tegen, maar DU lukten verbazingwekkend goed in de prep, en tijdens de wod kon ik spontaan zelfs geen SU meer -O- Ik ken en touwtjespringen blijft een ramp. Hier nog mensen die ook telkens hun arm onder de striemen hebben zitten erna? :')

HSPU gingen gister ook érg lekker, bijna RX gedaan, nog een klein stukje *\o/*

barbar, ben ik blij dat ik niet de enige lompe ben :+ Ik heb laatst met thrusters de bar tegen mijn kin aan geramd. En maandag met, ook squat cleans, 40 kilo op mijn wijsvinger en schouder laten knallen... Ik liet 1 handje los :=

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 00:21

Hoe kan je nou een hand los laten? -O- _O-

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 00:54

Ik doe mijn handen open als ik clean... Bij de turnover := Mijn bar vliegt altijd even haha. Met jerks doe ik dat ook, dan 'gooi' ik hem als het ware een klein beetje in de lucht en vang ik hem op. Niet echt letterlijk gooien natuurlijk, maar ik open mijn handen en dan vliegt ie ff _O-

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:56

Hi! Ik lees een beetje mee, super goed bezig allemaal!
Ik wil misschien meedoen met de crossfit games (open), doen er nog meer van jullie mee?
Twijfel omdat ik wel alles denk ik scaled zal moeten doen, maar aan de andere kant super gaaf om mee te doen denk ik :-D

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:46

Zelf doe ik niet mee maar mijn man wel in divisie 50-55 RX volgend jaar wil ik misschien wel meedoen

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:52

een chf chipper wod gehad gisteren.
lekker hoor als je er even uit bent geweest als tweede training :') :') :')
100 squat
90 push up (maar op de knieën gedaan, dit was toch iets teveel rofl)
80 jumping jacks
70 sit ups
60 rope jumps (single)
50 kettlebell swings 12 kg
40 pull ups (voor mij ring row, wel zo ver mogelijk)
30 toes to bar (voor mij russian twist 8 kg)
20 powerclean (ipv 30 kg, maar een lege stang van 20 gepakt, had geen kracht meer over)
10 burpees als toetje

ik mikte op zo'n 32 minuten, daar rekening mee gehouden tot en met de rope jumps door rustige pace aan te houden. Uiteindelijk kwam ik op 29.20 uit.

eerste keer dat ik echt even de schrik te pakken had toen ik op het bord keek :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:54

haasje20 schreef:
Ik wil misschien meedoen met de crossfit games (open), doen er nog meer van jullie mee?
Twijfel omdat ik wel alles denk ik scaled zal moeten doen, maar aan de andere kant super gaaf om mee te doen denk ik :-D

bij ons in de box doen er geloof ik een stuk of 10 mee.. paar voor all the way, al is de kans klein dat we dit jaar iemand op de games zullen krijgen.. Jill is net een leeftijdscategorie opgeschoven, samen met degene die boven haar geeindigd zijn, dus of ze dit jaar zich kan kwalificeren.. maar ze heeft er gelukkig nog twee jaar.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:00

90 push up :wow: die hadden ze beter met die 70 sit ups kunnen wisselen.

Voor de games voel ik me denk ik nog niet hoed genoeg, maar mijn boc gaat er wel wat mee doen dus wie weet.
Eerst de mudmasters.

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:06

elenaMM77 schreef:
haasje20 schreef:

bij ons in de box doen er geloof ik een stuk of 10 mee.. paar voor all the way, al is de kans klein dat we dit jaar iemand op de games zullen krijgen.. Jill is net een leeftijdscategorie opgeschoven, samen met degene die boven haar geeindigd zijn, dus of ze dit jaar zich kan kwalificeren.. maar ze heeft er gelukkig nog twee jaar.

Leuk! Ik heb me net opgegeven :-)

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:11

Hartstikke leuk you go Girl !
Het leuke is dat je kunt zien op welke plek je staat wereldwijd binnen je eigen scale en leeftijd.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:35

barbar schreef:
90 push up :wow: die hadden ze beter met die 70 sit ups kunnen wisselen.

