Alle Donoren bij elkaar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 19:51

Volgens mij ben je oud en wijs genoeg om dat zelf te kunnen beslissen.

Heb me gewoon aangemeld en het tussen neus en lippen door eens genoemd. Maar ze wisten hier al wel dat ik alles doneer wat er te doneren valt, dus zo'n verrassing was het niet.

Banjer schreef:
Nog een aanvullende vraag he... stel dat ik de beste match ben en 5 dagen medicijnen moet slikken... zijn er nog bijwerkingen van die medicijnen?

Volgens de site van Matchis kun je er griepverschijnselen van krijgen. Maar goed, daar krijg je dan ook gewoon een vergoeding voor, dus je kunt je voor je werk gewoon ziek melden.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 20:01

oh griepverschijnselen is een schijntje bij wat de echt zieke mensen moeten doorstaan :)

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 20:17

Ik had ook even een snel vraagje, mag je geven als je ongesteld bent? Ik zou eigenlijk volgende week gaan, maar ik stop een week eerder met de pil dus moet dan morgen gaan.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 20:21

Daarom. En ik wil heus geloven dat je niet huppelend het ziekenhuis weer uit loopt na het doneren, maar zover ik weet wordt je er niet echt ziek van :n

Kunt gewoon doneren als je ongesteld bent. Je hebt kans dat je geweigerd wordt door een te laag HB.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:37

Hé heeft dat met elkaar te maken? Vorige keer ben ik geweigerd omdat ik een te laag Hb had en ik was toen toevallig ook ongesteld. Keer daarvoor was mijn Hb 8,9. Zit daar een link?

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:39

Ben net uit mn werk maar even geweest, maar ze hebben me aardig te pakken gehad.. De naald zat eerst niet goed en het bloed liep in het begin voor geen meter. Voel de arm nu ook wel aardig, dus volgende keer toch rechts maar eens proberen. Was in 11 minuten klaar.

Hb was bij mij nu 8.3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:51

Ik doneerde vaak bij menstruatie en HB bleef in de 9 hangen :j

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:01

vriendin van mij werd tijdens en de week na haar mensturatie vaak geweigerd wegens te laag ijzer en/of Hb gehalte... Is denk ik wel persoonsgebonden gezien niet iedereen evenveel bloed verliest.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 16:15

Dat kan ook nog mijn probleem zijn idd! Nu je het zegt heb ik dat bij beide keren gehad!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 19:00

Ik heb vandaag het pakketje van Matchis ontvangen met de post, waarmee ik bloed moet laten prikken en dan mn bloed opsturen... :) Ik had ook bloed kunnen laten afnemen in Leiden, maar dat is bijna 3 uur en een kwartier met de trein.. voor de donatie heb ik dat natuurlijk wel over (de afname is in Leiden (LUMC) of Nijmegen (Radboud)), maar voor "simpel" bloedprikken is dat net wat te ver... Gelukkig kan ik ook bij mijn eigen HA (of in dit geval Certe, die bij ons in het dorp prikt) laten prikken en mag ik het opsturen :)

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 19:56

Wat spannend dat je misschien stamcellen mag gaan doneren! Echt super tof. Zelf mag ik Tot januari niet geven ivm endoscopie. ..

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:14

Eerst nog afwachten of ik de beste match ben he :P

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 11:46

Ik ben sinds mijn 18e orgaandonor en ze mogen alles hebben van me. Ik heb er toch niks meer aan :o

Bovendien ben ik sinds twee jaar bloeddonor. Ik heb een bloedhekel aan naalden. (oeh woordgrapje)

Maar om een stukje over mijn angst heen te komen ben ik gaan doneren want omdat ik een bange poeperd ben zou ik een ander niet kunnen helpen. Bloed doneren nu stuk of 5/6 keer geweest. De eerste keren ben ik er best 'ziek' van geworden. Ik moest echt een kwartier blijven liggen voordat ik weer overeind kon komen. De laatste keer ging het super! Nergens last van gehad.

