Kayla Itsines Bikini Body Guide

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saabineex

Re: Kayla Itsines Bikini Body Guide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:33

Net W3D1 gehad, had niet verwacht dat het zo goed zou gaan. Elk circuit bijna 3x kunnen doen! Merk wel dat ik een tijd niet gesport heb, maar dat kom wel weer:)

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:37

Oke, vooral handig wanneer je echt geen sportervaring hebt dus? Ik loop 2xweek 5km hard en doe daarnaast 1 à 2x bootcamp. Dan kan ik denk ik wel de pre-workout overslaan :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:59

Wat Is die preworkout dan eigenlijk?

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:06

Ik heb de pre-workout ook overgeslagen. Ging een tijdje hiervoor wel naar de fitness en deed thuis buik- en beenoefeningen en liep hard 2x in de week. Maar vond het goed te doen hoor. Vond het juist ook wel fijn dat het zwaar was, heb je tenminste het idee dat je iets gedaan hebt. En spierpijn krijg je toch wel :D

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:11

Gisteren w8d1 gedaan, dit keer er wat zwaardere gewichten bij gepakt (4.25 i.p.v.2, ik voelde het wel na bepaalde tijd)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:57

Ik heb de eerste dag per ongeluk de pre-workout gedaan en toen was ik ook helemaal dood. Zoveel makkelijker is ie niet volgens mij. :))
Annetje, die staat ook gewoon in het boek. Die kan je voor de echte bbg doen, de oefeningen zouden makkelijker zijn.

Heb vandaag vreselijke spierpijn in mijn buik, dus de workout is goed gegaan gister. :D

minikatje schreef:
Celiien schreef:
Hoe gaat het hier?
Ik voel me beurs en bont en blauw, pfoe het is echt zwaar :+ net half uur gepowerwalked met de honden :)) !

Ooh en trouwens, ik krijg echt heel veel berichtjes, maar meer dan de helft heeft zich niet eens hier aangemeld :+ Die ga ik ook niet het boek doorsturen dus, voor mensen uit t topic vind ik het niet erg, maar ben geen wandelende bibliotheek :=

Maar ik sta wel in het topic :(
Tenminste dat denk ik want het staat bij mijn berichten en ben trouw meelezer :')

Ik had je hier iig nog nooit eerder gezien, en Celiien had wel vaker aangegeven niet meer naar iedereen die boeken te versturen dus dan had je dat toch ook al kunnen lezen? :o Ik krijg soms ook bericht van random mensen, en vind dat een beetje raar, dus ik snap het van Celiien al helemaal dat ze er geen zin meer in heeft toen ze overspoeld werd.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 22:18

Zo, ik heb vandaag voor het eerst een workout gedaan, W2D1 legs&cardio.
Even wennen dat ik steeds weer even moet kijken hoeveel reps het ook weer waren ipv begeleid te worden door een filmpje, maar beviel best prima! Na afloop aardig duf in de benen maar ik heb me toch nog naar buiten weten te slepen voor les5 van start to run (ik doe krachttraining cardio combi).

Leuke afwisseling op de workouts van Jillian Michaels!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 08:47

De pre-workout heb ik ook overgeslagen, heb een redelijke basisconditie.

F_orumster ik vind het ook een leuke afwisseling. Bij de 30DS miste ik echt variatie.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 08:52

Ik varieer ook binnen JM, dus kun je zo gevarieerd maken als je wilt (ik deed bijvoorbeeld killer buns, 6week 6 pack en No more trouble zones in een week) maar in elke workout zitten soms algemene oefeningen terwijl ik die soms nog even met rust wil laten (bijvoorbeeld lunges in een ab workout). Ik train graag op spierpijn en wil die groep dan echt nog met rust laten.

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:48

Zag een filmpje op instagram van Kayla in Amsterdam tijdens de bootcamp. Zoals zij de oefeningen uitvoert, zo fanatiek lukt het mij niet hoor :=

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:47

Ik zag 'm net ook, lijkt me niks met zoveel meiden tegelijk sporten. Ach dat tempo komt nog wel (ooit, ik heb 'm nog niet gevonden in ieder geval)

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:04

Zag hem ook al voorbij komen, lijkt mij inderdaad ook niks met zon hele grote groep.. Ziet er verder wel heel leuk uit!

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:16

Wat mij vooral opvalt is de souplesse waarmee ze de oefeningen doet!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:18

Lijkt me juist wel leuk met een groep sporten :D

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:36

Mag ik me hier ook melden?
Ik ben iemand die heel erg lui is en alles saai vind, maar ben totaal niet blij met mijn lichaam. Dus, ik wilde iets doen.

Ik ben nu bij W1D3 (pre-workout gedaan).
Ik doe dit nu samen met een paar anderen tegelijk, dus motivatie is er zeker!

De eerste keer vond ik het heel erg zwaar en viel ook een paar keer bijna om door het trillen, etc... Gisteren 47 minuten flink gewandeld, maar ik moet eggen dat ik dat saaier vond dan de LISS. Even kijken hoe ik dat kan vervangen... (Zou hardlopen een optie zijn of is dat weer te intensief? Ik zou dan ongeveer 25 minuten hardlopen, waarvan ik er 10 wandel...)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:19

Welkom Procent!

