Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wipsie

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:44

Ik heb ook een beetje moeten aanpassen...Had al shred gedaan en was bijna klaar met ripped, maar toen ging het niet meer met mn heup... Heb volledige prothese, en sinds eind februari weet ik dat de kom aan het loskomen is.... Operatie zit er dus ook aan te komen, maar zou ze graag nog wat uitstellen....
Ben dus na 4 dagen week 4 van ripped gestopt, 3 dagen pauze genomen, en gisteren terug begonnen met shred.
Je kan idd zelf goed de oefeningen aanpassen, of uitkiezen dewelke voor jou het beste doenbaar zijn...
De Cardio Kickbox is idd zonder gewichten en onder planks, mss een goede optie om die dan effe bij te doen...

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:55

Wat zijn jullie allemaal goed bezig!

Kan me voorstellen dat het met een heupprothese wel aanpassen is Wipsie.

Hier net dag 24 van de shred gedaan, laatste week is ingegaan :D

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:59

Zo, ik was begonnen aan 30days, helaas door omstandigheden niet kunnen afmaken. Vandaag weer begonnen :D Hoop dat alle omstandigheden rustig blijven, wil het nu graag wel afmaken :D

Was wel weer even pittig moet ik bekennen haha :') Hoop dat 't gauw beter wordt.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:40

Bhriseis schreef:
LisErm: Pfff kan me voorstellen dat je er tegen op ziet... en precies, het is voor een goed doel! Misschien weet Raponsje nog wat extra tips voor jou uit haar mouw te schudden? Sterkte :(:)

Ja is lastig inzien omdat ik nu zonder al te veel pijn eigenlijk heel actief bezig ben,
maar deze operatie(tripleosteomie) is de enige mogelijkheid om te rekken zodat ik niet nu al een nieuwe heup nodig heb.
Dus ik moet er maar gewoon voor gaan :)
Ik ga nu van heel actief naar minimaal 6 weken helemaal niks en daarna
een half jaar niet kan sporten. Vrees dat dat niet goed is voor de lijn en ben al een beetje
aan het puzzelen hoe ik dat ga doen met kcal zodat ik niet ga aankomen.
Maar dat is allemaal bijzaak natuurlijk, de operatie goed doorkomen moet nu even prioriteit 1 zijn.
Maar stiekem maak ik me net zo druk om dikker worden/spieren verliezen :')

Oe wipsie vervelend -O- , snap dat je nog even wilt rekken!
Goed dat je toch jezelf eraan aanpast en gewoon door probeert te sporten :)

Wipsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:59

Een nieuwe heup is eigenlijk niet zo erg hoor...
Ik was 4 weken na de operatie terug aan het rijden...
Het enige probleem bij mij is dat de chirurg niet genoeg 'cement' gebruikte om de kom te bevestigen... De meeste mensen met een nieuwe heup zijn dan ook 65+ en doen niet elke dag 25 stallen en rijden geen 5 paarden...en zware dingen dragen.. enz...
Daardoor is dus nu die kom losgekomen...
Ik probeer wat voorzichtig te zijn, en het nog wat uit te stellen tot sept, dan heb ik wat meer tijd...
Maar moet zeggen dat ik normaal met shred en ripped geen last had, alleen in de laatste 1-2 weken van ripped moet je verschillende oefeningen op 1 been doen...Dus ben ik gewoon terug met shred level 1 begonnen...
En ik weet goed wat je bedoelt hoor met 'aankomen' na een operatie... Na mn eerste operatie (eerst hebben ze de heup nog proberen aan elkaar te zetten met schroeven) kwam iedereen met lekkers op bezoek, en mn moeder maakte altijd vanalles lekkers, en ik lag toen zo'n 3 maand op de bank....
Dan gaat t natuurlijk wel heel snel!!!

Veel succes in elk geval en hopelijk een heel spoedig herstel!!!

