Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Emori

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:41

ik ga 2 a 3 dagen werken straks. Mijn schoonmama past op.
Als hij 2 is gaat hij 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:43

he meiden :)

vandaag trouwjurk gepast, hij is supermooi geworden <3

alles goed met de 1+1 meiden en klussers hier? :D

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:46

suze_ schreef:
he meiden :)

vandaag trouwjurk gepast, hij is supermooi geworden <3

alles goed met de 1+1 meiden en klussers hier? :D

Oehh gaaf! Had je iemand meegenomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:48

ja vriendinnetje was mee :j
het was heel raar om de jurk die ik bedacht had in mijn hoofd, opeens in het echt te zien en aan te hebben :D maar ze heeft hem precies zo gemaakt als ik wilde :j <3 echt geweldig mooi :+:

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:55

oh heerlijk moment suze! :D :+:

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:57

Zooooo ik heb weer een passende bh :)) :D .

Heb een Anita voedingsbh gekocht die meerekt, hij zit heerlijk! Wel inmiddels maat 95G := .

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:57

In de randstad zal het anders zijn idd. Op KDV waar wij zijn wsezen kijken zij de groepen klein en knus :j
Nee ik zou ook niemand afvallen over zijn of haar keuze hoor, iedereen is daar vrij in, we willen immers allemaal het beste voor onze kinderen!

Suze wat gaaf!!! <3

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:58

Goh, natuurlijk mis je wel wat als je voltijds werkt, maar je ziet je kindje nog wel elke dag.. Het is niet zo dat je ze de hele week niet ziet.
Ons onthaalmoeder werkt maar 4 dagen, dus 1 dag op 2 weken gaat de kleine bij een van de grootouders. De andere week thuis (man werkt in posten, en ik in onderwijs, dus heb op woensdagnamiddag vrij).
Bij het onthaalmoeder hier zien ook maar maximum 8 kindjes. Zitten veel buiten in de tuin, knutselen veel, zingen, dansen, krijgen verse groenten en fruitpapjes, ... Dus echt wel ideaal!

Oh, een voedingsbh, wordt dringend tijd dat ik dat ook ga halen! Van zodra ik thuis ben vliegt de bh hier uit, omdat het allemaal begint te spannen :D.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:59

Ons kleintje gaat een dag per week naar mijn ouders, en dan nog een dag of 2 naar een gastouder. Het kdv heeft hier veel te grote groepen en geen buiten.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:13

Heerlijk Suze, je hoort vaak genoeg dat het anders is geworden dan iemand in zn hoofd had! Wanneer ga je trouwen? (Heb je misschien al verteld hoor, maar er wordt zoveel verteld hier.. :o )

Dat bedoel ik Rinske, dat zou mij dus ook tegenstaan.

Ik was vanmiddag in de Hema en dan kan ik niet voorbij de baby-afdeling, moet altijd ff kijken. Stom hea?!

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:14

heerlijk he die babyspulletjes daar hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:16

geeft niet hoor djesseka, ik moet er ook nog beetje inkomen hier :o
mis ook veel :j

15 augustus :+:

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:16

Gaaf Suze dat je ene jurk gevonden hebt.
Wil straks natuurlijk wel de trouwfoto's zien.

De rede dat ik thuis wil zijn voor mijn kids is dat ik zelf werkende ouders had en al hebben ze het super gedaan en hebt ik als kind nooit wat te klagen gehad (oppas die bij huis was tot mijn 13de) heb ik altijd gezegd dat ik het niet op die manier zou willen met mijn eigen kids.
Tis ook alleen dat wij alles financieel goed op orde hebben dat ik aan kids wil denken.
Daarnaast gaat het volgens mij al hard zat dat kleintje groter worden en naar school toe moeten en wil ik er vol van kunnen genieten.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:31

Dit is trouwens de BH die ik heb gekocht, vind hem erg leuk, niet zo oudbollig :) .
Afbeelding

Edit, en deze net ook maar besteld, nu ik toch bezig ben _O- .

Afbeelding
Die is van HotMilk, vind hem helemaal geweldig!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:43

Das al snel, Suze! Is alles al een beetje rond voor de bruiloft? Ja gaat snel hea hier, ik kan het op zo'n vrije avond lekker bijbenen, maar tijdens mijn werkweek niet, hoor.

Gave bh's, Rinske! Die tweede is mooi!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:50

suze_ schreef:
ja vriendinnetje was mee :j
het was heel raar om de jurk die ik bedacht had in mijn hoofd, opeens in het echt te zien en aan te hebben :D maar ze heeft hem precies zo gemaakt als ik wilde :j <3 echt geweldig mooi :+:

ben heeeeel benieuwd <3 had een leuke site voor je aantal pagina's terug!

