ik wil geen kinderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:56

@ Oomens, het was nou ook niet echt serieus bedoeld ;)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 08:04

Frats schreef:
Nouks schreef:
Zeg nooit nooit met dat stelletje pipo's dat nu in Den Haag zit :+

Censuur op internet, afschaffen van PGB, achterlijke eigen bijdragen voor GGZ.... What's next :+

Misschien een goede rede om geen kinderen te nemen?! :o

Wat bedoel je precies?

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 08:17

Nou dat ze in Den Haag zoveel rare dingen bedenken. Dat de maatschappij en de wereld niet beter wordt voor kinderen. Al helemaal niet om er in op te groeien. Dus dan is het misschien beter om geen kinderen te nemen. Zodat je aan hun toekomst denkt en niet alleen aan je zelf omdat je kinderen gewoon erg leuk vindt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 08:33

Kinderbijslag afschaffen vind ik helemaal zo gek niet, ik begrijp toch niet waarom dat er uberhaupt is. We bezuinigen ons rot in dit land en zelfs over mn hond betaal ik nog belasting. Waarom moet ik dan meebetalen aan kroost van een ander? Als ik een paard wil kopen bekijk ik ook eerst of dat financieel wel haalbaar is, daar ga ik echt geen steun van de overheid voor krijgen. Waarom dan wel voor kinderen, laat mensen die verantwoording zelf maar dragen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 08:53

Mars schreef:
Kinderbijslag afschaffen vind ik helemaal zo gek niet, ik begrijp toch niet waarom dat er uberhaupt is. We bezuinigen ons rot in dit land en zelfs over mn hond betaal ik nog belasting. Waarom moet ik dan meebetalen aan kroost van een ander? Als ik een paard wil kopen bekijk ik ook eerst of dat financieel wel haalbaar is, daar ga ik echt geen steun van de overheid voor krijgen. Waarom dan wel voor kinderen, laat mensen die verantwoording zelf maar dragen.

Mensen die kinderen krijgen en dan vooral de vrouwen hebben ook nog 16 weken zwangerschapsverlof, kraamhulp en dat soort dingen.
Ik die geen kinderen wil loopt dat allemaal mis.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 09:06

Mars schreef:

_/-\o_ _/-\o_
en om het argument "goed voor de economie" voor te zijn. Dat is een paard ook. :j
Zwangerschapsverlof kan ik dan nog in komen. Bevalling is een serieuze aanslag op je lichaam en als je ziek bent of je lichaam om een andere reden niet mee kan/wil krijg je ook vrij :j. Maar kinderbijslag enz? Nee.... :n

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 09:09

Als je gewoon ziek bent loopt er contineu een baas te zeuren of je al beter bent met zwangerschapsverlof weten ze dat je zoveel weken eruit ligt, de meesten melden zich van tevoren of daarna nog wat weekjes ziek.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 09:12

De baas die zeurt als je gewoon ziek bent (dus niet met een verkoudheidje) zeurt ook over zwangerschapsverlof.
Ik geloof zelfs dat een baas het wettelijk niet eens mág. ;) Ik heb iig geen gezeur gehad toen ik "gewoon ziek" was. En heb toch redelijk lang uit gelegen. :+
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 13-01-12 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 09:13

Mars schreef:

Een gezin met 3 kinderen krijgt per kwartaal 835.65 aan kinderbijslag. Voor 1 kind krijg je 278.55. Een hele hele hoop geld.
Daarnaast betaalt Nederland al jaren en nog steeds aan niet bestaande kinderen in het buitenland (Turkije, Marokko en inmiddels ook Polen en Bulgarije), gewoon omdat controle erg lastig is.
Ik ben dus (ook al krijg ik het zelf) erg voor afschaffen. Stop het maar in een belastingverlaging voor mensen die in NL wonen (bijvoorbeeld een verlaging van de zorgkosten en daarmee zorgverzekeringspremie.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 09:16

Ik vind het wel een beetje grillig dat mensen hier heel hard roepen dat ze de keuze willen geen kinderen te hebben en dat andere dat moeten respecteren, maar daarnaast wel die keuze willen afnemen of beperken van mensen die wèl kinderen willen hebben...
daarnaast schaf kinderbijslag af, als je financiële moeilijkheden hebt klop je gewoon ergens anders aan, in België bv bij het ocmw, wat heeft het opgebracht? Geld komt gewoon van een andere kraan en voor de rest worden er, zeker bij degene waar juist vanwege de financiële moeilijkheden minder kinderen geboren zouden mogen worden,evenveel kinderen gemaakt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 09:18

Mars schreef:

jesito schreef:
Mensen die kinderen krijgen en dan vooral de vrouwen hebben ook nog 16 weken zwangerschapsverlof, kraamhulp en dat soort dingen.
Ik die geen kinderen wil loopt dat allemaal mis.

