Make-up Topic: Deel 4!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:04

Zo smerig. Ik test alleen spul uit pompjes en zo, echt niet iedereen gebruikt zo'n disposable spatula met een potje moisterizer. :=

liiza

Re: Make-up Topic: Deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:27

Gadver! Ik moet er niet aan denken!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:04

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:36

Ieuw bah. Soms zie je soms ook van die lipsticks die helemaal bot en kapot zijn. Wil niet weten wat voor soort mensen daar allemaal aan hebben gezeten. >;)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:38

Bij de MAC store zijn die lipsticks juist helemaal bot en kapot door het reinigingsmiddel. :+

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 22:19

Gadver!

Omdat ebay gewoon heel veel nep bevat. Normaal zijn ze 28 dus 10 is heel weinig.. Kan echt zijn hoor maar kans dat t nep is is aanwezig :)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 22:30

Dus willen jullie zeggen dat je gewoon naar de kleur in het potje kijkt en koopt? Dan zou ik een maandloon aan miskopen doen, dus ja ik swatch echt alles op mijn hand :) en wat bacteriën betreft, ik als microbioloog in spe kan je met zekerheid zeggen dat je dagelijks in aanraking komt met objecten die meer bacteriën bevatten :))

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 22:48

Ik swatch lipsticks of op mijn hand en bij MAC doe ik ze op. Maar ze maken de lipstick altijd even schoon voor me dus dat vind ik geen probleem.

En ik ben idd ook niet zo bang voor bacteriën. Gewoon de make-up niet opeten, kom je al een eind mee :D

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 22:50

Lipstick Swatch ik nooit op m'n mond, maar buiten de ysl nooit een miskoop gedaan :)
Swatch alles op m'n hand, foundation op m'n kaaklijn

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 22:54

Ik heb al een paar keer gehad dat ik een lipstick op mijn hand een mooie kleur vond, maar eenmaal gekocht en thuis op de lippen erg vond tegenvallen. Dus daarom doe ik de duurdere echt wel op.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 23:00

Ik vind lipstick echt niet vies als je hem schoonmaakt. Dan is het laagje wat al gebruikt is er wel af. Hahah laatst was er trouwens een verkoper die zei dat als ik een lipstick wilde proberen het moest zeggen en dat hij hem dan schoon zou maken, dat had wat meer allure. :')
Ik koop trouwens liever een lipstick waarvan ik foto's heb gezien op internet bij andere mensen met een soortgelijke huidskleur en dat ik hem zo bestel dan dat ik alleen maar een swatch op mijn hand heb gezien. :)
Foundation probeer ik altijd op mijn hele gezicht en oogschaduws swatch ik op mijn hand.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 23:50

Eight schreef:
Dus willen jullie zeggen dat je gewoon naar de kleur in het potje kijkt en koopt? Dan zou ik een maandloon aan miskopen doen, dus ja ik swatch echt alles op mijn hand :) en wat bacteriën betreft, ik als microbioloog in spe kan je met zekerheid zeggen dat je dagelijks in aanraking komt met objecten die meer bacteriën bevatten :))

Wat leuk :D Ben ook bezig voor die richting, wel pas in 1ste jaar :P

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 00:45

Echt heel interessant deze richting! :D waar ergens volg je hem? Sorry voor deze off topic vraag haha

Wie weet een foundation van een merk verkrijgbaar bij vb Douglas gelijk aan kleur 51 van bourjois healthy mix? Dus echt geel :) mijn budget is max een euro of 50

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 01:50

Estee lauder :D Ik gebruikte eerst ook Bourjois healthy mix (alleen dan 52) dus ook echt zo'n gele (:
Alleen probleempje is dat die van EL nog donkerder is dan kleur 52 van bourjois.. dus als je 51 hebt word het lastig want ik heb al 1 van de lichtste die in NL verkocht word..

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 09:27

Ik heb Bourjois HM nr 52, 53 en 54. 54 had ik achteraf nooit moeten kopen. Die wordt veel te donker als ik hem eenmaal aangebracht heb. Tijdens het opbrengen nog niet, maar binnen 10 minuten wordt hij dan een tint donkerder. 53 zit op de rand en nu zit ik op nr 52. Maar vind mijn Bobbi Brown foundationstick toch mooier van kleur en fijner zitten. Die heb ik in 3,5 medium beige en hebben ze ook nog héél wat tinten lichter.

