Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 10:30

Ik heb op mijn route helaas niet echt veel schaduw :n
Maar ja dat afzien geeft zeker voldoening.
Maandag avond was t zo benauwd en heb ik zo hard gezweten (had harldloop training die erg zwaar was :') ) Maar zat blijkbaar zo in dat ritme dat ik daarna in 35 min naar huis ben gefietst in plaats van in 50-60 min :')
Maar dan kun je wel heerlijk slapen daarna

Achterom

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 10:34

@x_anne_x: ja, slapen kun je dan zeker :D
@stacey: ik zou niet overstappen. Wel is het misschien handig om eens op zoek te gaan naar een schema wat bij jou, en je doel, past?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 10:35

Wat een vakantie verhalen zo. :)
Ik zal vanavond ook weer lopen, na 19:30iur ligt mijn looproute voor een groot deel in dr schaduw dus dat is wel lekker.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 10:35

Liep je hiervóór ook met een schema of niet?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 10:39

Dat is wel warm Stacey!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 10:41

Nou ik ben geweest.. ging wel prima.. hier ook genoeg schaduw (en ik loop nog niet zo hard).
Schema's van Evy zijn op rennenmetevy.nl ook te downloaden.
Vind 's ochtends lopen het prettigst maar ik ontbijt nu wel vooraf.. niet zoveel twee knackebroodjes.. nu maar even nog meer eten. De calorieën moeten wel worden aangevuld.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 10:46

Bedoel je mij magda90? Ik ben begonnen met een zelf in elkaar geflanst schemaatje met een minuut wandelen en hardlopen enz. En toen kreeg ik mijn iPod en ben ik het 20 minute workout programma gaan volgen met intervallen van 1 en 1,5 minuut hardlopen en joggen. En nu heb ik hem ingesteld op 20 minuten hardlopen en dat was het wel. Ik wil nu dus de tijd gaan uitbouwen en zal dan ook maar niet overstappen. Wel ligt mijn tempo nog te laag. Zal ik dis eerst tempo verhogen of uitbouwen, zodat ik het langer vol kan houden?

Ik moet wel zeggen dat ik hier op m'n vakantieadres niet echt netjes aan de rustdagen heb gehouden, maar vlieg vanavond weer naar huis dus krijg morgen en misschien ook nog wel vrijdag een rustdag. :)

Ik vind het echt met de keer dat ik een rondje doe leuker worden en ik merk het ook al goed aan mijn lijf en uithoudingsvermogen! Geeft toch wel een kick! :D

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 11:07

aah schema's gevonden. Dank je!
Oei dan moet ik vanavond al 3 minuten achter elkaar lopen. Ben benieuwd.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 11:13

Stacey schreef:
Bedoel je mij magda90? Ik ben begonnen met een zelf in elkaar geflanst schemaatje met een minuut wandelen en hardlopen enz. En toen kreeg ik mijn iPod en ben ik het 20 minute workout programma gaan volgen met intervallen van 1 en 1,5 minuut hardlopen en joggen. En nu heb ik hem ingesteld op 20 minuten hardlopen en dat was het wel. Ik wil nu dus de tijd gaan uitbouwen en zal dan ook maar niet overstappen. Wel ligt mijn tempo nog te laag. Zal ik dis eerst tempo verhogen of uitbouwen, zodat ik het langer vol kan houden?

Ik moet wel zeggen dat ik hier op m'n vakantieadres niet echt netjes aan de rustdagen heb gehouden, maar vlieg vanavond weer naar huis dus krijg morgen en misschien ook nog wel vrijdag een rustdag. :)

Ik vind het echt met de keer dat ik een rondje doe leuker worden en ik merk het ook al goed aan mijn lijf en uithoudingsvermogen! Geeft toch wel een kick! :D

Er zijn ook schema's die beide combineren. Op de ene dag een duurloop, de keer erna korter en sneller, de keer daarna interval...
Bijvoorbeeld op de site hardloopschema.nl zijn veel van dat soort schema's te vinden :j Handig is om dan wel een doel in gedachten te hebben, bijvoorbeeld de 5 kilometer in 30 minuten. Oid.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 11:14

Ik kom er nu pas achter dat de 1e 3 trainingen gewoon t zelfde waren :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 11:15

Jou inderdaad Stacey. :)

Voor mij zelf werkt het het beste als ik eerst de duur verhoog en het tempo volgt dan vanzelf. In het begin vond ik namelijk 10 minuten een zware uitdaging maar die heb ik dus eerst op een laag tempo uitgelopen en hoe vaker ik hem daarna loop, hoe sneller ik steeds ga.

Leuk he die kick? Daar kick ik ook echt op haha.

Die drie minuten zijn zo om Anne, vooral met een leuk muziekje. :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 11:17

Wendy schreef:
Stacey schreef:

Er zijn ook schema's die beide combineren. Op de ene dag een duurloop, de keer erna korter en sneller, de keer daarna interval...
Bijvoorbeeld op de site hardloopschema.nl zijn veel van dat soort schema's te vinden :j Handig is om dan wel een doel in gedachten te hebben, bijvoorbeeld de 5 kilometer in 30 minuten. Oid.

