[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:26

Ik vul het soms de dag ervoor in, om te zien wat ik allemaal kan eten de volgende dag. En soms als vandaag vul ik het pas net in. Je kunt ook veel onderweg doen want er is ook een WW app, kun je op je foon ook invullen.

Voor vandaag weet ik wel dat ik met mijn cracottes en yoghurt okee zit, maar ik moet dan wel even kijken voor heoveel ik nog 's avonds mag eten.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:18

glenda schreef:
Davina21 schreef:
Ik heb laatst geschreven dat ik 6kg ben aangekomen in ongeveer 5 weken tijd tijdens me vakantie. Dat is me nog nooit gebeurd en ik snapte niet hoe het kon gebeuren. Inmiddels ben ik er achter wat het geweest zou kunnen zijn (volgens de arts). Ik ben begonnen met de prik pil begin september en 1 van de bijwerkingen is dat je wat aankomt.
Dit heb ik natuurlijk ergens wel gelezen maar nooit gedacht dat je echt zomaar aan kon komen van de pil en ik dacht dit zelf in de hand te kunnen houden.
Zo zie je maar dat het niet altijd te maken hoeft te hebben met teveel eten of te weinig bewegen, maar het een combinatie kan zijn of gewoon echt een :o medische oorzaak.

Nog andere bokkers hier ervaring mee, aankomen door prikpil?

Hier precies hetzelfde alleen dan niet met de prikpil maar met het mirena spiraaltje!ik heb soms geen idee waar de kilo's vandaan komen,ze vliegen er echt aan -O-
Ik ben gister weer begonnen met Weight watchers,dit is voor mij een fijne methode,ik ben een ontzettende jojo dus een streng dieet met shakes moet ik maar niet meer aan beginnen,hoe verleidelijk de snelle resultaten ook zijn! :o

Ik vind dat ze bij de huisarts duidelijker moeten vertellen voordat ze een prikpil of spiraaltje of iets geven dat je bij deze soort anticonceptie gewoon meer kans heb om aan te komen etc etc..... Als je namelijk je halve leven al kampt met overgewicht en je probeert het er af te krijgen zit je niet te wachten op een prikpil die er ook nog een aantal kilo's bovenop gooit!.

Ik ga stoppen met de prikpil. Eind November zou ik een nieuwe prik moeten krijgen maar dat ga ik dus niet doen. Ik ben dus benieuwd als ik gestopt ben met de prikpil of ik de kilo's dan ook wat makkelijker kwijt raak.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:41

nou de cracottes hebben het goed gedaan, samen met 2 mandarijntjes heb ik het tot nu toe uitgehouden. Nu aan de yoghurt.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:00

Hmm, vandaag staat er boerenkool op het menu en mn moeder heeft de spekjes er doorheen gestampt. Dus wordt boerenkool met spekjes en zonder worst :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:05

hmm, ik weet niet of ik in het juiste topic zit.

Ik zal even m'n verhaal wat vertellen, en ik hoop daarna of iemand kan beoordelen of ik hier goed ben :)

Ik ben Jolanda, ik ben 22 jaar. Ik weeg nu zo'n 74 kg. Ik heb vorig jaar rond deze tijd 78/79 kg gewogen. Na een moeilijke kerst heb ik 3 weken niets kunnen eten, een rijstwafel per dag en een glas drinken op z'n max. (m'n ex had het uit gemaakt en ik had het er heel moeilijk mee) na dus die 3 weken langzaam aan begonnen weer met eten, wegens slechte weerstand, blaasontsteking enz en het ging weer wat beter heb ik weer eetlust gekregen. Ik woog 70 kg. Begonnen met kleine porties naar steeds meer. Heb een automatische maagverkleining gekregen voor m'n gevoel. Ik kon me voor die periode echt vol proppen met vanalles en zat dan nog niet 'vol'. Dus mezelf te beperken en bewust er op gaan letten wat ik eet is het me tot de zomervakantie aardig gelukt. Maar nu is het oktober en begint m'n buik weer wat te groeien en krijg ik weer van die 'ik heb altijd honger' momenten..

Ik heb mezelf geleerd met een etentje dat ik of een voorgerecht of een nagerecht eet. Ik kan ook niet 3 gangen, dat past niet. En dat wil ik mezelf ook aboluut niet weer aanleren.

