[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CecileDV

Re: [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 15:11

Magrathea, mag ik vragen hoe jij zorgt dat je toch genoeg eiwitten binnenkrijgt? Vind dat altijd lastig zonder dierlijke producten..

Heb net 2 gebakken eieren met kaas, kipfilet en paprikapoeder als lunch gegeten (oke, en een worstenbroodje), maar heb niet het idee dat ik het hier tot het avondeten mee vol jan houden. Zeker niet omdat ik zometeen ga trainen.. Iemand een idee wat ik nog kan 'snacken' tussendoor? Wil niet teveel koolhydraten want mag vanavond cheaten met lasagne en biertjes :')
En ik moet het dus mee kunnen nemen zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 15:19

1,1 kilo kwijt sinds 2 weken! Zit dus goed op schema met 0,5 kg per week. Al zal het ook hard gaan omdat ik cold turkey ben gestopt met een milka reep als lunch en een XL zak chips als avondeten... :')

Vanavond eet ik groentensoep met 2 boterhammen en kaas.

Net had ik banaan-ei pannenkoekjes met bevroren fruit en een beetje honing. Viel goed!

Cecile; je zou een boterham kunnen roosteren, laagje pindakaas erover en dan in reepjes snijden zodat je er wat langer mee doet. Is erg lekker! Of wat ongezoute/ongezoete popcorn

romyyxv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 15:33

Danique schreef:
1,1 kilo kwijt sinds 2 weken! Zit dus goed op schema met 0,5 kg per week. Al zal het ook hard gaan omdat ik cold turkey ben gestopt met een milka reep als lunch en een XL zak chips als avondeten... :')

Misschien heeft dat geholpen ja :') _/-\o_

Vandaag is mijn cheatday, vanavond frietjes.. :x

Edit: natuurlijk wel de challenges voor vandaag gedaan!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 16:43

Blacky94 schreef:
Ik vind die scanfunctie ook fijn!
Maar dat komt ook deels omdat als ik bepaalde producten op zoek de calorieën vaak wel kloppen maar niet altijd alle ingrediënten. Sta geregeld met vitaminen veel te laag terwijl ik weet dat het in bepaalde producten wel zat (als is het maar een klein beetje).
En als ik ze dan scan vs op zoek zie je dat het er dan vaak wel gewoon op staat...

Klopt, ik schrok eigenlijk een beetje hoe weinig vitaminen ik at, maar bleek dus dat dat bij veel producten niet aangegeven stond. Wat een opluchting was dat zeg! Ik hou sinds deze week de app bij en vind het wel prettig werken, juist zodat ik niet te weinig eet. Anders val ik vlot 2 kg per week af en ondanks dat dat er ook niet meer aankomt (zolang het geen carnaval is), is dat natuurlijk gewoon niet gezond.
CecileDV schreef:
Magrathea, mag ik vragen hoe jij zorgt dat je toch genoeg eiwitten binnenkrijgt? Vind dat altijd lastig zonder dierlijke producten..

Tegenwoordig eet ik verschillende bonen en dan daar nog andere groente naast en soms wat vlees of vis er door of ik maak er een roerei van. Bij ons thuis stond er eigenlijk nooit veel aan groente en juist veel vlees op tafel, dus het is allemaal wat experimenteel, maar dat maakt het ook wel weer leuk.

Deze week had ik zoete aardappels in frieten gesneden, met wat olijfolie en paprikapoeder bestrooid en in de oven gebakken. Was ook erg lekker :j

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 17:15

Zo, ik heb m'n beweging weer gehad voor vandaag. :D
Ik heb een uurtje gefietst en ik heb even een rete-gave Spaanse hengst mogen rijden vandaag. _/-\o_

Wij eten straks krieltjes, kip uit de oven met een lekkere salade.

Vanavond nog m'n challenges doen. :)

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:03

elsaliante en snorremans: Thanks!

Haha ja yasmine, dat dacht ik al! Hoezo rij je niet meer bij ons?
Ik heb uiteindelijk met Thamara hardgelopen!

