[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 20:01

Dankje voor advies! Snap idd dat dat voor een piercer heel anders ligt.
Daarom vroeg ik hier ook advies :D

Speelt pijngrens niet ook een rol? In hoeverre je met pijn om kunt gaan e.d? Weet het absoluut niet hoor dus ben ook blij met alle adviezen, maar wil wil septum eigenlijk zo graag.. Heb sowieso nog minstens een half jaar om erover na te denken dus dat ga ik ook zeker doen. :)

Lieffiefi

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 20:04

Tuurlijk. :j
Elk individu ervaart het anders. Niemand is hetzelfde.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 20:08

Heb dan gelukkig wel een hoge pijngrens, maar genezing e.d is idd wel iets om goed over na te denken :) Dankje!

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 20:09

Graag gedaan.
*duikt lekker op de bank met gtst*

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:50

Ik ben begonnen met twee md's en later twee tepelpiercings gezet. Toen begonnen met md's omdat ik niet gelijk tepelpiercings als eerste wou, wilde even "oefenen". Ben nog steeds blij met mijn md, maar achteraf had ik toch anders gedaan denk ik. Als je alleen doet om te oefenen is zonde als je verder piercing niet zo hoeft. Zeer doet het toch wel..

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 00:27

Heeft iemand ervaring met een tongue web? Ik vind 'm wel leuk :+

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 09:13

Maar er is toch wel degelijk verschil tussen het oude schieten en de Studex?
Het nieuwe schieten is dus de Studex. Er word niet meer geschoten,maar het sieraad word door je oor (oorlel,helix)gedrukt. Het oude schieten mag niet meer maar word helaas nog wel gedaan. En dat is dus wel gevaarlijk voor het kraakbeen.

Ook moet een shop die met de Studex door kraakbeen mag zetten een certificaat hebben van de GGD. Wat ik heb gelezen en gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 10:05

Ik baal, mijn oor doet zeer -O- Ik heb nu een paar weekjes mijn helix erin, paar uur na het piercen voelde ik er niks meer van, en de rest van de tijd ook niet meer, tot gister avond. Mijn oor is rood, en het voelt net alsof hij net gezet is. Echt vervelend, want ik heb hem gewoon altijd netjes schoon en droog gehouden -O-
Afbeelding
Zo rood is ie dus
En ter vergelijking, dit is mijn andere niet rode oor ...
Afbeelding
En de achterkant, ook behoorlijk rood, maar ik zie er niks geks aan, geen bultje of iets, terwijl ik aan de achterkant voelt alsof hij heel erg steekt ofzo
Afbeelding

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 10:27

Linda, hij lijkt iets te strak te zitten vanaf de foto's te zien. Ik zou zo snel mogelijk een langer staafje erin laten zetten.
Ja,.dit kan ook na weken nog gebeuren.

Als er nog oude schietapparaten gebruikt worden en je weet waar kan hier melding van gemaakt worden bij de ggd.

Tongweb is een leuke piercing :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 11:17

Ik moet even kijken naar welke shop ik dan kan, aangezien ik deze heb gezet in Utrecht. Wij gaan zo iets ophalen in Amersfoort, zou ik daar ook langs een shop kunnen gaan om te vragen of hun hem verwisselen?

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 11:21

Vragen kan altijd. Al heb je kans dat je rond de 12,50 moet aftikken. Dit omdat je het staafje dan koopt..
Maar het is even klote en niet anders. Vraag in ieder geval of ze er een blik op kunnen werpen, want zo op de foto is voor mij ook anders dan in het echt maar hij oogt te kort. En dat doet gewoon zeer en irriteerd flink.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 11:27

Vumana89 schreef:
Vragen kan altijd. Al heb je kans dat je rond de 12,50 moet aftikken. Dit omdat je het staafje dan koopt..
Maar het is even klote en niet anders. Vraag in ieder geval of ze er een blik op kunnen werpen, want zo op de foto is voor mij ook anders dan in het echt maar hij oogt te kort. En dat doet gewoon zeer en irriteerd flink.

Inderdaad, want als hij te kort is moet ik er ook niet te lang mee rond lopen. Ik heb dan liever dat er even iemand naar kijkt, voor de zekerheid. Ik moet in Hooglanderveen in Amersfoort iets ophalen, weet iemand of daar een goede piercingshop in de buurt is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 11:48

Hm, net een piercingshop gebeld, maar die neemt helaas niet op. Straks nog maar een keer proberen dan. Ben overigens wel bang dat het behoorlijk zeer gaat doen, als er een langer staafje in moet, dat gepriegel aan een vers wondje :=

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 11:56

Mwah. Fijn is anders...