Maar nu begint dat buikje, ik ben weer sneller geneigd tot het snoepen. het 'ach, het kan gemakkelijk' punt slaat weer toe. En ik wil absoluut niet terug.. Maar ik kan het moeilijk weerstaan.

Nu komt die o zo leuke sint en kerst periode eraan. En ik wil met kerst weer een jurkje aan zonder dat ik weer een dikke buik heb. Qua kilo's kom ik voor m'n gevoel niet veel aan, alleen op m'n buik. De rest van m;n kleding blijft passen..

IK heb al aan m'n mama gevraagd of ze meer fruit mee wilt nemen voor me.

Iemand tips? Zit ik hier juist en zo ja, kan iemand mee helpen zoeken naar m'n motivatie want ik ben hem kwijt..

Oh ik zwem 1x per week een uurtje, en rijd minimaal 2x per week paard. Verder pak ik wel vaker de fiets als de auto..

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:06

Ik doe gezellig met je mee Uppojono! Wij hebben alleen hamblokjes en ik mag van mezelf wel een stukje Hemaworst. Die krijg ik niet zo vaak := en ik ga zo toch nog een uurtje fietsen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:52

Ik heb zojuist de ontdekking van de eeuw gedaan toen ik de info van Cambridge eens doorlas. Ik kan van de shakes ook koekjes maken op de een of andere manier. :Y)

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 20:23

Roosch schreef:
Ik heb zojuist de ontdekking van de eeuw gedaan toen ik de info van Cambridge eens doorlas. Ik kan van de shakes ook koekjes maken op de een of andere manier. :Y)

Doe je het cambridge dieet? En hoe maak je er koekjes van dan := I need to know!! :o

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 20:25

Pb me je e-mailadres even! Ik heb van mijn consulente een document gekregen waarin beschreven staat hoe je er van alles lekkers van kunt maken. Ik zag ijs en koekjes staan. :D

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:46

Ik ben voor mijn gevoel echt aan het afkicken van suiker :). Ik heb zo ongelooflijke zin in een best stuk chocola nu. Hebben jullie dat ook?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:49

Ik heb het ook zo nu en dan zwaar. Het schijnt makkelijker te worden, daar wacht ik dan maar op. :D

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:57

ik ben begonnen met het 17 dagen dieet. ik heb wat onderzocht en dit past gewoon het beste bij mij.
Vanavond wordt het wel moeilijk, dan ga ik aan de worteltjes met ei:'). terwijl mijn ouders en broers allemaal lekkere aardappels en vet vlees mogen eten. ik ga met mijn moeder afspreken dat ik gewoon mee-eet met de groente die zij voorschotelt, dan maakt ze gewoon meer voor mij, zodat ik erop kan leven. als ze stamp maakt, of groenten die ik niet mag, eet ik bijvoorbeeld worteltjes.

Vorig jaar ben ik in Argentinië geweest en ik heb daar echt een suiker en vet verslaving opgebouwd. daar was dat niet zo erg, alle energie werd wel weer verbrand, maar terug in nederland ben ik gewoon 7 of 8 kilo aangekomen. Ik ben 1,80 en ik weeg nu 76 Kg, omdat ik niet kan inschatten wat mijn streefgewicht is, doe ik dat ook niet. maar ik wil eigenlijk terug naar kledingmaat 38(heb nu soms 42 nodig). dan voel ik me weer goed.

zijn er ook mensen uit het topic die de callanetics workout doen? ik heb nu mijn boek uitgeleend, maar ik doe af en toe gewoon een oefening tussendoor.

en over die chocola, je mag af en toe een stukje heeeele pure chocola hebben, daar zit niet zo veel in, maar dan moet je het wel bij een stukje kunnen houden natuurlijk.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:13

Ik ben alweer niets afgevallen. Het demotiveert me zo enorm dat ik gisteren een diner van 1400 kcal heb weggewerkt... ;(

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:20

Een dieet met gezonde koekjes dat klinkt goed!