Hardlopen en wandelen is niet hetzelfde, daarom doen ze ook expres wandelen hier. Met wandelen verbrand je meer ve, terwijl je met hardlopen meer calorieën verbrand. Om af te vallen is wandelen of fietsen dus beter, het staat ook wel in de guide omschreven.

Forumster, ik vind het juist heerlijk dat je uit een boekje werkt. Dan kan je zo snel als jij wilt en je hebt niet dat je steeds alles kan meepraten (go a liiiitle bit deeper, this here is my girl nat, come on chop chop, etc :') ).

Heb vandaag stiekem ipv legs week 10 die van week 1 nog een keer gedaan. Legs gaat me nl de laatste tijd slecht af en nu waren er allemaal oefeningen waarbij je helemaal op een bankje moet springen en dat durf ik niet aan met mijn krakkemikkige stoelen. :D Maar makkelijker wordt het niet helaas. :') Kon nu alleen de circuits wel steeds 2 keer per ronde doen, dus ben wel sneller geworden want dat had ik in het begin nooit. *D

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 06:37

Zo ik meld me ook weer! Even werken tot 12 en dan weer aan BBG voor mij staat W2D2 klaar.

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:41

Hmmm oke @Loose. Wel jammer, want ik was voorheen echt heel lui (nu nog steeds wel), alleen vind ik het gevoel dat iets lukt zo fijn... Gisteren dus de tweede keer training gedaan van de pre-workout, alleen het is echt veel te zwaar voor mij... Echt te zwaar.
Ik weet daarom niet echt of ik eerst misschien Jillian Michaels oefeningen een paar keer zal gaan doen om mijn conditie eerst op te bouwen (want dit hield ik wel vol), en dan weer verder te gaan met Kayla. Anders voel ik me zo vervelend omdat iets mij niet lukt... En dat is juist mijn drijfveer op dit moment...

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:27

@ procent: de trainingen van Kayla zijn nou eenmaal zwaar, dat blijft wel! Maar je mag de oefeningen op je eigen tempo doen hè, het is niet erg als je ze wat langzamer uitvoert. Wat ik ook vaak doe als ik het te zwaar vind worden, dan doe ik niet 15herhalingen achter elkaar maar 3x5 herhalingen. En dan tussendoor heel even 10sec ofzo een andere houding. Werkt voor mij echt! Hopelijk heb je er iets aan :)

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 21:03

Ik heb de pre workout ook niet gedaan. Ken JM wel en dat vond ik erg prettig! Alleen elke dag precies dezelfde oefeningen vond ik saai, dus dat hield ik nooit vol.

Jammer procent dat het zo zwaar voor je is! Misschien een idee wat Paula ook al zegt, het aantal herhalingen gewoon naar beneden doen!

Ikke een toch wel zware schouderblessure helaas :( Had last van mijn arm, maar blijkt uit de schouderpartij te komen. Nu drie keer behandeld door de manueel therapeut en het gaat een stuk beter! Nu dus ipv 3x resistance zijn het er maar 2. Alleen benen en buik. Burpees doe ik ondertussen wel weer en die gaan gelukkig goed!

Vandaag de legs van week 5 gedaan en die ging me erg makkelijk af! Eigenlijk een beetje te gemakkelijk, dus die ga ik deze week nog een keertje meepakken!

Hier nog mensen die geslaagd zijn oid?

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 21:46

Jammer Procent maar inderdaad eigen tempo of de aantal reps verminderen.

Sologirl kan je nu wel "goed" sporten met je schouder? Lijkt mij niet zo fijn..

Hoe ging je training Nathalie?

Ik had zelf geen examen maar mn broer en veel vriendinnen zijn wel geslaagd, tijd voor een feestje! Hd jij wel examen sologirl?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 21:56

Training ging goed alleen ik hou de commando niet vol (12x per kant) zowel me polsen als me bekken, dus dan doe ik gewoon een minuut planken :Y)

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 08:27

@Paulaaa, ik verminder idd het aantal keren. Heb alles 1x gedaan de woensdag (heb nu nog spierpijn.. := ) Maar het voelt zo falend als ik het o weinig doe... Ben denk ik bang, omdat ik het zo weinig kan, dat ik straks voor een teleurstelling kom te staan qua lichaamsverandering...

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 09:05

Ik doe dat ook hoor of als ik nog een paar seconden heb stop ik al eerder. Het moet wel goed voelen voor jezelf ik ben altijd bekaf dus dat zit wel goed. Spierpijn wordt wel minder steeds. Ga vandaag W2D3 doen en morgen op de sportschool cardio.

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 09:11

Procent schreef:
@Paulaaa, ik verminder idd het aantal keren. Heb alles 1x gedaan de woensdag (heb nu nog spierpijn.. := ) Maar het voelt zo falend als ik het o weinig doe... Ben denk ik bang, omdat ik het zo weinig kan, dat ik straks voor een teleurstelling kom te staan qua lichaamsverandering...

Als je spierpijn hebt is het goed toch! Snap dat het voelt als falen, maar dat is echt niet. Je zal merken dat je steeds sterker gaat worden en dat je het beter kan volhouden. En teleurstelling over lichaamsverandering komt echt niet doordat je de oefeningen minder vaak hebt gedaan. Dat zit vooral in wat je eet! :)