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:13

Wipsie schreef:
Een nieuwe heup is eigenlijk niet zo erg hoor...
Ik was 4 weken na de operatie terug aan het rijden...
Het enige probleem bij mij is dat de chirurg niet genoeg 'cement' gebruikte om de kom te bevestigen... De meeste mensen met een nieuwe heup zijn dan ook 65+ en doen niet elke dag 25 stallen en rijden geen 5 paarden...en zware dingen dragen.. enz...
Daardoor is dus nu die kom losgekomen...
Ik probeer wat voorzichtig te zijn, en het nog wat uit te stellen tot sept, dan heb ik wat meer tijd...
Maar moet zeggen dat ik normaal met shred en ripped geen last had, alleen in de laatste 1-2 weken van ripped moet je verschillende oefeningen op 1 been doen...Dus ben ik gewoon terug met shred level 1 begonnen...
En ik weet goed wat je bedoelt hoor met 'aankomen' na een operatie... Na mn eerste operatie (eerst hebben ze de heup nog proberen aan elkaar te zetten met schroeven) kwam iedereen met lekkers op bezoek, en mn moeder maakte altijd vanalles lekkers, en ik lag toen zo'n 3 maand op de bank....
Dan gaat t natuurlijk wel heel snel!!!

Veel succes in elk geval en hopelijk een heel spoedig herstel!!!

Nee qua herstel volgens de artsen is het zelfs vaak beter,
maar omdat ik pas 18 ben nog geen optie dus vandaar :)
In de toekomst moet ik sowieso nog een nieuwe heup (of heupen).

Klinkt pijnlijk dat loskomen, maar wel fijn om te horen dat je nog zoveel
doet ondanks je heupproblemen. Hopelijk kan ik ook weer lekker
paardrijden en sporten na de operatie :)

Voorzichtig zijn is inderdaad wel slim, oefeningen op 1 been zijn toch een behoorlijke
belasting voor je heup. Bij mij maakt het voor de operatie niks meer uit want
volgens de arts kan ik het toch niet meer kapot maken :P
Maar als je wilt uitstellen is dat dus geen optie, en straks na mijn operatie
ga ik ook een stuk rustiger doen.

Ja dat tikt aan ja, maar ik zorg er gewoon voor dat al het lekkers meteen
door mijn ouders meegenomen wordt haha.

Dankjewel! Hopelijk kun jij je operatie nog even uitstellen!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 15:25

Ik heb weer even een dip :( Ik weet niet precies of het komt omdat ik tijdelijk ben gestopt met het actieve sporten, of omdat ik gewoon een paar drukke dagen achter de rug heb, maar ik ben constant zo moe. En heb echt geen puf om nog een workout of iets te gaan doen, of om uberhaupt wat te doen. Enige waar ik aan kan denken is terug mijn bed in :( Ik wilde vanavond weer eens naar karate gaan, hoop dat ik mezelf er nog toe kan zetten.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:28

Even jezelf een schop onder je kont geven Ukkie.. soms krijg je er juist energie van!
Als het dan echt niet gaat kun je altijd stoppen en heb je het iig geprobeerd

Watermelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:31

Ukkiee schreef:
Ik heb weer even een dip :( Ik weet niet precies of het komt omdat ik tijdelijk ben gestopt met het actieve sporten, of omdat ik gewoon een paar drukke dagen achter de rug heb, maar ik ben constant zo moe. En heb echt geen puf om nog een workout of iets te gaan doen, of om uberhaupt wat te doen. Enige waar ik aan kan denken is terug mijn bed in :( Ik wilde vanavond weer eens naar karate gaan, hoop dat ik mezelf er nog toe kan zetten.

Als je echt geen fut hebt zou ik jezelf niet dwingen..een keer overslaan is geen ramp.
Als je vandaag karate doet heb je toch beweging gehad. :)
Wacht gewoon af tot vanavond, misschien valt het wel mee!

cruesli schreef:
Hier net dag 24 van de shred gedaan, laatste week is ingegaan :D

Super! Ik ben nu op de helft!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:35

@Lis: Er moeten vast lotgenootjes zijn, die na een heel actieve periode plots maanden niet konden sporten... misschien hebben zij tips voor je?

