[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:14

Ik vind het ook tof, Cindyrella :j En respect dat je het durft!

Ik heb 2 weken geleden mijn haar ook laten knippen. Het is een flink stuk korter en ik vond het eerst afschuwelijk, maar nu ben ik er helemaal aan gewend en ik vind dit echt véél beter dan hoe het was :j
Zo was het eerst: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 8776_n.jpg

Nu is het zo:
Afbeelding

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:22

Boself schreef:
Ja, felle kleuren vervagen heel snel. Wat versta je onder 'bijna niet'? Je zou je conditioner kunnen mengen met een beetje verf, dat houdt het fris :3

'Bijna niet' is voor mij 2 keer per week heel licht met speciale shampoo voor gekleurd haar, ik waste eerst mijn haar elke dag en nu sowieso om de dag, en dan het gekleurde deel 2x per week een beetje (zodat het er weer wat frisser uit ziet :+ )

Het probleem van die conditioner met een beetje verf is dat mijn onderlaag is geverfd, en dan niet gewoon een recht stuk, maar het is in een zigzagpatroon erin gezet :Y) Dus het is lastig om zelf al mijn groene lokken eruit te vissen omdat ik én kort haar heb, en het dus alleen vanachter zit in mijn onderlaag..

@Yasmine: Tof! Staat je erg fris :)

Anoniem

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:40

Dan heb je het jezelf wel erg moeilijk gemaakt. :') Ik zou een andere verf proberen. Special effects schijnt langer te blijven dan Manic Panic/La Riche Directions

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:42

Boself schreef:
Dan heb je het jezelf wel erg moeilijk gemaakt. :') Ik zou een andere verf proberen. Special effects schijnt langer te blijven dan Manic Panic/La Riche Directions

Het ziet er wel enorm leuk uit, maar praktisch is het niet :') Als mijn potje met verf op is zal ik inderdaad eens voor Special Effects kijken, nu eerst het goedje er maar weer uitspoelen dat er nu toch al 6 uurtje in zit :+

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:02

ze zeggen ook dat die manic panic amplified langer blijft zitten maar daar heb ik geen ervaring mee.

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:06

@Yasmine ik vind het ook veel beter!! Echt heel netjes zo, erg stijlvol :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:22

Yasmine: Gedurft, maar staat je heel goed :D

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 00:10

Leuk Yasmine, staat je inderdaad veel vlotter dan het lange!

Kort haar betekend niet per definitie onvrouwelijk, zeker niet. Mis alleen bij mezelf het vrouwelijke.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:13

Yasmine: ik vind t ook leuk dat korte!

Ik zit nog steeds in haar-dubio..
Blond laten of bruin verven.. Ik zal eens foto's zoeken en hier plaatsen van de 2 opties, mogen jullie stemmen haha.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:15

Waar kun je ookal weer je foto gebruiken en dan allemaal kapsels en kleuren erop zetten?

nevermind... al gevonden
Laatst bijgewerkt door Astaloca op 01-11-12 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:30

PocoGaucha schreef:
of je doet een lichte pastel kleur erin, dus niet knal roze, maar suikerspinroze of mintgroen of lichtblauw. of gewoon bruin inderdaad.

even over die oranje pakjes? was dat colorpulse? volgens mij heb ik die ook een keer gehad, doen had ik het koperrood geverft. was de eerste keer ever dat ik mijn haar verfte. toen deed mijn moeder het nog in de keuken haha.
http://img49.imageshack.us/img49/9643/c ... 180ky4.jpg

^^ dat spul?

Bestaat dit spul eigenlijk nog? Ik heb nu ook jeugd sentiment. Misschien wel weer leuk om uit te proberen.
Sorry dat ik zomaar binnen kom vallen maar ik vind dit een leuk topic
Ik wil graag iets aparts met m'n haar, alleen heb ik een (semi bijgegroeide) schuine bob. Voor komt het tot mijn schouders en aan de achterkant bijna tot het einde van m'n nek. Ik vind een dipdye heel leuk maar denk dat dat er niet uitziet omdat ik best kort haar heb.
En ook wil ik een niet te super aanwezige kleur omdat ik bang ben dat het dan bij mijn kleren vloekt of hoe doen jullie dat?
Heeft er iemand tips over anders iets anders leuk om met mn haar te doen?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:33

Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 01-11-12 17:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:40

Micha: dipdye is inderdaad misschien een beetje apart omdat je haar achter zo kort is ( dan heb je achter vrij weinig te dippen haha).
Of je moet de dipdye ook schuin laten lopen?

En anders..Hmm..welke kleur heeft je haar?
Misschien een 'chalk dye' ( gewoon wat plukjes vanaf de hoofsheid tot puntje zeg maar, in een leuk kleurtje) even kijken of ik daar een voorbeeldige van kan vinden

Edit: beetje als dit? http://static.becomegorgeous.com/img/ar ... m_hair.jpg

Zie je ook heel licht wat gekleurde plukjes er doorheen.
Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 01-11-12 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:43

Ik kan beide foto's niet zien zwitsal :n

Oh en nog een vraagje, mij haar wordt ontzettend snel vet (ik ben bezig met het ontvetten :j ) maar is ook tegelijk ontzettend droog. Onder douche voelt het ook echt als touw, ik heb nu een goedkope conditioner maar dat werkt voor geen meter.
Iemand tips? want ik weet eigenlijk helemaal niet of conditioner wel oke is voor je haar, en zo wel wat is een goede?

