Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:13

Er is een programma in Nederland waar je op een wachtlijst kunt voor eicel donatie. Als je man bereidt is om zaad af te staan wordt je een stuk hoger op de lijst geplaatst. Ik weet even niet meer hoe het heet maar ik kan wel even voor je zoeken als je datt wilt? Zo kun je dus "ruilen" hoe raar dat ook klinkt..

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:18

Ik ben ook erg verdrietig :(

Mijn zusje wil eventueel ook eicellen afstaan.
Maar hoor graag ook jou tip.
Mijn zusje wil zelf ook nog kids.
En is net gestopt met de pil. Dus zij kan natuurlijk ook zo zwanger raken.

Mijn andere zusje is nu zwanger.
31 augustus pas weer afspraak ja ik ben ongeduldig :+
Dan neem ik mijn moeder ook mee voor aanvullende informatie.
En dan maakt hij het dossier compleet en stuurt hij naar het amc.
En dan daar een afspraak maken.
In al die tijd kan dus van alles gebeuren.
Mijn zusje is nu 30 jaar dus snap ook dat ze niet op al die afspraken enz gaat wachten. Als ik natuurlijk ook echt in aamerking kom.
Weet niet of daar ook weer eisen voor zijn.
Ik ga vanavond even google ook voor het forum.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:43

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:33

Jemig wat vervelend zeg dat je gewoon helemaal geen bloeding hebt gehad. Hebben ze wel een echo gemaakt?
Je zal ook eens kunnen kijken op de site van nijgeertgen.nl dit is een privékliniek die je vast kan helpen in het beantwoorden van je vragen.

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:42

Ik heb 2 bloed onderzoeken gehad voor de kuur.
De herhaal waarde was slecht zei hij en 2x een inwendige echo.
Voor de hormonen kuur en erna (gisteren)
Waren geen eicellen te zien.
Hij hoopte ook dat er nog wat rek in zat maar helaas.
Hij noemde wel getallen maar niet onthouden en die zeggen mij ook niks.

Iedereen bedankt voor de steun en het meedenken :j :o <3

Ik weet ook niet of er bv ziekenhuizen zijn (kwam familie mee) die beter bekend staan met bv eicel donatie dan een ander? Als ik daarvoor natuurlijk nog wel in aanmerking kan komen.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 12:05

LadyFee, heftig allemaal. Ik hoop dat er toch nog een mogelijkheid is voor je :(:)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:50

Mag ik me hier ook melden?

Mijn man ik zijn sinds maart 2014 'bezig' en helaas vooralsnog zonder succes.
Van de week heb ik dan eindelijk de
moed verzameld om naar de huisarts te gaan die gelukkig gelijk doorpakt. Van de week al bloed geprikt en 4-9 mag ik voor een echo.

Ik las hier al een aantal heftige verhalen en wil degenen op wie van toepassing is toch even sterkte wensen. :(:)

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 06:49

Goed dat je naar de dokter gegaan bent. Waar is je bloed op getest als ik vragen mag?
Hoop dat jullie snel meer duidelijkheid hebben.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 09:05

Ehm moet heel eerlijk zeggen dat ik dat zo niet meer uit mijn hoofd weet. Maar als het goed is krijg ik vandaag of maandag de uitslagen binnen dus dan zal ik ze hier eens posten.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:39

Chlamydia en, als ze het goed hebben getimed, progestoron. Maar je hebt ook goede kans dat ze niet zo goed meedenken en dat je apart terug moet komen daarvoor (moet na de eisprong). Het zou ook nuttig zijn als ze zouden testen op B12, amh en schildklier, maar dat doen ze ook niet zomaar vanzelf.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 15:23

B12 hebben ze sowieso gedaan want daar ging ik eigenlijk voor :P de rest heeft ze gewoon gelijk meegenomen.

Verder cholesterol, FSH, LH, oestrogeen, prolactine, schildklier en foliumzuur.

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 16:11

Zijn jullie ook lid van Freya?

Vanmiddag lekker vrij en dacht ga nu alles eens bekijken.
Of zitten jullie op het openbare forum?

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 16:17

Ik zit niet op een forum.

