"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 16:24

Ik ben sinds dinsdag gestopt. Ben benieuwd hoe het verlopen gaat. Hopelijk blijven die puisten rommeltjes achterwege

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:07

briitje schreef:
Hallo dames, ik kom zo even binnen vallen.

Ik slik al 14 jaar de pil. Ondertussen wel op een andere overgegaan, omdat ik bij elke 1e pil na me stopweek, heeeeeel ziek werd.
Ondertussen is dat probleem verholpen, maar heb ik het idee dat ik door de pil wel tegen een ander probleem aan loop. Dat is namelijk een zeer verlaagd libido.
Ik ben al 8 jaar samen met mijn vriend en dit werkt zeker niet mee aan onze relatie. We willen nog niet aan kinderen beginnen (wellicht binnen/over 2 jaar), dus zonder pil is ook geen optie. Een spiraaltje zie ik niet zitten.

Zou een andere pil kunnen helpen? Verder heb ik *denk ik* geen andere nadelen van de pil...

Zonder pil en met condoom is misschien nog een optie?
Je hoort het inderdaad veel dat mensen een lager libido krijgen door de pil. Een andere pil kan helpen.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 10:42

Na 12 jaar de pil gebruikt te hebben, en talloze keren bedacht te hebben te willen gaan stoppen, ben ik 2 weken geleden ook gestopt. Ik ben benieuwd of ik echt verandering merk. :)

Enige minpunt is inderdaad anticonceptie, en weer maandelijks ongesteld worden..

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:02

Xivura schreef:
briitje schreef:
Hallo dames, ik kom zo even binnen vallen.

Ik slik al 14 jaar de pil. Ondertussen wel op een andere overgegaan, omdat ik bij elke 1e pil na me stopweek, heeeeeel ziek werd.
Ondertussen is dat probleem verholpen, maar heb ik het idee dat ik door de pil wel tegen een ander probleem aan loop. Dat is namelijk een zeer verlaagd libido.
Ik ben al 8 jaar samen met mijn vriend en dit werkt zeker niet mee aan onze relatie. We willen nog niet aan kinderen beginnen (wellicht binnen/over 2 jaar), dus zonder pil is ook geen optie. Een spiraaltje zie ik niet zitten.

Zou een andere pil kunnen helpen? Verder heb ik *denk ik* geen andere nadelen van de pil...

Zonder pil en met condoom is misschien nog een optie?
Je hoort het inderdaad veel dat mensen een lager libido krijgen door de pil. Een andere pil kan helpen.

Nou een condoom is echt geen optie :+. Naast dat we al meer dan 8 jaar samen zijn en je imo dan geen condoom meer gaat gebruiken, wil ik wel graag controle over mijn menstruatie tot op zeker hoogte. Dus ga binnenkort even overleggen met de HA welke opties er zijn.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:10

briitje schreef:
Nou een condoom is echt geen optie :+. Naast dat we al meer dan 8 jaar samen zijn en je imo dan geen condoom meer gaat gebruiken, wil ik wel graag controle over mijn menstruatie tot op zeker hoogte. Dus ga binnenkort even overleggen met de HA welke opties er zijn.

mag ik dat een kromme redenering vinden? Ik zie niet in wat de lengte van je relatie te maken heeft met het soort voorbehoedmiddel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:29

Ik krijg van sommigen ook het idee dat ze stoppen met de pil omdat het een trend lijkt te worden. Niet omdat ze daadwerkelijk problemen ervaren. Als je echt problemen hebt neem je een condoom echt wel voor lief als het ff niet anders kan.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:34

Waar ik zeer tevreden mee was een cycluscomputer dmv temperatuur meten. Maar goed, dat is een "omstreden" methode die niet door huisartsen ed wordt gepromoot. ondanks dat het een hoge betrouwbaarheid heeft.

