ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:32

Peppertree schreef:
Heb ook een vaardigheidstraining gedaan. Dit hielp wel, maar voornamelijk ten tijde van de training. Helaas gaan die niet eeuwig door.

Momenteel ben ik aan het uitzoeken of NLP mij hierbij kan helpen. Heeft iemand daar ervaring mee?

PGB is wel heel streng tegenwoordig. Denk niet dat ik daarvoor in aanmerking kom. Al zou zo'n schoonmaakster (of iemand die me verteld dat ik NU MOET gaan schoonmaken) wel heel welkom zijn.

ik wil je wel even bellen hoor om je te vertellen dat je moet gaan schoonmaken :D :P
maar je kunt altijd kijken of je voor pgb in aanmerking komt,valt te proberen toch

Bzoem

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:44

Ik zit te denken aan een bokt timer :') zouden ze dat doen?

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:28

Gewoon zelf een timer zetten. Met wen klein beetje een hippe telefoon kun je voor bijna alles een alarm zetten. Dat bedoelde ik dus. Je zult toch een klein beetje jezelf een schop moeten geven. Want ik kan me als ADHDer heel goed vinden in de opmerking dat je niet alles op je AD(H)D kunt gooien. Je bent ten alle tijden nog verantwoordelijk voor je eigen acties. Het niet maken van een planning, het niet zetten van een alarm/timer. Dan saboteer je jezelf.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:29

Maar ik ben ook een saboteerder. En dat heeft idd niet alleen met mijn ADHD te maken.
Maar dat maakt het niet makkelijker door te zeggen van 'goh nu ga ik me er wèl aan houden'

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:30

Bzoem schreef:
Ik zit te denken aan een bokt timer :') zouden ze dat doen?

Jep, je kan ook bepaalde sites na zoveel tijd blokkeren. :D

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:39

Ja jezelf tijdelijk bannen van bokt. Ik pieste in mijn broek toen ik dat voor het eerst zag.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:42

TinekeHorses schreef:
M'n ouders hebben net een tijdslimiet op mijn computer gezet.
Zo hoeven ze niet steeds te waarschuwen of ik alsjeblieft van de computer wil gaan, maar sluit de computer gewoon af.
Eens kijken of het werkt. :)

dat is op zich wel een goede, maar probeer jezelf dan ook echt te dwingen weg te gaan bij de computer als hij af gaat sluiten... het is heel lastig, maar het is echt die skup onder de kont die je jezelf moet leren geven , ik vind dat zelf nog steeds lastig en stel nog steeds veel dingen uit, maar je zult op den duur echt je zelf moeten leren dingen aan te pakken en te doen zeg maar :)
is lastig ,ik weet :j maar blijf er zelf ook echt bewust mee bezig

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:52

Sonja_vR schreef:
TinekeHorses schreef:
M'n ouders hebben net een tijdslimiet op mijn computer gezet.
Zo hoeven ze niet steeds te waarschuwen of ik alsjeblieft van de computer wil gaan, maar sluit de computer gewoon af.
Eens kijken of het werkt. :)

dat is op zich wel een goede, maar probeer jezelf dan ook echt te dwingen weg te gaan bij de computer als hij af gaat sluiten... het is heel lastig, maar het is echt die skup onder de kont die je jezelf moet leren geven , ik vind dat zelf nog steeds lastig en stel nog steeds veel dingen uit, maar je zult op den duur echt je zelf moeten leren dingen aan te pakken en te doen zeg maar :)
is lastig ,ik weet :j maar blijf er zelf ook echt bewust mee bezig

Ik zal wel moeten. Ga niet voor een computer zitten die uit staat. :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:09

hihihi, zou wel een hilarisch gezicht zijn , maar bedoelde meer dat je hem niet gewon weer aan zet zeg maar :D

mmm, even checken, hebben jullie deze volgend typos's ook vaak?
dan = dna
zeg = zge
dat=dta
en dergelijke...tis momenteel echt bal bij mij wat dta betreft ...kijk dat bedoel ik :+

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:19

Sonja_vR schreef:
hihihi, zou wel een hilarisch gezicht zijn , maar bedoelde meer dat je hem niet gewon weer aan zet zeg maar :D
[...]

Hahaha.
Als ik hem dan aanzet kan ik niks doen, dus dat heeft verder geen zin. :+

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:29

Ik heb die neiging ook Sonja_vR, ik denk dat 1 hand sneller is dan de andere :j

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:40

Ik typte vroeger heel vaak neit. Vandaag was t fucntie. Maar ik doe ook ik is in door elkaar.
Ik maak best veel van die 'ik wil te snel' fouten, vooral op laptop.