Net weer ongesteld geweest, op naar de volgende ronde :)

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 16:26

Ik ook niet. Heb me ooit aangemeld op zwangerschapspagina (geloof ik) maar op de een of andere manier werkt dat niet zo voor mij. Hier aan het wachten op menstruatie. We hebben vorige week maandag te horen gekregen dat IUI toch nog kansrijk kan zijn voor ons. Mijn bloeduitslagen waren keurig en ook het semen was 2x voldoende voor IUI. Toch wel meteen met behulp van hormonen om zoveel mogelijk te kunnen sturen om een zo groot mogelijke kans te hebben. Zodra mijn menstruatie start kunnen we beginnen. Maar het zou ook maar zo kunnen dat we deze maand nog over slaan want ik stap donderdagochtend voor weekje vakantie in het vliegtuig. Je kan nou eenmaal niet alles sturen en een weekje weg is ook wel errrug lekker!

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 16:48

Super goed nieuws Lennox!!! Ik duim voor je dat het gaat lukken! En idd, een weekje weg is juist heel goed voor de broodnodige ontspanning!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 10:31

Om even een lang verhaal kort te maken.

Ik ben nu al een aantal jaar bezig met zwanger worden en loop ook al een aantal jaar in het ziekenhuis. Zat eerst in het Flevo maar ben vrij snel naar het Umc gegaan.

Ik heb clomid geslikt wat niks deed
Daarna heb ik een jaar pauze gehouden moest van de dokter om te zien of dat zou werken, ook niet.
Toen gingen we over naar hogere dosering clomid dat werkte ook niet
Nog een keer hogere dosering, maar daar werd ik heeeel ziek van dus na 2 maanden gestopt.
Toen weer een pauze van 3 maanden.
Na een gesprek wat nu hebben we een hsg gehad, dat is met contrast vloeistof om te zien of er iets verstopt oid zat. Ook niet het geval.
Daarna heb ik hormonen geprikt, ook geen effect.
Toen hebben we 3 keer iui gehad met hormoon prikken, 2 keer geïnsemineerd en 1 keer waren er 5 eitjes, 2 van 18 de rest 11. Afgebroken.
Toen weer 2 maanden pauze en een nieuw gesprek bij de gyno.
Nu gaan we een kijkoperatie doen, om te zien of er iets van buiten niet goed is.
Als dat prima is gaan we nog 4 keer iui doen en zo niet meteen door naar ivf.

Nu is de vraag iemand die misschien ervaring heeft met een kijkoperatie met baarmoeder etc ? Ben nog nooit onder narcose geweest en ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar ervaringen van andere.
En wie misschien in hetzelfde schuitje zit als mij.

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:14

SternPhoto geen ervaring mee.
In ieder geval heel veel sterkte.
Hoop dat je snel duidelijkheid hebt zodat jullie meer weten.

Lennox hele fijjne vakantie!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:17

Stern welkom. Ook ik kan je niet helpen hiermee. Hopelijk geeft het in ieder geval wel meer duidelijkheid.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:45

SternPhoto schreef:
Om even een lang verhaal kort te maken.

Ik ben nu al een aantal jaar bezig met zwanger worden en loop ook al een aantal jaar in het ziekenhuis. Zat eerst in het Flevo maar ben vrij snel naar het Umc gegaan.

Ik heb clomid geslikt wat niks deed
Daarna heb ik een jaar pauze gehouden moest van de dokter om te zien of dat zou werken, ook niet.
Toen gingen we over naar hogere dosering clomid dat werkte ook niet
Nog een keer hogere dosering, maar daar werd ik heeeel ziek van dus na 2 maanden gestopt.
Toen weer een pauze van 3 maanden.
Na een gesprek wat nu hebben we een hsg gehad, dat is met contrast vloeistof om te zien of er iets verstopt oid zat. Ook niet het geval.
Daarna heb ik hormonen geprikt, ook geen effect.
Toen hebben we 3 keer iui gehad met hormoon prikken, 2 keer geïnsemineerd en 1 keer waren er 5 eitjes, 2 van 18 de rest 11. Afgebroken.
Toen weer 2 maanden pauze en een nieuw gesprek bij de gyno.
Nu gaan we een kijkoperatie doen, om te zien of er iets van buiten niet goed is.
Als dat prima is gaan we nog 4 keer iui doen en zo niet meteen door naar ivf.

Nu is de vraag iemand die misschien ervaring heeft met een kijkoperatie met baarmoeder etc ? Ben nog nooit onder narcose geweest en ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar ervaringen van andere.
En wie misschien in hetzelfde schuitje zit als mij.

