bokkers met hartproblemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 15:14

Wat eng Dovish , kan me voorstellen dat je huiverig bent.

Hopelijk niets ernstigs Mistral

dovish

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 15:16

Goed dat je even langs gaat mistral!

Wat is het weer regenachtig he? Alles is wel prachtig frisgroen nu buiten!
En ik ben mijn bed uit, gaat goed! *doet Dansje*

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 15:25

He fijn dat je uit bed bent. Rustig aan hoor. Wat lekker dat je zo'n makkelijk kindje heb Dovish. De 2 laatste van mij zijn geweldig in het bedenken van ellende :+ 4 en 3 jaar en op het dak van de boerderij geklommen (hun schuld dus dat ik t aan me hart heb haha) en de gang onder de pindakaas gesmeerd.. met wattestaafjes in je poep roeren en door de plee smeren -O- affin we vervelen ons nooit hier hoor haha.
Mistral, goed dat je heengaat! Die koorts vind ik eng.
Ik ga hier in stadskanaal revalideren als t niet bevalt kan ik altijd nog naar haren. Maar ik denk dat ik niet zo lang ga revalideren.... ik doe immers alweer zoveel. Ik ga ook mijn hulp eruit "schoppen" anderen hebben het harder nodig.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 15:34

Wahahaha Pipo die kids van jou, ik lig helemaal dubbel.

Neem je tijd voor revalideren, je hebt er echt wat aan. Ik vond het eigenlijk niet nodig daar was ik "te goed" voor. In de zin van dat ik niet ernstig ziek ben oid. Maar ik heb er echt baat bij gehad.

Dovish haha doe jij maar even rustig aan, doe nog maar geen dansje.

Ik denk dat er niet gek veel aan de hand is, al is verhoging natuurlijk niet helemaal oke.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:55

Wat moeten jullie doen bij revalideren?
Ik kreeg een kaart met oefeningen die ik dan 10x moest doen en dan de volgende kaart, een keertje fietsen, heel "leuk"
Ik zat dan wel netjes in de stickers en er was altijd begeleiding.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:06

Hier gaat het vandaag op en neer...
ik ben vandaag even naar de Fysio geweest en ze heeft de spieren even goed nagekeken..
Er was 1 kleine spier boven het borst die wat vast zat,, deze heeft ze geprobeerd los te masseren.
ze vond het alleen wel vreemd dat bij de eerste kleine aanraking mijn huid al knal rood werd!
Ze denkt niet dat de krampen van de spieren komen!
Ook vond ze dat ik erg benauwd en kortademig klonk..
Nu de cardioloog dus nog even afwachten!
Mijn moeder dacht ineens kan het geen ontsteking in de borstspier zijn of zo?
Dokter morgen maar even bellen..:P

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:09

Voor mij is het de 1e X dinsdag as dus mijn naam is haas.. ik zie t wel. Hee Kaatje toch leuk dat je dan stickers krijgt haha dat beloningssysteem hebben we hier met de kids ook gebruikt _O- maar denk dat je andere stickers bedoeld :D
Mistral, je mag ze best een weekje lenen hoor met de zomervakantie :+

Froukje.. hopenlijk niet! succes dan maar morgen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 17:22

Ik had bewegingsgeorenteerde therapie dus bewegen en leren wat voor signalen je lichaam af geeft. Cardiofitness gesprekken met psycholoog en dietiste lichaamsbewustwording dus leren ontspannen. Daarnaast kreeg ik een individuele hardlooptraining.

Froukje hopen datv het wat verlichting geeft. Wanneer moet je naar de cardioloog?

Pipo nou ik weet niet of mijn hart dat wel aan kan hahaha maar ik vind het nog steeds erg grappig. Natuurlijk niet als het je overkomt!

Ben bij de huisarts geweest moet morgen bloed laten prikken kijken of het mogelijk bacterieel of virus is.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:58

Okee dus toch even verder kijken. Wie weet is het zo opgelost met een kuurtje.
Ach weet je je went eraan lijkt wel. Mijn zoontje heeft als 7 jarige geprobeerd fikkie te steken in de woonkamer snachts.. eerst bij de houtkachel en toen dat niet ging bij het gasfornhuis.. heel de kamer lag onder de half verbrandde postit papiertjes. Gelijk een slot gemaakt op de woonkamerdeur. Affin zo kan ik nog wel even doorgaan 8)7 een heel boek kan ik ondertussen schrijven. Maar ondanks hun drakekuurtjes en vindingrijkheid zijn het wel mijn kids en zijn ze ook harstikke lief en zorgzaam. Mijn puppies! <3

