Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:38

Klinkt leuk moonfish!

Waarom zijn jullie eigenlijk begonnen met sporten?
Puur voor gewicht/lichaam?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:43

En gezond en wou kracht voor paaldansen :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:07

Gisteren snatch en overhead squat geoefend.. moeilijk := Heb nu ook voor het eerst flink spierpijn in m'n schouders (bovenkant arm, niet bovenkant rug). Dat heb ik nog nooit gehad :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:10

ik ga vanavond nog dansen, zaterdag afdansen en dan volgende week starten met 2 weken 2x per week de fundamental course van Crossfit. Daarna wekelijks starten met crossfit. Ik heb zo onwijs veel zin.
En als ik straks de techniek van het gewichten liften door heb heb ik in mei een mooi verjaardagscadeau om gewichten te kopen voor thuis en daar verder te gaan met krachttraining. Bovendien kan ik dan een keer PT aanvragen en een goed schema op laten bouwen :D
Met die kleine gewichtjes die ik nu heb kom ik niet verder en voel ik me ook totaal niet gemotiveerd, heb echt het idee dat ik maar wat doe, dus ben nu weer even teruggevallen in de HIITtraining en crossfitlike thuisworkouts. Dan ben ik aan het einde lekker kapot, goed bevredigend gevoel :D

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:14

Je bent al een heel stuk verder dan ik hoor ik wel, heb voor thuis ook van die kleine gewichtjes van enkele kilo's om oefeningen mee te doen, maar voel me er echt een debieletje mee, sta ik daar met die lichte dingen in mijn handen, heb niet het idee dat het iets uitmaakt of ik die of niks in mijn handen heb. (zijn ook maar 1 of 2 kilo).

Sowieso doe ik thuis maar wat, daarom wil ik ook naar een sportschool en in het begin samen met een PT een schema opstellen, dat ik toch een beetje weet wat ik aan het doen ben haha.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:22

ik heb nu gewichten tot 5 kg en als ik alle gewichten aan 1 ding doe kan ik tot 10kg gaan dus (hoewel ze dan bijna niet meer vastgeschroefd kunnen worden, lol)
Decathlon heeft voor 100e gewichten tot 50kg liggen, met zowel een lange als 2 kleine stangen. En voor 60e meer tot 95kg ofzo... Ik wil nog even nagaan of je voor die van 50kg ook losse gewichten kan kopen, anders doe ik dat liever....

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:27

Mag ik mij hier ook melden? :) Ik ben deze week begonnen met fitnessen. Ik wil afvallen en een betere conditie krijgen. Mijn doel is om 2-3 keer per week naar de sportschool te gaan. Voorlopig vooral voor mezelf, omdat ik bezig ben met een hardloopschema. Daarnaast wil ik nog krachttraining gaan doen. Als ik goed op conditie ben wil ik nog wel groepslessen erbij gaan volgen, maar weet nog niet echt welke.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:47

Zojuist weer een nieuw trainingschema gekregen. Dat wordt weer afzien de eerste paar keer. PLanken op de Trx...met mijn evenwichtsprobleem...en daarna hetzelfde maar met je knieen naar je toe trekken...pfff...dat wordt voorlopig even de rustige tijden vd sportschool opzoeken :') :') Wel leuk weer allemaal nieuwe oefeningen of dezelfde oefeningen maar met ander materiaal. Dat traint net weer even anders.

Welkom RusselNuwell! Kan je niet krachttraining naast je cardio doen? Dus niet apart voor kracht naar de sportschool gaan;-)
Wellicht kan je wat proeflessen volgen op je sportschool? Dan weet je snel genoeg wat je leuk vind :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:52

Ooeh ben wel benieuwd jouw schema!!

Ik heb me ook weer 2 uur vermaakt in de gym

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:56

Heb zaterdag een afspraak om een schema te maken en uitleg ed te krijgen. Ben benieuwd.

Vandaag en morgen kan ik niet. Lijkt me heerlijk als je overdag kan gaan!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:57

Elmira30 schreef:
Zojuist weer een nieuw trainingschema gekregen. Dat wordt weer afzien de eerste paar keer. PLanken op de Trx...met mijn evenwichtsprobleem...en daarna hetzelfde maar met je knieen naar je toe trekken...pfff...dat wordt voorlopig even de rustige tijden vd sportschool opzoeken :') :') Wel leuk weer allemaal nieuwe oefeningen of dezelfde oefeningen maar met ander materiaal. Dat traint net weer even anders.

Welkom RusselNuwell! Kan je niet krachttraining naast je cardio doen? Dus niet apart voor kracht naar de sportschool gaan;-)
Wellicht kan je wat proeflessen volgen op je sportschool? Dan weet je snel genoeg wat je leuk vind :)

Ik denk dat ik het verkeerd verwoord heb :o Ik doe vaak na het hardlopen nog krachttraining.

