Burn-out/depressie lotgenoten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:01

geerte schreef:
Ik doe op dit moment mijn minor in Finland maar woon normaal in Utrecht. Ik heb geen speciale zorg nodig maar het is schijnbaar niet zo erg. Ik had voordat ik weg ging nog gevraagd of het goed zou komen en ze zouden wat regelen.

Wie zou wat regelen? Je huisarts?
Ik zou gewoon zelf de aanmelding doen bij een GGZ instelling en dan gewoon opbellen dat ze een verwijsbrief op moeten sturen. Dat kan gewoon en mag gewoon.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:05

Joolien schreef:
Ah ok Cayenne, dan is het enigszins te 'begrijpen', al is het niet leuk. Maar het mag wel helaas.

Ik ben 2 jaar geleden toen plots gestopt, achteraf uiteraard geen goed idee :+ Maar ik zit nu inmiddels 10 maanden aan de ad. En nee, nu ga ik niet plots stoppen hoor :+

Laetitia, bedoelen ze niet traumabehandeling lichamelijk zeg maar? Of staat er specifiek GGZ bij? Ik ga ook nog eens goed mijn zirgverzekering raadplegen, wil optimaal gedekt zijn voor de kosten.

Pfff ik kan er maar niet over uit hoeveel de aderlating van woensdag mij gebracht heeft. Gisteren was ik kapot, maar dat wist ik. Vandaag nog een beetje duf, maar ik ben zo blij dat mijn somatische klachten als sneeuw voor de zon zijn verdwenen. Ik heb letterlijk weer meer lucht, mn stoelgang is weer normaal, ik kan weer gewoon eten, ik ben niet zo moe meer.

Interessant dingetje trouwens wat mijn psych zei woensdag, ik vertelde dat ik zoveel slaap. Ze zegt dat het niet zozeer te maken hoeft te hebben met vermoeidheid, maar h et kan ook een copingstrategie zijn, door maar te gaan slapen, hoef je alle lasten etc niet te dragen . Dat vond ik erg interessant en logisch klinken. Vandaag kon ik lekker wakker worden om 9 uur :D

Bij mij was dit vorig jaar echt ter sprake. Ik baalde als ik wakker werd want dan moest ik weer een hele dag, en was blij als het 9 uur was zodat ik 'met goed fatsoen' kon slapen tot de volgende dag 9 uur -O- met soms een middag dutje erbij/een uur douchen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:06

Geerte, zit er geen HSK bij je in de buurt? Zij hebben geen wachtlijsten en je kunt dezelfde week nog terecht. Ik ben ZO blij met hun zorg! Ik wou dat ik er al jaren geleden terecht had gekund. Zowel voor de psychiater, psycholoog als EMDR therapeute kan ik per direct terecht.
Ik zat op dinsdagochtend bij de dokter voor een doorverwijzing naar een psycholoog en diezelfde middag werd ik door HSK gebeld voor een afspraak :')

https://www.hsk.nl/

Citaat:
Wij vinden wachtlijsten onacceptabel. Mensen met psychische problemen moeten zo snel mogelijk geholpen worden. Een snelle behandeling voorkomt onnodig persoonlijk leed en maatschappelijke schade door ziekteverzuim. Een behandeling bij HSK duurt zo kort als mogelijk en zo lang als nodig.

geerte

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:18

Bedankt voor de tips, zal het later nog even goed doorlezen maar het is fijn dat er nog opties zijn.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:21

Ik ben ook nooit naar een ggz geweest, ook niet toen ik nog een natura polis had.

Ook ik zit er weer even doorheen. Heb echt weer plezier in mn werk maar ben iedere keer zooo moe.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 17:18

Tiggs schreef:
Ik ben ook nooit naar een ggz geweest, ook niet toen ik nog een natura polis had.

Ook ik zit er weer even doorheen. Heb echt weer plezier in mn werk maar ben iedere keer zooo moe.

Y;(

Ik heb wel een redelijk goede week. Naar de praktijk psych geweest, verjaardag gehad, en ben heel open geweest naar 2 mensen in mn leven over alles.