Renate Wennemars heeft een dergelijk schema gemaakt. Daar heb ik dus vooral meegelopen (podcast), de eerste les is dan 7x 1 minuut hardlopen en 2 minuten wandelen. De tweede les is afwisselend 1 minuut hardlopen, 2 minuten wandelen, 2 minuten hardlopen, 2 minuten wandelen, 1 minuut hardlopen etc. in blokjes van 5 (dacht ik), en dan de derde les 3x 3 minuten lopen. Zij gaat uit van drie keer in de week trainen en dan dus de eerste 2 lessen steeds interval en de derde les duurloop.
De eerste duurloop is dus 3x 3 minuten, de tweede 3x 5, de derde 2x 8, dan 1x 18 en dan 3x 8 en dan 30 minuten.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 11:58

Ja hebben ze ook naar gekeken toen :j Maar misschien ben ik wat anders gaan lopen?

Thx voor de link van de schema's, kan ze allemaal openen behalve die ik nodig heb... (schema tijd 2006) :+

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 12:15

Ik zal die site eens checken. Het makkelijke van runkeeper is dat je ook zelf schema's erin kunt zetten, maar wel de coaching krijgt.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 14:28

niet gelopen vanochtend, was pas veels te laat uit bed en vond het toen echt te warm worden om te gaan lopen.
wel kon ik vanmiddag mijn autootje al weer ophalen, dus heb ik een half uur naar de garage gelopen. redelijk stevig doorgestapt (op mijn birkenstocks). nu dus morgenochtend maar gaan hardlopen, dan vrijdagochtend en dan zondagochtend weer en dan zit ik gewoon weer in mijn schema!
Laatst bijgewerkt door Danseresje op 15-08-12 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 14:30

Gisteren overgeslagen, zat met een zieke hond. Vanavond maar weer aan de bak, ben niet zo'n bikkel dat ik overdag ga. Ik loop nooit 2 dagen achter elkaar. 1e dag lopen, 2e dag fietsen, 3e dag roeien en Wii enz.

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 17:57

Vanmorgen om 10 uur wezen hardlopen, gelijk maar weer 4/5 km hardgelopen, ik weet het helaas niet exact omdat ik nog geen sporthorloge heb.
Ik was onwijs blij met deze prestatie met die warmte!

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 18:21

Nikka wat sneu, wat heeft 'ie?

Ben vanmiddag naar de fysiotherapeut geweest. Die heeft het allemaal bekeken en het is inderdaad partelofemoraal pijnsyndroom. Ze liet me ook zien dat als ze een bepaalde plek indrukt bij de knieschijf dat de bovenbeenspier de knieschijf dan een bepaalde kant uit moet 'drukken', maar dat doet mijn spier dus niet. Ze heeft de spier losgemaakt (wat verschrikkelijke pijn deed :P) en mijn been ingetaped met curetape. Heb ook een paar oefeningen gekregen. Volgende week weer twee keer heen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 18:26

Nog 2 weekjes en dan kan ik ein-de-lijk ook weer mn uitslagen hier neerzetten.
Hoop nieuwe mensen erbij gekomen zie ik, leuk!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 18:37

xRowina schreef:
Nikka wat sneu, wat heeft 'ie?

Ben vanmiddag naar de fysiotherapeut geweest. Die heeft het allemaal bekeken en het is inderdaad partelofemoraal pijnsyndroom. Ze liet me ook zien dat als ze een bepaalde plek indrukt bij de knieschijf dat de bovenbeenspier de knieschijf dan een bepaalde kant uit moet 'drukken', maar dat doet mijn spier dus niet. Ze heeft de spier losgemaakt (wat verschrikkelijke pijn deed :P) en mijn been ingetaped met curetape. Heb ook een paar oefeningen gekregen. Volgende week weer twee keer heen.

Hij heeft een voedselallergie en daardoor een wat zwakker maagdarmstelsel. En nu met dat warme weer was hij erg misselijk, ik heb hiervoor iets in de koelkast wat ik in kan spuiten en dan is het met een half uur weer wat beter. Omdat hij ook krampen had was hij erg zielig gisteravond en nu gaat het wel weer. Maar hij hangt erg aan me als hij ziek is en dan ga ik niet graag bij hem weg.
Wat vervelend zeg voor je, sterkte en beterschap!

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 18:38

Ach wat sneu voor je hond, warm weer is sowieso heel vervelend voor honden maar voor hem zeker! Maar je zorgt zo te horen goed voor hem. Snap dat je dan liever bij hem blijft!

Dankje ;)

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:47

Ik moet weer even bijlezen. Ben sinds maandag weer aan het werk en dat is ff wennen zeg maar. Vandaag ff rondje van 3,5 km gelopen maar het was pfffff heet. Twas hier in het zuiden (Sint Oedenrode) rond 31 graden rond 17 uur.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:02

pff 31 graden dat is warm ja.

Arme hond :(:)

Net gelopen viel me toch nog zwaar, te volle buik ook vooral. Wel volgehouden maar niet van harte.

Stomme vraag misschien maar lopen hier ook mensen met zweetbandjes ofzo?
Ik zweet sowieso heel snel en met dit weer dus helemaal. 't Zweet gutst echt van mijn voorhoofd af. Maar dan ook mn ogen in en dat doet zeer en mn bril beslaat dan. :=

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:19

x_Anne_x schreef:
Ik kom er nu pas achter dat de 1e 3 trainingen gewoon t zelfde waren :')

Doe je 2011 van evt? :+
Want volgens mij heb je dan elke week drie keer dezelfde training. Viel mij laatst ook op namelijk!

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:21

ja 2011 van evy inderdaad :j
Ja zat vanmiddag naar t schema te kijken, anders was t me nooit opgevallen geloof ik _O-