Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:51

Ben eigenlijk een beetje mee blijven lezen maar wilde hier even op reageren, ben hier namelijk ook wel benieuwd naar!
Rebeccaa schreef:
Wat is jullie gemiddelde tempo dat jullie lopen? Ik heb nu een app die dat bijhoudt, maar ik heb geen idee wat een beetje "gemiddeld" is voor een vrouw.. op internet kom ik vooral de gemiddelde snelheid van mannen tegen, maar die lopen denk ik wel wat harder dan vrouwen, haha.

Mijn gemiddelde snelheid hikt meestal een beetje tegen 11 km/h aan, maar dit is echt afhankelijk van mijn afstand, bij meer dan 5 km zit ik meestal heel dicht op 10 km/h
Volgens mij ligt mijn tempo redelijk laag maar ik heb dus niet echt iets om het mee te vergelijken :')

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:29

VERAx schreef:
Ben eigenlijk een beetje mee blijven lezen maar wilde hier even op reageren, ben hier namelijk ook wel benieuwd naar!
Rebeccaa schreef:
Wat is jullie gemiddelde tempo dat jullie lopen? Ik heb nu een app die dat bijhoudt, maar ik heb geen idee wat een beetje "gemiddeld" is voor een vrouw.. op internet kom ik vooral de gemiddelde snelheid van mannen tegen, maar die lopen denk ik wel wat harder dan vrouwen, haha.

Mijn gemiddelde snelheid hikt meestal een beetje tegen 11 km/h aan, maar dit is echt afhankelijk van mijn afstand, bij meer dan 5 km zit ik meestal heel dicht op 10 km/h
Volgens mij ligt mijn tempo redelijk laag maar ik heb dus niet echt iets om het mee te vergelijken :')

Ik loop vééél trager :'). Mijn conditie is nog niet goed genoeg om sneller te lopen (hartslag gaat bij een hogere versnelling direct te hoog), dus eerst maar die conditie goed krijgen, dan tempo maken. Loop nu tussen de 7 en de 8 km/uur. Volgens het schema dat ik volg (asics), loop ik eiglk nog te snel :+. Volgens dat schema zou ik aan een tempo van 6,5 km/uur moeten lopen (en er staat uitdrukkelijk bij "weersta de verleiding om sneller te lopen"... ondanks het feit dat ik mezelf nu al een slak vind).

Maargoed, is denk ik ook een beetje afhankelijk van de doelen die je hebt. Wil je die 5km-wedstrijd goed lopen, of wil je (zoals ik) een halve marathon uitlopen.... manier van trainen is héél anders natuurlijk :).

Net ook weer een rondje gedaan van 7,3km, uurtje gelopen. Wederom, heerlijk gelopen. Vind het wel moeilijk om de verleiding te weerstaan van verder te lopen. Zolang ik traag genoeg (met een hartslag die voor mij vrij laag zit) loop, heb ik het gevoel te kunnen blijven lopen, en wil ZO graag eens testen of ik pakweg 10km ook zo vlot uitloop. Maar, ik wil blessures kost wat kost vermijden, dus 7km it is. Eerste keer dat 10km op het programma staat is maandag 11 maart.... nog wel eventjes dus...

Seni

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:42

Ik zal ook eens gaan bijhouden hoe ver ik loop. Morgen les 20 van Evy.
Heeft er iemand een site of tips van wedstrijden van ong. 5km? Ik loop no trager dan een slak volgens mij...
Lopen jullie met een hartslag meter? Zoja welke?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:43

Ik loop gemiddeld 10,5/10,7 km/u. Met de nieuwe schoenen die ik net heb ben ik iets sneller.
Mijn tempo is constant, bij 10 of 20 km blijft het nagenoeg gelijk.

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:56

Seni schreef:
Heeft er iemand een site of tips van wedstrijden van ong. 5km?

De Marikenloop is eind mei, 5 of 10 km :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 00:02

Ik loop met een Garmin horloge met een hartslagband.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 07:50

Ik doe ook mee aan de Marikenloop :) 26 mei, 5 km!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 09:45

Ik ben volgens mij niet snel, maar ook niet langzaam. Op een wedstrijd zit ik tegenwoordig op de 11 km/u gemiddeld op de 10 km, trainingen loop ik echt langzamer. Moet ook, anders breek je meer af dan dat je opbouwt.
In april 2012 zat ik nog op bijna 10 km/u op de 5 km van de Enschede marathon. Met andere woorden: mijn snelheid gaat nog steeds omhoog.
Ik heb gemerkt dat het per wedstrijd verschilt hoe mijn snelheid is ten opzichte van de rest (ik ben echt een middenmoter), maar in mijn trainingsgroep ben ik een van de snelste vrouwen.