Het enige nadeel is dat ze het steeds lastiger maken om te doneren vind ik. Voorheen kreeg ik een uitnodiging dan ik binnen twee weken moest komen. Kon overdag of avond. Nu krijg ik een uitnodiging dat ik bepaalde datum bepaalde tijd moet (door de weeks overdag). Ja sorry hoor, maar dan kan ik bijna nooit. Om die reden heb ik enkele beurten overgeslagen.

Ze zouden er eigenlijk een nieuw systeem voor moeten bedenken. In deze tijd kan je tegenwoordig je eigen afspraken online inplannen. Regel dan dat men via brief een herinnering krijgen dat ze zich weer mogen inplannen. Zo weet je exact wie wanneer komt en geef je mensen nog de eigen keuze.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 15:27

Ik wil me hier ook melden :D
Heb me net aangemeld via Matchis als stamceldonor :) zal even het topic verder doorlezen naar ervaringen!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 21:19

Goed bezig Dreamy :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 12:04

spannend Banjer!

@ Hanneke: bij ons is het zo dat je online je afspraak kan maken bij het donorcentrum van jou keuze. gezien je moet inloggen wordt ook gechecked of je dan werkelijk mag geven of nog te vroeg ben.
Ik vind dit veel makkelijker, want de vaste dagen bij mij in het dorp komen slecht uit en zijn maar 4x/jaar.

Nu eerst maar eens van die verkoudheden afgeraken zodat ik terug kan gaan doneren.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:52

Ik ben vandaag weer geweest.
Had 11 uur gebeld of er plek was en kon gelijk terecht :D
Nummer 15 is geslaagd

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:48

Ik baal als een stekker ik mag alweer niet ik heb me in juni aangemeld en ben nog niet geweest eerst vnwege wondjes door mijn kitten en nu iedere keer weer door antibiotica dit is al de zoveelste keer dit jaar baal zo bah kan nu pas volgend jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:25

Ik kon de vorige keer njet ivm vakantie.
Denk dat ik binnenkort wel weer een oproep krijg maar word geopereerd dus dan mag ik ook een tijd niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:10

Spannend banjer, heb je al nieuws ondertussen?

Ik heb dinsdag weer bloed gedoneerd, alles weer prima. Dit was de tweede bloeddonatie, in tussentijd plasma gedoneerd maar daar bleken mijn aders niet zo geschikt voor. Na heel veel weken ook een mail van matchis dat ik als donor ben geregistreerd.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:21

Ik hoop dat hier nog mensen actief zijn! :)

Ik heb mij uiteindelijk toch aangemeld als Stamceldonor! :o

Ik hoop eigenlijk dat er iemand is die mij er iets meer over kan vertellen. Lang getwijfeld of ik mij wel zou aanmelden omdat ik ontzettend panisch ben voor naalden. :') Simpel bloedprikken kan ik al helemaal over de rode gaan..

Nu zag ik dat ze het ook uit beenmerg halen(ik dacht altijd dat dit enige optie was, voor ik mij er in verdiept heb).

Zijn er mensen die daadwerkelijk opgeroepen zijn om te doneren?

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 12:46

Wel actief er in nog maar wil mij ook nog steeds daar voor aanmelden :)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:49

Banjer hier in het topic is toen opgeroepen als stamceldonor. Maar ik heb geen idee hoe dat afgelopen is.

Ik ben laatst weer opgeroepen om bloed te geven, maar dat kwam die dag echt niet uit omdat ze bij ons alleen op maandag er staan.. Heb me afgemeld tot april. Daarna kan ik dat wat beter in plannen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 13:15

ik krijge wekelijks mails met de vraag om plasma te komen geven omdat de vraag gestegen is. Maar ik geraak maar niet van mijn verkoudheden/sinusitissen/bronchitissen af. Zo frustrerend...

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 14:11

Ik krijg eind deze maand weer een oproep, zou dan weer goedgekeurd kunnen worden. Maar weer hopen :)