Handboogschieten, wie nog meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Authentic

Re: Handboogschieten, wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:44

Zo Elanor dat klinkt pittig! Leuk hoor en gefeliciteerd met je nette zesde plaats! Ik geloof dat één van mijn instructeurs daar scheidsrechter was. Al weet ik nog niet precies wat er te scheidsen valt. :P

Leuk Dapnik! Hopelijk is het een gezellige vereniging :D

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 22:01

Zo ben langs geweest, ik mag maandag beginnen! :D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:50

Leuk Dapnik!

Thanks Authentic! Ik zag dat ik uiteindelijk vijfde ben geworden, helemaal mooi. :D
Scheidsrechters checken vooraf bogen en pijlen om te zien of die aan de reglementen voldoen. Zo mogen in bepaalde klasses bijvoorbeeld geen stabilisators en moeten alle pijlen hetzelfde zijn. Bij compoundbogen wordt met een chronograaf ook gemeten of ze niet boven een bepaalde snelheid pijlen wegschieten. Je krijgt dan een sticker op je boog als hij in orde is. Nadat mijn boog op de kop was bekeken en ze ook op de bovenste lat de sticker wilde plakken - dat mag niet want dat zit in je zicht, hij moet op de onderste lat - heb ik toch maar even aangegeven of ze 'm eerst even wilden omdraaien. Kwam dus niet vaak voor, zoi'n ruiterboog, er kon gelukkig om gelachen worden. :P
Tijdens de wedstrijd lopen ze op de route, vooral om mee te kijken als er twijfel zou zijn over een score (zit de pijl nu wel of niet door de lijn) geloof ik. Komt in de praktijk eigenlijk niet voor dat ze iets moeten doen geloof ik. Maar zo'n NK is een "A-status" wedstrijd en dan moeten er kennelijk vanuit de NHB-regelementen gewoon scheidsrechters zijn.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 16:02

Grappig om zo te lezen hoe dat er aan toe gaat! En vooral dat traditionele bogen toch nog niet zo bekend zijn :-P

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 16:11

Moest het eigenlijk ook weer gaan oppakken, heb het een tijdje gedaan en zat toen langere tijd zonder vervoer waardoor ik niet kon gaan naar de vereniging.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:49

:') boog ondersteboven. :Y) gelukkig konden ze er zelf mee lachen!
Een clubgenootje van ons was derde geworden ergens tussen al dat mannen geweld.

Hier gisteren ook weer lekker geschoten met mijn recurve! Het was alweer lang geleden dat het zo goed ging :)
Ik ben inmiddels ook officieel lid van de NHB en ga vanaf de 25 meter competitie ook mee doen :)F

Maar eerst de ruiterboog nog eens uit het stof trekken en volgend weekend Doorwerth! Ga jij kamperen Elanor? :)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 16:12

Het is ze ook niet te verwijten hoor Ashley, de wedstrijden waar normaal bogen worden gecheckt betreffen toch hoofdzakelijk recurves en compounds. En als je mij andersom een recurve of compound geeft dan weet ik ook zo niet of 'ie goed in elkaar zit. :P

Superleuk Renske! Weer een heel andere tak van sport, 25 m-wedstrijden! Ben heel benieuwd hoe dat gaat!
Ik blijf niet kamperen bij Doorwerth, m'n lekkere warme douche en bed staan op een half uurtje rijden. :)) Ben er dus wel twee dagen!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 00:50

*\o/* Eleanor goed gedaan zeg *\o/*

Volgende week Doorwerth! Heb er zin an :D
Maar schiet nog wel buiten mededinging vanaf de jeugd plok denk ik. Ook nog steeds maar met een 20 pond boogje :o

Wij kamperen niet, maar gaan wel naar de bbq :j

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 07:54

Wij hebben toch maar een BnB geboekt. Kamperen als het 's nachts tegen het vriespunt zit, doe ik niet aan mee :+ tenminste niet zolang ik in een tent kampeer.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:59

Haha, ben ik het helemaal mee eens Renske. Kamperen, hartstikke leuk maar boven de 15 graden. :))

Thanks Timbers! Leuk dat jullie ook weer gaan. En inderdaad gewoon lekker datgene doen waarmee je een fijne dag kan schieten, je doet het toch voor jezelf immers. :)

Mij wel aanspreken als ik jullie per ongeluk over het hoofd zie hoor! Ik heet Fleur, eenvoudig herkenbaar aan boogtas.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:08

Gaan jullie wel naar de BBQ?

