knieproblemen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:05

@loveottje
Fijn dat ze een MRI gaan doen, daar kunnen ze vaak wel iets op zien. En je krijgt al snel uitslag. Hier duurt dat veel langer. Wel vervelend dat je nu in het gips zit. Sterkte!

@SuzanLarissa
Ik herken je klachten niet, maar ik zou wel voor een second opinion in een ander ziekenhuis gaan. In de hoop dat ze daar iets kunnen vinden dat je klachten verklaart. Als je op deze manier op stage moet kun je ook niet echt vooruit lijkt mij.

loveottje

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:36

Alles moest snel gaan voor de dokter dusja :/

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:46

ik heb heel erg in het begin van het topic op de eerste pagina gereageerd.
momenteel heb ik genoeg van de pijn in mijn knie.
ik loop op het werk zeer veel. 20-30 km. 4 dagen in de week.
voor het werk heb ik 2 paar schoenen, 1 voor ochtend en 1 paar voor de middag.
2 keer in de week los van mijn werk nog paardrijden.
en buiten dat nog normale activiteiten van stukje fietsen of honden uitlaten etc.
ik ben vorige jaar in augustus door een mri geloof ik geweest, ct kan het ook zijn geweest.(duits....)
hier was schijnbaar niks op te zien. maar ik ga helaas vaak genoeg door de grond van de pijn.
het is mijn linkerknie aan de binnen-onderkant wat het meeste pijn doet.
oftewel daar waar ik altijd al pijn heb.
maar hoe kan dit, ik heb veel pijn. denk goed na over wat voor schoenen ik draag etc. mri of ct is gemaakt en was niks op te zien. ik word er behoolijk moedeloos van...

loveottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:00

hagelslag schreef:
ik heb heel erg in het begin van het topic op de eerste pagina gereageerd.
momenteel heb ik genoeg van de pijn in mijn knie.
ik loop op het werk zeer veel. 20-30 km. 4 dagen in de week.
voor het werk heb ik 2 paar schoenen, 1 voor ochtend en 1 paar voor de middag.
2 keer in de week los van mijn werk nog paardrijden.
en buiten dat nog normale activiteiten van stukje fietsen of honden uitlaten etc.
ik ben vorige jaar in augustus door een mri geloof ik geweest, ct kan het ook zijn geweest.(duits....)
hier was schijnbaar niks op te zien. maar ik ga helaas vaak genoeg door de grond van de pijn.
het is mijn linkerknie aan de binnen-onderkant wat het meeste pijn doet.
oftewel daar waar ik altijd al pijn heb.
maar hoe kan dit, ik heb veel pijn. denk goed na over wat voor schoenen ik draag etc. mri of ct is gemaakt en was niks op te zien. ik word er behoolijk moedeloos van...
ik heb juist hetzelfde ! en op dezelfde plaats :/.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 08:57

Hellaas zien ze op een MRI niet alles.
Een kijkoperatie of een foto met door de radioloog ingespoten spul in de aderen ( weet niet meer hoe dit heet) is zeker een optie.
Ik heb ook een kijkoperatie gehad en had een verkalkte meniscus dit is ook niet te zien op foto of MRI.
Nu is mijn andere knie aan het zeuren en moet hiervoor weer terug.
Ik weet zeker dat het ook weer een kijkoperatie gaat worden.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:31

MRI is zeker niet alles op te zien. Ik had nagenoeg dezelfde klachten en uiteindelijk een kijkoperatie gehad.

Gisteren intensief fysio. Krukken niet echt meer nodig maar wel opletten dat ik niet teveel ga doen dus luisteren naar mijn lichaam. Heb nu alleen nog problemen met buigen, bukken en op mijn knie zitten. Volgende week donderdag naar de orthopeed voor controle.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:53

MRI is inderdaad lang niet alles op te zien, een kijkoperatie geeft vaak toch wel veel meer duidelijkheid...

Klinkt goed dat je je krukken niet meer nodig hebt Miranda40! Gaat dus wel steeds beter bij jou zo te lezen +:)+ +:)+ Hopelijk heeft de orthopeed donderdag ook goed nieuws :)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:00

ik heb dus vroeger wel een kijkoperatie gehad.
@ loveottje heb je bijvoorbeeld ook dat je met autorijden bij het intrappen van de koppeling vaak het gevoel hebt dat het knakken moet, en bij de volgende keer dat je de kopeling knakt het ook even.
dit heb ik tevens ook met fietsen en traplopen.

mijn huisarts heeft me heerlijk gezegt dat ik niet zo moet zeuren. dus vandaar dat ik het nog even aankijk.
ze willen me er wel voor "ziekschrijven" (duitsland hea) maar ik zie het nut er niet zo van in.
als ik namelijk meer stil zou zitten dan heb ik net zo goed last ervan. dus waarom zou ik me ziek laten schrijven als ik tijdens het stil zitten net zo goed pijn heb.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:08

Hier dinsdag ook bij mijn orthopeed terug geweest.
Heb duidelijk aangegeven dat ik nog veel last had: je mevrouwtje dat is normaal... u kunt natuurlijk wat gewicht zien te verliezen dan komt het helemaal goed...
En binnen letterlijk 2 minuten stond ik weer buiten de deur

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:13

Hi dames!