Was best wel heftig voor mezelf om voor het eerst zo'n gesprek te hebben gehad en toe te geven hoe ik me gevoeld heb in daadwerkelijk gesproken woorden. Ik ga beginnen met een daglichtlamp en heb over 2 weken weer een afspraak. Hopelijk gaat het helpen met de depressie staart. (nieuw geleerd woordje daar, vind hem wel mooi eigenlijk :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 08:52

Vanavond was mijn niet nadenken en niet voelen avond... Missie geslaagd! Slaap lekker allemaal, hopelijk zonder gepieker en gedroom!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 10:59

Nou ik heb n rotnacht gehad.
Meerdere nachtmerries. Huilend wakker. Kt gevoel.
Complete achtervolgingsscene. Met dat al mijn dierbaren werden neergeschoten.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 11:31

maralyn schreef:
Nou ik heb n rotnacht gehad.
Meerdere nachtmerries. Huilend wakker. Kt gevoel.
Complete achtervolgingsscene. Met dat al mijn dierbaren werden neergeschoten.

Zo enorm naar is dat altijd, slapen op zo'n manier.
Soms ga ik dan even lang douchen en nog een uurtje slapen om beter wakker te worden.

Ik heb juist deze 2 weken dat ik mn dromen amper nog kan onthouden, en uberhaupt vet weinig concentratie en geheugen

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 11:35

Das ook niet alles.

Ik zag dat jij n lamp gaat halen.
Ben heeeeel benieuwd. Want als t werkt gaik de overweging ook nnemen

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:03

Voel me weer iets beter heb een heel druk weekend en veral erg moe, maar goed hihi. Hoe is met jullie
Doen jullie not iets met zwarte piet

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 00:36

maralyn, ja begin vanaf morgen hopelijk met de lamp! Was dit weekend weg en had er dus geen tijd voor.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 02:21

Wat rot dat je nog last hebt van nachtmerries, maralyn.
Sinds ik topamax slik, heb ik er gelukkig een stuk minder last van. Wel merk ik dat mijn kortetermijngeheugen echt bizar slecht is. Ik kan echt geen 2 dingen tegelijk meer onthouden en moet echt alles opschrijven, anders weet ik het binnen 5 minuten al niet meer.

Ik heb vandaag mijn verjaardag klein gevierd. Het was heel gezellig, maar nu ben ik echt bekaf. Ik hoop dat ik straks toch een uurtje kan slapen. Om 9:45 uur heb ik weer een afspraak met mijn psychologe.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:12

Wat naar Maralyn, dat gevoel neem je dan de hele dag met je mee.
Heb je vannacht een rustige nacht gehad?

Nog gefeliciteerd met je verjaardag Cayenne!
Hoop dat de therapie fijn was vandaag.

Ik heb vanmorgen natuurfoto's gemaakt. Was al uitgeput van gister bij de paarden, maar ik kon het niet laten. Het was zo mooi buiten. Dus camera mee en de natuur in. Was gaaf! Daarna natuurlijk compleet uitgeteld dus hele middag op de bank gelegen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:24

Had de rest van de dag koorts en heb verder ok geslapen.
Vandaag was de dagbehandeling begonnen.
Wat een verademing....
Je praat. Vertelt wat je t weekend gedaan hebt. Er wordt mee gedacht en omdat je niet alleen bent is je eenzaamheid sneller weg.
Je wandelt. Kletst wat af met elkaar over gevoel en daarna ga je gewoon iets simpels doen.
Na een mislukte sudoku probeerde ik een puzzel.
Damn wat kwam ik mijzelf tegen. Zo simpel als ik dacht.
Zo moeilijk voelde het.

Laetitia. Heerlijk zeg en mooi.
Dat uitgeput snap ik wel. Maar probeer er ook je kracht er uit te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:49

Wat fijn dat je eerste dag fijn was Maralyn. De simpelste dingen kunnen dan leerzaam zijn. Dat had ik ook met creatieve therapie. Dacht je heel onschuldig een collage over jezelf te maken, zat er zomaar een heel verhaal achter :')

Cayenne gefeliciteerd nog. Hoe was je afspraak vanmorgen?