Mijn haar kleur is die als in mijn profiel en ook zo lang :j

Oh EN ik zag net wat over la riche directions, pakken die ook op relatief donker haar of moet ik dan eerst ontkleuren -O-

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:43

zwitsal kan je fotos niet zien, omdat ik geen yahoo heb..

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:45

Oh bah.. T zijn foto's van mn flickr account maar kan hier op m'n tablet geen rechtermuisklik doen om de url te kopiëren. Even kijken of ik t voor elkaar krijg op een andere manier?

Edit: doet de eerste foto t nu wel?

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:49

_Micha_ schreef:
Ik kan beide foto's niet zien zwitsal :n

Oh en nog een vraagje, mij haar wordt ontzettend snel vet (ik ben bezig met het ontvetten :j ) maar is ook tegelijk ontzettend droog. Onder douche voelt het ook echt als touw, ik heb nu een goedkope conditioner maar dat werkt voor geen meter.
Iemand tips? want ik weet eigenlijk helemaal niet of conditioner wel oke is voor je haar, en zo wel wat is een goede?

Mijn haar kleur is die als in mijn profiel en ook zo lang :j

Oh EN ik zag net wat over la riche directions, pakken die ook op relatief donker haar of moet ik dan eerst ontkleuren -O-

Mijn haar is ook heel droog. Gebruik nu de conditioner van Inecto en die werkt echt super! Mijn haar krijgt een beetje leven en glans terug. Het is te koop bij de drogist voor 4 euro dus het is zeker het proberen waard. (ik heb het zelf gekocht bij de Action voor zelfs minder geld). Er is een hele lijn van dat merk, maar heb alleen ervaring met de conditioner (en droogshampoo).

Edit: Maskers willen ook goed helpen tegen droog haar. Ik gebruik zelf een masker van puur kokosvet (dus 100% kokosvet en geen andere ingrediënten, het spul wat ook geschikt is om mee te koken). Gooi een flinke klodder in maar haar, laat het intrekken (van een half uurtje tot een paar uur) Daarna goed er uit wassen met shampoo. Werkt voor mij echt súper.

Directions moet je voor blonderen, op donker haar pakt het niet. (het pakt niet eens mooi op mijn donkerblonde haar)
Laatst bijgewerkt door mlc op 01-11-12 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:57

Zwitsal nog steeds niet..

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:02

Grrrrr. rot foto's :p

Inecto gebruik ik ook af en toe . Maar ben vooral heel tevreden over herbal essences ( die blauwe) en de conditioners van dove.

Dat serum van inecto vind ik wel heel fijn :j

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:05

Hallo,

Ik denk er misschien over om mijn haren bruin te kleuren, denken jullie dat dit zou staan?
Hier een foto.

Alvast bedankt :)

_Micha_: Ik heb net hetzelfde als jou, een vriendin die kapster is zegt altijd dat ik dan zéker geen shampoo/conditioner mag gebruiken voor vet haar omdat dit dan nog meer gaat uitdrogen en het dan ook weer snel vettig wordt als reactie op de uitdroging ofzoiets :P

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:13

Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 01-11-12 18:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:15

Foulplay_ schreef:
Hallo,

Ik denk er misschien over om mijn haren bruin te kleuren, denken jullie dat dit zou staan?
Hier een foto.

Alvast bedankt :)

_Micha_: Ik heb net hetzelfde als jou, een vriendin die kapster is zegt altijd dat ik dan zéker geen shampoo/conditioner mag gebruiken voor vet haar omdat dit dan nog meer gaat uitdrogen en het dan ook weer snel vettig wordt als reactie op de uitdroging ofzoiets :P

ik denk dat het je wel zou staan maar dan niet een te donkere kleur denk ik (ivm je lichte wenkbrouwen).
vriendinnetje van mij heeft ook 2 weken geleden haar blonde haar laten verven naar licht bruin/donker blond. staat echt heel gaaf!
kan je in pb wel een foto'tje sturen?

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:21

Ik vind bruin je leuker staan! Maar ik zou wel iets lichter doen dan dat bruin dat je op de eerste foto hebt, 2e is inderdaad moeilijker te beoordelen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:29

zo, even die foto vervangen :)

thnx !
ja die eerste was heel donker inderdaad haha. had ook iets te lang ingetrokken toen en toen was t zwart ^^ (maar gelukkig heeft de antiroosshampoo me daarvan gered).
maar als ik t bruin doe, wil ik wel een vrij donkere kleur met weinig rood denk ik.
sowieso zo min mogelijk rood erin, mocht ik t dan ooit weer blond willen (ahum, ik gok dat dat volgende zomer is) dan is er wat minder kans op oranje worteltjes haar :P

haar kleur vind ik heel gaaf:
http://media-cache-ec2.pinterest.com/up ... girH_c.jpg

vind t alleen lastig inschatten hoe bruin/donker haar bij mij staat met zo'n kort kapsel.

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:30

Zwitsal: dat kleur op je laatste foto is héél erg mooi vind ik! Dat staat je ook super goed :)! Welk is je natuurlijke kleur? & Is goed hoor, als je wil mag je de foto sturen, dan zie ik misschien hoe het er zou kunnen uit zien bij mij :D Bedankt!