Al een tijdje ben ik nog aan het meelezen, weinig gereageerd. Maar nu wel even :)
Vervelend om te lezen hoe iedereen nog kampt met hun knie, balen! Ik durf haast niet te zeggen hoe goed het met de mijne gaat.. ik ben inmiddels het hardlopen goed aan het opbouwen en zit al op ruim 20 minuten pijnvrij!

Wel voel ik nog elke stap druk in de knie. Niet veel, maar het is er wel. Maar er gaan ook uren voorbij dat ik er niet meer aan denk, dus een goed teken.

Ik heb me voor het eerst in m'n leven opgegeven voor een hardloopwedstrijd, 5 km, in juli. Nog even te gaan maar een leuk en haalbaar doel!

Buigen vd de knie gaat nog niet helemaal goed, dat blijft oefenen maar voor de rest mag ik eigenlijk niet klagen. Met de juiste fysio en training wordt mijn knie steeds sterker. Ik blijf rustig genoeg aandoen, maar ben wel fanatiek in het opbouwen.

Heel veel sterkte en beterschap voor jullie!! het komt goed :)

loveottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:28

@ hagelslag ik ben 15 ik rij nog niet met een auto maar als ik fiets knikt het en komt ie op slot :/
Morgen dokter :/

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 18:45

haha oeps sorry... bij mij gaat hij dus niet echt op slot. maar hij wil dus wel zeer graag knakken..

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:11

Vandaag toch iets teveel gedaan? Kamer van zoontje aan kant gemaakt maar wel zittend op een stoel. Boodschappen gedaan samen met mijn ouders en net lang gestaan. Behoorlijk zeurderige pijn in heel mijn knie.
Morgen jarig. Mijn ouders en zusje verzorgen de dag (11.00 - 15.00 uur), al zit ik er wel als een berg tegen op.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:16

Hey

Alles goed hier....Met mij uitstekend overleg gehad met orthopeed vandaag.....kwam hem tegen toen ik lag te wachten vanmorgen voor ik de ok op mocht om verstandskiezen te laten trekken..... hij heeft naar mijn knie gekeken.. heel verbaasd over hoe het gaat... groen licht gekregen o. A.s donderdag voorzichtig effe een kwartiertje te rijden......... Helemaal blij.... kiezen doen nu wel wat zeer maar is me 1000% meegevallen. Alleen pijnlijk om nu te eten kan ook haast mijn mond niet opendoen.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 01:35

Ik ben stiekem een beetje aan het meelezen, fijn om meer leed te lezen dat relativeert toch weer :j. Daarbij is het best interessant om het te lezen als fysio in opleiding :')

Ik loop zelf momenteel ook een half jaar met een knieblessure rond. Ben begin september met hardlopen ongelukkig terecht gekomen bij de landing en voelde toen wat 'wegknikken'. Ik kon toen ook niet meer opstaan oid. dus kon direct naar de SEH. Uiteindelijk was de diagnose een collateraalband letsel en ik zou met 4 weken weer kunnen hardlopen.. :') Na een aantal maanden maar een MRI laten maken en diagnose: ontspoorde knieschijf, bonebruise van de knieschijf en een kraakbeen beschadiging achter mijn knieschijf. De orthopeed vermoed dat bij die landing mijn knieschijf uit de kom is geschoten.
Ik heb vandaag weer een MRI laten maken, donderdag krijg ik de uitslag van de orthopeed. Hij wil zien of er een verandering is in het kraakbeen en of het vocht uit de knieschijf is (bonebruise). Hij gaat naar aanleiding van deze MRI beslissen of hij een kijkoperatie gaat doen. Ben het behoorlijk zat dat ik al een half jaar niet fatsoenlijk kan sporten (alleen fietsen, vooral met rechts dan gaat wel).

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 11:14

@Kasmir
Bedoel je met bonebruise dat het bot gekneusd is? Ben niet zo thuis in vakthermen namelijk.
Heel herkenbaar dat je het zat bent. Zit zelf nu ook al bijna een jaar in de lappenmand, met nu weer een kruisbandreconstructie voor de boeg en weer maanden herstel en revalidatie.

@Sandorra
Goed om te horen *\o/*

Miranda40
Gefeliciteerd met je verjaardag. Hopelijk wordt het toch een leuke dag voor je. Het is in ieder geval nu al stralend mooi weer. Wel jammer van de knie natuurlijk. Hopelijk trekt die snel weer bij.

@Sliertje
Er is dus nog hoop voor ons :+ . Fijn dat het met jou zo goed gaat.