Na donderdag ging het supergoed, en daar wilde ik direct gebruik van maken, dus voor mijn doen een heel druk weekend gehad. Dus vandaag was het bijkomen en niks doen, en dat heb ik dan keihard nodig. Niks moeten en niks willen. Ben ook al de hele dag duffe harry, en ietsjes down. Maar goed, dat mag allemaal.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:59

Fijn dat je vanochtend lekker op pad bent geweest, Laetitia. Het was inderdaad prachtig weer!
Wel ontzettend koud :brr: Ik moest eerst het slot van mijn voliere ontdooien voordat ik de vogels kon voeren :')
De foto's zijn vast heel mooi geworden! Wat voor camera heb je?

Maralyn, goed om te horen dat de dagbehandeling goed bevallen is!
Ik kan me voorstellen dat de eerste indrukken nog wel zwaar wegen. Is het een in een groep met 'lotgenoten'
of is het individueel? Ik neem aan in een groep?

Joolien, goed weekeinde gehad dus? Kijk je uit dat je dan niet te hard van stapel loopt? Dat is dan ook altijd mijn valkuil.

De verjaardag was leuk maar ook erg vermoeiend, en ik heb nog een drukke week op het programma.
Vandaag weer therapie en dat was intensief maar wel fijn. Ik merk dat de medicatie mijn emoties nu echt aan het afvlakken is.
Ik weet niet of ik daar wel zo blij mee ben. Enerzijds zijn de paniekaanvallen nu wel een stukje minder, maar anderzijds kan ik voor mijn gevoel de emoties ook niet goed kwijt. Zijn er meer mensen die dit herkennen?
Morgenmiddag heb ik EMDR en dan meteen een dubbele sessie van 2 uur lang om te kijken of ik het aan kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 19:04

Zo heftige sessie dus morgen Cayenne.
Ja ik loop ook te hard van stapel, maar nu had ik de goede energie, dus ik dacht, hup gewoon gaan met die banaan.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 01:43

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 04:37

MP, wat een superleuk topic! Ik heb ook even gereageerd,
Zijn de mensen op die foto's gewoon wildvreemden? Zo leuk dat je dan spontaan contact hebt met ze :D

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 09:38

Cayenne schreef:
MP, wat een superleuk topic! Ik heb ook even gereageerd,
Zijn de mensen op die foto's gewoon wildvreemden? Zo leuk dat je dan spontaan contact hebt met ze :D

Ja het enige die kon was op de eerste foto dat is me baas van werk stonden de paardjes bij en die baby kon ik dat was de buren voor de rest ik kon niemand we hadden ons in laten huren en wat spontane actie gedaan. Maar ben normaal zo verlegen en bang als maar kan Zyn maar nu pff haha boel op stelten gezet hoop dat nu zonder smink ook zo sterk ben

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 14:24

Jeetje MP,
Jou lang niet voorbij zien komen, wat vervelend dat het allemaal nog zo slecht met je gaat.
Ik moet echt vaker meelezen hier want ik hou het allemaal niet bij.
Ga zo even op mijn gemak alles terug lezen, ben wel benieuwd hoe het iedereen vergaat.

Ik ben ook actief in het tranen, break-up liefdesverdriet topic maar hier zijn jullie veel actiever.

Hier gaat het erg slecht.
Heb 20 december herkeuring bij UWV al weet ik vrijwel zeker dat ik weer word afgekeurd.
Vandaag telefoon gehad van organisatie waar ik in de wacht sta voor behandeling voor mijn persoonlijkheidsproblematiek en PTSS. Alleen geen goed nieuws, ik zou rond deze tijd starten maar de vrouw die de therapie geeft stopt op kort termijn en ze hebben geen vervanging. Hoe lang het nog gaat duren weten ze niet en ik zit in tranen, ik moet hulp. Ik heb mezelf weken groot gehouden maar ik hou dat niet meer vol, ik heb weer enge gedachtes en na 4 zelfmoordpogingen in de afgelopen tijd kan ik mezelf niet beloven dat ik niks ga doen, ik wil het niet en dat maakt me bang, dat ik mijn controle kwijt raak.