Kleding heb ik trouwens van een aantal verschillende merken, maar vooral veel goedkope kleding van de Aldi, Action etc. Ook heb ik 1 zomerbroek van nike. Die zit wel iets fijner dan de anderen, maar is ook veeeeeel duurder en dat vind ik het verschil dus echt niet waard :n

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 09:57

Ik heb hele fijne loopkleding bij de Hema gekocht laatst :) Ook een aanrader!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 10:39

Voor een vrouw ben je best snel Wendy, de meesten lopen langzamer.
Dat je op wedstrijden in de middenmoot loopt vind ik niet echt een graadmeter, want daar zal je over het algemeen de wat fanatiekere lopers treffen. :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 10:42

Weet ik Karin :j en het verschilt ook nog eens per wedstrijd heb ik gemerkt. Bij echt grote evenementen zoals de Enschede marathon tref je juist weer meer onervaren lopers dan bij de wat kleinere wedstrijden. Raar maar waar.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:49

Leuke site waar heel veel wedstrijdjes op staan is http://www.runnersweb.nl
Qua kleding zweer ik bij Asics, maar dat heeft er ook mee te maken dat Bataviastad bij mij in de buurt zit met een Asics winkel. Er zit daar trouwens ook een Nike en Adidas winkel die veel sportkleding verkoopt. Zelfs bij de Primark verkopen ze sportkleding.

Oh ja qua snelheid, ik zit ergens tussen de 9 en 10 km/uur. Een gemiddelde vrouw loopt zo rond de 10 km/uur maar het is voor een beginner helemaal niet erg om langzamer te gaan.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 14:19

Nou mijn eerste les met evy zit erop :j Had me toch te warm van boven aangekleed dus daar hou ik volgende keer rekening mee :j Was wel een beetje pittig maar opzich wel goed te doen.

Qua kleding denk ik dat het vooral lekker moet zitten en dat er wel genoeg afvoer is voor je zweet. Zeker met dit weer koel je anders te snel af. En of er een logo opstaat maakt opzich niet uit, maar ik merk wel dat als je naar merk kleding kijkt dat je er wel een verschil inziet wat betreft materialen en hoe de ventilatie in elkaar zit. En dat vind ik wel de moeite waard. Maar dan nog hoeft het niet duur te zijn. Websites als avantisport.nl of plutosport.nl zijn de wat goedkopere winkels. Zalando heeft ook het nodige aan kleding en schoenen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:40

Plutosport is mijn favoriet levering is super snel en leuke prijzen. Aktiesport daarin tegen vind ik geen aanrader iig niet online heb daar 2 keer iets besteld en beide keren was er wel iets.

Ik ga morgen denk ik maar even langs runnersworld om mijn schoenen te laten controleren. Denk eind van de volgende maand maar nieuwe schoenen kopen tenminste denk dat het daar op neer komt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:41

Fijn dat je eerste les goed ging chocobroodje en met het zonnetje erbij denk ik dat het idd wel lekker is qua temp

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 14:55

Aktiesport ben ik ook echt in de winkel geweest dus niet online besteld, ik had mazzel dat er iemand stond die zelf ook hardloopt (of deed alsof iig }> ) Dus werd wel goed geholpen
Ik had helaas geen zon maar was wel droog gelukkig :j

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:30

Ik loop rond de 11/12 km per uur.
Als ik met m'n vriend loop 14 maar dan heb ik wel echt het idee dat ik heeel snel moet lopen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:32

@horse_XX: als die snelheden echt kloppen (lijkt mij namelijk nogal snel!) dan weet ik ook wel waarom het je niet lukt om de afstanden uit te breiden... je loopt te hard.

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:52

Sportkleding had ik idd ook gezien bij de primark, maar vond de pasvorm en materiaal echt 10x niks..
Plutosport is wel een goede tip, daar zag ik ook wel wat leuke dingen in de uitverkoop!

En wat lopen jullie allemaal hard zeg. ik loop nu gemiddeld tussen de 8 en 9km per uur.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:01

Hoe meten jullie je snelheid? Ik ga zo weer, zit al klaar maar nog even eten laten zakken..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 20:28

ik heb vandaag ongeveer 2,3 km in zo'n 20 minuten gedaan. Dat betekent als het goed is dat mijn snelheid gemiddeld zo'n 6,9 km per uur was. Maar heb dan ook heel rustig aan gedaan de eerste keer :+

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:12

Ik heb met endomundo op mijn telefoon gelopen en les 20 met evy. Heb 34 minuten gelopen. 3,07 km en gemiddelde snelheid was 5.28 (incl het wandelen)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:14

ik had vandaag les 9 moeten lopen maar heb verstek laten gaan :(

was met de honden wezen lopen in het bos en de weg kwijt geraakt, was pas na ruim twee uur thuis en zo moe :(
morgen maar mn rondje hardlopen doen...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:17

Ik heb een hardloophorloge Seni.

Dat is toch ook prima beweging Alja! :)

Ik heb vanmiddag weer een eind op m'n turboschoenen gelopen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:33

sta de hele week om 5,45 uur ivm werk en hoop dat ik morgen wel de puf kan opbrengen om te gaan :)

hoe vaak loop jij karin, werk jij verder ook nog?
en kun je echt verschil merken met nieuwe schoenen?