@Avelienvd
Binnen 2 min. weer buiten staan...heb je ook zo'n hekel aan dat soort artsen? Lekker kort door de bocht en alleen maar rationeel bezig. Er zit meestal toch nog zoiets als een emotionele kant aan, toch?

@hagelslag
Ook weer zo'n opmerking waar je weinig mee kunt...
Is een second opinion nog een optie voor jou?

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 11:19

Sandorra fijn om te horen. Hoe gaat het vandaag met je? Nog een beetje kunnen slapen?

Hier nog steeds last. Vooral met staan. Laat me vandaag dan maar lekker verwennen ;)

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 11:24

Vannacht om half 5 wakker..... paracetamol ingenomen en daarna tot 6 uur wakker geweest daarna toch nog geslapen tot half 10. Mond doet goed zeer... kan haast niet open........alleen vla gaat er in......a h goed voor de lijn..... ben nu door alles ook o.a door pijn etc... bijna 7 kilo kwijtgeraakt vanaf begin december, van mij mag het zo wel door gaan.

*\o/* jij. Gefeliciteerd. ?. Laat je idd maar lekker verwennen.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:29

Gefeliciteerd Miranda40!

Makkelijk gewicht verliezen inderdaad, maar niet fijn dat het komt doordat je zoveel pijn hebt!
Vandaag een beetje goed doorgekomen?

Vandaag voor het eerst sinds tijden weer 9 uur lang achter elkaar gewerkt. Ik voel het nu flink! Steken en ik weet echt niet meer hoe ik moet zitten, strekken doet pijn en buigen doet ook pijn.. Maar even flink rust houden.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:19

Hoe gaat het hier? Iedereen genoten van het zonnige weekend?

Na mijn verjaardag blij dat ik lekker met mijn been omhoog kon gaan zitten. Ondanks de hulp van mijn ouders toch wel veel gestaan. Gisteren voor het eerst weer wezen fietsen en een ijsje gehaald. Vond het best wel spannend. Eenmaal thuis wel weer de rust genomen. Vanochtend lekker op de fiets naar de fysio. Weer fijn (kracht)oefeningen gedaan. Merk wel dat tussendoor mijn knie gaat zeuren. Met het lopen op de loopband ging mijn knie ook zijn eigen weg; vermoeid en geen controle meer.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:24

Heerlijk weekend gehad! Gister een heel stuk gefietst, nu toch wel wat last en knie was gisteravond een beetje dik helaas. Ik ben niet in mn eentje gelukkig, paard is ook kreupel :(:)

Fijne verjaardag gehad?
Wel balen dat je op de loopband geen controle meer hebt. Hoelang denk je dat je nog bezig moet?

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:36

Balen van je paardje :(:)

Verjaardag was wel gezellig. Vond het ook wel heerlijk om in de middag nog tijd voor mezelf te hebben. Mannen waren op het voetbalveld dus ik lekker in het zonnetje achter in de tuin. 's Avonds met mijn mannen wezen uiteten.

Geen idee hoe lang ik nog nodig heb. Met de krachtoefeningen gaat het ook steeds beter maar je merkt nog wel dat mijn knie eerst warm gedraaid moet worden :P. Donderdag bij de orthopeed dus ben benieuwd wat hij er van vindt ;)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:53

Ook hier geprobeerd van het heerlijke weer te genieten en daarmee niet gelijk te veel te doen O:) Blijft erg lastig... Vrijdag bij de fysio weer tegen mijn struikelpunt wat elke keer weer hetzelfde blijkt aangelopen... Ik krijg het niet voor elkaar om weer kracht in mijn been te krijgen om mijn knie volledig te kunnen strekken. Toch geprobeerd om een keer door de pijn heen te komen en moest dus verplicht heel rustig aan doen dit weekend van meneer de fysio. Gisteren nog wel even een stukje gefietst met mijn paard om zo toch wat van het weer te kunnen genieten samen :o Verder heel braaf geweest en morgen weer een nieuwe poging gaan wagen en zien of hij een nieuw idee heeft opgedaan om deze vicieuze cirkel eens te kunnen doorbreken....

Iejoorr, hopelijk knappen zowel jij als je paard snel op en kunnen jullie dan beiden weer snel vooruit!
Miranda40, hopelijk heeft de orthopeed donderdag goed nieuws voor je!

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 00:51

-O- gaat ook nooit zozls het moet gaan -O- |(
Barstende koppijn sinds gisteren aan de linkerkant van gezicht. Komt misschien toch bij kaak weg i.v.m trekken verstandskies... tandarts gebeld vanmorgen.... moet het aankijken.....geen koorts krijgen......mag niet dikker worden...vanaf nu moet de hoofdpijn wel gaan zakken, pijn afnemen en de zwelling ook.........fijn....maar ik lig mooi voor de 2e nacht op rij wakker van de hoofdpijn.......paracetamol en andere pijnmedicatie ook al gehad....maar zakt niet........zucht... dan maar filmpje kijken op netflix

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 07:59

Bah, niet fijn. Heb je nog een beetje kunnen slapen, Sandorra?