[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:17

Goedzo, dan ga je lekker. Een kilo per week is ideaal!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:17

Mmmm...ik eet liever niet meer vandaag maarja ik heb de energie nodig.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:18

Zertab schreef:
Mmmm...ik eet liever niet meer vandaag maarja ik heb de energie nodig.

6x p.d kleine beetjes is de meest ideale dieet :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:19

Ja, dan heb je nog het idee dat je wat mag. En je moet vooral gewoon minder en gezonder eten, dan zou je in principe moeten afvallen..

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:21

denice schreef:
Ja, dan heb je nog het idee dat je wat mag. En je moet vooral gewoon minder en gezonder eten, dan zou je in principe moeten afvallen..

Klopt en gewoon niet stilzitten.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:24

Ik heb mijn Cambridgedieet spullen vandaag opgehaald en ga morgen beginnen :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:26

Astaloca schreef:
denice schreef:

Klopt en gewoon niet stilzitten.

Wilde net te zeggen en sporten.

Chantal_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:28

Heej, ik meld me ook om af te vallen!
Ik ben een tijdje (maand ofzo) terug begonnen met gezond te eten. Oftewel: Geen snoep, voldoende fruit, groente, etc. Ben ook de voedingswaardes bij gaan houden.
Ik had het zo voor elkaar, dat ik een week lang ong. 300 kc per dag meer verbrand dan ik at.

Maar na een week was ik 3 kilo afgevallen...!?
Dat was niet helemaal mijn bedoeling.

Oké, ik ben dus 15 jaar, en wil graaglangzaam aan wat kwijt raken. Mischien 5 kilo in totaal.
Ik ook gezonder eten, zodat ik me hopelijk ook wat energieker zal gaan voelen.
Weten jullie hoe ik dit het beste kan aanpakken....?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:29

Ik ben terug van mijn weekendje wintersport en moet zeggen dat het qua eten prima bevallen is! 's avonds 6 gangen diner, dat wel, maar ik had niet het idee dat het echt vet eten was. Met ontbijt prima opgelet en kwark gegeten, wel vol vette helaas, met muesli en een flinke portie fruit. Daarna tussen de middag tussen de 2 ski lessen door vaak iets kleins eten. Al met al niet helemaal verantwoord maar door het vele skiën heb ik niet het idee dat ik aangekomen ben. Wel heb ik m'n groente heel erg gemist, dat kreeg je bijna niet..
Dus nu we weer thuis zijn pakken we weer vol gas de draad op!

Merk trouwens wel steeds meer dat ik voldoende heb aan kleine porties. Als ik heel veel trek in iets heb, en ik heb een paar hapjes gehad, dan heb ik ook echt voldoende gehad in plaats van dat ik behoefte heb de hele bak/schaal/bord van iets leeg te eten. 'Goes the right way up'! Straks nog even een rondje van 5 km wandelen met mijn zusje en dan naar bed. Ben kapot van de treinreis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:06

Mensen, ik heb een ietwat vreemde vraag :')
Kan het zijn dat wanneer je afvalt, dat ook je voeten iets smaller worden??
Ik heb opeens een schoenmaat minder namelijk _O- Had altijd 38 maar nu zijn die allemaal te groot.
Ben van kledingmaat 40 naar nu 38 gegaan, hoop nog voor 36 te gaan maar dat is natuurlijk afwachten ;)

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:10

Bizzybijtje schreef:
Mensen, ik heb een ietwat vreemde vraag :')
Kan het zijn dat wanneer je afvalt, dat ook je voeten iets smaller worden??
Ik heb opeens een schoenmaat minder namelijk _O- Had altijd 38 maar nu zijn die allemaal te groot.
Ben van kledingmaat 40 naar nu 38 gegaan, hoop nog voor 36 te gaan maar dat is natuurlijk afwachten ;)

Ik denk dat dat zeker en vast kan :j. Ook je handen worden bijvoorbeeld slanker als je kilo's kwijtraakt, waardoor ringen te groot kunnen gaan worden. Kan me dus voorstellen dat dat bij schoenen hetzelfde loopt!
Succes met die 36!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:11

Ik meld mij vanaf morgen ook weer, en dit keer wil ik het volhouden anders heb ik nooit een maatje 36 in de zomer :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:12

Toch wel ja :j Klopt hoor, ringen zijn ook te groot. Ben wel heel trots haha :D Had ook een riem gekocht een maand of 2 terug, kon ik net op het 2e gaatje krijgen en die is nu zelfs al te groot geworden. Geeft toch een goed gevoel :))

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:41

De te klein gekocht rokjes ( lang leve internetaankopen O:) ) passen mij al weer! Nog een paar kg en ze zitten als gegoten!

Mimichelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:45

Dat met die schoenen heb ik ook gehad! Moet nu vaak een maatje kleiner kopen en mn oude schoenen zitten wat ruimer.. >;) Dacht eerst dat ik het me verbeelde, maar het is echt zo! :+

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:08

ZO! 300 kcl verbrand :D ik ben tevreden.. morgen weer! *\o/*

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:58

Dames, heeft hier iemand ervaring met aqua aerobics? daar schijn je lekker veel mee te verbranden?
Is het goed vol te houden enz?
:)

Ik ben zaterdag wezen shoppen, wat iknormaal echt NIET leuk vind... maaaar ik kon zowaar 2 maatjes kleiner aan! Miss etam heeft heerlijke broeken die wat ronder zijn uitgesneden (lees: voor bollere billen/dijen)
ik had een maatje 48, en nu een 44. Ben begonnen met een 52 dus ik ga al lekker!! :)
Gewicht doe ik niet aan. Ik wil het gewoonweg niet weten. De dietiste weet t wel en die weegt me om de zoveel tijd.