Ik gebruikte tijdens de vruchtbare dagen een condoom...
Spoiler:
en die bleek wat minder betrouwbaar dan mijn cycluscomputer :P

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:36

Kayleigh_ schreef:
Ik krijg van sommigen ook het idee dat ze stoppen met de pil omdat het een trend lijkt te worden. Niet omdat ze daadwerkelijk problemen ervaren. Als je echt problemen hebt neem je een condoom echt wel voor lief als het ff niet anders kan.

dit is natuurlijk relatief, ik had niet echt "problemen" met de pil, maar nu ik gestopt ben merk ik het verschil pas :j En zit weldegelijk beter in mijn vel nu. Maar ben het met je eens dat ik ook geen rede zie om niet over te gaan op het condoom..

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:39

Het is niet raar hoor om na zoveel jaar weer een condoom te gebruiken. Wij doen het helaas ook maar ff zo, maar het kost veel geld elke dag zo'n ding. Ben ook op zoek naar wat anders. :')
De pil doe ik ook niet meer, was er mee gestopt ivm zwangerschap, ik wil eigenlijk geen vreemde hormonen meer in mijn lijf..
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 13-07-15 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:39

Ik heb het dan ook inderdaad over het probleem dat er van een condoom gemaakt wordt. Als jij je beter voelt zonder pil, dan is dat condoom echt niet zo'n issue...

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:43

ikke schreef:
briitje schreef:

mag ik dat een kromme redenering vinden? Ik zie niet in wat de lengte van je relatie te maken heeft met het soort voorbehoedmiddel.

Ik voel me hier absoluut niet fijn bij. Een condoom associeer ik met nieuwe relaties waarmee je beschermde sex wilt hebben. Dit voor een soa of zwangerschap. Een soa is bij ons sowieso uitgesloten en een zwangerschap wil ik via andere anti conceptie tegen gaan. Vind dat het alle spontaniteit weghaalt. Na 8 jaar ineens een condoom gebruikten, voel ik me simpelweg gewoon niet fijn bij!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:44

Kayleigh_ schreef:
Ik heb het dan ook inderdaad over het probleem dat er van een condoom gemaakt wordt. Als jij je beter voelt zonder pil, dan is dat condoom echt niet zo'n issue...

Ik wil niet stoppen met de pil, althans als er een andere pil is die niet libido verlagend is. En anders een andere optie. Dus ik kan helemaal niet zeggen of ik me dan beter voel.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:03

Maar hoe kun je dan wel weten hoe je je voelt bij een condoom als je dat niet geprobeert hebt?
Misschien vind je ht toch wel meevallen, na 8 jaar sex je niet meer uit verliefdheid maar uit (meerendeels) geilheid dus dat is sowieso al anders, en dat halve minuutje verpest maar heel weinig.
Je moet het zelf weten hoor, maar die ène keer om te proberen, maakt dat nou echt zo veel uit? :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:13

Ik snap het wel.

Ik vind zelf dat de lucht van de comdoom alleen al de opwinding weg haalt. En dan nog het gevoel van het vieze zakkie in je doos. Brrrr.

Nee ook hier liever geen condoom. Maar soms moet je even.
vruchtbare dagen berekenen, hoe doe je dat? Die dagen even een rubbertje er om, of lekker samen handwerken. Dan hou je het risico ook lager.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:20

Ik ervaarde ook geen problemen met de pil. Behalve dat ik geen seks meer heb/wil.
Maar weet nog steeds niet zeker dat dat de oorzaak is.
Eerste wat ik gedaan heb toen ik besloot te stoppen was condooms kopen :') voor het geval dat.
mgoed, kan wel ff duren voor die hormonen allemaal weer goed op gang zijn, maar als dit ervoor zorgt dat ik weer intiem kan/wil zijn, neem ik die halve minuut om een condoom om te doen voor lief hoor.. en mijn vriend ook :')
Wij zijn ook al bijna 5 jaar samen.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:21

Oja dat vind ik idd ook interessant, hoe werkt dat vruchtbare dagen berekenen dan precies? Kan iemand dat uitleggen?

