[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:12

Het is gewoon een bloeding. In mijn geval heel licht afwisselend met iets meer bloedverlies maar zeker niet zoals een echte menstruatie bij mij.

Ik was meer bang dat dat ding er uit zou komen omdat de touwtjes vrij lang zijn bij mij. _O-

Jolliegirl

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:18

Touwtjes?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:19

Ik had dat dus in het begin toen ie net gezet was :')
Bang om naar de WC te gaan en dan een 'plons' te horen dat mn spiraal eruit was gevallen.... Kan natuurlijk niet, maar ik zat toch elke keer krampachtig te doen op die wc :P

Jollie: er zitten touwtjes aan de spiraal, de HA/Gyn kan daar zacht aan trekken, dan klapt de spiraal in en kun je hem makkelijk verwijderen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:20

Oh god.. nog iets wat me dus niet aanspreekt...
Ik hoef geen touwtjes in mijn lijf zeg.. :\

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:25

Ach, aan een tampon zitten ook touwtjes :D

Maargoed, net zoals elke anticonceptie heeft de spiraal zijn voors- en tegens. Ik zelf vind de voordelen zoveel groter dan de nadelen die ik ervaren heb (okee, dat zetten is geen feest en mijn huid is ook iets onrustiger geworden) dat ik er toch blij mee ben :) Idere moet daar toch zijn eigen afweging in maken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:27

JG ze kunnen, als je dat vraagt, ook heel kort af geknipt worden en dan heb je ze niet. Maar bij mij zijn ze lang gelaten, vond dat niet zo'n ramp.

Mars: same here, en de eerste keer doorzitten op 't paard. _O- Ik heb serieus gevraagd aan mijn Gyne of dat ding gewoon ging blijven zitten, ook de 1e dagen. _O-
Ze moest even grinniken maar beloofde me daar na dat ie er echt niet zo snel uit komt, en als ie er uit komt, dan zou ie sowieso afgestoten worden, of ik nu paard gereden had of niet. :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:37

Ik ga er dinsdag maar een aanvragen... baad het niet, laat ik 'm er gewoon weer uithalen.. :)

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:39

@Mars, die plons kan je wel horen hoor... als hij net gezet is...

Mijn eerste spiraal na de zwangerschap is er ook weer met een plons uitgekomen :+ Werd door mijn lichaam in eerste instantie afgestoten en eruit geduwd... was dus een plons in de WC ;)
Ook is het aan te raden om hem elk jaar even te laten nakijken of hij nog goed zit.
Gezien mijn allereerste spiraal schreef was gaan zitten en dus niet meer beschermde is het bij mij standaard elke 6 maanden controle of hij nog goed zit. En als er een nieuwe geplaatst moet worden is dat plaatsten en na 3/4 weken nog eens de controle of hij nog goed zit...

De touwtjes werk je niets/weinig van... de krullen zich na een tijdje netjes langs de baarmoedermond...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:40

maar hij blijft dus niet altijd zitten...
Het laatste wat ik wil, is zwanger worden....

Zou ik ook controle kunnen aanvragen..just for sure..?
Of doen ze dit niet?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:43

Jolliegirl schreef:
maar hij blijft dus niet altijd zitten...
Het laatste wat ik wil, is zwanger worden....

Zou ik ook controle kunnen aanvragen..just for sure..?
Of doen ze dit niet?

Mijn HA stuurde me sowieso al door naar de Gyn om een echo te laten maken ter controle.
Zover ik weet is dat best wel standaard :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:44

Nou ben benieuwd! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:53

Sex mag wel, maar bah _O- nee, dan zeggen ze wel dat een echte schipper de rooie zee bevaart, maar mijn rooie zee is privé.

Weet dat het bij iedereen anders is hoor Mas, maar ik weet 100% zeker dat als hij tijdens mijn menstruatie gezet wordt ik de maanden erna blijf bloeden. Dat heb ik met de pil ook al; moest tijdens mijn menstruatie beginnen maar dan blijf ik doorbloeden door de hormonen. Voor mij is het veel beter om het niet tijdens de menstruatie te zetten.

