Stoppen met roken deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

max66

Re: Stoppen met roken deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:58

@blingpiggy: ik ben blij te horen dat ik niet de enige ben die zich zo beroerd voelt, niet dat ik het je gun hoor, ik vind het vervelend voor je. Jij bent dus idd ook duizelig? Ik hoor dit van anderen helemaal niet!

Ik heb ook zo'n "wattengevoel" in mijn hoofd, herken je dat ook? Ik kan me hierdoor moeilijk concentreren. Het liefst zou ik me ziek melden....

KAN IEMAND ZEGGEN HOE LANG DAT GEVOEL GAAT DUREN?

Ik had peuken in huis ja, het pakje is nu op en ik heb niks meer gehaald. De verleiding is idd anders veel te groot. Idd denk ik dat je met een paar sigaretten per dag (zoals ik deed) het ontwenningsgevoel in stand houdt. Kijken hoe het nu gaat, nu ik niks meer in huis heb....

Amigootje: misschien dat je met pillen of pleister minder afkickverschijnselen hebt? Succes!

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:44

Precies Max, hier ook dat ''wattengevoel''. Niet doodziek maar uhm.. tja wazig.. Alsof alles beetje langs mee heen liep. Al werd het eind van de middag iets minder.
Snap wat je bedoeld hoor, je wilt klachten ook herkennen bij anderen (niet zelf de uitzondering zijn die ze heeft). Ik ben ook benieuwd hoe lang dat gevoel gaat duren! Denk dat we er sowieso ff ''doorheen'' moeten...

Goed dat je niets meer hebt gehaald! :j

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:06

ik meld me ook even!
ik ben sinds eergisteren gestopt nou nee niet gestopt ik ben van 25 sigaretten per dag naar 6 sigaretten per dag, helemaal stoppen ben ik nog niet aan toe dus dan maar zo, dit gaat me trouwens prima af!

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:48

Ik ben ooit eerder gestopt, maar omdat ik toen mezelf volledig kwijt raakte wil ik nu hulp, ik kon niks anders meer dan bezig zijn, alles schoon maken, kon geen moment stil zitten meer, ook de nachten bleef rond dwalen in huis, ik was. Onrustig, en van de onrust werd ik angstig, en leek wel een wild mens... Kon niet meer functioneren.. Tot ik weer ging roken, alle rust kwam terug.. Ik kon weer slapen en normaal even zitten op bv wat te drinken... Voelde me weer helemaal mezelf...

En met die ervaring wil ik hulp. Ben benieuwd wat de dokter voor me kan doen !!

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:53

Amigootje roken werkt ook heel goed om heftige emoties te sussen. Het is dus helemaal niet gek dat je zo reageerde op stoppen. Dit zijn waarschijnlijk problemen die je altijd al onbewust had en mede door roken weg hebt kunnen stoppen. Extreem poetsen/ heel te tijd bezig zijn is ook een manier om iets niet te hoeven voelen. Ik denk zeker dat je hier hulp voor kunt krijgen, misschien een verwijzing van de huisarts naar een goede psycholoog die je kan helpen ontdekken wat er steeds gesust moet worden (ik gok op de angst die je ook noemt).

Ik kon gisteren niet slapen van de honger, terwijl ik zeker weten genoeg gegeten had. Ik gok dat ik stiekem gewoon zin had in een peuk ;) Zit nu op 8 dagen!

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:55

Mag ik mij hier ook melden?
Nadat ik voor de zoveelste keer met acute bronchitis in bed lag ging de knop om en ben ik gestopt met roken.

Begin het nu wel erg moeilijk te vinden(ook omdat ik me weer goed voel).. Inmiddels 5 dagen gestopt.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:25

Ik ben sinds paar dagen erg duizelig. Ben nu bijna 3 weken gestopt. Heeft iemand daar laat van gehad?

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 09:34

Succes voor de nieuwe stoppers! *\o/*

Ik ben nu bijna 10 maanden gestopt en het is nog steeds moeilijk, het zit zo tussen mijn oren, niet normaal := Maar het beheerst mijn leven niet meer en ik ben zo, zo blij dat ik niet meer rook! Ik voel me uiteindelijk veel beter en ik vond het vreselijk om verslaafd te zijn :j De eerste weken voelde ik me echt een mislukte junk, ik heb nachten niet geslapen, was niet te genieten etc., maar het gaat over, echt!

Gelukkig heb ik nooit toegegeven aan 'één sigaretje', zelfs niet na veel bier :D Dat was in het begin even een knop omzetten tijdens het stappen, maar ook dat is nu uit mijn systeem. En het gevoel dat ik al 10 maanden helemaal 'clean' ben maakt dat ik vol ga houden :j

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 09:40

max66 schreef:
Ik heb ook zo'n "wattengevoel" in mijn hoofd, herken je dat ook? Ik kan me hierdoor moeilijk concentreren. Het liefst zou ik me ziek melden....