Het viel echt zoooooooo mee.. het ging al zoveel makkelijker dan woensdag, niet normaal. dit was pas de 2e keer dat ik ging, hoe kan dat? Woensdag ga ik mezelf maar weer wat meer uitputten, dus langer rennen en eventueel een wat hoger tempo!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:04

Hier de 7 minute workout en challenges voor vandaag achter de rug!

Zou vanavond rijst met stoofvlees eten, helaas is dat een dagje verschoven.
Vanavond nog een verrassing!

Volgens mijn app heb ik ook nog geen vitamines gegeten vandaag, gelukkig genoeg vitamine D binnen.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:05

Nanno_123 schreef:
elsaliante en snorremans: Thanks!

Haha ja yasmine, dat dacht ik al! Hoezo rij je niet meer bij ons?
Ik heb uiteindelijk met Thamara hardgelopen!

Het viel echt zoooooooo mee.. het ging al zoveel makkelijker dan woensdag, niet normaal. dit was pas de 2e keer dat ik ging, hoe kan dat? Woensdag ga ik mezelf maar weer wat meer uitputten, dus langer rennen en eventueel een wat hoger tempo!

Ik had toen niet meer genoeg tijd voor oregon, werd gewoon teveel 3 dagen naast studie. En zeker omdat je ook altijd bij hem je koppie erbij moest houden :o
Heb 2 jaar niet gereden, en nu sinds 3 weken het weer een beetje opgepakt met proeflessen op een manege! :D helemaal happy om weer in het zadel te zitten!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:17

Ik ben volgens mij ook al een stuk afgevallen! T voelt iig veel beter omdat ik weet dat ik dr nu wat aan doe. Die app helpt echt bij mij, zo word je vet bewust van wat je eet.
Vandaag lang uitgeslapen, toen twee broodjes kaas tomaat komkommer gegeten, veel gedronken en zo avond eten.
Gister was mijn cheatday, hij was niet zo erg maar de alcohol verpestte het :=

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:00

Ik ga vanavond ook lekker patat eten hoor :D

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:06

Ach leven moet leuk zijn, ik zit nu ook aan een kriek biertje en heb in de middag een leuk restaurant gezocht om volgende week te gaan eten! *D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:57

CecileDV schreef:

Tja, zoveel plekken. :) ik eet voor mijn sporten eiwitten uit een pot omdat ik lui ben, maar ik eet ook sojayoghurt waar eiwit in zit, verder bonen, noten, graan... Dat zit wel goed. Bij ons in het westen krijgen de meeste mensen eerder teveel eiwit binnen dan te weinig dus dat is niet echt iets om je druk om te maken hoor :)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 01:09

Ik vind het knap hoe jullie hier tijd voor vrij kunnen maken hoor. Hele workouts e.d.

Ik ben maandag en woensdag bezig geweest. Maar dinsdag en donderdag ben ik van 7 uur s ochtends tot 1/2 uur s nachts van huis. Vrijdag was ik van 7 tot half 11 van huis. En vandaag was ik de hele dag op stal en ging ik s avonds uitbereid eten met vriendinnen.

Ik wil graag elke dag al is het maar zo'n 7 minuten challenge maar zwlfs dat wordt lastig zo haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 01:46

xSannee schreef:
Ik vind het knap hoe jullie hier tijd voor vrij kunnen maken hoor. Hele workouts e.d.

Ik ben maandag en woensdag bezig geweest. Maar dinsdag en donderdag ben ik van 7 uur s ochtends tot 1/2 uur s nachts van huis. Vrijdag was ik van 7 tot half 11 van huis. En vandaag was ik de hele dag op stal en ging ik s avonds uitbereid eten met vriendinnen.

Ik wil graag elke dag al is het maar zo'n 7 minuten challenge maar zwlfs dat wordt lastig zo haha

In de tijd dat je je computer opstartte, naar bokt ging en dit typte had je er al 1 kunnen doen. No excuses!