@ Ukkiee: hoe is je eetpatroon? Misschien krijg je enkele belangrijke vitamines niet voldoende binnen?
Van wat jij beschrijft heb ik zo'n vier maanden last gehad; ik stond op en na een uur of drie wilde ik al weer mijn bed in. Het is pas weggegaan door goed en gezond te eten en te blijven sporten. Het hoeft niet hetzelfde te zijn natuurlijk, maar ik merk dat ik van bepaalde voedingssoorten zoals brood weer ontzettend moe word.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 15:46

Bhriseis schreef:
@ Ukkiee: hoe is je eetpatroon? Misschien krijg je enkele belangrijke vitamines niet voldoende binnen?
Van wat jij beschrijft heb ik zo'n vier maanden last gehad; ik stond op en na een uur of drie wilde ik al weer mijn bed in. Het is pas weggegaan door goed en gezond te eten en te blijven sporten. Het hoeft niet hetzelfde te zijn natuurlijk, maar ik merk dat ik van bepaalde voedingssoorten zoals brood weer ontzettend moe word.

Eetpatroon is wel goed, probeer me goed te houden aan ontbijt - fruit - lunch - fruit - diner en let op het aantal kcal. Als ik me voel zoals nu neem ik eigenlijk altijd vitamines in dus daar kan het ook niet aan liggen. Eigenlijk mag ik geen 'drukke' dagen hebben (i.v.m. persoonlijke omstandigheden, PB mag altijd, maar geen zin om het open op Bokt te zetten), en donderdag t/m zondag gewoon echt vier drukke dagen achter elkaar gehad. Dus dat kan het ook zijn. Voelde me zaterdag eigenlijk al moe, toch gaan werken en zondag wedstrijd gehad dus dat is ook heel spannend en stressvol allemaal. Dus dat kan het ook gewoon zijn. En ondertussen baal ik er dan van dat ik al de rest van de week eigenlijk niet echt meer heb gesport, dus het voelt alsof ik mezelf verwaarloos, maar ik let nog wel op mijn eten dus dat is wel weer positief. En gisteren de halve middag op de Wii gespeeld, hoelahoepen, steps, tennis, enz. dus ook niet helemaal stil gezeten. Ik moet gewoon even dat positieve lichtje in mezelf vinden, want dat is nu eventjes zoek.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:14

Pfff best lastig... En als je dan niet kan sporten door die omstandigheden, voel je je natuurlijk mentaal minder 'happy' zeg maar, en dat heeft dan ook een fysieke weerslag. :(:)

Wees niet zo streng voor jezelf, als jij door omstandigheden geen 'drukke' dagen mag hebben, is het echt niet gek dat je de kracht niet vindt om te sporten. Focus je op het feit dat je echt je best doet om zo lief mogelijk voor jezelf te zijn (bijvoorbeeld door gezond te eten en toch te sporten wanneer de omstandigheden het toelaten). It's all about the effort ;)

En wat dat positieve innerlijke licht betreft: misschien helpt het wel een lijstje te maken, met alle positieve veranderingen die je hebt doorgevoerd en dat ergens op te hangen, zodat je jezelf er altijd aan herinnert?

Mocht je het ooit allemaal eens van je af willen schrijven, staat mijn PB box altijd open, dat spreekt voor zich :(:)

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 16:51

Dank je :) Krijg echt tranen in mijn ogen van je berichtje. Gewoon omdat het allemaal precies waar is.