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:16

Mijn revalidatie was net zoals bij Mistral, maar we hebben dan ook op dezelfde plek gerevalideerd. Lichaamsbewustwording was eigenlijk in alle onderdelen wel het hoofdmotto. Tijdens het sporten regelmatig stilstaan bij welke signalen je lichaam geeft, hoe je dat ervaart en óf en wát je er mee moet. Ik vond de ontspanningsoefeningen ook erg fijn.
De hardlooptraining had ik niet, haha... dan hadden ze me allang kunnen opvegen! :P

In tegenstelling tot kaatje zaten wij juist niet in de stickers. Het idee was dat je moet leren leven met wat je hebt door het aan te voelen. Thuis heb je die stickers ook niet en moet je het ook goed met de signalen die je lichaam je geeft. Maar voor iedereen en elke instelling zal er wel weer een andere gedachte achter zitten! (ik dacht trouwens eerst ook even dat je gewoon héél goed je best had gedaan en dat je daarom zoveel stickers kreeg, haha!)

Joh, die verhalen van jullie kinderen... die van mij is gelukkig nog maar één, die doet zulke dingen nog niet. Maar er staat me misschien nog heel wat te wachten zie ik wel... haha!

Mistral, goed dat er even bloedgeprikt is!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 19:04

Oh dat is wel heftig Pipo! Maar bij dat verhaal over wattenstokjes en poepsmeren krijg ik beelden en dat blijf ik hilarisch vinden.

Dovish wacht maar komt vanzelf dat Feije van alles uit gaat vreten haha. Dan krijg je ook vast ee neiging om ze door de wringer te halen. Heb ik wel met enige regelmaat haha

Ik laat morgen even op mijn werk prikken en ik moest ook rvrn controleren op blaasontsteking maar ze zei al doe je dat zelf even dan hoef je daar niet voor terug te komen. We gaan het zien het zal wel los lopen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 23:54

aha weet je ik kan nu om het verleden lachen en wat morgen brengt.. we zien het wel!
Ik sta ook zeker open voor de revalidatie maar ik baal er wel vreselijk van dat het 9 en dus nu 10 weken na mijn operatie is. Ik had stiekum gewoon wat meer begeleiding/intresse verwacht. Ik rookte voor de operatie en ik wilde wel stoppen. Mijn cardioloog zei van na de operatie stoppen we want ervoor heb je al zoveel stress en gaat t vast niet lukken.
Dus dan denk je dat er een antierookkabouter contact opneemt na je operatie. Niet dus.. In de 9 weken dat ik nu geopereerd ben is er geen 1 keer gevraagd hoe of wat met roken. Dit was mijn 2e gesprek en 1 nacontrole in het umcg, waarbij het hartfilmpje langer duurde dan het gesprek op zich. Dus eigenlijk heb ik het een beetje gehad op het moment met de fantastische begeleiding.

Mistral, handy zulk werk!

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:17

Mogge

In Gent viel die nazorg ook zo tegen. Je krijgt een sociaal verpleegster die alles voor je regelt, maar bij mij regelde ze niets.
Ze had me verteld dat ik 6 weken na het infarct wel weer aan het werk kon 8)7 dus ik vond mezelf een looser toen dat niet
lukte.
De map met info was ze vergeten te geven dus ik wist letterlijk niets.
De dag na thuiskomst zat ik weer op de fiets
want ik had begrepen dat je flink moest oefenen , mijn hart deed pijn........en ik maar trappen.

Roken ben ik uit mezelf mee gestopt na 3 maanden kwamen ze vragen of ik stopbegeleiding wilde en ik heb gezegd dat ze
daar nu te laat mee waren maar dat ik dat heel graag gehad zou hebben.
Maar goed ook ,ze laten je stoppen met champix en dat blijkt niet voor iedereen zo'n best middel te zijn.

Er is in Eeklo ook een ziekenhuis en de arts daarvandaan kwam tijdens t infarct bij mij mijn eigen huisarts vervangen .
Als je uit t ziekenhuis in Eeklo naar Gent gebracht wordt brengen ze je daar ook weer naar terug voor je ontslagen wordt.
Ik was rechtstreeks naar Gent gebracht maar verwezen door een arts uit Eeklo.

Komt er de 2e dag een leerlingsociaalhuppelepupje met discokleding aan aan mijn bed met t verhaal dat ik terug naar Eeklo gebracht zou worden. Dus ik ; ja maar ik kom helemaal niet uit Eeklo.
Jawel jawel dat staat in de papieren u komt wel uit Eeklo. ik weer : nee ik kom daar niet vandaan.
Jaaaa zegt ze dat weet u natuurlijk niet meer -:(-
Gofferdegoffer ik lag nog aan de machines ,maar dook bijna dat bed uit om haar bij de strot te grijpen,
ik moest prompt overgeven en ik hoop dat t op haar glimschoenen kwam .
In ieder geval heb ik dat mokkel niet meer terug gezien.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:41

Jee ging dus lekker veel mis. :j -O-

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:10

Hallo Dames!
Ik heb vannacht eindelijk weer eens door kunnen slapen!
Maar vanochtend werd ik wakker met enorme pijn en steken..
Ik zou net even naar het gemeentehuis om mijn nieuwe ID kaart op te halen maar ik was amper weg en daar ging ik bijna....snel naar huis gegaan..Die Id kaart komt later wel eerst maar even om mezelf denken

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:56

he bah! vervelend

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:35

ja en heb nog steeds niets van de cardioloog gehoord...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 17:39

Hallo dames

Wat slordig dat ze zo lang wachten ook met dat stoppen met roken dat ze mensen zo lang laten zwemmen.

