Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Mars schreef:Kinderbijslag afschaffen vind ik helemaal zo gek niet, ik begrijp toch niet waarom dat er uberhaupt is. We bezuinigen ons rot in dit land en zelfs over mn hond betaal ik nog belasting. Waarom moet ik dan meebetalen aan kroost van een ander? Als ik een paard wil kopen bekijk ik ook eerst of dat financieel wel haalbaar is, daar ga ik echt geen steun van de overheid voor krijgen. Waarom dan wel voor kinderen, laat mensen die verantwoording zelf maar dragen.
Mars schreef:Kinderbijslag afschaffen vind ik helemaal zo gek niet, ik begrijp toch niet waarom dat er uberhaupt is. We bezuinigen ons rot in dit land en zelfs over mn hond betaal ik nog belasting. Waarom moet ik dan meebetalen aan kroost van een ander? Als ik een paard wil kopen bekijk ik ook eerst of dat financieel wel haalbaar is, daar ga ik echt geen steun van de overheid voor krijgen. Waarom dan wel voor kinderen, laat mensen die verantwoording zelf maar dragen.

. Maar kinderbijslag enz? Nee....
Ik heb iig geen gezeur gehad toen ik "gewoon ziek" was. En heb toch redelijk lang uit gelegen.
jesito schreef:Mensen die kinderen krijgen en dan vooral de vrouwen hebben ook nog 16 weken zwangerschapsverlof, kraamhulp en dat soort dingen.
Ik die geen kinderen wil loopt dat allemaal mis.
Kwanyin schreef:Ik vind het wel een beetje grillig dat mensen hier heel hard roepen dat ze de keuze willen geen kinderen te hebben en dat andere dat moeten respecteren, maar daarnaast wel die keuze willen afnemen of beperken van mensen die wèl kinderen willen hebben...
daarnaast schaf kinderbijslag af, als je financiële moeilijkheden hebt klop je gewoon ergens anders aan, in België bv bij het ocmw, wat heeft het opgebracht? Geld komt gewoon van een andere kraan en voor de rest worden er, zeker bij degene waar juist vanwege de financiële moeilijkheden minder kinderen geboren zouden mogen worden,evenveel kinderen gemaakt.

-fyi dit is een geintje- Blue_Eyes schreef:En zo betalen we ook hard mee als jij kanker krijgt, of als je je baan kwijtraakt om een of andere reden. Dat heet nou een verzorgingsstaat.
Blue_Eyes schreef:Dat vind ik niet. In een verzorgingsstaat zorgt iedereen indirect voor iedereen. Kinderen zijn ook nodig in een maatschappij.
Blue_Eyes schreef:En zo betalen we ook hard mee als jij kanker krijgt, of als je je baan kwijtraakt om een of andere reden. Dat heet nou een verzorgingsstaat.
Ayasha schreef:als we nu allemaal max. 1x per week vlees gaan eten is er weer genoeg grond beschikbaar om voedsel te verbouwenNee dat is perfect weer te geven in cijfers Kwanyin.
Als je 1000 mensen hebt en maar eten voor 200 dan ben je met te veel. -ik stel het nu heel simpel natuurlijk-
En als je ruimte hebt voor 50.000 mensen en je bent met 80.000.... Dan ben je ook met te veel.

van mij mag het best afgeschaft of verminderd worden als daardoor het onderwijs betaalbaar blijft en het collegegeld afgeschaft kan worden ofzo.