Dat 'lijstje' is inderdaad een goed idee, dat deed ik eigenlijk alleen in mijn hele slechte periode. Sowieso komt er eentje voor altijd op mijn lijf, om me eraan te herinneren dat het nu (al) zoveel beter gaat. Het helpt ook dat ik nog steeds graag in de spiegel kijk en bewonder hoeveel ik in korte tijd heb bereikt. Maar die stomme scheenbeenspierontsteking zit me ook nog steeds in de weg. In ieder geval, ik heb nu wel genoeg motivatie gekregen om vanavond gewoon naar karate te gaan! En dan doe ik morgen avond weer lekker een NMTZ thuis :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:02

Ocharme Ukkiee :(:) Kop op meid, en precies: vanavond ga je gewoon weer knallen *\o/*

Doe maar voorzichtig met die scheenbeenspierontsteking.

Sowieso is elke dag sporten nogal...fanatiek, dus als jij dan zo goed je best doet rekening houdend met jouw persoonlijke omstandigheden, mag je echt trots zijn op jezelf! :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:18

Ukkie ook mijn pb box staat open, ik weet niet wat bij jou de rede is maar diepe dalen is voor mij heel bekend heb een hwel moeilijke tijd gehad zonder luisterend oor dus herken zeker de waarde als je wil kletsen pb gerust :)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:38

Ukkiee :(:) pb box staat ook hier gewoon voor je open mocht je er gebruik van willen maken.

nog even een vraagje voor ik begin met de eerste dag, trainen jullie met sportschoenen of op blote voeten?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:49

Ikke altijd op blote voeten, het is maar hoe je het zelf het comfortabelste vindt :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:49

Ik heb altijd schoenen aan.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:51

Ik heb hier ook gewoon blote pootjes, maar wel een lekkere vloerbedekking :)

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:52

Ik sport altijd op blote voeten, simpelweg omdat ik geen sportschoenen heb ;) :D

Maar sport wel op een dik kleed!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:53

sta nu op schoenen, even kijken hoe dit gaat haha...
ritmegevoel is nul... en mijn hond staat naar me te blaffen, fijn beestje, fijn, heel motiverend.
ik neem aan dat jullie geen live chat willen hebben met me dus ik ban mezelf maar even van bokt _O-

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:54

Volgensmij krijg je met blote voeten wel sneller blessures omdat je weinig stevigheid hebt, alhoewel het me ook wel lijkt dat je voeten er sterker van worden :o moet er hier alleen niet aan denken op de laminaatvloer en met zwakke enkelbanden :)

Net cardio 1 gedaan van bodyrevolution en daarna de beachbabe abs workout :)
Weer lekker bezig geweest dus :)

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 18:04

Bhriseis schreef:
Moonwencke: Gewoon elke dag tijd voor maken. Komaan meid, wat zijn 20 minuutjes! ~~}>
Die 27 minuutjes op een dag is het probleem niet zo zeer, maar om dat tussen de drukke werkzaamheden in te kunnen plannen, en daarnaast ook na het sporten moeten douchen (want ik zweet als een tierelier, dus ik ben toch al snel een uur per dag kwijt ;) ), maakt het allemaal even iets lastiger.

Ik heb de shred eerst altijd op blote voeten gedaan, maar doe het nu toch op schoenen. Karate gaat al op blote voeten en ik merk dat die eeltlaag nu toch wat vervelend begint te worden :P

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 18:04

@ Ukkie; wees inderdaad niet te streng voor jezelf. Het is logisch dat je even geen puf meer hebt als je drukke/stressvolle dagen hebt gehad. Even bijkomen, en er daarna weer hard tegenaan. Het komt allemaal goed! :) Je kan ook, en dit klinkt heel lame haha :'), tegen jezelf in de spiegel zeggen van: ik ben al zo goed bezig geweest, heb al fijne resultaten geboekt, en omdat ik dat zo wil houden, ga ik er straks/vanavond weer lekker tegenaan!

Hier ook op blote voeten/sokken, wel op dikke vloerbedekking :) Op laminaat of iets dergelijks zou ik zeker wel schoenen aandoen eigenlijk :=

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 18:27

* leeft nog een soort van *
was al buiten adem na de warm up _O- helaas redelijk veel niet kunnen doen dus maar blijven springen :P