Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dani schreef:Het is wellicht niet zozeer raar als ongezond en gevaarlijk. Je forceert je lichaam iets te doen wat het eigenlijk niet kan, en het flauwvallen is een duidelijke waarschuwing. Het feit dat je constant zo koud bent doet me vermoeden dat je ook (serieus) ondergewicht hebt, klopt dat?
En die controle - dat lijkt zo fijn, hè? Je voelt je sterk want jij kan eindeloos sporten, kan heel weinig eten, jij kan afvallen en dun zijn en geweldig. En al die andere mensen proppen zich vol maar jij kan het weerstaan dus jij hebt controle. Toch?
Maar ja..aan de andere kant kunnen al die mensen gewoon een bakje chipjes nemen. Kunnen ze moeiteloos sporten laten zitten als ze moe zijn of ergens pijn hebben. Raken ze totaal niet gestresst als ze uit eten moeten of afspreken met vrienden naar de kermis te gaan. Zijn ze niet constant koud, moe, en depressief, en staan ze 's ochtends op met een glimlach wetende dat het leven léuk is en dat ze gezond zijn - en niet met zorgen over of ze wel genoeg af zullen vallen die dag, wat het getal op de weegschaal zal zijn, en met hele stiekeme zorgen over of je lichaam het allemaal nog wel aankan of dat je vandaag in het ziekenhuis zult belanden.
Zeg eens eerlijk: wie heeft er nou werkelijk controle over jou? Jijzelf? Of een ziekte?
xMendy schreef:Hoi allemaal! Ben hier heel lang niet geweest. Maar ik heb vandaag m'n vierde tattoo laten zetten. Of eigenlijk m'n 3e laten bijwerkenIk ben er ontzettend blij mee.
De tekst had ik al sinds januari. Het betekent 'Je bent goed zoals je bent' voor mij een zinnetje met een heel verhaal erachter en dus erg waardevol. De vlinder is er vandaag bijgezet. In het lijfje zit het symbool verwerkt wat staat voor herstel na een eetstoornis. De vlinder zelf staat voor mezelf, dat ik na jaren struggelen eindelijk mezelf kan waarderen om hoe ik ben en als het ware 'ontpopt' ben.
https://sphotos-a-ams.xx.fbcdn.net/hpho ... 0777_n.jpg
xMendy schreef:xMendy schreef:Hoi allemaal! Ben hier heel lang niet geweest. Maar ik heb vandaag m'n vierde tattoo laten zetten. Of eigenlijk m'n 3e laten bijwerkenIk ben er ontzettend blij mee.
De tekst had ik al sinds januari. Het betekent 'Je bent goed zoals je bent' voor mij een zinnetje met een heel verhaal erachter en dus erg waardevol. De vlinder is er vandaag bijgezet. In het lijfje zit het symbool verwerkt wat staat voor herstel na een eetstoornis. De vlinder zelf staat voor mezelf, dat ik na jaren struggelen eindelijk mezelf kan waarderen om hoe ik ben en als het ware 'ontpopt' ben.
https://sphotos-a-ams.xx.fbcdn.net/hpho ... 0777_n.jpg
Dani schreef:Weten jullie misschien websites waar online hulp door niet-professionals aangeboden wordt (of fora waar dergelijke hulp op prijs wordt gesteld)? Mag specifiek voor eetstoornissen maar ook voor andere psychische problemen. Ik zou graag zoiets als vrijwillige ervaringsdeskundige doen, maar de websites die ik kan vinden doen allemaal ook telefonisch contact en dat wil ik pertinent niet. Ik ben een stuk beter in schrijven dan in spreken, zullen we maar zeggenIk heb zelf geen ervaring met dergelijke sites (nu ja, één forum maar dat bestaat inmiddels niet meer) dus weet ze ook niet goed te vinden, maar ik vind het fijn als ik mensen een beetje op weg kan helpen met mijn ervaringen.