Voor de games voel ik me denk ik nog niet hoed genoeg, maar mijn boc gaat er wel wat mee doen dus wie weet.
Eerst de mudmasters.

ja dat dacht ik dus ook toen ik het bord zag, liever nog zelfs ruilen met de kettleballswings voor mijn part.. maar ja dat maakt t plaatje dan ook meteen lichter..

ik heb dit push ups verdeeld in 2 x 15, dan heb, dan heb je er alvast 30 uitgebraakt.
2x5 = 40 stuks erop.. daarna was het wel zo'n beetje op met redelijke setjes dus toen heb ik de resterende 50 gedaan in 10 setjes van: 3x, even rekken, 2x even pauze (10 sec).. 3x even rekken, 2x even pauze.. al met al had ik mijn squats en push ups binnen de eerste 4.5 minuten rond.

de jumping jacks 2x20 en dan 6x10 redelijk rustig aan, met zo'n 5-10 seconden tussen de setjes.

sit ups: 20, 20, en dan setjes van 10

en zo heb ik mij er een beetje doorheen geknaagd.. ringrows was alleen een mengelmoesje.. 8 8 4 (dat maakte 20) toen moest ik echt even zo'n 20 seconden zwaaien om alles los te werken.. 4 3 4 3, 2, 4.. maar toch nog redelijk door kunnen gaan aan het eind, als ik maar steeds even los zwaaide.

hopelijk volgende keer iets beter kwa setjes en zo rond de 27.5, of onder de 30 maar dan iets meer richting wat rx is.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:44

Lekker elena!

Ik doe ook mee met the open, zal dit jaar nog niet 'voor de echt' mee kunnen doen, maar wel leuk om dan volgend jaar de vooruitgang te kunnen zien. Wil zoveel mogelijk wel echt RX doen, ik kan alleen geen muscle-ups _O-

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:51

Muscle ups ga ik denk nooit kunnen

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 18:30

Hoihoi, ik wil ook graag meekletsen/meelezen.

Vorig jaar op 2 januari had ik mijn eerste les en ik vind het nog steeds super leuk :D
Ik train 2 keer per week, helaas niet meer tijd. Meestal op maandag en donderdag.

Kan nog niet altijd even goed meekomen ivm gewicht, maar het gaat steeds een beetje beter *\o/* *\o/* (Vooral de body weight oefeningen verlies ik gewoon veel tijd mee).

Gisteren weer een PR gehaald, 75 kg deadlift *\o/* *\o/* In augustus was mijn max nog 55 kg, dus ik was super blij gisteren :D

Gisteren hadden we een buddy wod, elke keer 10 om 10.

100 x power clean
100 x front squat
100 x push jerk

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:28

deze staat bij ons op de site.. moest er wel om grijnzen

Afbeelding

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:52

Klopt wel zo'n beetje

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:19

Ik heb er alleen nog striemen op mijn armen bij _O-

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:54

gisteren ineens weer wat progressie opgemerkt vanuit nowhere.

ik blijf moeite houden met bankdrukken, vind t bijna onmogelijk om mij in een boog neer te zetten, dus ik doe het vanuit rechte rug nog.. waardoor je een heel stuk minder kunt drukken natuurlijk..

gisteren was t krachtonderdeel 5x5 bankdrukken.. ging eigenlijk wel lekker met opwarmen.. laatste keer dat ik een poging deed had ik express wat lager gepakt.. geloof 27.5 en eindigen met 30..

maar nu 30/35/32.5/32.5/35.. dus echt een sprongetje voorwaarts met mijn sets..
Daarna omdat ik nog iets over had.. en omdat wij meiden dachten, kom laten we nog even kijken of we onze pb's 1rm kunnen aantikken..

mijn pb stond op 40 en dan letterlijk omhoog gewrikt..
dus pakte 40 en met een kleine start 'wrik' kon ik m daarna in een keer redelijk vloeiend omhoog brengen.. Dus gauw nog maar even een kilo erbij gehangen.. ook die ging aardig netjes omhoog.. Dus met 1 kg verbetering en zeer zeker een technische verbetering verder het erbij gelaten.
pb 1 rm nu dus 41 kg.