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:55

zwanger worden kan altijd... met welk anticonceptie middel ook... enige echt veilige is geen seks...
Toch als hij er echt helemaal uitzakt merk je dat wel hoor...
Enkel schreef zakken in de loop van de tijd merk je niets van... vandaar dat ik elke 6 maanden nog eens extra laat controleren

De kans dat je zwanger wordt met een spiraal is heel klein...
Ik ben een van de uitzonderingen die door een spiraal zwanger is geworden. Resultaat staat nu in de box naast me ;)
Moet wel zeggen dat ik voor een deel anticonceptieproof ben schijnbaar... Mijn eerste zwangerschap was dubbel dutch (en wes echt heel stipt met de pil), 2de keer was na een verkrachting en was nog steeds stipt met de pil maar er zo ziek van wat er was gebeurd dat ik nog een morning after heb gehad ook en toch was ik zwanger (abortus) en de laatste nu met een spiraal die volgens de gyne een heel klein tikje schreef stond en eigenlijk nog gewoon zou moeten werken...

Tja, enige echt veilige is geen seks... maar das ook weer zowat he...

Toch ben ik verder wel heel positief over het spiraal.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:59

Ik weet dat die kans er altijd is.
Maar als die spiraal scheef gaat heb je dat dus niet door...

Jeetje verkrachting, da's heftig!
En nu zielsgelukkig met de kleine neem ik aan?
niet geplant,maar toch zeer gewenst?

Ik kan het er niet bij hebben. Kind zal geen leven hebben dan...
Dus ja, t is altijd een gok..
Bij de pil kan je er nog optijd achterkomen dat je m vergeten bent ofzo..Met een spiraal is dat dus niet zo..

Hoe ben jij erachtergekomen dat je zwanger was als ik vragen mag?

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:03

komt even klagen over haar pms.....

heb al meer dan een week tietpijn >;) .....m'n humeur is ook niet al te best.....I hate bad pms !!!

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:13

Met de tijd kan een spiraal inderdaad schreef gaan zakken, verschuiven en daardoor minder goed werken... dat heb je niet door... Natuurlijk als hij echt wordt afgestoten door het lichaam wel.
De kans dat hij verschuift is heel klein, maar ook een kleine kans is er 1 :)

Ja, die verkrachting was heftig, en ondanks dat ik aan de pil was maar door alle stress en alles wist ik dat de pil niet hoefde te werken. Had hem wel ingenomen maar voor de zekerheid toen toch nog een MA genomen... helaas werkte die ook niet in mijn geval... wil er enkel mee aangeven dat nooit iets echt helemaal safe is... Je kan er achter komen dat je de pil bent vergeten, ziek bent waardoor de werking minder is en proberen nog in te grijpen maar soms heb je van die uitzonderingen die alsnog zwanger worden...

Met onze knappe vent ben ik nu inderdaad wel heel gelukkig, niet gepland maar zeker wel gewenst.
Kwam daar eigenlijk heel stom achter, was al een paar dagen niet zo lekker, overgeven en noem het maar op... zat er nog met vriendlief over te grappen dat ik zwanger was...
Maar na 3 dagen begon ik toen toch te denken van tja, ik voel me wel zo zoals met Raymon... maar dat kan toch niet??? Op Internet wat gekeken en vind daar meerdere mensen die met een spiraal zwanger werden... Voor m'n eigen gemoedsrust toen toch een test gedaan... en daar bleek uit dat ik inderdaad zwanger was.
Gynaecoloog geweest en daar werd het inderdaad bevestigt... was zwanger van een tweeling en of ik het wilde houden of niet dat spiraal moest eruit... zo gezegd zo gedaan en bij het verwijderen van het spiraal is ook een vruchtje verloren gegaan...
Na heel wat wikken en wegen hebben we besloten om dit wondertje te houden... immers door een spiraal heen en het verwijderen van het spiraal overleefd was het voor ons een geval van 'het moet zo zijn'...