Ik heb al eerder gefitnesst wel, dus een groot deel van de groepslessen ken ik al wel. Probleem is dat ik te veel dingen leuk vind en dus niet goed kan beslissen :+ Ik kan natuurlijk ook gewoon iedere week wat anders gaan doen, maar ik denk niet dat het dan heel zinvol is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:26

renee16 schreef:
Klinkt leuk moonfish!

Waarom zijn jullie eigenlijk begonnen met sporten?
Puur voor gewicht/lichaam?

Ik ben begonnen met sporten omdat ik toch een strakker lichaam wil hebben. Ik toen ik klein was altijd heel slank geweest, maar door een stressvolle periode tijdens de puberteit ben ik aangekomen. Het is niet dat het schokkend is, maar ik wil liever deze zomer eindelijk eens een bikiniproof lichaam hebben.
en omdat ik met de paarden gestopt heb ik veel vrije tijd over + het is gezellig met een aantal vriendinnen.

1 ervan doet ook een sportopleiding, dus zei gaat minimaal 4 keer in de week. dus ik kan altijd mer haar mee. Alleen heeft zij een veeeel betere conditie dan mij. Ik zat gister na de eerste les al te puffen, terwijl zij vond dat ze lekker opgewarmd was voor de volgende les haha.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:36

Zo vandaag was ik eerder uit met school, dus had bedacht naar sportschool te gaan. Tot ik bedacht dat ik al 2x was geweest deze week en ik maar 2x pw kan. Toch gegaan en gelijk abbo omgezet want ik merk dat ik elke dag wel wil ;) ook gelijk maar abbo voor een jaar afgesloten, kreeg een mooie nike sporttas cadeau.

Vandaag weer mijn schema gevolgd maar alles een tandje zwaarder, ook cardio mee gepakt en weer de squats 20 kg. Toch wel heavy met spierpijn (gisteren pas begonnen met gewicht er bij, ha ha)

Dadelijk helemaal verslaafd.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:37

Dat vind ik hier met die groepslessen ook, alles lijkt me wel leuk haha ! Moeilijk om te kiezen. Maar ik denk dat ik eerst maar eens op de loopband etc. wat conditie op ga doen voor ik aan zo een les mee durf te doen hoor...

Ja vervelend zijn die jaartjes bij een vrouw he, het lijkt wel of ze stiekem je kleding smaller maken -O- Maar dat gaat niet meer gebeuren !

MIjn omslag is gekomen toen ik naar een zwembasfeestje ging en ik me gewoon niet prettig voelde om in bikini te moeten, me schamen voor mijn eigen lichaam. Dat was de druppel, eetpatroon volledig omgegooid en sporten oppakken ! Maar uiteindelijk is mijn voornaamste reden letterlijk en figuurlijk beter in mijn vel zitten :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:38

Dat eetpatroon omgooien vind ik echt het moeilijkste. Ik merk wel dat ik, nu ik meer beweeg, minder trek heb ik snaaien. Dat is in ieder geval al goed, maar wat is nu echt goed om te eten? Ik ben er nog niet helemaal uit.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:46

renee16 schreef:
Dat vind ik hier met die groepslessen ook, alles lijkt me wel leuk haha ! Moeilijk om te kiezen. Maar ik denk dat ik eerst maar eens op de loopband etc. wat conditie op ga doen voor ik aan zo een les mee durf te doen hoor...

Ja vervelend zijn die jaartjes bij een vrouw he, het lijkt wel of ze stiekem je kleding smaller maken -O- Maar dat gaat niet meer gebeuren !

MIjn omslag is gekomen toen ik naar een zwembasfeestje ging en ik me gewoon niet prettig voelde om in bikini te moeten, me schamen voor mijn eigen lichaam. Dat was de druppel, eetpatroon volledig omgegooid en sporten oppakken ! Maar uiteindelijk is mijn voornaamste reden letterlijk en figuurlijk beter in mijn vel zitten :)

Dat durven, dat herken ik heel erg. Op de sportschool waar ik eerder sportte, liepen vrij veel stevige en dikke mensen rond, als ik nu om me heen kijk is het echt een enkeling, de meesten zijn echt gewoon heel erg sportief. Ik heb 10kg overgewicht op dit moment, dus dan is die sprong om mee te doen aan groepslessen toch best groot.

Ik merk wel dat sinds ik op kamers zit, ik sowieso al wat minder snaai. Doordat ik alles zelf koop, kan ik veel makkelijker de keuze maken om niks te snoepen. Maar de afgelopen kerstvakantie was ik 'thuisthuis', en dan is er altijd wel wat in huis, dus dan eet ik ook veel meer. En ik herken mijzelf er ook heel erg in dat als ik meer beweeg, ik veel minder snaai.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:46

RusselNuwell schreef:
Elmira30 schreef:

Ik denk dat ik het verkeerd verwoord heb :o Ik doe vaak na het hardlopen nog krachttraining.