Wees daar dan maar blij om. Jij denkt zeker dat een kind krijgen hetzelfde is als het leggen van een eitje. _O- _O-
Die 6 weken zwangerschapsverlof heb je hard nodig. Vlak voor de bevalling kunt je je niet meer bewegen zo dik ben je. En na de bevalling kun je niet meer lopen zitten liggen van al die hechtingen en moet je s nachts tig keer je bed uit om de baby te voeden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 09:23

Kwanyin schreef:
Ik vind het wel een beetje grillig dat mensen hier heel hard roepen dat ze de keuze willen geen kinderen te hebben en dat andere dat moeten respecteren, maar daarnaast wel die keuze willen afnemen of beperken van mensen die wèl kinderen willen hebben...
daarnaast schaf kinderbijslag af, als je financiële moeilijkheden hebt klop je gewoon ergens anders aan, in België bv bij het ocmw, wat heeft het opgebracht? Geld komt gewoon van een andere kraan en voor de rest worden er, zeker bij degene waar juist vanwege de financiële moeilijkheden minder kinderen geboren zouden mogen worden,evenveel kinderen gemaakt.

de keuze beperken is meer onder het mom van ons voortbestaan beschermen én om de kinderen zelf te beschermen. De planeet is al overvol en er worden een boel kinderen geboren waar moeders niet naar om kijkt en die een k*tleven hebben op zijn zachtst gezegd. Als het menselijk ras nu met uitsterven bedreigd was, zouden ze van mij ook minstens 1 kind per gezin mogen invoeren bij wijze van spreken. :+
"for the greater good"'

Van mijn part regel je het zo dat je iemand zoekt die geen kinderen wil, zodat de persoon die er wel wil er dan twee kan nemen en het gemiddelde alsnog op 1 kind per gezin is _O- -fyi dit is een geintje-

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 09:25

Maar dan ben je bezig met je eigen ethische denkwijze, normen en waarden te verplichten en op te leggen aan anderen. Niet iedereen ziet de wereld als te slecht om in te leven, dat is ieders eigen interpretatie en unfair om andere te beperken omdat jij dat nu eenmaal zo aanvoelt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 09:27

Nee dat is perfect weer te geven in cijfers Kwanyin. ;)

Als je 1000 mensen hebt en maar eten voor 200 dan ben je met te veel. -ik stel het nu heel simpel natuurlijk-
En als je ruimte hebt voor 50.000 mensen en je bent met 80.000.... Dan ben je ook met te veel.

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 09:34

Ik heb al een tijdje meegelezen in dit topic en wil toch ook even reageren.

Het klopt bij mij ook wel dat mijn omgeving begint te vragen. Ik word over een paar weken 26 en dus zou ik nu dus blijkbaar verplicht moeten gaan fokken.. No way! Als ik uitleg waarom krijg ik meestal geshockeerde gezichten en reacties, maar blijkbaar ben ik dus heel egoïstisch bezig met mijn denkwijze.

Waarom ik geen kinderen wil? Zie hieronder:

- deze wereld is naar mijn mening niet ideaal om er nog meer kinderen op te zetten;
- kinderen kosten klauwen met geld;
- je eigen vrijheid is totaal weg;
- ik wil niet zwanger zijn, no way dat ik aan kom voor een baby;
- diabetes en hartklachten zitten in de familie;
- ik kan niet tegen huilende baby''s, hier word ik heel agressief van;
- als ik kijk naar mijn eigen jeugd, gun ik dit risico mijn eigen kinderen niet.

Bij mij is het juist omgekeerd gegaan, ik wilde in m'n tienerjaren heel graag kinderen maar sinds jaren niet meer.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:01

Babootje, prima toch voor iemand die moet bevallen maar wat koop ik daarvoor.
Ik ben wel zo'n collega die dit op moet vangen en iemand die daar hard aan meebetaald.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:02

En zo betalen we ook hard mee als jij kanker krijgt, of als je je baan kwijtraakt om een of andere reden. Dat heet nou een verzorgingsstaat.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:04

Blue_Eyes schreef:
En zo betalen we ook hard mee als jij kanker krijgt, of als je je baan kwijtraakt om een of andere reden. Dat heet nou een verzorgingsstaat.