Heel veel moeite ook met de situatie met mijn ex.
Vanaf vorige week woensdag geen contact meer met ex, grote ruzie gehad. Ben boos over de manipulatie en dwang over de abortus, dat hij me daarna in de steek laat, uiteindelijk weken om mij heen draait en contact zoekt en me uitnodigd in zijn nieuwe appartement, met mij het bed deelt en zich op zulke moment gedraagd als mijn partner. Dinsdag vorige week ook gaan sporten in de gym waar hij werkt, belde hij achteraf op dat mijn vriendin geen inschrijfkosten hoeft te betalen omdat ze via mij komt, vraag ik dinsdagavond on duidelijkheid, krijg ik er geen reactie op, woensdag zegt hij dat er teveel heftige dingen zijn gebeurd dat hem kapot heeft gemaakt. En sorry dat hij mij op zwakke momenten appte en uitnodigde. Voel me enorm gebruikt!!! Ben zo boos op hem!
Verdorie mijn kindje weggegeven om hem en zijn familie te redden van die 'schande' (geheime relatie), mij beloven voor te stellen thuis, een mooie toekomst op te bouwen, en BAM alles weg! Mijn onschuldige baby, hij heeft me alles ontnomen in zijn eigen bestwil.
En ik heb zelf de keuzes gemaakt, maar wel onder druk manipulatie en dwang, ik voel me zo'n slecht mens ook |(

Vanavond ga ik weer sporten en zie ik hem waarschijnlijk. Word toch niks gezegd en we zullen elkaar wel ontlopen.
Ik weet dat ik alles moet vergeven alleen is dat zo moeilijk.

ik moet opzoek naar woonruimte maar ook dat is onmogelijk en dat is een eis om de therapie te mogen doen , vanwege mijn ongezonde thuis situatie.

Nee het zit allemaal lekker tegen, voel me machteloos.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 14:32

MP, dat komt vanzelf wel (met de juiste hulp wellicht). Maar dit heb je alvast in de pocket en daar mag je trots op zijn!

Guess: Jemig, dat is wel een situatie, zeg :\ Wat lastig dat je ex nog steeds zo'n macht over je heeft.
Heb je verder wel iets van begeleiding zoals bijvoorbeeld een psycholoog? Anders zou ik toch zo snel mogelijk weer terug naar je huisarts gaan. Dit kan zo echt niet, zeker wanneer je een gevaar voor jezelf bent :(:)
Wat is er aan de hand met je thuissituatie?
Kun je niet ergens anders gaan sporten? Ik zou juist proberen om hem zoveel mogelijk uit de weg te gaan.

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 14:44

Ik loop zelf 1 x per week bij een privé kliniek voor de abortus verwerking, ben er nu 5 x geweest en mag/kan nog maar 2 x en dan zit dat er op, het was de bedoeling als overbrugging naar mijn andere therapie die ik bij scelta krijg, maar omdat daar dus problemen zijn heb ik straks helemaal niks.
Mijn huisarts stuurt me naar het wijkteam en het wijkteam terug naar mijn huisarts. Van Pietje naar jantje dus, word er niet goed van. Word van het kastje naar de muur gestuurd.

Ik probeer nu met hun naar alternatieve te zoeken maar krijg niks te horen en kan niemand bereiken.
Op een gegeven moment geef ik de hoop een beetje op.

Hem ontlopen is misschien beter maar anderzijds wil ik dat niet, ook om naar hem toe een statement te maken dat ik verder ga, wellis waar met een poker-face. Maar misschien dat de confrontatie mij helpt alles een plekje te geven. Hij is hard van buiten maar een lafbal van binnen, denk dat het hem wel wat doet en gun hem zoveel verdriet enzo, maar dat is gewoon een slechte insteek omdat ik ook zo boos ben..
Vriendinnetje met wie ik sport heeft ook net een abbo afgesloten en kan haar ook niet laten zitten

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 14:47

Mijn thuissituatie is moeilijk,
Mijn vader heeft een burn out, moeder depressief.

Ik word door mijn ouders eind januari uit huis gezet, dus moet voor die tijd iets vinden.
Mijn psycholoog noemt mijn situatie thuis: verwend /verwaarloosd.