In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:17

Dat lijkt me zeker balen Sammy. Sterkte ermee...

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:05

ja dank je wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:04

Ik moest eigenlijk vandaag...
Heb zo'n last van mn buik, moest net spugen, niet grappig. Mn stoelgang staat verder stil, dat is niet leuk en volgens mij heb k daarom zo'n buikpijn, denk dat k obstipatie heb...

Ach wat is lang in psychische zorg land. 2,5 is zo voorbij :D

Mindfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:10

Miranda, dankjewel voor je lieve woorden. Ik hoop dat we er samen uit gaan komen en anders zal ik voor mijzelf moeten kiezen.

Joolien, beterschap, duurt al best lang he? Wanneer heb je weer therapie dag?

Sammy, wat een naar besluit
Lijkt me vreselijk, hoewel ik het heel goed begrijp, zit zelf in de zelfde situatie, heb nu toch 700 euro netto minder, omdat ik thuis ben, en toch doe ik weinig met mijn paard. Gelukkig staat ze thuis anders had ik dezelfde beslissing moeten nemen.

Sta nu op de lijst voor de psychiater op 18 oktober, duurt nog bestwel lang. Morgen krijg ik een lijst van andere psychiaters van de psycholog.
Net ook gaan solliciteren, geen super baan niet mijn niveau, maar ik wil echt weer werken.
Psych is tegen, maar beste vriendin heeft uitgelegd dat de psychologen in Belgie veel behoudender zijn dan die in Nederland. In Nederland zou ik 3 uurtjes per dag stressloos werk moeten doen oid.
Helaas is dat dus niet mogelijk en ik wil echt de deur uit en liefst ook mijn inkomen een beetje omhoog.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:14

Ik heb echt een jankdag vandaag, bah..

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:22

Sterkte Sammy, Joolien (beterschap) en Jorine..
Met mij gaat het gelukkig vandaag wat beter, maar gister was ik ook bij elkaar te vegen.. (gelukkig heeft mn lieve vriendje dat ook gedaan, en me meegesleurd naar de ikea hihi)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:03

Bedankt allemaal! En Joolien beterschap, is niet fijn als je moet overgeven :n
en Jorine :(:)

En saintelette, wel heel lief van je vriend dat tie je heeft meegenomen naar ikea! is altijd leuk :D

en mindfull, wat jammer dat je psysch er eigenlijk op tegen is, als je inderdaad gewoon lekker kan werken, ben je er wel weer lekker tussenuit :)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:09

Jorine en sammy, sterkte en joolien beterschap.
Wat betreft werken: ik heb alleen dat het werk erg onzeker is wat betreft mijn diensten en werkplek, maar verder is het voor mij wel een hele goede afleiding en op die momenten heb ik ook geen enge gedachten...heb nu alleen wel hartkloppingen, elke dag migraine aanvallen en gebrek aan eetlust erbij gekregen...maar dwing mezelf wel om iets te eten...

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:17

Oh gebrek aan eetlust heb ik ook :( heb al 4 dagen geen avond eten gegeten, alleen een broodje ofzo maar meer wil ook nie lukken :(

En hartkloppingen, ( moet je niet verkeerd opvatten) maar mijn vriend heeft daar ook heel lang last van gehad steeds naar het ziekenhuis enzo, maar nooit werd er wat gevonden.
Op een gegeven moment werd ik het wel zat, en werd ik boos op hem en dat hij niet er steeds aan moest denken als hij in een stressvolle situatie kwam.
Na mijn uitbarsting is hij niet meer aan gaan denken, en ging het weg. Nu heeft hij er bijna nooit meer last van...en hij had het zeker ook wel een paar keer per week.
Niet om je aan te vallen hoor! want je hebt natuurlijk veel stress, maar probeer je stress op een andere manier te uiten, en niet denken aan hartkloppingen de arts zei ook tegen mn vriend dat het soort van hyperventilatie acties zijn.
En ik weet dat hartkloppingen echt heel vervelend zijn dus probeer dat te vermijden :)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:21

Ik weet dat het door de stress komt en denk er eigenlijk bijna niet aan, maar toch voel ik ze...heb het eerder gehad en bij stress blijkt mijn hart soms een slag over te slaan om vervolgens 2 inhaalslagen te maken...
Het is meer dat ik het weer voel, niet eens zozeer dat ik er echt laat van heb...