KAN IEMAND ZEGGEN HOE LANG DAT GEVOEL GAAT DUREN?

Dat had ik ook, heel erg en een concentratievermogen van een vlieg. Ik was verschrikkelijk afwezig en onrustig, om gek van te worden, ook voor mijn omgeving :)) Denk dat het een week of vier geduurd heeft :j Mijn huis is nog nooit zo schoon geweest als toen, maar ook dat gaat weer over (beetje jammer :D ).

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 11:20

Doe nogmaals het maar hier melden.
Stop niet met de pillen van champix die kunnen hartklachten en herseninfarcten veroorzaken.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:21

Ninus: na 10 maanden nog moeilijk hebben?? :\ Ik zit pas op dag 5 dus ik word niet vrolijk van dat bericht.... :( Wel goed dat je al zo ver bent!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:35

Wow als ik deze verhalen hoor, dan is het bij mij wel enorm meegevallen. Geen moeheid, duizeligheid, ziek zwak misselijkheid of niks. Binnen enkele dagen zelfs al een gevoel van meer energie !

Geestelijk ben ik nog zeker niet gestopt. Op enkele zware dagen na, zit ik inmiddels rond//tegen de 3 maanden. Eigenlijk vrijwel zonder problemen. Door omstandigheden een paar dagen 'terug gevallen', maar net zo makkelijk weer 'gestopt'. Op stap na wat drankjes blijft ook een probleem, maar ik moet zeggen dat ik zonder drank ook gewoon echt heel duidezelig en slap word als ik er nu wel 1 rook. Net of ik een hele joint op heb (al is dat JAREN geleden :P).

De tijd dat ik me echt officieeel een niet roker durf te noemen ligt voor mij iig nog erg ver weg.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:01

blingpiggy schreef:
Ninus: na 10 maanden nog moeilijk hebben?? :\ Ik zit pas op dag 5 dus ik word niet vrolijk van dat bericht.... :( Wel goed dat je al zo ver bent!

Ik accepteer dat gewoon en denk dat het nog wel een tijd zal blijven, misschien wel voor altijd! Ik heb collega's die het na jaren nog moeilijk hebben :D

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:51

het irritante is, is dat ik helemaal geen zin heb in een sigaret maar wel neiging krijg om er 1 op te steken om maar van die ellendige duizeligheid af te komen. Voor me nu al 3 dagen dronken zonder maar een druppel alcohol op te hebben -O-

Word er helemaal gek van.. En dat na 3 weken ^) Ik dacht ik kom er makkelijk vanaf, niet dus..

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 00:42

Als je er nu een opsteekt wordt de duizeligheid alleen maar erger! Had ik dus zaterdag....... Maar goed, ik mag wel roken, ik doe het alleen niet! Alleen op feestjes mag ik er een keer een, even bevestigen dat ik het echt niet lekker vind!

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 01:11

Heb het ook nieT gedaan, heb bach bloesem gebruikt (lag nog ergens in een laatje). Ben nu stuk rustiger en minder duizelig :s

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:10

Floortje: na 3 week nog duizelig?? -O- Niet echt hoopvol.... Wat is bach bloesem precies? :o

Hier dag 7! Voel me slechter dan op dag 6 :( Heel snel duizelig......
Had gehoopt me elke dag iets beter te gaan voelen maar zo werkt het schijnbaar niet. :=

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:21

lillytjuh schreef:
Als je er nu een opsteekt wordt de duizeligheid alleen maar erger!

Nou, dat is bij mij niet zo hoor. Ik ben ook zo duizelig en draaierig en raar in mijn hoofd maar als ik een sigaret opsteekt wordt het juist weer helder in mijn hoofd en voel ik me rustiger.
Jaja, ik steek nog steeds af en toe een sigaret op en hoop zo toch te kunnen stoppen. Ik heb het idee als ik pillen of pleisters ga gebruiken dat ik net zo goed een sigaret op kan steken.

Ik voel me beter nu ik toch 2/3 sigaretten per dag "mag" roken van mezelf (is toch zeker 10 minder dan normaal). Ik voel me rustiger en heb minder last van die lichamelijke dingen. Ik hoop dat mijn lichaam zich gaat instellen op 2/3 sigaretten per dag en dan laat ik er iedere keer weer in vervallen (dit is het plan van aanpak tenminste...)