Froukje heb je nog met het ziekenhuis gebeld?

Ik ben het verder kwijt wat een prutdag ik heb zo'n pesthumeur en ik begrijp niet waarom. En ik irriteer mij ook aan het feit dat we een week verder zijn en ik mij nog steeds niet goed voel. Aangezien het een kleine ingreep was volgens de geleerden ben ik nu wel klaar met dat brak voelen. Eigenlijk wil ik alleen maar heel hard janken.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:37

Ja we hebben gebeld!
Ik moest nog beoordeeld worden dus nu nog binnen 3 dagen!
Ik ga morgen voor een half dagje naar school ik ben bang dat ik het niet volhoud van 08.30-18.00....

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 19:46

Gewoon even lekker janken Mistral , misschien ook nog even tegen iets schoppen ? lucht zo heerlijk op. :(:)
Je hebt de "after ingreep blues"

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 20:04

Froukje, ik denk dat je je posiiever moet opstellen. Je moet gewoon denken ik ga het gewoon doen, gaat t niet ben ik weer weg. Maar positief benaderen. Als je namelijk al denkt dat je het niet kan, gaat t ook niet want je bent zelf een stoorzender. Snap je een beetje wat ik bedoel? Schouders eronder en denken van we zien wel. ;) (zoek een smily met spierballen :D )

Ja Mistral.. gewoon lekker doen! Helpt zo goed. what the f*

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 20:16

@pipo ik snap je helemaal:)
Hoppa gaan met die banaan

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:54

MISTRAL94 schreef:
Ik ben het verder kwijt wat een prutdag ik heb zo'n pesthumeur en ik begrijp niet waarom. En ik irriteer mij ook aan het feit dat we een week verder zijn en ik mij nog steeds niet goed voel. Aangezien het een kleine ingreep was volgens de geleerden ben ik nu wel klaar met dat brak voelen. Eigenlijk wil ik alleen maar heel hard janken.

Dat is dus wat ik de hele dag gedaan heb, ineens zat ik er helemaal doorheen en kon alleen nog maar doemdenken en huilen, huilen en nog eens huilen...
Aan het eind van de middag heeft mijn man me in de auto geparkeerd en hebben we een blokje om gereden, dat verzette de zinnen weer een beetje.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 00:34

Hallo dames

Hoort dit er allemaal bij dan? Ik voelde mij zo knorrig vandaag en begreep er helemaal niets van. Mijn baas vraagt wil je het bakje met gebruikte instrumenten leeg halen die zit helemaal vol. Dus ik zeg daar ben ik toch niet alleen verantwoordelijk voor? Want wat hoor ik jij hebt die instrumenten er niet uit gehaald *zucht*
Mijn collega vraagt wat ben je stil is er wat? Nee hoor niets aan de hand snap er zelf ook niets van. Maar waarom heeft het zo'n impact het implanteren stelde niets voor zeiden ze?
Ik heb de hele avond geslapen lekker hoor voel je niets, nu ik wakker ben ben ik weer erg mopperig. Wordt gek van mijzelf.

Dovish hetzelfde? Jeetje nou ik weet hoe k*t je je voelt zullen we maar zeggen. Het is ook wat met ons allemaal haha

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 06:42

Hee meiden.. waarom denk je dat er zoiets bestaat als hartrevalidatie? ,juist omdat het blijkbaar zo'n inpact heeft. Jullie hebben een relatief kleine ingreep gehad maar verdikkeme wel aan je motortje! Dat gaat echt niet in je kouwe kleren zitten! En hoe luchtig je er ook over doet, het is een grote impact hoor.
Zolang je er niet in blijft hangen is het goed ;) dames dikke :(:) en nieuwe dag nieuwe kansen :j

Vandaag een hoop gesjouw.. Bo mijn dochtertje heeft haar presentatie.. (vroeguh was dat spreekbeurt haha) ze doet t over papegaaien dus mama kan vanmiddag op draven met 3 van onze gaaien :D
Dan snel naar huis gaaien weer teruggooien en dan naar de kinderpsygiater vanwege hun medicatie.
druk druk druk dus.