Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

lillytjuh

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:12

@ruby: is het mogelijk dat je het zip-bestandje van Evy naar me mailt?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:40

Hihi ik ga morgen ook naar de decathlon.

Had het zwaar. Eerste 11 niks aan de hand, en toen de 2e 11, die laatste 2 minuten waren killing... Kreeg gewoon geen lucht meer, had ook tegenwind... Daarna nog 8 en daar lag mijn tempo ook even lager maar kwam ik weer wat bij. Daarna nog even een paar korte sprintjes getrokken. Echt raar, toen was er niks meer aan de hand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 00:23

Ik moet ook echt nog naar de decathlon voor een 3kwart broek voor dagen als vandaag en meer tshirts. Lange broek vind ik nu te warm en m'n rokje te koud. Ik heb hier in Antwerpen nog niemand met rokje zien hollen. Bij m'n ouders thuis stikt het ervan bij de vereniging, ik voel mij hier erg alleen. Najah ik zal hier de trend dan maar gaan zetten :P Zag ze geloof wel ook al bij de decathlon.

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 06:43

Samo schreef:
Heeft iemand hier tips?
Ik heb 20 mei de Marikenloop 10km gelopen (opgebouwt met schema en begeleiding vanaf febr), dinsdag erna 5x 400mtr en donderdag 4x 1km (zoiets was 't, uit m'n hoofd). Nu heb ik vanaf woensdag in die week last van m'n scheen, halverwege. Links het ergst. Heb vanaf toen ook iedere keer na inspanning gekoeld, ook na het paardrijden (heb ik er ook last van).
Vanaf 25 mei heb ik helemaal niet meer gelopen, wel paardgereden. Het is wel iets minder, na paardrijden weer wat erger, maar in rust is het bijna weg. Ga aanstaande dinsdag trouwens naar de fysio, dan hoor ik het wel...
Maar zijn dit shin splints? Kun je nog meer doen behalve rust en koelen?

Ik heb er zelf last van gehad, maar dat is wel al een tijdje geleden. Schenen blijven bij mij altijd wel gevoelig hoor. Maar meer dan koelen kun je niet. Ik smeer nogal wel eens met die coolinggel van vsm is eigenlijk voor kneuzingen het helft. Hielp trouwens ook bij mijn paard zijn peesblessure, haha. Collega van me is ook aan het hardlopen en hij heeft nu zooltjes gekregen van de podoloog omdat hij niet recht staat. Inderdaad even naar fysio gaan en anders naar podoloog. Je mag gerust een rondje van 2-3 km rustig joggen dat is niet erg, daarna goed koelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 07:56

Als je het met lopen voelt/echt last van hebt zou ik zeker niet gaan hardlopen. Ook niet rustig een km of 2. Je lichaam geeft niet voor niks aan dat er iets pijn doet. Gewoon even zien wat de fysio zegt is denk het beste. Misschien dat het met een zooltje of iets wel zo is op te lossen :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:42

idinn schreef:
Ik moet ook echt nog naar de decathlon voor een 3kwart broek voor dagen als vandaag en meer tshirts. Lange broek vind ik nu te warm en m'n rokje te koud. Ik heb hier in Antwerpen nog niemand met rokje zien hollen. Bij m'n ouders thuis stikt het ervan bij de vereniging, ik voel mij hier erg alleen. Najah ik zal hier de trend dan maar gaan zetten :P Zag ze geloof wel ook al bij de decathlon.

Rokje??

Met een broekje eronder als in tennisrokje?
Die heb ik nog zat in de kast liggen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:21

Anoli schreef:
idinn schreef:

Rokje??

klinkt zoo cool!! Maar ik durf niet eens met een korte broek te lopen dus laat staan dat...

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:51

lillytjuh schreef:
@ruby: is het mogelijk dat je het zip-bestandje van Evy naar me mailt?

Ik heb het met Utorrent gedownload, weet niet goed hoe ik je dat moet mailen... Maar stuur je mailadres maar dan kan ik kijken of het lukt..

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:35

Romyv schreef:
Anoli schreef:

Rokje??

klinkt zoo cool!! Maar ik durf niet eens met een korte broek te lopen dus laat staan dat...[/quote]

Waarom niet :) ? Je kwelt jezelf onnodig met een lange broek, zeker als het warmer is.
Ik zie er ook niet florisant uit in mijn hardlooprokje (met idd een broekje erin) maar hij zit lekker, dus ik trek 'm gewoon aan!

Gisteren voor het eerst over de 50 minuten heen sinds een lange tijd, 57 minuten gelopen! Zelfs nog wat versnelt en heuvels getraind.
Nu lekker doortrainen over 't uur. Als dat goed blijft gaan, blessurevrij... In Oktober mijn eerste halve marathon :D

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:37

idinn schreef:
Als je het met lopen voelt/echt last van hebt zou ik zeker niet gaan hardlopen. Ook niet rustig een km of 2. Je lichaam geeft niet voor niks aan dat er iets pijn doet. Gewoon even zien wat de fysio zegt is denk het beste. Misschien dat het met een zooltje of iets wel zo is op te lossen :)

Klopt. Bij pijn aan de schenen heb je (kans op) Shinsplits. Google er maar eens op.
Dan moet je echt rustig aan doen en wachten tot het weg is voor je weer loopt.
Anders maak je het vaak erger. Ik heb het twee jaar geleden gehad en een tijd niet kunnen rennen..