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 13:45

Niet voor aangemeld. Dus ik denk t niet

+:)+ ik heet Renske. Klein ruiterboogje, klein meisje ook. Verder heb ik niet zoveel kenmerken :') behalve een gekke achternaam.
Mijn vriend zijn boog lijkt trouwens op jouw ruiterboog, Fleur :)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 14:09

Ik heb me ook niet opgegeven voor de bbq. Vorig jaar wel maar ben er toen niet heen geweest omdat ik tot op m'n ondergoed was natgerend, beetje zonde. Mocht de rest van mijn club blijven eten, dan zie ik wel of ik nog ter plekke kan regelen dat ik kan aanschuiven.

Moet lukken om je te herkennen Renske, zeker als je samen met je vriend staat en jullie beide ruiterbogen hebben. :j Leuk!
Mijn boog is een Grozer, model 'Hungarian base'. Zou zomaar dezelfde kunnen zijn, je ziet ze best veel tegenwoordig.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 10:20

Leuk om te weten hoe dat in elkaar steekt op het NK. :D

Ik begin toch wel erg te verlangen naar een eigen boog. _O- Mijn vriend heeft hetzelfde. Hihi eerst maar eens de cursus uitzitten. Op de club heb ik ook al wat mensen gevonden die met traditionele bogen schieten. Eén van mijn trainers heeft laten vallen dat hij zelf uitsluitend met houten bogen schiet. Ik zou dus geen hele vreemde eend zijn. :D

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 11:07

Dan kan je misschien mooi ook even bogen van andere uit proberen. Weet je straks precies wat je wilt hebben! :D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 17:15

Mijn vereniging heeft drie Falco Legends aangeschaft om het barebowschieten te kunnen promoten. Vandaag waren ze dan aangekomen, twee rechtshandige, een linkshandige. Voor het afstellen van de laatste - braceheights, nockpunten, even kijken wat verschillende pijlgewichten doen - was ik even aanwezig. Potjandoppie, mooi spul! Trekt supersoepel, schiet prachtig, ligt heerlijk in de hand en mooie bogen om te zien met keurige afwerking overal. Het is een reflexboog, lekker vlot. Wel iets handschok/natrillen, niets waar je niet aan went maar we zetten wellicht nog een paar dempers op. Qua prijs-kwaliteit echt een topboog, aanrader voor als iemand op zoek is. :j (Inderdaad eerst je cursus afmaken en wat verschillende bogen uitproberen Authentic. :)) )

Afbeelding

Ik twijfel ook nog even lekker door, heerlijk… een Timberpoint flame is wellicht ook hele mooie optie… Of zou een historische longbow toch… :D

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:00

Oh die is wel erg mooi! Ik ben zelf stiekem ook aan het kijken, en ik moet nog beginnen haha.

Maar wat kost deze?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:06

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:54

Oh wat een mooie! Leuke aanschaf van de vereniging!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:23

Remie heeft een Falco :D super mooie boog (alleen met 35 pond voor mij te zwaar)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:54

Enig idee welk model Timbers? Ook een Legend, of een andere? Ik ben er enthousiast over de Falco's en zou er zelf ook een overwegen, maar wil dat toch wat meer ervaringen horen/er zelf mee in de hand hebben gestaan.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:01

*\o/* Eindelijk weer eens geschoten vanavond. Ze waren best tevreden over mijn houding, paar kleine puntjes maar daar gaan we aan werken. Nu al zin in volgende week!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:23

Geen idee :o volgens mij een legend :P maar hang me er niet aan op.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 17:36

Mooie ronde was het....heb alleen echt dramatisch geschoten :') gisteren ook weer flinke last van de schouder....dus 18 pond boogje en vanaf de kinder plok voorlopig toch nog maar (volwassenen afstanden zijn mijn schouder niet goed bevallen deze 2 dagen -O- moet te veel compenseren om de afstanden te halen :o ). Rot blessure _-:(

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 17:41

Ik ben al twee dagen ziek - niet gegaan dus. Superslechte timing. #) -O-

Balen Timbers, gelukkig was het wel een mooie ronde. Ongekend topweer hadden jullie!