ik heb maandagmiddag erg slecht nieuws gehad en na een hele korte strijd is mijn grootvader gisterochtend overleden. Zeer onverwacht en zeer heftig. Dit zijn van die dingen dat ik opeens geen enkele moeite heb met niet te veel eten. Mijn gedacht zijn met hele andere dingen bezig. Toch een klein positief lichtpuntje in deze vervelende dagen zullen we maar zeggen.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:31

leonie wat een slecht nieuws! heel veel sterkte

Melisss niet opgeven. ik kan me zoooo goed voorstellen dat dat enorm demotiveerd, maar hou vol

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:36

Gecondoleerd, Leonie. :(:)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:12

Leonie gecondoleerd! Kan me voorstellen dat je dan ineens minder eet.. In de week dat mijn moeder in coma heeft gelegen en uiteindelijk is overleden, ben ik 5,5 kilo afgevallen. Helaas heb ik daarna alles erbij gegeten, omdat ik snel mijn verdriet weg eet. En dat maakte me op dat moment allemaal niet uit!

PocoGaucha: Ik ben benieuwd naar het 17 dagen dieet! Heb ik ook wel eens naar gekeken..

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:21

Gecondoleerd Leonie!

Ik heb even jullie inbreng nodig. Ik eet over de dag verspreid heel vaak en kleine beetjes. Zo verspreid ik bijvoorbeeld mijn lunch om honger te voorkomen. Dat heb ik namelijk nogal snel :+ (Waar normale mensen tot 12 uur vol zitten van Brinta als ze dat om 8 uur eten, heb ik om half 11 al weer mega honger) Maar omdat mijn lichaam dus gewend is geraakt aan kleine beetjes eten is het avondeten iedere keer weer een gedoe want ik krijg het gewoon niet op :') Ik eet eerst mijn groente en daar eet ik ook veel van. Meestal zo'n 3 ons, afhankelijk van hoe lekker ik het vind. Dan eet ik mijn vlees omdat ik dat het lekkerst vindt en ik kom bijna nooit aan aardappels toe. Kan ik beter zo nu en dan mijn aardappels en vlees omdraaien (dus groente & aardappels de ene keer, groente & vlees de andere keer) of is het niet erg om geen tot weinig aardappels binnen te krijgen?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:22

Waarom zou je aardappels willen eten? Groente + Vlees is toch prima?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:25

Voor mij wel! :p Maar ik heb altijd geleerd dat er in aardappels ook belangrijke vitamines en mineralen zitten en die loop ik dan wel mis. Maar of dat erg is?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:29

Leonie, heel veel sterkte met het verlies van je opa :(:)

Negerzoen: in aardappels zitten veel vitaminen, klopt. Maar die zitten ook in de groenten die je eet. Je kunt aardappelen prima missen. Ik eet ze bijna nooit. Alleen als ik 1x per week bij mn ouders ga eten of in de 'staafjes frituurvorm' <<)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:22

Leonie gecondoleerd!

Negerzoen de vitamine die in een aardappel zitten gaan ook deels verloren als je ze kookt. Een aardappel bestaat voornamelijk uit zetmeel (koolhydraten) en water . De meeste vitamine die in een aardappel zitten is vitamine C en die haal je ook uit andere bepaalde groentes en andere producten. Dus als je aardappels lekker vind zou ik zeggen wissel het af en toe af met je stukje vlees! maar als je tevreden ben met je groenten en vlees dan zou ik het lekker zo laten want het kan best zonder aardappels.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:27

Dank je wel allemaal.

Ik heb juist aardappels en andere producten die hoog in de khd staan zoveel mogelijk uit mijn avond eten geband. Dit omdat je ze genoeg binnen krijgt gedurende de dag. Denk niet dat je er waardevolle vitamines door mist, mist je overdag wel gewoon de khd binnen krijgt.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:40

Gecondoleerd Leonie!

Hier gisteren een goede dag gehad, op een paar koekjes in de avond na... Vandaag een heerlijk dagje sauna gehad, en daar een uitsmijter gegeten, dat is natuurlijk weer heel veel calorieën, maar verder niks tussendoor dus dat scheelt dan weer...

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 19:45

Poehee, had om 1uur een kliekje boerenkool zonder worst omdat ik pas 8uur terug ben van school en had broodjes meegenomen voor nu, maar ik heb nog steeds geen trek! :')
Nog niet zo slecht dat warm eten tussen de middag. Heb je ook veel meer aan! Helaas heb ik daar eigenlijk nooit de mogelijkheid toe..