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:34

@Poiuytrewq vruchtbare dagen kan je berekenen door
1) kalendermethode als je een zeer stabiele cyclus hebt en weet hoe lang welke fase is. Bvb eisprong op dag 12 , menstruatie op dag 27.. zeg maar wat.
2) temperatuurmethode -> wanneer je een eisprong gaat hebben verhoogt je basale temperatuur (als je iedere ochtend je temperatuur op exact hetzelfde tijdstip meet, dan verhoogt/verlaagt die naargelang wat er gebeurd in je cyclus. Verhogen wanneer je eisprong er is; verlagen net voor je je menstruatie krijgt)
3) aan de hand van het slijm "down there" + de stand van je baarmoeder :P Wanneer je baarmoeder laag ligt = vruchtbaarder ; en als je van dat eiwitachtig-super-rekbaar slijm hebt, dan ben je zeér vruchtbaar :D
4) ovulatietesten :P

Maar als het de bedoeling is van net niet zwanger te worden zou ik daar niet op vertrouwen. de mannelijke zaadcel kan erg lang overleven bvb :P

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:47

TurboTinker schreef:
Ik snap het wel.

Ik vind zelf dat de lucht van de comdoom alleen al de opwinding weg haalt. En dan nog het gevoel van het vieze zakkie in je doos. Brrrr.

Nee ook hier liever geen condoom. Maar soms moet je even.
vruchtbare dagen berekenen, hoe doe je dat? Die dagen even een rubbertje er om, of lekker samen handwerken. Dan hou je het risico ook lager.

Hahaha "het vieze zakkie in je doos"... lekker spontaan gezegd ;)
Het heeft ook voordelen, wat denk je van die hele bende lekker bij hemzelf te houden in dat vieze zakkie?? Scheelt ook hoor :p

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:53

amintah schreef:
@Poiuytrewq vruchtbare dagen kan je berekenen door
1) kalendermethode als je een zeer stabiele cyclus hebt en weet hoe lang welke fase is. Bvb eisprong op dag 12 , menstruatie op dag 27.. zeg maar wat.
2) temperatuurmethode -> wanneer je een eisprong gaat hebben verhoogt je basale temperatuur (als je iedere ochtend je temperatuur op exact hetzelfde tijdstip meet, dan verhoogt/verlaagt die naargelang wat er gebeurd in je cyclus. Verhogen wanneer je eisprong er is; verlagen net voor je je menstruatie krijgt)
3) aan de hand van het slijm "down there" + de stand van je baarmoeder :P Wanneer je baarmoeder laag ligt = vruchtbaarder ; en als je van dat eiwitachtig-super-rekbaar slijm hebt, dan ben je zeér vruchtbaar :D
4) ovulatietesten :P

Maar als het de bedoeling is van net niet zwanger te worden zou ik daar niet op vertrouwen. de mannelijke zaadcel kan erg lang overleven bvb :P

En je hebt speciale computertjes voor die je temperatuur meten op basis daarvan jouw cyclus bijhouden en je vruchtbare dagen gaan aangeven. (en ook rekening houdt met de 5 dagen levensduur van de zaadcellen)

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 15:07

Riddershow: interessant, ken het niet ... :o waar vind je zoiets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 15:13

Op Google is er heel veel over te vinden.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 15:23

amintah schreef:
Riddershow: interessant, ken het niet ... :o waar vind je zoiets?

ik had zelf de lady-comp, maar als je op cyclus-computer googled vind je meer merken.

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 15:51

Woooow das duur :o

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:16

Tuurlijk is dat een groot voordeel van een condoom. Jij als vrouw word niet opgezadeld met de zooi :'). Maar voor nu sta ik er nog 'negatief' tegen over. Eerst maar eens langs de HA. Daarna zien we verder hoe en wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:26

En tot die tijd onthouding? Dat is ook niet ideaal :')