Het gaat heel erg goed met mijn oog,die druppels zijn echt goed! Er komt geen groen/gele prut meer uit,af en toe alleen nog wat witte.Het jeukt ook bijna niet meer,geen tranend oog meer en geen oog meer dat dicht zit geplakt s'morgens. Onbegrijpelijk dat ik ze niet veel eerder heb gekregen. Hierbij de foto van mij oog nu. http://i58.tinypic.com/2a9sgif.jpg
Gaat ook best snel eigenlijk,het is vandaag 2 weken geleden dat ik geopereerd ben. Als je zag hoe het oog er vorige week uitzag! echt,wat een verschil.
Mooi hoor. Ziet er alweer bijna "normaal" uit. Inderdaad onbegrijpelijk dat je niet eerder zalf gehad hebt. Maar super fijn dat het nu allemaal goed gaat!
Even een reactie: ik schrok toen ik voor het eerst je topic titel zag. Zo af en toe heb ik je gevolgd en wat ben ik blij voor je dat het nu zo echt de goede kant op gaat! Heel verschil zo met die druppels, wat moet dat een opluchting zijn.
gohya
Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-15 22:27
Dank je wel. Dit is zeker een héle opluchting voor mij. Daarbij ben ik nu ook weer kankervrij,want de gehele tumor is verwijderd.Oke,het kán terug komen,maar daarom blijf ik ook voorlopig nog onder behandeling. Eigenlijk heb ik me totaal niet 'ziek' gevoeld.Voelde meer als:oke er zit een plekje in me oog wat eruit moet.Heb me ook geen zorgen gemaakt,op het ene punt na;als er maar geen uitzaaiingen zijn.
Boras
Geplaatst: 15-07-15 22:50
Fijn dat je er zo op kunt terugkijken. Je ziet er weer goed uit.
Fijn dat de ontsteking nu op zijn retour is en inderdaad je oog ziet er stukken beter uit nu! Ik denk zelfs dat als mensen het niet weten ook niet meteen zien dat je geopereerd bent.
Ik was donderdag gestopt met de oogdruppels omdat er groen/gele prut meer uitkwam.Maar ben gister toch weer begonnen,er kwam weer gele prut uit,niet veel,maar toch.Ik druppel nu niet 4 x daags,bouw het langzaam af en druppel nu 2x daags.
Ik blijf scheel zien als ik naar links kijk.Ik moet echt heel me hoofd mee draaien,anders zie ik alles dubbel.Verder gaat het gewoon goed met mijn oog,alle korstjes zijn er ook af.
Antibiotica is altijd een kuur die je moet afmaken, zo ook met druppels met AB. Te snel stoppen zorgt dat de infectie opnieuw de kop op steekt en met een beetje pech kweek je een bacterie die resistent is tegen de AB.
Gewoon nog een poosje door gaan met druppelen, 4x daags zoals de huisarts heeft voorgeschreven.
Ik ben maandag op controle geweest en alles zag er goed uit maar moest nog een week doorgaan met druppels en zalf.
gohya
Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-15 15:52
Ik wist niet dat dit AB druppels waren? de apotheek zei dat het [afgelopen] vrijdag over moest zijn. Dus ik moet dat hele flesje opmaken? er zit nog heel veel in.
Nee die heeft er niks over gezegd.Alleen de apotheek zei dat het vrijdag over moest zijn,en als dat niet zo was,moest ik ermee doorgaan.Dan ga ik er nog maar effe mee door.
Normaal gesproken is het met zulke druppels zo dat je als de klachten over zijn nog een dag of 4 door moet gaan met druppelen en dan gewoon zo vaak als is voorgeschreven door arts. Maar omdat het bij jou na een operatie is zou ik het anders morgen even navragen bij de huisarts.
Ben langs de H.A. gegaan en gevraagd hoe en wat met de druppels.De assistente zei meteen,ja je moet ermee doorgaan,ik zie het aan je oog.Ik moet gewoon 4 x daags blijven druppelen,net zolang tot het flesje leeg is. Ik ga trouwens steeds meer scheler/dubbel zien met links.Hoef maar iets naar links te kijken en zie alles dubbel. Das toch niet goed?
Even een update. Ben gestopt met druppelen,ontsteking is gewoon weg. Ik weet nu waarom ik dubbel zie met naar links kijken.Het linkeroog draait niet mee naar links en het rechteroog wel. Kijk maar op deze foto. http://i62.tinypic.com/faqxc6.jpg