Helaas ervaring -O-

Ik ben eind vorige jaar onder het mes geweest, nadat ik in september vanuit mijn (vervangend) huisarts (eindelijk) werd doorgestuurd naar de fertiliteitskliniek om achter de oorzaak van mijn pijnlijke menstruaties te komen/het uitblijven van een zwangerschap nadat ik al meerdere malen inwendig was onderzocht zonder gewenst resultaat.

Tijdens de kijkoperatie bleek ik op meerdere plekjes endometriose te hebben, welke ze direct hebben kunnen laseren. Daarnaast had ik een verkleving tussen de baarmoeder en de dikke darm.

Bijkomend voordeel was dat ze direct de testen met contract vloeistof etc. Onder narcose hebben uitgevoerd en alles grondig hebben nagekeken, omdat te achter te komen waar de pijn vandaan kwam.

Het was mijn eerste narcose, maar op het gevoel van gebroken schouders na ( door het gas) heb ik nergens last van gehad. Na een week ben ik dan ook weer aan het werk gegaan.

De (kijk)operatie heeft voor mij een zeer gunstig effect gehad: ik ben inmiddels 21 weken in verwachting van ons 1e kindje.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:57

Oke Thx voor de ervaring !
Ja ze spuiten idd heel wat gas in je.
Ij ben heel benieuwd wat er uit komt best wel spannend eigenlijk

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:31

Ik vond het ook heel spannend, was bang voor alle K..... varianten of het bericht dat een zwangerschap er nooit in zou zitten.

Ondanks de angst wel heel blij dat ze iets hebben gevonden, wat de veroorzaker van zowel de pijn als het uitblijven van de zwangerschap kon veroorzaken.

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:45

Stern : ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik wens je wel veel sterkte en succes !

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:15

Vandaag heeft mijn zusje bekend gemaakt voor iedereen dat ze een kindje verwachten.
Dan zie je op fb de foto's van de echo pff vind het erg moeilijk.
Ik ben verdrietig ben op mijn werk maar kan wel janken.

Nu het van mij wat meer bekend wordt kwam een nicht met het bericht dat zij ook onregelmatig menstueerde en een jaar clomid heeft geslikt toen ze 32 was.
Bij haar (ze gaat nu al richting de 50 jaar) hebben ze toen niet getest op de overgang.
zou ik dat nog kunnen slikken?
Of als je waardens al hoog zijn voor de overgang heb je gewoon pech?
Vanmiddag heb ik mijn eind gesprek in het streek ziekenhuis, ik zie er tegen op.
Bang dat ik daar in janken uitbarst. Ik ben echt een huilebalk :+
Ik ga het toch nog vragen van de clomid en hopen dat de verwijzing snel krijg naar amc.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:04

Vragen, vragen, vragen. Voor hun is het misschien de "normaalste" zaak van de wereld het is jouw lichaam. Is jouw nicht hierdoor wel zwanger geraakt?
Ik zelf heb toen 1 x chlomid gebruikt en dat was het niet voor mij. Kreeg echt zo een bijwerkingen dat ik moest spuiten, maar ook daarin geld ieder lichaam is anders.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 17:41

@ladyfee, ik snap dat het heel erg moeilijk is positief te blijven als je het gevoel hebt dat je situatie min of meer weinig perspectief biedt. Wellicht beurt het verhaal van mijn nichtje je een beetje op.

Enkele jaren geleden is zij met 40+ weken bevallen van een 'overleden' kindje. Dit is tot dusver een erg traumatische ervaring geweest en heeft veel impact gehad. Na 2 jaar wilde ze het toch graag nog een keer proberen, maar een zwangerschap bleef uit. Na onderzoeken bleek dat ze geen eitjes meer produceerde en daarmee in de overgang bleek. Behoorlijk teleurgesteld zijn ook zij verder gaan kijken naar eiceldonatie.

Naar wat zei mij vertelde, als ik het goed onthouden heb, zijn hormoonstimulerende middelen niet zinvol zijn als je überhaupt geen eitjes produceert. Clomid zorgt er voor dat de eitjes die je nog wel hebt gestimuleerd worden en met 'meer' groter worden, maar dat was bij haar door gebrek aan eitjes niet mogelijk.

Toch bleek zij 2 jaar geleden ineens tegen alle verwachtingen in op eigen kracht zwanger te zijn geraakt doordat ze klaarblijkelijk sporadisch nog wel eicellen produceerde. Ze was 37 toen ze beviel.

Kortom, geef de moed niet zomaar op.