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:23

Ja steken op borst. Ook uiting van stress, via het lichaam hè....

Hoe is het met Joolien?

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:24

Mindfull schreef:
Miranda, dankjewel voor je lieve woorden. Ik hoop dat we er samen uit gaan komen en anders zal ik voor mijzelf moeten kiezen.

Joolien, beterschap, duurt al best lang he? Wanneer heb je weer therapie dag?

Sammy, wat een naar besluit
Lijkt me vreselijk, hoewel ik het heel goed begrijp, zit zelf in de zelfde situatie, heb nu toch 700 euro netto minder, omdat ik thuis ben, en toch doe ik weinig met mijn paard. Gelukkig staat ze thuis anders had ik dezelfde beslissing moeten nemen.

Sta nu op de lijst voor de psychiater op 18 oktober, duurt nog bestwel lang. Morgen krijg ik een lijst van andere psychiaters van de psycholog.
Net ook gaan solliciteren, geen super baan niet mijn niveau, maar ik wil echt weer werken.
Psych is tegen, maar beste vriendin heeft uitgelegd dat de psychologen in Belgie veel behoudender zijn dan die in Nederland. In Nederland zou ik 3 uurtjes per dag stressloos werk moeten doen oid.
Helaas is dat dus niet mogelijk en ik wil echt de deur uit en liefst ook mijn inkomen een beetje omhoog.

Dan proberen iets te zoeken. Zal misschien wel weer stress erbij opleveren, misschien dat hij/zij er daarom op tegen is?

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:24

_Jorine schreef:

:-( al wel geuit?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:27

Miss_Blimm schreef:
Ja steken op borst. Ook uiting van stress, via het lichaam hè....

Hoe is het met Joolien?

Nee hier geen steken, alleen kloppingen en tijdens zo'n overslag heel ff iets drukkend gevoel op de borst...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:29

Gaat al beter. Voel me nog steeds rottig maar niet meer zo misselijk enzo. Morgen nog even rustig aan doen en dan ben ik weer fit. :)

De ziekigheid komt ook puur voort uit de stress en alle zware dingen. Dat heb ik heel snel. Alles slaat op mijn lichaam.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:31

lammie2701 schreef:
Ik weet dat het door de stress komt en denk er eigenlijk bijna niet aan, maar toch voel ik ze...heb het eerder gehad en bij stress blijkt mijn hart soms een slag over te slaan om vervolgens 2 inhaalslagen te maken...
Het is meer dat ik het weer voel, niet eens zozeer dat ik er echt laat van heb...

Ja klopt dat had mn vriend ook, leek alsof zn hart stil stond en dan weer alsof het zo hard ging dat het voelde alsof ze hart eruit klopte...
hij dacht er ook niet aan, het kwam altijd spontaan. althans dat zei hij altijd dat hij er echt niet aan dacht enzo en dat het toch kwam.
Maar na mijn uitbarsting en nadat wat de dokter zei dat hij echt niks aan zn hart had, werd het toch minder.
Nu heeft hij er haast geen last meer van, en hij is er echt blij mee.

Hij kreeg er ook altijd last van met stress, of juist als hij te enthousiast was.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:33

Joolien schreef:
Gaat al beter. Voel me nog steeds rottig maar niet meer zo misselijk enzo. Morgen nog even rustig aan doen en dan ben ik weer fit. :)

De ziekigheid komt ook puur voort uit de stress en alle zware dingen. Dat heb ik heel snel. Alles slaat op mijn lichaam.

Sterkte en beterschap...hier slaat het helaas ook beetje bij beetje op mn lichaam...als mijn rug (zwakke punt) maar gespaard blijft...anders wordt werken ook moeilijk...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:38

Sammy_xxs schreef:
lammie2701 schreef:

Ja klopt dat had mn vriend ook, leek alsof zn hart stil stond en dan weer alsof het zo hard ging dat het voelde alsof ze hart eruit klopte...
hij dacht er ook niet aan, het kwam altijd spontaan. althans dat zei hij altijd dat hij er echt niet aan dacht enzo en dat het toch kwam.
Maar na mijn uitbarsting en nadat wat de dokter zei dat hij echt niks aan zn hart had, werd het toch minder.

Hij kreeg er ook altijd last van met stress, of juist als hij te enthousiast was.