Oh ik heb Dare You op, licht is nu nog beroerd, zal straks eens kijken of ik een goede foto kan maken :)
Kreeg er net op mijn werk al 2 complimenten over :)
Twijfelde vanmorgen nog tussen deze en Diva, maar deze gepakt.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 10:03

Eight schreef:
Echt heel interessant deze richting! :D waar ergens volg je hem? Sorry voor deze off topic vraag haha

Wie weet een foundation van een merk verkrijgbaar bij vb Douglas gelijk aan kleur 51 van bourjois healthy mix? Dus echt geel :) mijn budget is max een euro of 50

Bij hogeschool Zuyd in heerlen! Volg niet specifiek microbiologie maar "biologie en medisch laboratoriumonderzoek" en microbiologie is dan n onderdeel ervan. Maar wil uiteindelijk wel die kant op ja :)

Zal niet meer offtopic gaan nu jongens, sorry :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 10:25

Eight schreef:

Ik kijk altijd naar swatches op het internet en zoek dan ook naar swatches door iemand die mijn kleur heeft. In de winkel kan je dat toch nooit goed zien met slecht licht.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 10:40

Ik heb niemand gevonden op internet die dezelfde kleur heeft als ik en ik vind het fijn om even de structuur enzo te voelen :) even naar buiten lopen heb je dag licht haha. Ik zal eens bij Bobbi Brown kijken :) heeft Chanel gele ondertonen?

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 10:46

Morgen gaat vriendin naar MAC Pro store waar ze korting krijgt.
Welke lipsticks moet ik nog hebben, ik heb nu Diva, Taupe en vandaag krijg ik Peachstock.
Hebben jullie nog echte aanraders? Ik hou niet zo van roze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 10:48

Sephora zit in een mall, 'even' naar buiten lopen ben je 15 minuten verder door alle verdiepingen en what not. _O- Maar vooral doen wat jij fijn vindt, dan doe ik wat ik fijn vind. :Y) Whatever floats your boat haha. Heb zelf nog nooit iets terug moeten brengen omdat het mijn kleur niet was. Foundation vraag ik altijd samples van maar dat is omdat de kleur makkelijk kan veranderen nadat je het 10 minuten op hebt. Stom spul. :')

Liiza, Russian Red is een musthave :))

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 10:57

Samples is idd erg handig :j. Zo bleek thuis Lancome te roze en EL te geel terwijl ze in de winkel oké leken. Ik zit echt meer naar het neutrale en dan de warme kant. Bobbi is perfect voor mij en die ene van Superlooks. De Bourjois HM 52 en 53 gaan net ondanks dat die ook best gelig zijn.

Hm, ik heb roze- en roodtinten en juist weinig met bruin. MAC heeft zoveel keuze, ik zou gewoon even kijken wat je aanspreekt. Evt via google of youtube zoeken op most favorite MAC lipsticks en je krijgt een hoop suggesties :D Modesty vind ik ook mooi bijv.

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 12:22

De mevrouw van DHL was er net maar ik was onder de douche en nu is ze weer weg en komt ze pas morgen weer terug met mijn Peachstock ;(

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:39

Eight schreef:
Ik heb niemand gevonden op internet die dezelfde kleur heeft als ik en ik vind het fijn om even de structuur enzo te voelen :) even naar buiten lopen heb je dag licht haha. Ik zal eens bij Bobbi Brown kijken :) heeft Chanel gele ondertonen?

Sommige van Chanel zijn echt heel geel. Ik heb zelf vita Lumiere en Perfection Lumiere en die zijn niet extreem geel, maar veel van die foundations in glazen flesjes zijn echt heel geel. Alles met B is Beige bij Chanel en heeft een gele ondertoon. BR is Beige Rosé en met een roze ondertoon.

Liiza: Ahh balen van je pakketje! MAC aanraders vind ik Hue, Angel en Blankety. Allemaal nudes. O:)

Heeft iemand van jullie trouwens ervaring met Japanese Maple van MAC?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:11

Oh trouwens Navatu, nog even nav die foto's van je klaptafel, wat voor pompje heb je op je EL foundation? Ik vind het nl nogal onhandig om steeds te schenken.
Verder ben ik er echt super blij mee, heb hem tot nu toe 2 keer opgehad en elke keer complimentjes over mijn huid. Mijn oude oppaskindje zei dat ik zo'n gladde huid had, en toen zei ik dat het foundation was maar dat geloofde ze niet en toen ging ze mijn hoofd aaien ( :') ) en nog steeds dacht ze dat het een grapje was dat ik foundation op had dus daar heb ik het maar op gehouden. :+ Enige nadeel vind ik dat ie vrij dik is en niet heel makkelijk over het gezicht verdeelt. Ik gebruik voor alle dag een andere foundation want deze is wel erg dekkend, ik vind deze trouwens ook wat moeilijk af te halen. :P

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:15

Voor 5 euro kun je bij de douglas een MAC pompje kopen, die past er perfect op :D
Oh bij mij verdeeld ie best makkelijk over mn gezicht eigenlijk, maar mijn huid is ook wat vettiger dus misschien ligt het daar aan :P En ik moet m wel gelijk goed verdelen want als ik even wacht dan verdeeld het niet meer zo makkelijk :'D

Oke volgensmij probeerd het lot me te vertellen dat ik even geen makeup meer mag kopen.. :') wilde Mac lippotlood in brick bestellen : uitverkocht. Toen dacht ik nou dan wil ik Russian Red.. niet te vinden bij de douglas. WHYYY