Ook heb ik een nieuwe verslaving: slimpie ranja met spa rood! :) lekker hoor!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:04

wow van een 52 naar een 44 wat goed! Ben je al lang bezig!?

Aqua aerobics heb ik ooit 1x gedaan, was wel onwijs leuk, maar ik ben lang en dan moet je wat meer naar het diepe toe en dat was me toch zwaar := De volgende dag had ik genoeg spierpijn :))

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:09

Deed je altijd al winkelen bij MissEtam? Hun matenstelsel is namelijk niet te vergelijken met een H&M of Esprit Y;(
Ik heb altijd het idee dat het een ouwelullen-winkel is, maar dat valt dus wel mee?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:12

Miss etam heeft fijne kleding, voornamelijk de basic spijkerbroeken vind ik erg fijn :j
In vergelijking vind ik de kleding van miss etam grote maten, vele malen van betere kwaliteit dan de grote maten lijn van H&M.
Maargoed, ik val nogsteeds in een grote maat dus ik zou niet weten wat de reguliere maten doen :n

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:15

Ja wel flink even, ik was heel wat afgevallen eerst, toen weer aangekomen, en nu ben ik weer goed bezig :)
Rustig aan is beter, ik hou inmiddels bij mn armen bijvoorbeeld al flink wat vel over.

Helaas blijft mn buik heel wat achter, maar dat gaat hopelijk vanzelf. Ivm kapotte enkel kan k geen belastende sporten doen.. dus kwam ik uit bij zwemmen. Maar gewoon zwemmen vin ik geen donder aan! :) dus kwam ik uit bij een hoogverbrandende sport zoals Aqua aerobics.

Hoe lang ben je als ik vragen mag? :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:19

Ik denk dat aqua aerobics nog best belastend zou kunnen zijn voor je enkel. Maar niet door het gewicht dat erop komt maar door de draaiingen, ik weet niet of je dat aan kan met je enkel? Maar een proefles moet toch kunnen? Dan weet je het meteen!

Hoe lang ik ben of hoe lang ik bezig ben?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:25

Ik zou het gewoon proberen!! PRoefles kan altijd toch? :)
Ik pas gelukkig nog in de reguliere maten van de esprit en h&m... Alhoewel broeken echt hopeloos zijn. Heb een vrij dikke kont en een superstrakke buik. Bijna alles valt voor mij als positiekleding als het om mijn benen en kont wel goed zit :+

Ir1ne

Mootje schreef:
Deed je altijd al winkelen bij MissEtam? Hun matenstelsel is namelijk niet te vergelijken met een H&M of Esprit Y;(
Ik heb altijd het idee dat het een ouwelullen-winkel is, maar dat valt dus wel mee?

Geen ouwelullenwinkel, ze hebben wel een richtlijn voor wat ouder maar als je goed kijkt kun je er best leuke, hippe dingen vinden.
Daarbij vind ik de verkoopsters erg behulpzaam, vriendelijk en eerlijk (als iets je niet staat, of net even te klein is, zeggen ze dat!)
Ze hebben ook erg leuke schoentjes. Ik winkelde nooit bij Miss etam, maar bij M&S mode hadden ze het model spijkerbroek wat ik altjid aanhad uit de collectie gehaald, dus moest ik wat anders zoeken. En met korte benen (lengtemaat 30 bij 1.78m) en een bolle kont is het nog niet zo makkelijk..

LynnDenise schreef:
Miss etam heeft fijne kleding, voornamelijk de basic spijkerbroeken vind ik erg fijn :j
In vergelijking vind ik de kleding van miss etam grote maten, vele malen van betere kwaliteit dan de grote maten lijn van H&M.
Maargoed, ik val nogsteeds in een grote maat dus ik zou niet weten wat de reguliere maten doen :n

Idd goede kwaliteit, en het is ook goed aangepast op RONDERE vrouwen.. ik ben voornamelijk best rond, curvey zegmaar, en dan is een broek die ook zo daadwerkelijk is uitgesneden ( meer kontruimte zeg ik dan maar ), veel fijner omdat je anders van een andere type broek een veel grotere maat moet hebben zodat je bij je kont meer ruimte hebt, alleen bij je benen slobbert de boel dan zegmaar..
Het matenstelsel wijkt hierdoor ook af omdat ze ingesteld zijn op een rondere vrouw, ik vind dat wel heel prettig.

LynnDenise schreef:
Ik denk dat aqua aerobics nog best belastend zou kunnen zijn voor je enkel. Maar niet door het gewicht dat erop komt maar door de draaiingen, ik weet niet of je dat aan kan met je enkel? Maar een proefles moet toch kunnen? Dan weet je het meteen!

Hoe lang ik ben of hoe lang ik bezig ben?

Ik heb mn enkelbanden nogal eens gescheurd/verrekt, waarbij ik nu teveel ruimte heb tussen de banden. Resultaat hiervan is een instabiele enkel, waarmee ik eigenlijk moet *revalideren*.
Het draaien zou hierdoor vanzelf geen punt moeten zijn omdat ik ruimte genoeg heb! ;)

Beide ben ik best benieuwd naar :)

YMJArabians

Miss Etam heeft best mooie kleding vind ik!

Ik hoop over een tijdje ook weer in mijn maat 42 rijbroek te passen :). Ben gisteravond naar de sport school geweest en dat ging heel erg goed! Was vorige week erg ziek geweest, dus had verwacht dat mijn conditie weer slechter zou zijn. Niet dus. Heb bij alle apparaten met meer gewicht getraind, en ook vaker. Voorheen deed ik bijvoorbeeld 4x10, gisteren 4x15. En fietsen ging ook met weinig moeite :)