Ja hallo, kanker daar kies je niet echt voor of wel dan.
En kanker kunnen we (helaas) allemaal krijgen vandaar dat iedereen zijn steentje bijdraagt.
Dat is appels met peren vergelijken.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:04

Dat vind ik niet. In een verzorgingsstaat zorgt iedereen indirect voor iedereen. Kinderen zijn ook nodig in een maatschappij.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:05

De kans op kanker/baan verliezen/ongeval, dat zijn dingen die iedereen kunnen overkomen en waar je niet bewust voor kiest. Dat is imo inderdaad totaal iets anders dan bewust een kind op de wereld zetten en daar vervolgens nog geld voor krijgen ook.
Ik las hier ergens een voorstel om kinderbijslag af te schaffen en dat geld te investeren in bijv. premieverlaging voor iedereen, dat vond ik wel een mooi idee :j

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:06

Lees mijn laatste post nog even, Mars. Mijn antwoord op jou is niet anders ;)

Maar nu ga ik even aan de studie.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:07

Blue_Eyes schreef:
Dat vind ik niet. In een verzorgingsstaat zorgt iedereen indirect voor iedereen. Kinderen zijn ook nodig in een maatschappij.

Dat kan best zo zijn maar voor iemand die geen kinderen wil is het niet helemaal fair als je het heel zwart-wit gaat bekijken.
Maar ik vind kanker niet te vergelijken met een zwangerschap in deze.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:13

Blue_Eyes schreef:

Dat niet alleen, maar de kinderen zijn wel onze toekomst.
Zij zullen straks onze economie draaiende moeten houden.
Ondanks dat we nu naar een vergrijzing toegaan door de babyboom in de jaen '50, zal de generatie daarna het moeten doen.
Dat zijn er een stuk minder.
Want tegenwoordig bestaan gezinnen uit gemiddeld 2 kinderen.
Als wij oud zijn denk ik niet dat er robots zijn die ons gaan verzorgen.

In die zin heb ik als kinderloze daar geen bijdrage aan gedaan in de vorm van een kind op de wereld zetten, maar ik heb wel mijn leven lang gewerkt en dus belasting betaald.
En zo dragen we allemaal in een bepaalde vorm een steentje bij die op de grote hoop komt.
En wanneer ik iets nodig heb waar door de verzorgingsstaat in wordt voorzien, dan heb ik daar net zo veel recht op als ieder ander.
En dit dus vice versa.

Daarnaast is het nu crisis en moet nu iedereen bezuinigen, maar dit is relatief gezien een korte periode.
Ook onze opa's en oma's en onze ouders hebben deze perioden gekend in het verleden.
Ook zij hebben daarna betere tijden gekend.
Je moet dergelijke dingen altijd over de langere termijn bekijken.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:14

Ayasha schreef:
Nee dat is perfect weer te geven in cijfers Kwanyin. ;)

Als je 1000 mensen hebt en maar eten voor 200 dan ben je met te veel. -ik stel het nu heel simpel natuurlijk-
En als je ruimte hebt voor 50.000 mensen en je bent met 80.000.... Dan ben je ook met te veel.
als we nu allemaal max. 1x per week vlees gaan eten is er weer genoeg grond beschikbaar om voedsel te verbouwen :+

Afschaffen van de kinderbijslag, het kan best wat minder inderdaad. Wij storten het op de spaarrekening omdat studeren over een paar jaar niet meer te betalen is :o van mij mag het best afgeschaft of verminderd worden als daardoor het onderwijs betaalbaar blijft en het collegegeld afgeschaft kan worden ofzo.
Helaas heeft afschaffing van kinderbijslag geen enkele invloed op het soort mensen dat gedachteloos "doorfokt" zonder daarbij na te denken over de financiële situatie. http://www.destentor.nl/regio/[***]/ ... e#reageren
En zo zijn er heel veel meer, maar die vallen minder op omdat ze niet zo veel kinderen hebben, of uit huis zetting kunnen voorkomen door alleen maar droog brood en voedselbankpakketen te eten. Met afschaffing raak je echt de kinderen die het al zwaar hebben helaas.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:18

Wat wel zou kunnen is kinderbijslag naar inkomen.
Net als nu de plannen van de hypotheekrente.
Mensen met weinig inkomen wel of meer en mensen met veel inkomen of vermogen minder tot niet.