Mobiel bokt kan je niet tijdelijk bannen toch? Ik zit zelden achter de laptop op bokt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:58

Dat soort foutjes heb ik vrij regelmatig de ene hand is dan denk ik sneller als de ander inderdaad, gelukkig heb ik een ingebouwde spellingscontrole die het er allemaal uitvist.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 23:03

Dat heb ik ook, leraar op school noemde het taalgevoel, ik denk die rode kronkellijntjes er zelf onder :+

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 23:08

Bzoem schreef:
Ik typte vroeger heel vaak neit. Vandaag was t fucntie. Maar ik doe ook ik is in door elkaar.
Ik maak best veel van die 'ik wil te snel' fouten, vooral op laptop.

Mobiel bokt kan je niet tijdelijk bannen toch? Ik zit zelden achter de laptop op bokt.

Wat grappig, heeeel herkenbaar!

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 00:05

Zo dan. M'n moeder verwijt me even dat ze al jaren alles voor me betaald en dat ik nooit naast school heb gewerkt en dat het nu toch echt tijd wordt dat ik een studie ga afmaken.
En dat dat me nu niet eens lukt, dus hoe kom ik erbij tijd te hebben voor een bijrijdpaard?
En dat ik me altijd laat gebruiken voor klusjes van anderen en dat ik soms zwaar onderbetaald werk doe op de manege.
En als ik dan probeer uit te leggen dat dat bijrijdpaard mijn motivatie gaat zijn om 's ochtends op te staan, dringt het gewoon niet tot haar door dat het me werkelijk niet lukt om overdag lang aan m'n opdrachten te zitten voor ik nog 8 uur lang stage moet lopen.

Zolang ik in haar huis woon... Gvd hee zal ik dan maar gewoon uit huis gaan? Heb ze geen last meer van der mislukte dochter.
Zó vals vind ik dat, mij zo de grond in trappen dat ik niks bereikt heb in mijn leven. Ja nee nu gaat het me vast ineens wel lukken om al die opdrachten perfect te maken in een normale tijdsduur. Ontneem me al mijn plezier, helpt vast!

Sorry hoor dit moest ik even kwijt, ik zit er ff helemaal door heen. Zoveel onbegrip.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 00:11

ik zeg altijd , meestal eigenlijk dit ligt daar als ik iest neerleg
( naam er bij , kast of zo) als ik dan terug denk weet ik het vaak.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 00:41

Bzoem schreef:
Zo dan. M'n moeder verwijt me even dat ze al jaren alles voor me betaald en dat ik nooit naast school heb gewerkt en dat het nu toch echt tijd wordt dat ik een studie ga afmaken.
En dat dat me nu niet eens lukt, dus hoe kom ik erbij tijd te hebben voor een bijrijdpaard?
En dat ik me altijd laat gebruiken voor klusjes van anderen en dat ik soms zwaar onderbetaald werk doe op de manege.
En als ik dan probeer uit te leggen dat dat bijrijdpaard mijn motivatie gaat zijn om 's ochtends op te staan, dringt het gewoon niet tot haar door dat het me werkelijk niet lukt om overdag lang aan m'n opdrachten te zitten voor ik nog 8 uur lang stage moet lopen.

Zolang ik in haar huis woon... Gvd hee zal ik dan maar gewoon uit huis gaan? Heb ze geen last meer van der mislukte dochter.
Zó vals vind ik dat, mij zo de grond in trappen dat ik niks bereikt heb in mijn leven. Ja nee nu gaat het me vast ineens wel lukken om al die opdrachten perfect te maken in een normale tijdsduur. Ontneem me al mijn plezier, helpt vast!

Sorry hoor dit moest ik even kwijt, ik zit er ff helemaal door heen. Zoveel onbegrip.