Hier is het meer dat ik dan vast zit in mn hoofd, om het maar zo te zeggen, en dat het dan daarnaartoe trekt...niet dat ik bewust denk van o jee hartkloppingen...meer het opmerken maar negeren...wat ik dus met mn gevoelens en lichamelijke pijnen ook doe...behalve dan de migraine die valt niet te negeren...

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:41

Okee duidelijk :) Fijn dat je er niet zo druk om maakt, mijn vriend werd echt radeloos wou gelijk naar ziekenhuis gaan omdat hij dacht dat zn hart het begaf.
hopelijk voel je je wel snel weer beter!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 07:37

lammie2701 schreef:
Sammy_xxs schreef:

Hier is het meer dat ik dan vast zit in mn hoofd, om het maar zo te zeggen, en dat het dan daarnaartoe trekt...niet dat ik bewust denk van o jee hartkloppingen...meer het opmerken maar negeren...wat ik dus met mn gevoelens en lichamelijke pijnen ook doe...behalve dan de migraine die valt niet te negeren...

En toch valt het uiteindelijk niet te negeren. Het ineen uiting stress. Dus uiteindelijk moet het er hoe dan ook uit :-s ik heb precies hetzelfde. Steken op de borst, veel flinke hoofdpijn, last van benen en armen. Ik negeerde het ook... Nu kan dat dus niet meer :-(

Mindfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 07:46

Miss Blim, wat bedoel je met dat laatste? Hoezo kun jij het nu niet meer negeren?

Wat gek eigenlijk dat iedereen hier die steken op de borst heeft... Idd, ik heb ze ook, nooit last van mijn hart en de laaste 2 maanden regelmatig zo'n steek.
Ik weet dat het vd stress komt en negeer het ook, meestal komt daarna een paniekaanval.
Ik moet vandaag naar de controlearts, om te kijken hoe het gaat. Vorige keer was hij heel bezorgd, dus maak me niet echt zorgen...

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 07:58

Omdat ik nu de confrontatie aan ga.... En ik wist nooit goed wat het was. Dacht, het zal wel. Maar het bleek dus een uiting van stress te zijn, kwam ik achter na het maken van testen bij de psycholoog.

Fijn dat je doorzet Mindfull. Je bent dus ook moeder, toch? Ik heb zelf twee dochters, een van 2.5 jaar Valeria en een van 9.5 maanden oud Giulietta. En jij?

Ben er vandoor, moet douchen en aankleden. Drie uur werken, en dan op schoenenjacht...

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:28

Miss_Blimm schreef:
_Jorine schreef:

:-( al wel geuit?

Nouja flink gehuild, 's avonds gesprekje gehad met de verpleging van de kliniek en dat liep weer uit op een kleine crisis. Nu gaat het wel redelijk..

Ik heb vanmiddag een crematie. Haalt een hoop verdriet naar boven van het overlijden van mijn vader.

Mindfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:39

Zo, hehe, weer thuis. Dat was me een ochtendje...
Kind naar school en door naar de controle arts, eigenlijk DE persoon die zei dat ik echt eens met spoed hulp moest gaan zoeken twee maanden geleden.
Daar in de wachtkamer een van mijn eerste paniekaanvallen gehad en vandaag mezelf weer door die hel gestuurt.
Ik had een afspraak om 09.45 en bij mij in de agenda was dat 09.00. Dus daar drie kwartier gehad om mezelf over het randje te duwen.
Uiteindelijk om 09.30 een kamertje bij een pensioenadviseur ingestormt en daar ging ik...
Die arme vrouw wist niet wat haar overkwam, maar ik kon echt niet meer in die wachtkamer blijven. Zat al zeker een kwartier me in te houden en het ging niet meer.
Daarna even naar buiten gelopen en een hele lieve en goede vriend gebeld om 5 minuten op adem te komen en toen was ik aan de beurt.
Waarom duurt het nog tot de 18e voor ik naar de psychiater kan?! Ik moet echt aan de AD, dit is niet te doen zo...

En zo raar, want het weekend ging zo goed, ik kan er soms zelf geen touw aan vastknopen, dus hoe moet het voor de omstaanders zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:43

Wat balen dat t zo ging Mindfull. Ik ken dat pieken en dalen gevoel. Maar daar moet je je denk ik maar niet teveel druk om maken.