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 08:49

Op welk moment vam de dag doen jullie de challenges?
Ik deed eerder altijd 's avonds maar dan vergeet je het en tegen de tijd dat je eraan denkt lig je zo heerlijk in je warme bed en sla je een dag over en het resultaat is dat je stopt :')

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 09:43

Meestal in de ochtend als het kan en anders vaak rond een uur of 4 :)

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 09:49

Ik doe het 2 keer per dag.
'S ochtends en 's avonds. Ookal wordt t laat, ik dwing mezelf er soort van toe. En mijn vriend dwingt me ook soort van haha. Althans hij helpt me herinneren.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 10:08

Ik kijk gewoon of ik er tijd voor heb.

Ik heb kennelijk de drang niet om me er streng aan te houden :=

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 10:18

Ik wanneer het me uitkomt, op een lege maag doe ik het niet, net na het eten ook niet!

Maar misschien vandaag maar een flink eind gaan wandelen! geloof dat het daar ook wel weer voor gaat worden! *D

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 10:24

Hi! Ik zou ook graag mee willen schrijven. Ben 45kg afgevallen, maar de laatste 20 moet er nog af. Ik heb nu een personal trainer weer waar ik 4x per week 2,5 uur mee sport. Ik doe dan per training 1 uur cardio en de rest krachttraining met hem.

Ben nu 2 maanden bezig en 4 kg kwijt. Daarnaast heb ik ook een eetschema van mijn trainer gehad. Ik werk 34 uur en heb een paard waar ik nog 4x per week op rij en ik probeer nog 2x per maand een wedstrijdje mee te pakken.

Hoop een beetje mee te kunnen kletsen voor motivatie!

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 10:26

Zo ik heb even alles bijgelezen!
Gisteren ben ik weer gaan hardlopen!
Ik heb een leuk hardloop maatje gevonden en we gaan voortaan 3 keer per week samen lopen.
We hebben gisteren een klein rondje gedaan, ik had nog steeds spierpijn van van de week haha

Donderdag ga ik ook weer voor het eerst zwemmen, ik dacht eraan om gewoon een uurtje baantjes
te trekken, dat zal wel prima zijn toch?
Of is dat te veel voor een eerste keer?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 10:27

Romeo2007 schreef:
Hi! Ik zou ook graag mee willen schrijven. Ben 45kg afgevallen, maar de laatste 20 moet er nog af. Ik heb nu een personal trainer weer waar ik 4x per week 2,5 uur mee sport. Ik doe dan per training 1 uur cardio en de rest krachttraining met hem.

Ben nu 2 maanden bezig en 4 kg kwijt. Daarnaast heb ik ook een eetschema van mijn trainer gehad. Ik werk 34 uur en heb een paard waar ik nog 4x per week op rij en ik probeer nog 2x per maand een wedstrijdje mee te pakken.

Hoop een beetje mee te kunnen kletsen voor motivatie!

Zet m op!

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 10:33

Wat knap van je Romeo, die laatste 20 gaan je ook zeker weten lukken!

Zijn er ook mensen hier die hoelahoepen? Het houd me een beetje tegen om in de winkel zo'n roze glitterhoepel te gaan kopen op de kinderspeelgoed afdeling :+

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 10:39

Mijn vriend heeft een speelgoed winkel, kan er ook 1 naar je huis verzenden ;)
Ik had eerst ook bij hem een springtouw gehaald.. maar waar die gebleven is??
Ik heb trouwens ook zo een soort skippybal dingwaar je oefeningen op kunt doen, maar heb maar een klein huisje dus die ligt niet opgeblazen in de schuur.

Ik wil denk toch drie keer per week gaan hardlopen.. denk dat dat beter is en aangezien het gisteren makkiekakkie was heb ik ineens de smaak te pakken.
Vandaag mn 7 minute work out voor het eerst weer doen..

Woow romeo 45 kg afvallen, denk dat jij dan ondeeondertussen wel de meeste ervaring en kennis hebt over sporten en gezond eten of niet?