Djesseka schreef:
Een gastouder geeft mij al een heel ander gevoel dan een kinderdagverblijf, Suzanne! Wat fijn dat je dat hebt kunnen regelen! Ben je niet bang dat als je voltijd werkt, je veel van je kindje mist?

Travis, denk dat het voornamelijk komt doordat ik in de Randstad woon en de dagverblijven hier echt propvol zitten en mega groot zijn. Heb zelf gesolliciteerd bij een KDV (in mn bijbaantjesperiode, haha), maar vond het echt niks. Kan het niet goed uitleggen, maar vind gewoon dat zo'n pukkie bij zijn/haar ouders hoort te zijn de eerste twee jaar. Daarna is er de creche waar ze echt prima leren delen en waar ze alle andere vaardigheden leren die ze voor de basisschool nodig hebben. Het is puur mijn gevoel en mening hoor, ik zal nooit een ander afvallen omdat ie z'n kind naar een KDV brengt. Ben voor alle voorstanders ook oprecht blij dat de mogelijkheid er is! :j

Weet je wat ik me wel altijd afvraag? Weegt je salaris als werkende moeder nog wel op tegen de kosten van een KDV? Als ik zie wat overblijf of naschoolse al kost.. Dat zijn maar dagdelen.

Bijna niet, had het er met mijn moeder net over, als ik 600 binnen haal gaan er 400 naar het kdv...

Esplendido schreef:
Bij mijn eerste ukkie heb ik ook tot ruim over de twintig weken iedere ochtend gespuugd. Gelukkig deze keer niet.

Motiverend ;( ik zit nog steeds aan de medicijnen, zonder nog steeds alles eruit..

Djesseka schreef:
Zahlina schreef:
Geen idee of ze het in Suriname ook kennen maar hier op Curacao wel.. lol..
In de wijk waar ik woon zit een erg goede prive school (peuterschool, basisschool en middelbare school). Zal jullie maar niet vertellen dat het kost maar het is zeker de moeite waard.
School valt onder het gewone nederlandse systeem, dus als we teruggaan naar nederland dan is de overstap niet te groot.
Maar ja eerst maar eens zwanger worden en een gezonde baby op de wereld zetten.

Hahahahaha.... Ik twijfelde al toen ik het typte, maar was te lui het te controleren. _O-

Mijn juffenhart wordt blij van wat je hierboven zegt, goed onderwijs is ZO belangrijk! En vergis je inderdaad niet in de overstap die een kind maakt van de ene school naar de andere. Hoe dichter de manier van werken van de verschillende scholen bij elkaar ligt, hoe makkelijker de overstap zal zijn! :j

DQ, dat klinkt inderdaad niet fijn, bah! Ervaren je collega's dit ook zo?

Ja die ervaren dit ook zo :j maar 5 september loopt mijn contract af, ik ga mogelijk vragen of hij het niet wil verlengen, ik zit namelijk 22 km van mijn werk af in september en ben dan ook nog eens zwanger, bovendien ben ik met verlof in de aller drukste periode, ik verwacht dus sowieso niet dat hij me niet verlengd en ik hoop dan echt zooo vreselijk dat het uwv mij kan helpen..

Suzzy_3 schreef:
Gek dat jullie (bijna) allemaal liefst thuis zouden blijven als de kleine er is. Ik zou juist zo snel mogelijk terug voltijds willen gaan werken, en daarbij terug een heel deel uur paardrijles geven. Zou gek worden als ik ganse dagen moet thuis zitten.
Hebben ook een super onthaalmoeder waar de kleine vanaf eind oktober naar toe mag (eentje met een paardrijdende dochter en een pony!)

Imo, en dat is geen aanval op jou echt niet! (gewoon mijn ongezouten mening) vind ik dat als je een kind hebt 3 dagen werken toch wel max is, ik vind het echt belachelijk dat beide ouders dan 5 volle dagen blijven werken, je wilt toch het eerste lachje, het eerste zitmomentje en het eerste pasje meemaken? 5 dagen je kind op een opvang.. tjah.. geen voorstander...