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:33

Pfoe dat had ik ook met mn tragus, deed zeerder dan het zetten :))
Ter bemoediging: daarna was het wel meteen echt weer helemaal beter en is hij netjes genezen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 12:01

Nou, gister is het m dus niet geworden. De piercingshop die ik belde nam telkens niet op en reageerde ook niet op de mail, en een andere piercingshop was niet bereikbaar i.v.m. Koningsdag ;( Vandaag, kan ik nergens heen, dus dat wordt wachten tot morgen. Net nog even een piercingshop in de buurt gemaild of ik morgen z.s.m. kan langskomen, want ik wordt er gek van, ik denk hoe langer ik wacht hoe erger het wordt. Nu dus even doorbijten en paracetamol slikken, en dan hoop ik dat ik morgen eindelijk verlost wordt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 12:06

Het is toch in meerdere plaatsen koopzondag? Kan je niet eens kijken of er in de buurt iets zit waar je een langer staafje kan halen, of een ringetje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 12:07

joyce2 schreef:
Het is toch in meerdere plaatsen koopzondag? Kan je niet eens kijken of er in de buurt iets zit waar je een langer staafje kan halen, of een ringetje?

Ik heb zelf wel een ringetje die wat langer is, maar ik durf er zelf geen nieuwe in te zetten, laat het liever door een piercer doen aangezien ik zelf nog nooit een piercing heb gewisseld.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 12:22

Bij een helix die klem gezeten heeft is dit af raden. Het zelf doen.
Waarschijnlijk word de naald ontleed en de canule op het huidige sieraad geplaats en word er gewisseld met het doortrekken.
Een oor vliest snel, hierdoor kan het verwijderen van sieraad 1 al problemen geven.

Vrijdag nog een frenum gehad. Die was genezen maar wegens een operatie moest alles verwisseld worden voor plastic.
Ik draai me om, sieraad wegleggen. Pak de volgende en wilde hem erin doen. Gevliest. Resultaat; frenum einde verhaal.
Na de operatie krijgt de beste man hem gratis. Maar zelfs met stretcher, eerste sieraad, glijmiddel etc... Nee. Het lukte niet.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 12:26

Pijnlijk voor die man...

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 13:23

Ja. Het is niet fijn als er met een botte stretcher geduwd, gedraait etc word.
Maar het is een vriend van de shop, dus gelukkig kon hij erom lachen. Twee piercers die zweten om die piercing terug te plaatsen.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 13:41

Mijn vriend heeft ook die piercing. Die was er de eerste keer uit gegroeit. 2e keer werd die gwn gratis weer gezet alleen iets dieper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:36

Super fijn dit, morgen kan ik dus niet i.v.m. vervoer |( Nu gaan we waarschijnlijk dinsdag ochtend, dus morgen nog maar even aan de paracetamol en veel koelen, daarna hopelijk 'verlost' !

Edit: weet iemand of het beter is om hem te laten vervangen door een langere labret of een ringetje? Aangezien er een grotere piercing in moet en ik redelijk lang haar heb, ben ik bang dat mijn haar er achter gaat hangen, is die kans het groots bij een labret of een ringetje? En maakt het nog uit kwa genezing?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 21:38

Iemand hier ervaring met een litteken bultje bij een piercing? Dit heb ik bij mijn navelpiercing en ik vind het behoorlijk lelijk :Y)
Hij is verder genezen en doet geen pijn. Kan hem er zonder problemen uithalen en indoen.

Als alleen al de kleur van de bult verandert kan worden dmv aanstippen met iets ofzo zou dat al helpen!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:21

Dag mensen, ik heb een probleem met mijn double tragus die ik nu sinds september heb. Heb er nooit echt last van gehad buiten wat komende en gaand wild vlees, maar toen ik vandaag opstond deed het echt pijn, ik denk dat ik er verkeerd op geslapen heb. Vanochtend heb ik 'm dan maar met zoutwater gespoeld, zag er alleen een beetje rood uit, maar voor de rest best oké.
Maar later op de dag begon m'n piercing plots echt te kloppen, en toen ik in de spiegel keek zat ik dat het bolletje van het bovenste staafje echt in mijn tragus gedrukt zat. Langs de binnenkant van mijn oor dan maar terug naar buiten proberen te drukken, en toen kwam er plots geel/witachtig etter uit! Ook rond mijn piercings ziet alles heel rood!
Is dit een ontsteking? Wat moet ik hiermee doen?