Jup herkenbaar. Bij mij thuis was het zo dat we vanaf ons 15e voor alle extra's zelf moesten betalen. Sport,uitgaan,extra shopgeld noem T maar op. Vond ik altijd erg aso. Maar nu ben ik ze dankbaar. Werk al vanaf mijn 14e en weet heel goed wat dingen kosten. Heb altijd mijn eigen boontjes gedopt en zal van mijn eigen kids dan ook gaan eisen later dat ze kostgeld betalen vanaf hun 18e. Niets mis mee.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 02:04

Ik lig weer eens wakker en de onafgemaakte projecten schoten zo ineens door mijn hoofd.
Al sinds we hier wonen nu anderhalf jaar wil ik graag planken in het washok.
Steunen hadden we en een lange plank, maar ja de plank moest eerst gezaagd worden.
Na een half jaar is de plank gezaagd, weer 2 maanden later is hij geschuurd en nu?
Tja ze liggen nu alweer een flinke tijd in het washok maar zijn nog steeds niet opgehangen.
En elke dag als ik in het washok kom denk ik weer aan die planken en denk, oh ja die moesten ook nog opgehangen worden, ben benieuwd wanneer het zover komt.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 06:26

Maar rensepensie, ik ben geen 14/15 jaar meer, ik word bijna 24.
En ik heb nooit hoeven werken omdat school me al genoeg energie kostte en me dat een extra smoes gaf om geen huiswerk te maken.

Vannacht dacht ik er heel anders over. Gewoon weer de pet er naar gooien. Ik kan het toch niet? Waarom zou ik het dan proberen? Maar nu ben ik wel iets gekalmeerd.
Ik wéét dat ik geld kost, maar ga niet achteraf mij beschuldigen van dingen, waar ze mij bewust niet mee hebben opgevoed.
En ik wil heel graag deze studie afmaken, maar ik kan niet dagelijks 100% van mijn energie daar in kwijt.

Ik zoek nu naar een compromis. Dit bijrijdpaardje kan voor mij echt verschil maken, denk ik.
Desnoods betaal ik van mijn stage geld mee in de kosten van de auto (en niet alleen benzine dus).

Maar ik moet iets hebben waar ik voor op ga staan als ik pas 14:30 mag 'beginnen'.

En nu snel douchen, begin nu 7:00 :')

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:32

Ik denk dat je je dan wel in een luxe positie bevind. Niet banketstaaf bedoeld, maar er zijn toch wel heel veel mensen die dezelfde problemen hebben als jij, en hun eigen boontjes moeten doppen.

Ik ging op mijn 16e van school ( dat mocht toen nog) omdat mijn ouders zeiden: we betalen 1 keer een vervolg opleiding, als je die verpest mag je daarna op eigen kosten wat anders gaan doen als je door wil met school, je hebt nog 3 zusjes. Er is geen ruimte voor verkwisting van opleidingsgeld.

Zo gezegd zo gedaan, school hield dus op, want ik kon me er ook niet zo zetten om op tijd te komen, en de boel te organiseren. School werd een drama. Ik hield het na 1 jaar voor gezien op het mbo. Ik ben keihard gaan werken. Vanaf mijn 17e volledig zelfstandig, op mijn 20e mijn eigen koophuis, zonder hulp van pappie of mammie. En ik heb echt behoorlijk hevige klachten wat betreft ADHD.

Ik denk dat dat "schop onder je eigen kont" effect pas gaat werken op het moment dat je MOET en niet anders kan.

Vind het anderzijds wel banketstaaf van je ouders dat ze het jarenlang toestaan dat je niets bijdraagt, en dat het dan ineens een probleem vormd. Kan me voorstellen dat dat wat rauw op je dak valt.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:07

Sluit me volledig aan bij m'n voorganger.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:28

Stel mijn vraag nogmaals;

Toen jullie voor je rijbewijs gingen, wat hebben jullie hierbij ingevuld;

Hebt u nog andere aandoeningen, ziekten of functiebeperkingen die het besturen van
motorrijtuigen moeilijker maken?

Ik moet namelijk 12 november en ben toch benieuwd wat ik moet doen :=

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:36

Ik had mijn diagnose nog niet toen ik mijn rijbewijs haalde.

Moet je die vraag ook beantwoorden als je je rijbewijs vernieuwd?

En Ellepel: Wil je mn nummer :+ ?

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:39

Ik wist het toen nog niet, dus daar heb ik niks ingevuld.
Ga ik ook niet doen ook, ik kan prima autorijden. Met of zonder medicatie.
Alleen een rebound in het donker na een stress dag is ff opletten. Maar dat is hetzelfde als een fikse koppijn, dan kost het ook meer moeite.

Schijnt problemen met de verzekering te geven, wanneer je het niet hebt opgegeven en je een ongeluk veroorzaakt. Maar vraag me af hoe ze dan willen checken dat het aan adhd of medicatie ligt...