Ik snap het wel hoor dat sommige fulltime moeten blijven werken, maar als ik niet parttime zou kunnen werken of mijn vriend niet dan zou ik niet snel zwanger raken, mijn ouders zijn op vroege leeftijd gescheiden en mijn moeder werkte dus 5 hele lange dagen om ons te onderhouden, het gemis is niet te beschrijven.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:51

Oeh rinske ik ga eens kijken of ze die laatste ook in mijn maat hebben die is leuk!

edit: dames even een vraag wbt gerook, mijn vriend rookt als de stoomboot als sinterklaas maar niet meer bij mij, buiten uit de buurt van mij, mijn moeder rookt niet meer in mijn buurt en zelfs mijn collega gaat naar buiten met roken, is het nu raar dat ik niet veel bij mijn schoonouders ben omdat ze beide heel erg zwaar roken (vader sigaren moeder sigaretten) ik wil dit echt niet rondom mij hebben maar wil niet de diva uithangen....
Laatst bijgewerkt door xDramaQueen op 08-06-12 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 22:05

DQ, wat een rotsituatie op je werk! Ik hoop inderdaad wel dat het UWV je kan helpen en dat je, als je hier weg gaat, ergens anders aan de slag kunt! Zonder werk is natuurlijk ook niet ideaal.

Ik heb dat ook, mijn moeder was er altijd, mijn vader echt nooit en nog niet. Toen werd mijn vader ziek (ik was 16) en kwam ik erachter dat ik geen idee had van hoe mijn vader emotioneel in elkaar zat en hij ook niet van mij. Dat was heel zwaar.

Ik hoop dat wij (die leuke pappa die ik zoek ;) en ik) het anders kunnen doen straks. Maar ik ben me zeer zeker bewust van dat dat niet altijd kan.

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 22:29

Wooow , t gaat echt knoert hard! Ik zit op mobiel, drama om het dan bij te lezen!
@Suze! Wat zal je even emotioneel hebben gereageerd! Ik zal echt huilen !wil de jurk heel graag zien!
@DQ jeetje dat is niet niks zo 'n baas zeg! Hoop echt dat je snel wat vind!
@rinske ik vind bh twee echt onwijs mooi! En g!!! Wauw krijg je geen last van je rug??

Even over het kinder dag verblijf , ik vind het echt veel te duur! Mijn moeder is altijd huisvrouw geweest, om voor mijn gehandicapte broer te zorgen! Dit heb ik altijd enorm gewardeert! Zelf doe ik dit echter niet! Maar heb een lieve nu oma thuis blijf moeder! En mijn kindje krijgt dan ook bij mijn ouders een kamertje!
5 slaapkamers dus is er wel een van over!
Daarbij vind ik dat als het kindje 2.5 is vroeg genoeg! Ik heb een nichtje van 3 en zit er pas op, dat heeft haar enorm goed gedaan! En is echt pittig! Maar een ander kindje die wel echt gewend was om Op school te zijn, was twee x zo erg! Die wist echt dat als je je plek niet rooft, dan kom je er niet!
Dat wil ik ook niet! Vooral mijn kindje zal overgevoelig zijn voor adhd, wij hebben dit beide! (Hebben er nog nooit wat voor geslikt)
Ik ga 3 ,5 dag werken! Eerst maar weer werk vinden! Heb dinsdag een solicitatie!!!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 22:34

Ik ben ook adhder en mijn vent is hyperactief, ik verwacht daardoor stiekem juist dat ons kleintje rustig en braaf zal zijn _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 06:20

hihi rinske de naam van dat merk HotMilk _O-
hele mooie bhs zeg!

als hier een kindje is wil ik 3 dagen werken en mn lief 4, dan 1 dag oma en 1 dag opvang, lief vind een go eng dus denk kdv :j

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 08:56

Yes weer een week voorbij. Vandaag 7 weken, dus welkom week 8!

Zo ziet onze week eruit
Maandag, dinsdag ik vrij
Woensdag man vrij
Donderdag schoonmoeder
Vrijdag moeder.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 11:26

Oeh leuke bh's! Moet ik binnenkort ook om denk ik, wordt erg krap.
Vwb dat gerook DQ, ik zeg dat ook gewoon, ik wil niet in de rook van een ander zitten, mijn kind in wording blijft zo gezond mogelijk!!! En als zij daar problemen mee hebben is dat hun tekortkoming...

Over de opvang, tsja, ik zou idd het liefst mijn kindje gewoon op het gemakje zien opgroeien, tuurlijk wil ik wel wat blijven werken maar eigenlijk niet zo veel als dat het gaat worden.

Suze, gaaf voor je, dat je jurk precies is geworden wat je je erbij had voorgesteld! Is hij net als de kinderwagen in een wat minder jonge stijl ;-) ?

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 13:12

@DQ: schijnt dat meeroken nog slechter is dan roken zelf dus ik zou ook niet in de rook gaan zitten ook al is het familie juist dan zou je wat meer "rekening houden met verwachten" dus voel je er niet schuldig onder hoor gezondheid gaat voor plezier toch?

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 13:18

bij mij thuis mag er niet gerookt worden, dan gaan ze maar in de tuin staan
hihi en ik ben een flinke roker geweest anderhalf jaar geleden was ik het zat en ben ik er mee gestopt