Ik heb al eerder gefitnesst wel, dus een groot deel van de groepslessen ken ik al wel. Probleem is dat ik te veel dingen leuk vind en dus niet goed kan beslissen :+ Ik kan natuurlijk ook gewoon iedere week wat anders gaan doen, maar ik denk niet dat het dan heel zinvol is...

O dan las ik het verkeerd, sorry :+

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:48

Haha ja goed eten, mij kun je daarin echt nog alles wijsmaken. Ik heb maar een calorienteller op mijn telefoon gezet zodat ik het een beetje in de gate kan houden, maar wat u werkelijk goed en slecht is moet ik me tohc nog een beetje in gaan verdiepen.

Het omgooien kostte mij vreemd genoeg weinig moeite, ik kwam van echt wel veel vet eten, snoepen en hoe harder ik het niet meer wilde, hoe meer ik at...
Met die druppel was het ineens zo makkelijk. De eerste dagen wat slap door het gebrek aan suikers/vetten, maar nu heb ik juist veel meer energie en eigenlijk moet ik er niet eens aan denken nu een vette hap te pakken, gooi ik na 3 happen toch weg haha.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:52

Op de een of andere manier als ik sport dan heb ik geen probleem met een gezond
eetpatroon. Zodra ik minder ga sporten wordt ik moe, krijg ik meer behoefte aan suiker en dan kom je in zo'n neerwaartse spiraal haha.
Het is even lekker maar daarna komt de spijt ;(

Goed bezig hierboven! Pas maar op dat je geen sportverslaving krijgt haha.
Ik zal vd week als ik mijn schema heb de rest vermelden.
O ik ben trouwens ook niet een vd lichtste hoor maar ik doe gewoon met de clubles. Als ik alleen ben is het even doorbijten maar het voordeel is als het goed is, dat iedereen toch met zichzelf bezig is tijdens de les :D

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:15

Haha, nou daar ben ik eigenlijk op uit Elmira, zolang mijn paardje er maar niet onder lijdt.
Ben erg benieuwd naar schema's van andere, kunnen we van elkaar leren :P. (nou ik iig van jullie haha)

Mijn gewicht of figuur is het probleem niet dat ik niet naar de groepslessen durf, mijn conditie echter wel, volgens mij val ik na een kwartiertje gewoon neer, zo schandalig slecht..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:19

Ik heb het meeste bijgelezen (niet alles) en kan helaas niet persoonlijk reageren. Sorry haha. :P

Ik vind het gezond eten ook een stuk makkelijker wanneer ik aan het sporten ben! Wanneer ik niet sport heb ook ik dat ik moe ben, geen zin heb, dus maar makkelijk ga doen --> ongezond eten. Waar ik verder wel mee zit is dat ik het moeilijk vind om goede maaltijden te maken om te eten. Tussendoor, maar ook als lunch. Voornamelijk omdat ik mijn slaap nodig heb en niet sochtends een half uur eerder op wil staan om een ontbijt te maken. :+ Ook dingen mee naar school nemen is lastig... Hoe doen jullie dat?
Momenteel eet ik voornamelijk zelf gemaakte flapjacks als tussendoortje, die vullen behoorlijk goed! Wel eet ik nu minder fruit, maar ik vind het persoonlijk niet fijn om in een geheel mee te nemen. Dus zo thuis maar weer wat pakken....

Van het sporten/hardlopen heb ik wel spierpijn. Morgen weer fysio dus zal dan ook wel weer zwaar zijn. :') Hopelijk binnenkort ook aan de slag met andere dingen. :D

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:25

Bij mijn vader op het werk maken ze ijsbakjes, die dingen zijn echt ideaal om dingen in mee te nemen. Fruit, salades, etc. Ik eet heel vaak als tussendoortje van die lu-crackers, maar geen idee of ze gezond zijn eigenlijk :=

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:17

Brood smeer ik sochtends (maar als je uit wilt slapen kan je dat ook de avond ervoor doen)of ik maak Brinta en eet dit tijdens het opmaken op :) Nou meestal neem ik fruit of groente mee als tussendoor of een bakje kwark (die is snel gevuld sochtends) en standaard heb ik opkikker of crackers in huis (of in de tas)die verantwoord zijn. Ik heb eigenlijk geen problemen met eten meenemen naar mijn werk.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:21

Dagen dat ik meer tijd heb neem ik havermout, andere dagen maak ik de dag ervoor yoghurt met muesli, noten en diepvriesfruit in een grote appelmoespot.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:22

Toevallig heb ik vandaag voor het eerst havermout gegeten, met appel en kaneel. Dat is echt zo lekker..op de dagen dat ik niet zo vroeg weg hoef ga ik dat standaard als ontbijt doen :D