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 02:28

Super knap dat de meeste van jullie (bijna) gestopt zijn!
poedersuiker om te lezen dat er last is van duizeligheid etc. Maar diep respect!
Ik rook zelf al 6 jaar (is nog niets bij sommige van jullie denk ik), en ik wil binnenkort gaan stoppen.

Het eist gewoon te veel van mijn geld, en aangezien ik wil gaan sparen voor een nieuwe lens voor op mn camera, gaat dat met roken niet sneller :+
Ook hoop ik dat ik mij hierdoor fitter ga voelen, op t moment ben ik echt een wrak!

Heb het met mijn vriend erover gehad, om samen te gaan stoppen. Hij rookt al 15 jaar.
Hij is er nog niet over uit. Misschien wel handig om elkaar hierin te steunen als we samen stoppen.

Wat is jullie manier? Zijn jullie rustig gaan afbouwen met het aantal sigaretten per dag?
Of gewoon 'die hard' en cold turkey toegepast?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 12:25

Ik heb afgebouwd en dat beviel echt super, google anders eens op de moos methode!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 13:10

Bijna drie weken *\o/* en de behoefte om te roken is zo goed als weg. Als ik echt gefrustreerd ben dan is het nog wel lastig, dan is de behoefte aan een peuk echt heel erg. Maar goed, meestal ga ik dan wat anders doen en dan zwakt het wel af.
Ik ben per direct gestopt, maar wel op een andere manier dan de meesten. Ik heb een week lang in bed gelegen met bronchitis. Een week dus niet gerookt en daarna vond ik het zonde om weer te beginnen.

Nerol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:11

Hier nog iemand die is gestopt met roken. Zit vandaag op dag 10 en tot nu toe is het een regelrechte ramp. Ik heb constant zin in een sigaret en ga dan afleiding zoeken. Dit betekent dat ik ongeveer de hele dag aan het lopen ben, opruimen, schoonmaken. Zit weinig stil. Daarnaast ben ik erg snel duizelig, misselijk, eetaanvallen, erg moe, maar toch niet kunnen slapen. Het vervelendste is nog wel dat ik enorme stemmingswisselingen heb en mijn vriend degene is die dan alles over zich heen krijgt. Hij is ook gestopt, dus hij is ook snel geïrriteerd waardoor alles nog een tikkeltje moeilijker wordt en de zin in een sigaret alleen maar groter.

Vanaf hoeveel dagen/weken trekken die ontwenningsverschijnselen weg? Aangezien ze me na 10 dagen toch wel de neus uitkomen, had eigenlijk al wat meer vooruitgang verwacht.

Nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 01:32

Hallo, mag ik mij ook alsjeblieft aanmelden?

Ik ben 42, rook vanaf mijn 12e, nu dus 30 jaar...
Ben 23 dec 2012 wegens ziekte (geen lucht meer kunnen krijgen) acuut gestopt, aanvankelijk ging dat best lekker, maar goed, was ook ziek!
Tussen kerst en oud en nieuw ging het mis, stemmingswisselingen, vreselijke huilbuien, vloeken, schelden, ruzies die nergens over gingen, paniekaanvallen...
Heb het volgehouden tot 9 januari, toen ik op mn vrijwilligerswerk niet goed werd, ben vroeger weggegaan, maar kreeg in de auto zon vreselijke paniek aanval dat ik serieus dacht dat ik tegen een opname aan zat :=
Ben naar de winkel gegaan en heb shag gehaald, toen ging het weer stukken beter (Dacht serieus dat het psychisch was).
Eergisteren sprak ik iemand die ook gestopt was (nu 1 jaar clean) en die beschreef exact die symptomen waar ik doorheen gegaan was, de hell is er niets bij.

Iemand hier die ook deze verschijnselen had, en wat is hier tegen te doen?
Is hier wel wat tegen te doen?

Ben tijdelijk weer minimaal gaan roken, maar ben vastbesloten te stoppen, en als ik daarvoor door die hell moet, dan moet dat maar.

Zou het helpen om ongeveer 2 á 3 weken op 5 sigaretten per dag te gaan zitten, om de nicotine verslaving in te dammen, om daarna alsnog resoluut te stoppen, om bovengenoemde symptomen te voorkomen??

Liefs,
Nadesh

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 10:47

Heftig Nadesh!

Ik geloof niet in minderen, maar dat zal misschien voor iedereen anders zijn....?
Ik denk dat je wel echt moet WILLEN stoppen, niet per toeval een poging doen omdat je ''toch al ziek bent''. Misschien ging het daarom mis?

Anders eens naar je huisarts voor een plan van aanpak? :)

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 13:26

Tegen die afkickverschijnselen kun je een nicotinepleister plakken ; ze zijn er in diverse gradaties.
Het gaf mij rust.