Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
briitje schreef:Hallo dames, ik kom zo even binnen vallen.
Ik slik al 14 jaar de pil. Ondertussen wel op een andere overgegaan, omdat ik bij elke 1e pil na me stopweek, heeeeeel ziek werd.
Ondertussen is dat probleem verholpen, maar heb ik het idee dat ik door de pil wel tegen een ander probleem aan loop. Dat is namelijk een zeer verlaagd libido.
Ik ben al 8 jaar samen met mijn vriend en dit werkt zeker niet mee aan onze relatie. We willen nog niet aan kinderen beginnen (wellicht binnen/over 2 jaar), dus zonder pil is ook geen optie. Een spiraaltje zie ik niet zitten.
Zou een andere pil kunnen helpen? Verder heb ik *denk ik* geen andere nadelen van de pil...
Xivura schreef:briitje schreef:Hallo dames, ik kom zo even binnen vallen.
Ik slik al 14 jaar de pil. Ondertussen wel op een andere overgegaan, omdat ik bij elke 1e pil na me stopweek, heeeeeel ziek werd.
Ondertussen is dat probleem verholpen, maar heb ik het idee dat ik door de pil wel tegen een ander probleem aan loop. Dat is namelijk een zeer verlaagd libido.
Ik ben al 8 jaar samen met mijn vriend en dit werkt zeker niet mee aan onze relatie. We willen nog niet aan kinderen beginnen (wellicht binnen/over 2 jaar), dus zonder pil is ook geen optie. Een spiraaltje zie ik niet zitten.
Zou een andere pil kunnen helpen? Verder heb ik *denk ik* geen andere nadelen van de pil...
Zonder pil en met condoom is misschien nog een optie?
Je hoort het inderdaad veel dat mensen een lager libido krijgen door de pil. Een andere pil kan helpen.
briitje schreef:Nou een condoom is echt geen optie. Naast dat we al meer dan 8 jaar samen zijn en je imo dan geen condoom meer gaat gebruiken, wil ik wel graag controle over mijn menstruatie tot op zeker hoogte. Dus ga binnenkort even overleggen met de HA welke opties er zijn.
Kayleigh_ schreef:Ik krijg van sommigen ook het idee dat ze stoppen met de pil omdat het een trend lijkt te worden. Niet omdat ze daadwerkelijk problemen ervaren. Als je echt problemen hebt neem je een condoom echt wel voor lief als het ff niet anders kan.
ikke schreef:briitje schreef:Nou een condoom is echt geen optie. Naast dat we al meer dan 8 jaar samen zijn en je imo dan geen condoom meer gaat gebruiken, wil ik wel graag controle over mijn menstruatie tot op zeker hoogte. Dus ga binnenkort even overleggen met de HA welke opties er zijn.
mag ik dat een kromme redenering vinden? Ik zie niet in wat de lengte van je relatie te maken heeft met het soort voorbehoedmiddel.
Kayleigh_ schreef:Ik heb het dan ook inderdaad over het probleem dat er van een condoom gemaakt wordt. Als jij je beter voelt zonder pil, dan is dat condoom echt niet zo'n issue...
TurboTinker schreef:Ik snap het wel.
Ik vind zelf dat de lucht van de comdoom alleen al de opwinding weg haalt. En dan nog het gevoel van het vieze zakkie in je doos. Brrrr.
Nee ook hier liever geen condoom. Maar soms moet je even.
vruchtbare dagen berekenen, hoe doe je dat? Die dagen even een rubbertje er om, of lekker samen handwerken. Dan hou je het risico ook lager.
amintah schreef:@Poiuytrewq vruchtbare dagen kan je berekenen door
1) kalendermethode als je een zeer stabiele cyclus hebt en weet hoe lang welke fase is. Bvb eisprong op dag 12 , menstruatie op dag 27.. zeg maar wat.
2) temperatuurmethode -> wanneer je een eisprong gaat hebben verhoogt je basale temperatuur (als je iedere ochtend je temperatuur op exact hetzelfde tijdstip meet, dan verhoogt/verlaagt die naargelang wat er gebeurd in je cyclus. Verhogen wanneer je eisprong er is; verlagen net voor je je menstruatie krijgt)
3) aan de hand van het slijm "down there" + de stand van je baarmoederWanneer je baarmoeder laag ligt = vruchtbaarder ; en als je van dat eiwitachtig-super-rekbaar slijm hebt, dan ben je zeér vruchtbaar
![]()
4) ovulatietesten![]()
Maar als het de bedoeling is van net niet zwanger te worden zou ik daar niet op vertrouwen. de mannelijke zaadcel kan erg lang overleven bvb