En ja, nu heb ik hier een heerlijk jongetje van 10 maanden waar ik heel gelukkig mee ben... Als ik naar hem kijk ben ik blij dat dat spiraal iets schreef was gezakt, maar aan de andere kant... mijn vertrouwen in heel veel anticonceptie is nu heel klein... betekend niet dat ik er niets mee doe maar sta ik een keer 's ochtends wat ziekerig/misselijk op zit ik niet veel later met stress bij de kruidvat voor een test... het zal toch niet weer :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:20

Tjee Dilayla, heftig maar ik hoor wel meer vrouwen die blijkbaar zo vruchtbaar zijn dat ze door veel anticonceptie heen zwanger worden. Nu is helaas niets 100% betrouwbaar, maargoed je moet toch iets en ik heb gelukkig wel vertrouwen in de Mirena :j
Zwanger te worden is echt mijn grootste angst. :o

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:01

Gelukkig zijn er oplossingen als je tóch ongewenst zwanger geworden ben.
En daar ben ik heel erg blij mee.

Wat een verhaal zeg! Weet er niet echt goed iets op te zeggen!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:41

Tjee wat een verhaal zeg! Sterke vrouw!!!!

Tja mocht de nuvaring niet werken vind ik het ook best, laat die mini-me maar komen! Per 1 januari stop ik er toch helemaal mee en gaan we er voor. En vandaag besef ik me weer goed waarom ik er graag vanaf wil, hoofdpijn, misselijk en buikpijn. En sjaggo!!! Zelfs het huis poetsen wil me niet opvrolijken terwijl ik altijd blij word van een schoon huis! Zo maar mezelf laten vertroetelen bij mijn ouders want vriendlief komt pas laat thuis!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:44

Jans schreef:
Sex mag wel, maar bah _O- nee, dan zeggen ze wel dat een echte schipper de rooie zee bevaart, maar mijn rooie zee is privé.

Weet dat het bij iedereen anders is hoor Mas, maar ik weet 100% zeker dat als hij tijdens mijn menstruatie gezet wordt ik de maanden erna blijf bloeden. Dat heb ik met de pil ook al; moest tijdens mijn menstruatie beginnen maar dan blijf ik doorbloeden door de hormonen. Voor mij is het veel beter om het niet tijdens de menstruatie te zetten.

Als er een volgende komt, wil ik 'm ook buiten mijn menstruatie laten zetten. Dan maar via dagopname in de kliniek. :o Ik denk dat dat ook de reden is dat ik zo lang last houd van de bloeding. Had dat met mijn pil dus ook altijd. :)

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:44

Merk nu toch dat ik van de nuvaring aanzienlijk meer 'snoep-honger' heb dan tijdens mijn stopweek (en dan toen ik anticonceptieloos was).. Ga maar eens m'n best doen om het binnen de perken te houden :o

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:30

Oef, dan begin ik nooit aan de nuvaring, volgens mij eet ik dan echt alles op wat ik tegen kom :')

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 23:00

Had het met de pil even erg hoor. :( Merkte wel dat ik in mijn anticonceptieloze periode veel minder moeite had om de zoetigheid te laten liggen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:30

Als je de spiraal tijdens je menstruatie laat zetten.. Is deze dan gelijk veilig?
Of betekend dit dat we een tijdje ff moeten indimmen? :+

Vind het spannend hoor!
Ik ga m dinsdag aanvragen! :D

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:56

Ik heb dat dus laten doen, maar echt geen idee :') Dus ga maandag nog even naar het ziekenhuis bellen om te vragen. Volgens de HA was hij dan meteen veilig, maar op internet lees ik weer dat het pas echt veilig is na de controle echo.

Het is bij mij tot nu toe echt nog steeds heel erg mee gevallen. Heb hem donderdagmiddag laten zetten, donderdagavond gewoon wezen squashen en ook helemaal niet echt veel last gehad. Mijn 'gewone' buikpijn van het ongesteld zijn. Het zetten zelf viel ook echt heel erg mee, na alle horror verhalen op internet was ik een beetje bang geworden (dus uiteindelijk las ik alleen Mars haar stukje nog maar :') ), maar het was al klaar toen ik dacht dat het ergste nog moest komen.