afsluitende wod was:
21-15-09 x
powerclean 40kg dames en ttb.

nu heb ik nog moeite met de timing van de polsbeweging dus bij zulke hoeveelheden voorheen toch maar lege stang (20kg).. Maar dit keer op 25 kg gezet..

en ttb beheers ik niet, knees raises gingen mwah, dus een tijdje russian twitst of situps gepakt.. gisteren teruggepakt naar knees to chest.. Waar ik voorheen op heuphoogte bleef steken.. kon ik ze nu relatief soepel tot aan de borst brengen..

eerste set van 21 ononderbroken gemaakt met powercleans (volgende keer maar eens 30 proberen.. want als ik 21x 25 zonder issues kan, zat ik toch iets te laag nog denk ik).. 21 knees raises ook ononderbroken..

de sets van 15 heb ik verdeeld in 10+5
en die van 9 in 6+3..

al met al had ik 6m04 en voor t allereerst als eerste klaar (meesten deden rx, dus geen kunst.. maar meestal kwam ik ergens tussen de rx 'ers uit).. Dus t lijkt alsof ik echt ineens een sprongentje gemaakt heb technisch, kracht en mobiliteit.

benieuwd naar de komende periode.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:06

Lekker gevoel hè als het opeens zo veel beter gaat. Powerclean is duidelijk een beetje licht geweest **\O/**

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 18:20

Ik zou wat dat betreft iedereen aanraden mee te doen met de open. Ik deed de eerste keer mee toen ik 2mnd crossfit deed en ervaarde daar echt het communitygevoel nog meer als met gewoon alleen lessen. Ook al scalede ik alles.
Dit jaar doe ik niet mee ivm wat fysieke dingetjes maar ga wel kijken en judgen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 03:57

secricible schreef:
Ik zou wat dat betreft iedereen aanraden mee te doen met de open. Ik deed de eerste keer mee toen ik 2mnd crossfit deed en ervaarde daar echt het communitygevoel nog meer als met gewoon alleen lessen. Ook al scalede ik alles.
Dit jaar doe ik niet mee ivm wat fysieke dingetjes maar ga wel kijken en judgen.

ik hoef zelf niet zo nodig aan de open mee te doen.. als ik t doe wil ik t vol doen :D..
maar ik volg de opens wel, en natuurlijk ook de mensen in de box die wel mee doen..
een van onze jongens doet sowieso mee met de open voor de elite, ook al is hij net 18 geworden.. maar gewoon om te meten..

hier hebben ze geprobeerd om mijn valentijnsdag om zeep te helpen met een overdosis burpees..

7 rondjes:
7 burpees,
7 kettlebal deadlift
7 kettlebal swing

en dat was warming up.

gevolgd door hang high pull 5x5

en toen kwam de uchhhhh wod.

partner wod:
amrap 3 minuten
1e partner: burpees
2e parter: 15 deadlift, 10 frontsquat, 5 hang clean powerclean ..

na drie minuten van positie wisselen.. net zolang tot het totaal van 200 burpees bereikt is..
nou, mijn vriend had echt nog wat aan mijn gezelschap toen ik thuiskwam :') :') :')

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:40

Dus je hebt ong 149 burpees gemaakt _O- zo kan je ook een wod vol maken.....

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 12:51

Oef ik heb echt een hekel aan burpees :')

Wij hebben gisteren bear complex gedaan. Maar ging niet zo lekker -O-
Frontsquats wilde voor geen meter en m'n pols protesteerde ook, die wilde niet echt strekken ofzo.
Had ook maar 20 kilo. Meestal kan ik wel iets zwaarder, maar ben maar gestopt.

Daarna nog een wod

42 - 30 - 18 Push ups, air squats, sit ups en jumping jacks. Time cap 14 min. Helaas ook niet gehaald, moest alleen de laatste ronde JJ nog.

Maar body weight oefeningen ben ik nooit goed in en ik had sowieso mn dag al niet, dus ik vond het als nog redelijk := We zullen het maar op de naweeën van carnaval houden :=