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:15

Lein_ schreef:
Waarom niet :) ? Je kwelt jezelf onnodig met een lange broek, zeker als het warmer is.
Ik zie er ook niet florisant uit in mijn hardlooprokje (met idd een broekje erin) maar hij zit lekker, dus ik trek 'm gewoon aan!

Gisteren voor het eerst over de 50 minuten heen sinds een lange tijd, 57 minuten gelopen! Zelfs nog wat versnelt en heuvels getraind.
Nu lekker doortrainen over 't uur. Als dat goed blijft gaan, blessurevrij... In Oktober mijn eerste halve marathon :D

Ik ben bang dat het er heel onsmakelijk uit ziet!! Slaat nergens op, want heb vrij strakke benen.. kijk: http://imageshack.us/photo/my-images/705/dsc3571bs.jpg

Wat super goed!!! Welke afstand heb je gedaan in die tijd?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:18

ik ben net (weer) begonnen. Ben vorig jaar ook begonnen met Evy, maar ben nu weer gestart met de app van looptijden.nl Bevalt me VEEL beter.

Helaas vind ik het rennen nog steeds niet leuk :( maar dat komt misschien ook omdat het allemaal zo moeilijk gaat. Als de conditie straks beter is en ik kan zeggen 'ik ga even een uurtje rennen' dat het dan wel leuk is.

Tot die tijd ben ik blij dat het schema van looptijden.nl data erbij heeft staan, dus ik MOET vanavond, anders is mn schema door de war :')

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:50

OMG ik wil jou benen hebben... :o

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:27

hahaha thnx! zijn geen broeken voor hoor.. alles is te kort :(

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:54

Onsmakelijk? :wow: Mens je kunt zo in de nieuwe Venus reclame met die prachtige benen van je! Hup hup korte broek aan!

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 17:09

Ik meld me ook! Ik ben vorige week begonnen met start-to-run en het gaat erg lekker, ik heb nu les 5 gedaan en ik merk echt goed dat mijn conditie verbetert. Ik heb ook geen spierpijn ofzo... dat is wel een beetje teleurstellend, heb het gevoel dat ik niks doe :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 17:52

Ik gebruik voor het lopen gewoon m'n tennisrokjes... zonde als die in de kast blijven liggen. Had er een aantal pas nieuw toen ik door m'n knieën echt moest stoppen. Enig verschil is denk het vakje waar een tennisbal in kan :P

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:56

Djeez Romyv als je je benen dan toch niet laat zien, mag ik ze dan hebben? :D
Ik heb van mezelf best wel dikke bovenbenen met prachtige Striae erop in zowel wit als rood :') Maar niemand is perfect en je hoeft jezelf echt niet te verbergen alhoewel ik dit inzicht ook pas sinds een jaartje heb.. Gelukkig maar want wil aankomend schooljaar fysiotherapie doen en als je dan zo onzeker over je lichaam bent wordt 't volgens mij een lang schooljaar.
Ik loop zelf dus hard in een korte (net boven de knieën) strakke broek of een lange strakke broek, vind 't helemaal prima. Als ze me daarom niet moeten dan maar niet toch :)*

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:59

Zo lekker geslaagd vanavond! Kon me niet inhouden :P
2 korte broekjes, 1 driekwart broek, 2 shirtjes, een jasje en nog sokken en waterflesje... :D
Zag ook idd zo'n rokje, best grappig. Wappert dat niet onhandig?

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 08:32

Zo Goldie, lekker gewinkeld dus :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 08:46

Totaal geen last van gewapper. Sowieso zit er een strakke korte broek onder, dus dat voel je dan sowieso niet. Maar ze zijn zo gemaakt dat ze niet alle kanten uit waaien.

Ik ga snel aan mijn huiswerk, dan kan ik hopelijk voor ik naar NL ga nog even rondje rennen. Gister namelijk ook niet gegaan. Ben naar m'n paars geweest dus dat is hier naar station fietsen en dan in Essen 12 km naar stal en ook weer terug. Vond het vermoeiend genoeg! Terug ging het regenen en het was echt te warm voor m'n regenpak...

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:19

Goedemorgen,

Ik ga zo les 3 lopen en volgens mij ben ik verdoemd.
Dat ik wakker werd was het prachtig weer en nu ik bijna de deur uit ga, trekt het helemaal dicht.
Tot nu toe heeft het alle dagen dat ik moest lopen geregend. :')

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:40

Volgens buienradar blijft het overal droog .. behalve op terschelling en ameland :P

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:49

Hallo

doe hier maar ff oproepje
zijn er mensen in de buurt van dronten swifterbant die willen hardlopen ;)

Ik loop zelf al een tijdje en doe rennen met evy, ik zit gemiddeld op de 8 a 9 km. ( dit hoef je niet te kunnen)
maar ik merk dat mijn motivatie beetje verminderd dus wie o wie vind het gezellig om met mij te gaan rennen ;)

pb me maar ff

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:23

Ik ga vandaag ook nog niet verder met mijn hardloopschema. Voet is nog steeds dik, dus ik wacht maar tot dat over is. Heb ook nog spierpijn trouwens. :+